Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko se kasvanut liian nopeasti ? Tutulla kävi sillee AB urokselle että kasvoi liian nopeasti ja lonkat meni vituiksi ja piti lopettaa. Oli puolen vuoden ikäisenä jos muistan oikein ni reilusti yli 30kiloa.
Kuulostaa siltä, että lonkkaluun pää ei ole koskaan kehittynyt loppuun asti, eli vika on ollu pennusta asti. Isoilla koirilla tuo on vakavampi asia, kuin pienillä, koska painoa on paljon enemmän. Jos lonkkaluun pää puuttuu kokonaan, ei asialle juuri mitään ole tehtävissä.
Ei taida mastiffi liikkua ikinä kuin raketti Laitahan kuvaa näytille.Kyllä meillä saapi varoa noita lonkkia mastiffipennun kanssa. 6kk, 60kg painoa ja pitäs liikkua ku raketti (ja luulee liikkuvansa ku raketti). Tulee iso poika
Ei taida mastiffi liikkua ikinä kuin raketti Laitahan kuvaa näytille.
Meillä ainakin tuo corsotin ollut aina tommonen aika rauhallinen tapaus liikkeissään. Muutkun juoksee puistossa ympyrää niin massa odottaa paikallaan ja juoksee muiden kylkeen kun ovat kohdalla.
Sen verran päivitystä massasta että ikää 1v1kk niin enään ei kyllä aleta leikkimään kenenkään aikuisen tuntemattoman uroksen kanssa. hyvin harvan tutunkaan kanssa leikki kelpaa. Pennut ja nartut kyllä kelpaa mukisematta paineihin.
Edit. todella vittumainen tilanne ukrainalla, toivottavasti olisi vain sellainen vika että ei tarvisi ipikille viedä
Kuulostaa siltä, että lonkkaluun pää ei ole koskaan kehittynyt loppuun asti, eli vika on ollu pennusta asti. Isoilla koirilla tuo on vakavampi asia, kuin pienillä, koska painoa on paljon enemmän. Jos lonkkaluun pää puuttuu kokonaan, ei asialle juuri mitään ole tehtävissä.
Ok, no sitte sieltä saattaa tulla E-lonkka. Hieman parempi kuin kehittymätön ts. suora lonkkaluu, mutta ei kovin paljoa. Todennäköisesti tulee kehittämään runsaasti nivelrikkoa. Kauheen negatiivinen mä olen, pahoittelut. Varmasti ikävää teille. :(Kyllä se oli kehittynyt normaalisti, ei vaan ollut ihan oikealla paikalla maljassa.
Ok, no sitte sieltä saattaa tulla E-lonkka. Hieman parempi kuin kehittymätön ts. suora lonkkaluu, mutta ei kovin paljoa. Todennäköisesti tulee kehittämään runsaasti nivelrikkoa. Kauheen negatiivinen mä olen, pahoittelut. Varmasti ikävää teille. :(
Noi lonkkaviat on kyllä kurjia. :( Ei siinä oikeen ole muuta tehtävissä kun pitää koira kevyessä kunnossa ja toivoa parasta. Jos tilanne alkaa näyttäämään sille että koira siitä jotenkin kärsii niin tarpeeksi ajoissa viimeiselle matkalle.... Mutta toivotaan Ukraina että sun koira pärjää hyvin normielämässä ja venaile ensin ne tulokset ennenku alkaa liikaa huonoi asioita miettimään.
Joo näin pitää tehdä
Onko porukoilla kuinka lonkkavikaisia koiria, ja kuinka eläminen on sujunut vai onko jouduttu lopettamaan ?
Naati nyt, vielä se tulee ;)
Nytpäs se murkkuikä sitten ilmeisesti alkoi kukoistaan. Useita päiviä oli viitteitä että jotain tapahtumassa, ensin kukkoiltiin puistoissa, sitten eilen ja toissapäivänä kusi muiden koirien ja heidän omistajiensa päälle.
Eilen ja tänään sitten ei oikein ole nuo kauniimman osapuolen kaikki komennot menneet perille ja puistossa oli kusastu hänenkin päälle. Minua ei ole vielä uhmannut mitenkään. Vähän jänskättää mitä tästä seuraa, mamma yrittää nyt pönkittää omaa asemaa ja puistoilut pariksi päiväksi veke.
Nytpäs se murkkuikä sitten ilmeisesti alkoi kukoistaan. Useita päiviä oli viitteitä että jotain tapahtumassa, ensin kukkoiltiin puistoissa, sitten eilen ja toissapäivänä kusi muiden koirien ja heidän omistajiensa päälle.
Eilen ja tänään sitten ei oikein ole nuo kauniimman osapuolen kaikki komennot menneet perille ja puistossa oli kusastu hänenkin päälle. Minua ei ole vielä uhmannut mitenkään. Vähän jänskättää mitä tästä seuraa, mamma yrittää nyt pönkittää omaa asemaa ja puistoilut pariksi päiväksi veke.