Yleinen lemmikkikeskustelu

Mikähän tuolla meidän spanielilla oikein on kun se aina joskus alkaa haukkumaan ihmisille, erityisesti tummapukuisille miehille. Tänäänkin alkoi ihan nolottaa kun se rupes räyhäämään talon siivoojalle..Muuten on kyllä kiltti kuin mikä. Epäilen kyllä, että tuo käyttäytyminen johtuu siitä, että tytteli on löytökoira. Onko muilla kokemuksia löytökoirista ja niillä ilmaantuvista ongelmista? :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kellään palstalaisella minibullia ? Kovasti tekis mieli ottaa tolle staffi-tytölle kaveri, kun nyt olisi loppu kesästä tilaisuus.. Noitakaan ei hirveästi ole tarjolla ja rotu kiinnostas :)

Meerkat, ootko sie kui perillä koiran taustoista? Voihan se olla että aikaisempi omistaja on pukeutunut tummiin ja lempannu tai tehny jotain muuta hirveää koiralle. En ymmärrä kyllä näitä ihmisiä, jotka näin tekevät. Alkaako koira muuten elämöimään, jos itse pukeudut tummiin?

Kai tän ny voi tänne purkaa. Serkulla o kolme kissaa ja asuneet jo pitkään samassa paikassa saman naapurin kanssa, niin nyt sitten on ilmeisesti naapurilla jokin piuha katkennu päästä, ko alkanu uhkailemaan kissojen tappamisella. Hermostunu kuulemma siit ko mersun konepellil o mutasia kissan jälkiä ja kissa teroittanu kynsiään autoon. Ei jumalauta...

Jos tääl on ketään, jolla on boksereita (koiria), niin jahtaako teiän boksun harjaa ko vimmattu? :)

Meerkat, ootko sie kui perillä koiran taustoista? Voihan se olla että aikaisempi omistaja on pukeutunut tummiin ja lempannu tai tehny jotain muuta hirveää koiralle. En ymmärrä kyllä näitä ihmisiä, jotka näin tekevät. Alkaako koira muuten elämöimään, jos itse pukeudut tummiin?

Tiedän sen verran, että koira on joutunut elämään jonkin aikaa tehdasalueella ennekuin se löydettiin..Voi siis tuo haukkuminen johtua tästä. Minulle ei hauku koskaan, mutta erityisesti metrossa vartijat ovat kova haukkumisen aihe. :D En kyllä usko, että tyttö ikinä menisi ketään puremaan tai muuta, mutta ei tuo haukkuminenkaan kovin mukavaa ole.

Tiedän sen verran, että koira on joutunut elämään jonkin aikaa tehdasalueella ennekuin se löydettiin..Voi siis tuo haukkuminen johtua tästä. Minulle ei hauku koskaan, mutta erityisesti metrossa vartijat ovat kova haukkumisen aihe. :D En kyllä usko, että tyttö ikinä menisi ketään puremaan tai muuta, mutta ei tuo haukkuminenkaan kovin mukavaa ole.

Joo, meinaatko yrittää kitkeä tuon haukkumisen pois vai annatko sen olla? :) Mitä veikkaisit, paljo koiralla on ikää?

Kai tän ny voi tänne purkaa. Serkulla o kolme kissaa ja asuneet jo pitkään samassa paikassa saman naapurin kanssa, niin nyt sitten on ilmeisesti naapurilla jokin piuha katkennu päästä, ko alkanu uhkailemaan kissojen tappamisella. Hermostunu kuulemma siit ko mersun konepellil o mutasia kissan jälkiä ja kissa teroittanu kynsiään autoon. Ei jumalauta...

Jos tääl on ketään, jolla on boksereita (koiria), niin jahtaako teiän boksun harjaa ko vimmattu? :)
Kylla muakin vituttais jos naapurin kissat kavis naarmuttaa mun autoa eika naapuri tekisi asian pois kitkemiseksi yhtaa mitaan. Ymmarran hyvin naapurin reaktion.

Vaikka kovasti elukoista tykkäänkin niin mulla menisi aika nopeasti hermot huonoon kuntoon jos joku kissa kävelisi auton konepellillä. Eli minä kyllä ymmärrän hyvin asiasta hermostumisen..

Meerkat, täällä on aika paljon hyviä koirajuttuja, ongelmien ratkaisua ym: http://www.koiraneuvola.fi/keskustelu/viewforum.php?f=2&sid=fcff261199573fd541b11530f15927ac

Veikkaisin että koirallasi on tummapukuisesta henkilöstä joku huono kokemus "aiemmasta" elämästä, tummiin pukeutuneen ihmisen kohdattessaan sitten räyhää epävarmuuttaan. Räyhäämistä ei pitäisi tapahtua mikäli koira luottaisi sinun hoitavan tilanteen, eli olisit se kuuluisa lauman johtaja. Nyt homma kuulostaa menevän niin päin että koirasi lauman johtajana yrittää suojella sinua ja puolustaa itseään tältä "pahalta" tyypiltä. Kiinnitä myös huomiota miten itse käyttäydyt kun tummiin pukeutunut henkilö tulee vastaan: Kiristätkö hihnaa ja alat puhumaan koiralle rauhoittavasti? Älä, sillä noista koira tulkitsee että tuota vastaantulevaa tyyppiä on todellakin syytä pelätä. Olen pistänyt merkille että melkein jokainen remmirähjääjän omistaja käyttäytyy näin:

-Ensin aletaan kiristämään hihnaa-> viesti koiralle: Nyt tulee jotain epäilyttävää vastaan
-Aletaan puhumaan koiralle rauhoittavasti-> viesti koiralle: Tilanteessa jotain "epäilyttävää" kun mamma ei normaalitilanteessa kävelyllä rauhoittele
-Kävellään pientareelle ja tehdään muuri koiran ja ohi kävelevän väliin-> viesti koiralle: "Tuollaisia kannattaa varoa, minäpä suojaan sinua"
Ja tässä tilanteessa sitten, kun se johtajakoiran duuni on suojella laumaansa, yritetään ajaa se epäilyttävä tyyppi tiehensä.

Opeta ensin koira kulkemaan nätisti sivulla(jos ei jo osaa), kuseskeluun annat aina luvan sopivissa paikoissa äläkä anna koiran "haahuilla" ristiin rastiin etumaastossa. Eli kävelyt kävelynä ja kuseskelut kuseskelutaukoina, itse teen näin ja on mukava kävellä kun koira ei jatkuvasti pysähtele ruohotuppoja nuuskimaan, lisäksi tämä vahvistaa johtajuutta eli minä määrään jatkuvasti miten toimitaan. Annan välillä luvan ja koira saa mennä pientareelle nuuskimaan ja kuseksimaan miten tykkää, sitten sivulle komento ja matka jatkuu. Vastaan tulee vaikka sun mitä mutta koira tietää että sen pitää kävellä siinä sivulla hihna löysällä, eli se on sellainen perus "kävelymoodi" ja kummallakin on mukavaa. Vastaantulijoiden kohdalla koitan käyttäytyä aina rauhallisesti enkä välitä niistä mitään, hihna löysällä vain ohi, koira tietää että ei noista kannata välittää kun isäntäkään ei välitä.
Eli parempi on kun et reagoi mitenkään kun tummapukuinen tyyppi kävelee vastaan, ja mikäli koira alkaa reagoimaan, koita estää se mahdollisimman aikaisessa vaiheessa napakalla ei-komennolla. Harjoittele vaikka kaverin kanssa ohituksia ensin pitkältä etäisyydeltä ja pikkuhiljaa lähempää.

Lainaa joku kirja missä käsitellään näitä johtajuusjuttuja ja ala panostamaan niihin niin apu voi löytyä sieltä helpostikin.

Suomestakin löytyy noita Ostergaardsin linjoista olevia ambulleja ja pitää kyllä aina hieraista silmiään sellaisen nähdessään. Oma urokseni on keskiverto urosta 10kg isompi mutta noi Ostergaardsin koirat on sellaisia lihapäitä, etten muista kyllä vakuuttavamman näköisiä koiria koskaan livenä nähneeni :D

v6.jpg

Tässä on kans hieno bullukka: http://www.youtube.com/watch?v=LhQx3SiCZ0c&feature=related

Eikös Ville oo suomen suurin AB? Yli 70kg, Kuopion lähistöllä. Ensi viikolla tulee yksi pentu lisää Suomeen tuolta Tanskasta, narttu.

Eikös Ville oo suomen suurin AB? Yli 70kg, Kuopion lähistöllä. Ensi viikolla tulee yksi pentu lisää Suomeen tuolta Tanskasta, narttu.

En oo varma Villen painosta mutta kyllä se on varmasti isoimpia bulldoggeja mitä Suomesta löytyy. Paljon noita koiria jo on sellaisillakin ihmisillä, jotka asuvat landella eivätkä "ihmisten ilmoilla" käy koirineen :)

Laitetaas pari uutta kuvaa noista omistakin otuksista:

Rölli 3,5v

Phknen.jpg

Dolly 1v

Dolly-1.jpg

http://www.american-bulldogs.dk/ Aika mahtavan näköisiä koiria tuolla kennelissä. Huippu koirarotu AB henkisiltä kuin fyysisiltä kyvyiltä.
No on ehkä hieman provoa, mutta mie en nyt kyllä ymmärrä, jotta mikä näissä on se juttu? Ihan älytön hehkutus näillä foorumeilla näistä ihmekoirista, mutta mie en vaan käsitä. Anteeksi maalaisuuteni.

Nimimerkillä "Paskasadetta odottaessa".:)

tst, AB:n henkiset ja fyysiset kyvyt ovat aivan omaa luokkaansa, ei löydy samanlaista koirarotua. Tiedän yhden nartun mikä on 55kg, helvetin atleetti. Kerran ku oot törmännyt tähän rotuun ni et ota muita rotuja ku ne on "heikkoja"

Mitä haet koiralta tst? Mitä ominaisuuksia? Rohkea, älykäs, helvetin hyvät hermot, mukava, sosiaalinen, helvetin vahva ja kova purenta, vartioi, urheilullinen, leikkisä, vähän erilaisia vikoja ku ei oo pilattu jalostamalla, tossa AB kykylista.

Back
Ylös Bottom