Yleinen lemmikkikeskustelu

Eli ilmeisesti kertoo siitä että meidän jätkällä alkaa hormooni toiminta heräilemään.
Hyökkäsi eilen joku amstaffi tai joku vastaava pienempi ryttynokka poitsun kimppuunkin koirapuistossa ja muutenkin tuntuu uroot tälle vähän ärhentelevän että niistäkin epäillyt että alkaa murkkuikä heräilemäåän vaikka massa itse on kyllä vielä ihan säyseä eikä narttuja sen kummemmin nuuski.

Äläs nyt, cane corsolla on enemmän sitä ryttyä ja ylimääräistä nahkaa naamassa kun amstaffilla. :) Eikä kyllä amstaffi ole ollenkaan koirapuistokoira että ajattelematon omistaja jos on koiransa sinne vienyt. Muuten, cane corso oli vakavasti harkinnassa minullakin jossain vaiheessa..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eli ilmeisesti kertoo siitä että meidän jätkällä alkaa hormooni toiminta heräilemään.
Hyökkäsi eilen joku amstaffi tai joku vastaava pienempi ryttynokka poitsun kimppuunkin koirapuistossa ja muutenkin tuntuu uroot tälle vähän ärhentelevän että niistäkin epäillyt että alkaa murkkuikä heräilemäåän vaikka massa itse on kyllä vielä ihan säyseä eikä narttuja sen kummemmin nuuski.

tuntuu että koirapuistossa nykyään pyörii kaikki idiootit . Meidän dogo narttuunkin kävi sekarotuinen uros kiinni joku kuukausi sitten, ainakin täällä koirapuisto on enemmän jo taistelupuisto kuin koiranulkoilutus paikka :D omistajat vaan toteaa "ei se meidän koira ikinä ennen"

tuntuu että koirapuistossa nykyään pyörii kaikki idiootit . Meidän dogo narttuunkin kävi sekarotuinen uros kiinni joku kuukausi sitten, ainakin täällä koirapuisto on enemmän jo taistelupuisto kuin koiranulkoilutus paikka :D omistajat vaan toteaa "ei se meidän koira ikinä ennen"

Niinhän se on että kerta se on ensimmäinen koirallakin, tietyt rodut, tai tietyt yksilöt eivät vaan sovellu koirapuistoon muiden kanssa juoksemaan ja omistajan olisi ymmärrettävä se. Itse en tule viemään amstaffiani koskaan koirapuistoon kun siellä on vieraita koiria. Se yksi kerta kun koirani saa pentuna selkään joltain toiselta on liikaa, tai vielä huonompi homma että amstaffini purisi jotain toista koiraa siellä vakavin seurauksin. Jokainen itse päättää näistä asioista mutta mun mielestä rotuja jotka ei sovellu koirapuistoon on esim Amstaffi, Cane Corso, Presa Canario, Dogo Argentino jne.

Se tappava leikki kun voi alkaa siitä yhdestä kepinpätkästä josta tulee erimielisyyttä...

Niinhän se on että kerta se on ensimmäinen koirallakin, tietyt rodut, tai tietyt yksilöt eivät vaan sovellu koirapuistoon muiden kanssa juoksemaan ja omistajan olisi ymmärrettävä se. Itse en tule viemään amstaffiani koskaan koirapuistoon kun siellä on vieraita koiria. Se yksi kerta kun koirani saa pentuna selkään joltain toiselta on liikaa, tai vielä huonompi homma että amstaffini purisi jotain toista koiraa siellä vakavin seurauksin. Jokainen itse päättää näistä asioista mutta mun mielestä rotuja jotka ei sovellu koirapuistoon on esim Amstaffi, Cane Corso, Presa Canario, Dogo Argentino jne.

Se tappava leikki kun voi alkaa siitä yhdestä kepinpätkästä josta tulee erimielisyyttä...

riippuu hyvin paljon koirasta kuitenkin, meidän dogoa voi ainakin käyttää täysin huoletta puistossa enemmän pelottaa että joku puree meidän koiraa;) , ja voi sitä riemua kun kaksi dogoa pääsee peuhaamaan keskenään :rolleyes:

edit.. ja toki riippuu siitä miten pentu on sosiaalistettu toisiin koiriin meillä tuo on ollut pennusta asti toisten koirien kanssa tekemisissä . Aikuista uros dogoa ei yleensä pysty koira puistoon viemään toki niissäkin poikkeuksia on.

edit2.. pahimpia koira puistossa yleensä ovat nämä sekarotuiset suht iso kokoiset koirat ainakin omasta mielestäni.

riippuu hyvin paljon koirasta kuitenkin, meidän dogoa voi ainakin käyttää täysin huoletta puistossa enemmän pelottaa että joku puree meidän koiraa;) , ja voi sitä riemua kun kaksi dogoa pääsee peuhaamaan keskenään :rolleyes:

edit.. ja toki riippuu siitä miten pentu on sosiaalistettu toisiin koiriin meillä tuo on ollut pennusta asti toisten koirien kanssa tekemisissä . Aikuista uros dogoa ei yleensä pysty koira puistoon viemään toki niissäkin poikkeuksia on.

edit2.. pahimpia koira puistossa yleensä ovat nämä sekarotuiset suht iso kokoiset koirat ainakin omasta mielestäni.

Ei mitenkään pahalla sua kohtaan mutta tätä juuri tarkoitin, koira tulee hyvin toimeen muiden kanssa, mutta sitten eräänä päivänä se tappelu tulee jostain kepistä, lelusta, huomiosta, jostain ja sitten on jälki pahan näköistä ja siinä ihmetellään syytä tappeluun kun eihän mun koira koskaan aikaisemmin kun se on niin kiltti...

Monta vuotta voi mennä hyvin mutta yleensä näiden rotujen elämään sattuu se ei niin hyvä päivä jolloin jotain pahempaa tapahtuu. Voi olla että itse olen turhan varovainen mutta uskon kasvattajia jotka sanovat että esim nämä rodut ei vaan ole koirapuistokoiria, ei vaikka miten sosiaalisia tapauksia muuten olisivatkin.

Oman rotikkani kanssa alan nyt olemaan siinä rajoilla että käykö se enää koirapuistoissa vai ei, vaikka sekin on ollut tosi kiltti koira eikä koskaan ole tappeluun joutunut niin huomenna tulee 2 vuotta ikää täyteen ja käytöksessä alkaa sellaisia pieniä piirteitä näkymään joita en kaipaa koiralta joka koirapuistossa käy..

Ei mitenkään pahalla sua kohtaan mutta tätä juuri tarkoitin, koira tulee hyvin toimeen muiden kanssa, mutta sitten eräänä päivänä se tappelu tulee jostain kepistä, lelusta, huomiosta, jostain ja sitten on jälki pahan näköistä ja siinä ihmetellään syytä tappeluun kun eihän mun koira koskaan aikaisemmin kun se on niin kiltti...

Monta vuotta voi mennä hyvin mutta yleensä näiden rotujen elämään sattuu se ei niin hyvä päivä jolloin jotain pahempaa tapahtuu. Voi olla että itse olen turhan varovainen mutta uskon kasvattajia jotka sanovat että esim nämä rodut ei vaan ole koirapuistokoiria, ei vaikka miten sosiaalisia tapauksia muuten olisivatkin.

Oman rotikkani kanssa alan nyt olemaan siinä rajoilla että käykö se enää koirapuistoissa vai ei, vaikka sekin on ollut tosi kiltti koira eikä koskaan ole tappeluun joutunut niin huomenna tulee 2 vuotta ikää täyteen ja käytöksessä alkaa sellaisia pieniä piirteitä näkymään joita en kaipaa koiralta joka koirapuistossa käy..

Komppaan kyl tätä. Varmasti se oma koira voi olla vaikka kuinka kiltti ja sosiaalinen, mutta aina on se mahdollisuus, että tappelutaustainen ja lujapäinen koira sit vaan yks kaks provosoituu jonkun ääliötapauksen takia. Kyllä niitä vajakkeja löytyy rodusta kuin rodusta mitä siellä puistoissa pyörii, niin ei se paljoa tarvii kun rähinäksi hommat jo menee. Ja jälki onkin sitten arvatunlaista. Itse vein vielä pentuna omaa amsua noihin puistoihin mutta en enää, muuta kuin tuttujen koirien kanssa. Ja niitäkään ei kyllä valitettavasti enää täällä Hesan seudulla ole.

Minä ainakin käyn puistossa niin kauan kun se näyttää järkevältä, sitten jos se tappelu joskus tulee niin ei muuta kun sormi perseeseen(niin ainakin sanovat) niin kyllä ne leuat aukeaa ja sihen loppuu sit puistoilut. Toivottavasti ikinä ei tarvisi kyseistä hommmaa lopetta, kiva käydä sesseä leikityttämäss ja nähdä muita hienoja koiria.

Mutta sehän on selvä että tälläiset vahvat koirat jotka omaavat lähes poikkeuksetta kovan luonteen tekevät sitten pahaa jälkeä jos joskus pääsevät toteuttamaan itseänsä tappelun merkeissä mutta jotenkin en haluaisi vaan luopua muiden koirien tapaamisista.

ymmärrän pointtisi täysin ja olen samaa mieltä mutta itse tykkään että koira saa purkaa energiansa leikkimällä muitten koirien kanssa , siellä kun tunnin-pari riehuu niin koira on enemmän loppu kun 30 km lenkin jälkeen :D

Minä ainakin käyn puistossa niin kauan kun se näyttää järkevältä, sitten jos se tappelu joskus tulee niin ei muuta kun sormi perseeseen(niin ainakin sanovat) niin kyllä ne leuat aukeaa ja sihen loppuu sit puistoilut. Toivottavasti ikinä ei tarvisi kyseistä hommmaa lopetta, kiva käydä sesseä leikityttämäss ja nähdä muita hienoja koiria.

Mutta sehän on selvä että tälläiset vahvat koirat jotka omaavat lähes poikkeuksetta kovan luonteen tekevät sitten pahaa jälkeä jos joskus pääsevät toteuttamaan itseänsä tappelun merkeissä mutta jotenkin en haluaisi vaan luopua muiden koirien tapaamisista.

täysin samalla kannalla, meillä ei ainkaan viellä onneks ole ollut mitään ongelmia toisten koirien kanssa lähinnä muilla koirilla meidän koiraa kohtaan :/

Massa 7kk ja 40kg

massa 7kk.jpg

Kaikki mitä naapurin rouvasta jäi jäljelle ;)

Pari kuvaa lissee räpsäsin ku näytti niin läskiltä tuossa makkuullaan olevassa kuvassa.

edit. vähän niinku isäntäsäkki että näyttää läskiltä mutta ei mukamas ole ;)

Liitteet

• massa7kk2.jpg
    massa7kk2.jpg
    388,8 KB · Katsottu: 210
  • massa7kk3.jpg
    massa7kk3.jpg
    369,3 KB · Katsottu: 181
  • massa7kk4.jpg
    massa7kk4.jpg
    421,2 KB · Katsottu: 594
Onko muilla tullut allergisia reaktioita hyttysten pistoista sesselle? Massalla kauheita paukamia ja toinen silmäluomikin turposi. Toivottavasti tulee jonkusortin toleranssia ettei tarvine koiraa koko kesää varjella.

Helvetinmoisia patteja tulee meilläkin.

Olin tänään koirapuistossa koiran kanssa, kun joku paukkasi sisään kauimmaisesta ovesta, vaikka yritin huitoa, että ootahan nyt hetki. Oli hieman kusi sukassa, kun toinen uroskoira juoksee kohti meidän rakkia. Ihme ja kumma tapahtui ja ne viihtyikin hyvin yhdessä. :wtf: Olin jo kuukausia sitten heittänyt kaiken toivon leikistä, tai edes rauhallisista tapaamisista muiden uroskoirien kanssa. Ehkä toivoa silti on, ainakin pienempien koirien kohdalla, mutta täytyy ottaa aina helvetin varovasti noi kohtaamiset.

Aivan lapasesta lähtee nuo uimahommat tuolla karhukoiralla. Äsken ensin se vakio kahdeksan kilometrin lenkki pyörällä ja sitten heitin vähän keppiä rannassa. Varmaan sen viisi tai kuusi kertaa kävi hakemassa ja sitten lähti uimaan järvelle ilman sen kummempaa syytä. Soutelin perässä yli tunnin. Kaikkien lenkkien ja kierrosten jälkeen uitin sen väkisin rannalle reilun kahden kilometrin päässä omasta rannasta, linnuntietä. Eipä tuo näyttänyt väsyvän ollenkaan. Mitenhän pitkään tuommonen kohtuuhyvässä kunnossa oleva koira oikein jaksaisi uidakaan...

Ens viikolla alkaa meikän sekopääryssän uudelleenkoulutus.
2006 saatu pentuna pietarista (löytökoira) ja 2008 syksystä ollaan asuttu eri talouksissa.
Ens viikolla otan sen itelleni, kun on vähän tylsää ja koulutan sille uusia juttuja. Agilityä yms.
Tosi fiksu hurtta (oppi mm. keppipujottelun about viidessä minuutissa), mitä nyt yli vilkas/iloinen/adhd. Meikä on ainoo ihminen ketä se kunnoittaa.

edit. Ite siis muutin pois kotoa ja koira jäi äitille omakotitaloon, jossa iso piha temmeltää, mutta nyt äiti on muuttamassa siitä pois, joten ihan sama kummassa pienessä kämpässä se asuu.

Tyhmä kysymys taas vaihteeksi. :D Kaikki ne joilla on paljon aktiviteettia ja liikuntaa vaativa koira. Miten organisoitte arkenne noiden koirien kanssa? Tarkoitan työt/opiskelut, sali, koira + muu elämä. Tällä hetkellä arki on helppo järjestellä kun opiskelut loppui tältä kesältä ja työt alkaa vasta heinäkuussa, eli vapaa-aikaa on suht. paljon. Syksyllä alkaa taas opiskelut ja töitäkin on vissiin pakko tehdä siinä sivussa, että pärjää taloudellisesti. Salilla käyn neljä kertaa viikossa. Onko teillä päivä kellotettu, että kaiken ehtii vai oletteko jättäneet esim. salin vähemmälle koiran vuoksi? Käyttekö joka päivä pitkillä lenkeillä koiranne kanssa, vai teettekö muuta, ihmistä vähemmän rasittavaa aktiviteettia esim. salipäivinä? Mietin juuri, että pitäisikö ruveta tekemään nelijakoista, ettei salilla menisi niin kauan kuin kaksijakoisella :D

Tyhmä kysymys taas vaihteeksi. :D Kaikki ne joilla on paljon aktiviteettia ja liikuntaa vaativa koira. Miten organisoitte arkenne noiden koirien kanssa? Tarkoitan työt/opiskelut, sali, koira + muu elämä. Tällä hetkellä arki on helppo järjestellä kun opiskelut loppui tältä kesältä ja työt alkaa vasta heinäkuussa, eli vapaa-aikaa on suht. paljon. Syksyllä alkaa taas opiskelut ja töitäkin on vissiin pakko tehdä siinä sivussa, että pärjää taloudellisesti. Salilla käyn neljä kertaa viikossa. Onko teillä päivä kellotettu, että kaiken ehtii vai oletteko jättäneet esim. salin vähemmälle koiran vuoksi? Käyttekö joka päivä pitkillä lenkeillä koiranne kanssa, vai teettekö muuta, ihmistä vähemmän rasittavaa aktiviteettia esim. salipäivinä? Mietin juuri, että pitäisikö ruveta tekemään nelijakoista, ettei salilla menisi niin kauan kuin kaksijakoisella :D
kyllä minä menen ainakin koiran ehdoilla. Tuo sakemanni kun vaatii aika palajon liikuntaa. Yritän vapaapäivinä aamulenkin jälkeen keretä matolle/salille, sit aamupäivästä koiraa taas pihalle, ip sama juttu ja illasta itelle vähän aikaa mitä ikinä teenkään ja joskus 22aikaan viä kerran koira pihalle. opiskelupäivinä muuten sama mutta ilman tota aamupäivän reippailua.. Ihtellä ainakin toiminu näin hyvin. Töissä tulee tuota koiraa pidettyä mukana kun kerran siihen on koulutettu:)

Mulla on ainakin ton oma pallopään kaa ollu aina tunnin vähän ripeempi lenkki päivässä, ja tietysti aamu, töiden jälkeen ja viä ilta kusetus. Välillä tietysti muuta aktivointia ja yksi hyvä keino on viedä koira metsään repimään puita alas :D lähtee meinaan energiat aika hyvin. 2 vuoro työ, treeni ja muut härdellit ottaa kyl välillä koville, mutta pakkohan se on jaksaa kun on koiran hankkinut :).
Näillä helteillä ei kyllä liikuta kun pakolliset kusetukset.

mutta pakkohan se on jaksaa kun on koiran hankkinut :).

Täysin totta :) Pitää vissiin opetella järjestelmällisemmäksi ajankäyttäjäksi pikku hiljaa. :D

Tuo ajankäyttö pitää funtsia silloin kun miettii mikärotu taloon tulee. Tämä corso näyttää ainakin näillä näkymin paljon vähempi tarvivan liikuntaa kuin seefferi. Ei sillä että jos liikuntaa kaipaa niin sitä saa mutta ei ole sitä samallatavalla vailla kun vanha koira.

Back
Ylös Bottom