Yleinen lemmikkikeskustelu

Ja vähän överiksi kyllä menee tuo teidän rotuylistys. Eiköhän se nyt ole niin, että jokainen rotu ja yksilö miellyttää just ja tasan eniten sitä sen omistajaa. Koira kuin koira. Vähän munanjatke hommalta haiskahtaa myös nää puheet täällä.

Vähän.. Itseä vain lähinnä huvittaa jonkun tietyn rodun ylistys maasta taivaisiin, kun kaikki ovat yksilöitä.
Ja niinhän se on, pääasia että omistaja on koiraansa tyytyväinen oli se sitten kultainennoutaja tai englanninbulldoggi.
Valitettavan monella se ab, rotikka, pitti yms. on jatkeeksi hommattu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä en tunnista yhden ainoan rodun ylivertaisuutta. Sairastelu ei kuitenkaan koskaan ole ainakaan plussaa!!
Minulla on ollut irlanninsettereitä, nyt on dobermanni. Irlanninsetterit karkailevat, dobermannit eivät.
Dobermanni on setteriin verrattuna perhanan helppo, sen kanssa voi harrastaa mielettömästi ja sen hoksottimet toimii, se ei saa mitään aivokatkoksia että hei tuolla on jänis menen sen perään (tai olen kyllä kuullut että muilla dobbereilla metsästysvietti on jos jonkinmoinen. Meillä ei mikään muu liikkuva herätä mielenkiintoa paitsi pallo tai keppi).
Pelastuskoirana dobberi on aivan käsittämättömän hyvä! Tottelevaisuus on tylsää, mutta kyllä me sitäkin osataan.
Suojeluun meitä kutsuttiin mutta kappas kun ei kiinnosta kyseinen laji. Niskat menee koiralla, enkä käsitä mitä hyötyä koko lajista on jollei ole työkoira.
Pelastuksessa on tavoitteena päästä joskus olemaan jollekin hyödyksi.

Rotuja ja lajeja on mielestäni mahdoton verrata. Jos nyt pitäisi itselleni valita rotu, ottaisin jonkun joka ei herätä mitään mielikuvia kenessäkään. Ei pelättäisi kun me astutaan dobberin kanssa täyteen metroon/ratikkaan/hissiin. Setterin luonne ja dobberin hoksottimet ja voima niin hyvä tulisi! Koira omaan makuuni on iso, energinen, uskollinen ja yhteistyöhaluinen.

Meidän 11-vuotias labradorinnoutaja pääsi eilen vihreämmille niityille.

Tota.. Pitäs ilmottaa yks mahdollinen eläinrääkkäys asia. Siinä ei varmaan ilmoittajan nimi tule julki ? Periaatteessa silläkään nyt ei ole väliä, mutta kyseessä on sellasta porukkaa kenen kanssa ei hirveesti haluaisi olla tekemissä, mutta koiran kohtala on harmittanu siitä lähtien kun siitä kuulin (eilen). Kyseessä siis Pitbulli, jota provosoidaan agressiiviseksi mm. hakkaamalla koiraa !

Tota.. Pitäs ilmottaa yks mahdollinen eläinrääkkäys asia. Siinä ei varmaan ilmoittajan nimi tule julki ? Periaatteessa silläkään nyt ei ole väliä, mutta kyseessä on sellasta porukkaa kenen kanssa ei hirveesti haluaisi olla tekemissä, mutta koiran kohtala on harmittanu siitä lähtien kun siitä kuulin (eilen). Kyseessä siis Pitbulli, jota provosoidaan agressiiviseksi mm. hakkaamalla koiraa !

Kannattaa ilmoittaa,vaarallinen siitä koirasta tulee.
Nimettömänä,et jää kiinni.

Se on jo kaverin päälle käyny.. Purru käteen. Tää omistaja ulkoiluttaa sitä kuonokopan kanssa.

Se on jo kaverin päälle käyny.. Purru käteen. Tää omistaja ulkoiluttaa sitä kuonokopan kanssa.

Jos koira on agressiivinen niin sehän on vaan hyvä että käyttää kuonokoppaa ulkoillessa, mutta jos koiran kohtelussa/elinososuhteissa on toivomisen varaa niin nimetäntä ilmoa vaan poliisille.

IMG_07421.jpg
Ja taas ollan illan kähmässä uimasilla. Ei ihan tunti riittänyt...

img3117856.jpgKesäkuun alusta faaraokoirien erkkarista Tammelasta, Onni ja siskolikat.

Kuva0550.jpg

Kuva viime syksyltä. Exä muija tietysti vei piskin mennessään, oli se mulla kuitenkin lopussa muutaman kuukauden. Oon kelannu et onko mulla tota koiraa enemmän ikävä. Piskillä ikää jo 12 vuotta. Sillä oli tassuissa nivelrikko ja selässä jotain vaivaa.. piti aina vähän hieroa sen selkää ja kantaa portaissa, kyllä sillä oli kuitenki hyviä päiviä usein ja se tykkäs juosta lumihangessa.
Edit: helvetisti karvoja siitä jäi, niitä tulee vieläkin joskus vastaan.

koirapuisto.jpg

3x "tappajakoiraa" puistoilemassa. Rotikka,corso ja AB kaikki uroksia ikää 8-10kk ja oikein säyseästi leikkivät, eivät koskaan ennen tätä kohtaamista nähneet että siinä vähän niille kellä on ennakkoluuloja joitakin rotuja kohtaan.

Voiko tommosen 3.5kk pennun jalan napsumisesta olla jotain haittaa.

Pennulla alkanu nyt vasen takajalka napsumaan, napsuu vähän väliä, muttei esimerkiksi normaalisti kävellessä. Kun istahtaa, lähtee liikkeelle jne. niin jalka napsahtaa.
Ei tunnu ontuvan sitä millään lailla, eikä ole arka jos koskettelee, napsuu vain.

katso liitettä 67928

3x "tappajakoiraa" puistoilemassa. Rotikka,corso ja AB kaikki uroksia ikää 8-10kk ja oikein säyseästi leikkivät, eivät koskaan ennen tätä kohtaamista nähneet että siinä vähän niille kellä on ennakkoluuloja joitakin rotuja kohtaan.

Siinähän on kaikki kolme mun suosikkirotua yhdessä, amstaffi vielä joukkoon niin olisi kyllä aika hyvä kattaus. :) Hyvä että leikki onnistuu, mutta se on varma kun köyhän kuolema ettei enää 1½ vuoden päästä onnistuisi leikki jos samat kolmikko kohtaisi pitkästä aikaa. :)

Siinähän on kaikki kolme mun suosikkirotua yhdessä, amstaffi vielä joukkoon niin olisi kyllä aika hyvä kattaus. :) Hyvä että leikki onnistuu, mutta se on varma kun köyhän kuolema ettei enää 1½ vuoden päästä onnistuisi leikki jos samat kolmikko kohtaisi pitkästä aikaa. :)

Jos muilla koirilla on yhtä hyvä isäntä kuin minä olen (öhöm) niin varmasti onnistuu 1,5 vuoden päästäkin. :)

(saa nähdä kaivaako joku tämän kommentin 1,5 vuoden päästä kuitiksi kun jotain on sattunut, no sillä riskillä mennään)

Ihan mielenkiinnosta esitän kysymyksen tässä. Mikä saa sinut hankkimaan tällaisen ns. tappajakoiran jonka dna:han on koodattu juurikin se tappaminen? Hankitko koiran omaksi turvaksi vai ihan seurakoiraksi?

Turha sitä on ensikertalaisen selitellä sitä, että minä kasvatan koirani hyvin. Tietoinen riski se tuollaisen koiran hankinta on.

Terveisin pienen lapsen isä joka ei halua lööppeihin naapurin koiran takia.

Ihan mielenkiinnosta esitän kysymyksen tässä. Mikä saa sinut hankkimaan tällaisen ns. tappajakoiran jonka dna:han on koodattu juurikin se tappaminen? Hankitko koiran omaksi turvaksi vai ihan seurakoiraksi?

Turha sitä on ensikertalaisen selitellä sitä, että minä kasvatan koirani hyvin. Tietoinen riski se tuollaisen koiran hankinta on.

Terveisin pienen lapsen isä joka ei halua lööppeihin naapurin koiran takia.

Kysymys se on tämäkin. :) Itselläni on kaksi näitä "tappajakoira" rotuihin kuuluvaa koiraa(jos joku mitään koiria haluaa noin idioottimaisella nimellä kutsua). En ole hankkinut koiria niiden tappelukoirahistorian takia, vaan siksi millainen koira on nykyään. Näitähän on vuosisatoja jalostettu ja saatu esiin todella hyviä ominaisuuksia. Eli minulle tärkeää on se millainen koira on tänäpäivänä ei se millainen koira on ollut suosisatoja sitten.

Suositut

Back
Ylös Bottom