Yleinen lemmikkikeskustelu

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä viettiä ei löydy Relg? Tarkennatko?

Okei, ehkä olisin voinut jättä ton vietti sanan pois ja kirjoittaa pelkän vireen. Viettiä löytyy ihan hyvin yleensä, ei sitä tarkoittanut niin mutta kun vertasin spk ja maliin niin siinä mun kokemuksen mukaan on puutetta saalisvietissä kentällä verrattuna näihin kahteen erittäin hyvään treenirotuun. Täytyy sanoa että mulla ei ole kokemusta millainen ambulli on jos sitä lähdetään treenaamaan puolustuksen kautta? Enemmän tuo vire on se ongelma kun vietti. Mutta en nyt vieläkään ymmärrä ollenkaan että miten se ambulli olisi jotenkin erikoisen kova rotu? Hieno rotu, mutta rotu ihan siinä missä muutkin, jokaisella omat vahvuudet ja heikkoudet.

En tiedä mistään kentistä tai muustakaan mutta oikeassa tilanteessa oli sitten koira tai ihminen vastassa ni kyllä löytyy puolta kovemmat vietit ku malilla tai spk:lla. Aika laiskoja ja mukavuuden haluisia on ambulli ja ei ehkä oo ihan niin leikkisä ku muut rodut.

Itse tykkään AB, Bordeauxin doggi, bullmastiffeista ja dogo argentinoista, kaikki noi on hyviä rotuja ja vahvoja fyysisesti ja henkisesti.

Mutta en nyt vieläkään ymmärrä ollenkaan että miten se ambulli olisi jotenkin erikoisen kova rotu? Hieno rotu, mutta rotu ihan siinä missä muutkin, jokaisella omat vahvuudet ja heikkoudet.

Ei sun tarvitsekaan ymmärtää, kun ei se ole mitenkään niin erikoisen kova rotu.
Vaikka mr. Sir niin kuvitteleekin.
Tietyt linjat ovat ihan hyviä pihavahteja ja toiset linjat taas pelittäis varmasti ihan hyvin metsästyskoirana, mutta kun ei täällä sallita kiinnipureutuvaa koiraa metsästykseen.
Mutta taas jos haluaa harrastaa vaikka suojelua, niin helpommin löydät kunnon harrastuskoiran vaikka sieltä malista.
Ei ambullia ole edes jalostettu mihinkään suojeluharrastukseen, oli se sitten mondioring, ipo, knpv tms..

Rotuna tosi hieno ja mielenkiintoinen, mutta SirMaxin hypetys menee vaan mun mielestä jo huvittavuuden puolelle.
Tai sitten mä olen vaan liian kriittinen tapaus.

En pidä yhtään karvaisita elukoista (koirat, kissat, jyrsijät ym...) siksi onkin 3 arovaraania, 5 viljakäärmetta, kuningasboa (3m 20kg) ja lintuhämähäkki (L.Parahybana)

AB hypetys, onhan Bordeauxin doggikin yhtä hyvä koira ja bullmastiffi(mielellään ei suomalainen) ja dogo argentinokin. Minulle koiran vaatimukset on että tajuaa erottaa naapurin lapset ja postinkantajan romanialaisesta varkaasta ja pärjää jos joku vitun toinen koira hyökkää kimppuun ja on "helppo" koira. Nämä kaikki löytyy noista roduista, minun koirani ei tarvitse etsiä pommeja lentokoneesta tai painomustetta Kolumbiaan lentävistä koneista tai mitään jauheita viron laivoista.

En tiedä mistään kentistä tai muustakaan mutta oikeassa tilanteessa oli sitten koira tai ihminen vastassa ni kyllä löytyy puolta kovemmat vietit ku malilla tai spk:lla. Aika laiskoja ja mukavuuden haluisia on ambulli ja ei ehkä oo ihan niin leikkisä ku muut rodut.

Heh, no tätä hypetystä minäkin täällä vähän hihittelen :) Jos se ambulli on niin hyvä koira esim puruissa niin miksei sitä näy harrastuksen parissa ollenkaan? Miksei poliisit käytä ambullia vaan nykyään mali alkaa olemaan ykkönen? Ja ihan aikuisten oikeasti ei ne ambullin vietit vaan riitä mitenkään verrattuna vaikka siihen maliin tai spk. Ja siis sanon vielä että itse en malista erityisemmin tykkää vaan pidän ambullia mielenkiintoisempana koirana. Ja muutenkin nuo sun mainitsemat rodut on todella mielenkiintoisia munkin mielestä.

Pieni väittely piristää kummasti.

Ambulli ja noi muut ei pysty haistelee kunnolla, ei pysty liikkumaan metsässä 50km, vaikeampi kouluttaa, lyhyt karva ei kestä pakkasta, sen takia niitä ei käytä poliisit tai raja tai tulli. Mutta ihmistä tai toista koiraa vastaan ni voittaa noi 4 rotua sata nolla kaikki malit ja kumppanit. Puruvoima testeissä kaikki Bulldog tyylliset rodut on aivan ylivoimaisia. Bordeauxin doggi puree esim kolme kertaa kovemmin ku normaali koira. Veikkaan että mali tai skp on helpompi hallita "taistelu" tilanteessa, ei oo tietyt vietit niin kovia ja fyysisesti heikompia.

Ambulli ja noi muut ei pysty haistelee kunnolla, ei pysty liikkumaan metsässä 50km, vaikeampi kouluttaa, lyhyt karva ei kestä pakkasta, sen takia niitä ei käytä poliisit tai raja tai tulli. Mutta ihmistä tai toista koiraa vastaan ni voittaa noi 4 rotua sata nolla kaikki malit ja kumppanit. Puruvoima testeissä kaikki Bulldog tyylliset rodut on aivan ylivoimaisia. Bordeauxin doggi puree esim kolme kertaa kovemmin ku normaali koira. Veikkaan että mali tai skp on helpompi hallita "taistelu" tilanteessa, ei oo tietyt vietit niin kovia ja fyysisesti heikompia.

En nyt tiedä viittasitko noilla muilla koirilla esim Bullmastiffiin, en tiedä mutta onkohan tämä meidän mastiffi sitten poikkeus koska omaa aivan järjettömän hyvän hajuaistin, vaikka sakemannia käytetään paljon etsintä tehtävissä niin sen hajuaisti ei ole lähelläkään tuon pulla koiran hajuaistia :D

Ja mitä hittoa tekee tavallinen ihminen koiralla, jonka puruvoima päihittää kaikki muut rodut? Pidät sitä "vahtikoirana" ja kun se ensimmäisen kerran puree ihmistä, se on viittä vaille piikillä. Pari kertaa lisää ja koirasta tuli taivaskoira.

Pahimmassa tapauksessa mokaa koiran koulutuksen, painaa kovaa koiraa (siis oikeasti kovaa koiraa) liikaa "seinää vasten" ja se ampuukin kiinni. Vähemmän onnellinen loppu edelleen.

Mitä tuohon englanninbulldogin kovapäisyyteen tulee, vilkaiskaapa huviksenne alkuperäistä käyttötarkoitusta. Joskos se syy löytyisi sieltä?

Joko oot vähän vajaa tai sitten huono trolli, mutta tommonen munanjatkottelu on aika typerää. Jos sää tarvit munanjatkeeksi jonku helvetin ison koiran "joka tarvittaessa pistää pillunpäreiks romanialaiset rosvot ja muut koirat", niin siitäkö, toisille koira on kuitenki varmaan hankittu muussa tarkotuksessa.

Joo tyhmää päästää suustaan mitään sellaista että muille koirille pärjää. Oli rotu mikä tahansa niin IMO koiralta pitäisi yrittää kytkeä pois kaikki toisiin koiriin suuntaavat agressiiviset käyttäytymiset.

Joko oot vähän vajaa tai sitten huono trolli, mutta tommonen munanjatkottelu on aika typerää. Jos sää tarvit munanjatkeeksi jonku helvetin ison koiran "joka tarvittaessa pistää pillunpäreiks romanialaiset rosvot ja muut koirat", niin siitäkö, toisille koira on kuitenki varmaan hankittu muussa tarkotuksessa.

Kyllä isot vahvat koirat vaan tuppaa olemaan munan jatke monelle, sitä on monien turha väittää enkä tarkoita tällä Sirmaxia, kunhan yleisesti totesin.

Meillä tuo sakemanni on vähän laihapoika, mutta on muutaman kerran ottanut meidän toisen koiran kans yhteen, ja en tulisi mieleenkää mennä väliin, on se perkeleen rumannäköinen kun oikein irvistää, eli tuskin kovin suurikoira tarvii olla että estäis murtovarkaat.

Ja en pidä sakemanneja isoina koirina.

Maaseudulla vahva koira on hyvä asia, ei perkele ikinä tiedä mitä pihapiiriin tulee.
Hyötyä niin kauan, kunnes iskee hampaansa kiinni. Sen jälkeen ei auta hyödyt, kun koira joutuu piikille. Ihan vinkiksi, kannattaa tutustua lakiin edes sen verran, ennenkuin tekee mitään tyhmää. ;)

Vahvasta koirasta ei ole paljon iloa, jos ei sitä osaa kouluttaa ts. pysy hanskassa. Ei riitä, että tyrkkää pennun ulos ja toteaa sille "hoida hommas, vartioi pihaa". Kaiken lisäks noi sun luettelemat rodut ei talvipakkasilla pihalla pärjää. Itse ainakin pitäisin maaseudulla vartioivaa koiraa pihalla, jolloin siitä olisi enemmän hyötyä; ilmoittaisi vieraista tarpeeksi aikaisin, jotta omistajakin ehtii reagoida (eikä koira roiku vieraan lahkeessa).

Monelle (miehelle) tietyn rotuiset koirat tuntuvat olevan enemmän munanjatke kuin lemmikki. Koirien kannalta sääli, koska koulutus ja huolenpito on vähän niin ja näin, ainoana tarkoituksena saada koirasta mahdollisimman vihainen. Toki näillä henkilöillä tuppaa olemaan muitakin ongelmia (mielenterveys, huume).

Taitaa kyllä jäädä suurin osa hyökkäyksistä ja varkauksista väliin oli se koira sitten 10kg tai 70kg.
En mä tiedä miltä ihmeeltä pitää suojautua jos tavallinen ihminen tarvii tollasia koiria.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom