Yleinen lemmikkikeskustelu

Niin siis ne on erillään nyt työpäivän ja yön, mutta ei ole mahdollista jatkaa sitä hamaan tulevaisuuteen. Haluaisin saada tilanteen laukeemaan, että ne taas vois olla yhessä.

Tee toisesta maukasta pekonia aamupalatarpeiksi? ;)

Ei vais, onko nuo uroksia molemmat? Toimiiko kastrointi possuihin samoin kuin koiriin?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei vais, onko nuo uroksia molemmat? Toimiiko kastrointi possuihin samoin kuin koiriin?

Toimiiko se edes aina koiriin? Tässä kun vuosien varrella olen netissä surffannut koirasivuilla niin jostain jäi mieleen että aina ei ole koiriinkaan pallit veks operaatio auttanut vaan ihan samat ongelmat ollut leikkauksen jälkeenkin. Jotenkin en vaan luota ja ei ole tullut mieleen omille koirille tuo muuta kuin joissakin terveydellisistä syistä päätyä tuollaiseen. Just tulikin mieleen että jossain kirjassa taisi olla että tuolle kastroinille on myös vaihtoehtona lääkitys? Oli ruotsalainen kirja ja google ei muuten löytänyt tuosta juttua. Olisko possuille sellaista?

Myös minä olen kuullut koirista, joiden käytös ei juurikaan ole muuttunut kastroinnin jälkeen. Tosin niiden perusteella ei varmaan pidä mennä mitään yleistyksiä tekemään. Nopealla googlauksella löysin sivun, jossa kerrotaan myös lääkkeellä tehtävästä kastraatiosta, mutta ainakin tämän artikkelin perusteella vaikuttaisi, että sitä voi käyttää vain väliaikaisena ratkaisuna.

http://www.elainlaakariin.fi/koiran-kastraatio

Molemmat on kastroitu eläinlääkärin toimesta 8 viikkoisina.... Ei pitäis siis siitäkään olla kiinni. Soittelin muutamille kasvattajille ja kukaan ei oo ikinä törmänny tällaseen. Kiitti taas erikoistapauksesta, huoh :jahas:

Tulipahan maksettua varausmaksu, eli näillä näkymin 7-8 viikon päästä tähän taloon tulee Welsh Corgi Cardiganin pentu :dance::dance2:

onko pakkiksella muita bengalin omistajia?
vko%204%20%282%29.JPG

Bengalit on ehdottomasti upeimpia kissoja mitä on ja itselläni onkin haaveena ottaa sellainen kunhan hamassa tulevaisuudessa valmistun ja pääsen kunnolla työelämään ja olen varoissani. Onko tämä oma kissa? Laita ihmeessä lisää kuvia jos löytyy ja kerro kissastasi :)

Bengalit on ehdottomasti upeimpia kissoja mitä on ja itselläni onkin haaveena ottaa sellainen kunhan hamassa tulevaisuudessa valmistun ja pääsen kunnolla työelämään ja olen varoissani. Onko tämä oma kissa? Laita ihmeessä lisää kuvia jos löytyy ja kerro kissastasi :)

kyllä on ihan oma kissa kuvassa, taitaa olla ~4 viikkoinen tuossa. tänään itse asiassa täyttää vuoden! bengalit on kyllä aivan mahtavia kissoja, aina menossa ja tekemässä jotain. ainakin tämä meidän katti. en tiiä tehtiinkö avokin kanssa tyhmästi kun ihan alusta asti alettiin juttelemaan pennun kanssa, eli ainakun kissa vähänkään huusi niin siihen jotain vastattiin. nyt se sitten "juttelee" meille koko ajan. noh, ihan hauskaa se kyllä on.

muutama kuva:

4 viikon ikäinen
8 viikon ikäinen
9 viikon ikäinen
12 viikon ikäinen
12 viikon ikäinen
14-15 viikon ikäinen I
14-15 viikon ikäinen II
~25 viikon ikäinen
~25 viikon ikäinen
~25 viikon ikäinen

pitääpä kyllä ottaa taas muutama kuva joku päivä.

Saako udella paljon maksoit bengalista?

tuo meidän rääpäle on näyttelytasonen eli kyllä se hinta nousi pikkasen tuonne tonnin yläpuolelle.

Voi kun on komea katti, bengalinkissakuume kohosi taas muutaman asteella. Synttärionnittelut kissalle :P Samaa olen ymmärtänyt, että on touhukas rotu. Oletteko näyttelyissä vielä kulkeneet sitten?

Itellä ei ole lemmikkejä, kun tilanne ei salli sitä. Mutta kyllä sitten kun tilanne muuttuu, nii varmaankin koira tulee. Kaikista hienointahan ois toi husky, varsinkin tuollanen silmäpuoli. Muutenkin on aivan jumalaisen kaunis koira.
PPT2002.jpg

Joka tapauksessa tulen asumaan korvessa jahka opinnot loppuu, nii koiran vetohalut ei ois ongelma.

Toinen mikä miellyttäs niin sekarotunen koira, missä ois eri työkoira rotuja. Mua on aina kiehtonu ajatus siitä, et koira ei oo vaa sohva koriste, vaa sen kans voi tehä ihan oikeita asiota. Mutta saahan sitä haaveilla, koulua jäljellä vielä 5vuotta.

Voi kun on komea katti, bengalinkissakuume kohosi taas muutaman asteella. Synttärionnittelut kissalle :P Samaa olen ymmärtänyt, että on touhukas rotu. Oletteko näyttelyissä vielä kulkeneet sitten?

energiaa kyllä tällä rodulla riittää. koko ajan saa olla keksimässä aktiviteetteja, ettei tule kissalle tylsää. joskus se on vähän raskasta, kun katti juoksee ympäri asuntoa ja huutaa mutta imo se on ehkä myös rodun yksi parhaimpia ominaisuuksia.

näyttelyssä tuo kävi kesällä kun oli jotain 13vk vanha ja nyt avokki alkaa käyttämään ihan kunnolla, kun saatiin sterilisaatio pois alta. meillähän kävi vielä sillä tavalla, että yleensähän nämä myydään leikkaussitoomuksella, eli on pakko leikata kissa olikohan ensimmäisen vuoden aikana, mutta tuota meidän pentua ei olis tarvinu leikata ollenkaan. kyllä pitkään mietittiin jaksaako alkaa teettämään poikasia, mutta lopulta tultiin siihen tulokseen, että ei me kyllä niitä juoksuja kestetä, joten nipsnaps.

Myös minä olen kuullut koirista, joiden käytös ei juurikaan ole muuttunut kastroinnin jälkeen. Tosin niiden perusteella ei varmaan pidä mennä mitään yleistyksiä tekemään. Nopealla googlauksella löysin sivun, jossa kerrotaan myös lääkkeellä tehtävästä kastraatiosta, mutta ainakin tämän artikkelin perusteella vaikuttaisi, että sitä voi käyttää vain väliaikaisena ratkaisuna.

http://www.elainlaakariin.fi/koiran-kastraatio

Juu, jos uroskoira on jo kehittänyt itselleen tavan rähistä toisille uroksille, ei tämä tapa mihinkään mene vaikka pallit poistettaisiinkin. Täten jos meinaa pallit poistaa se kannattaa tehdä ennenkun tilanne etenee sellaiseksi, että uroksia kohdatessa tulee automaattisesti rähistyä. Rodusta riippuen kannattaa tsekata nuoren uroksen kanssa keitä esimerkiksi koirapuistossa on ennenkun menee itse sinne, voiko ajatella että rähinää tulisi. Jos vähänkin näyttää siltä että rähinää voi syntyä ei mennä edes kokeilemaan niin rähinästä ei tule tavanomaista tapaa kohdata toinen uros. Muutoin se saattaa olla jo myöhäistä kitkeä käytös edes kastroimalla.

näyttelyssä tuo kävi kesällä kun oli jotain 13vk vanha ja nyt avokki alkaa käyttämään ihan kunnolla, kun saatiin sterilisaatio pois alta. meillähän kävi vielä sillä tavalla, että yleensähän nämä myydään leikkaussitoomuksella, eli on pakko leikata kissa olikohan ensimmäisen vuoden aikana, mutta tuota meidän pentua ei olis tarvinu leikata ollenkaan. kyllä pitkään mietittiin jaksaako alkaa teettämään poikasia, mutta lopulta tultiin siihen tulokseen, että ei me kyllä niitä juoksuja kestetä, joten nipsnaps.

Juu, onnea näyttelyihin :)

Ollaan muuttamassa rivitaloon, minkähänlaista kylttiä kannattaa hommata aitaan ettei kukaan puske pihalle ilman lupaa tai jos joku rosmo puskee pihalle ja koira puree että mistä on sitten hyötyä käräjillä? Onko jokin varotuskyltti toisia järeämpi lain kannalta?

Edit. Siis minulla ei ole mitään koulutettua tappajaa, mutta ajattelin vain jos koiralle tulee omanpihan puolustusviettiä että varoittaa ihmisiä, varsinkin lapsia puskemasta ilman isäntää pihalle.

Ollaan muuttamassa rivitaloon, minkähänlaista kylttiä kannattaa hommata aitaan ettei kukaan puske pihalle ilman lupaa tai jos joku rosmo puskee pihalle ja koira puree että mistä on sitten hyötyä käräjillä? Onko jokin varotuskyltti toisia järeämpi lain kannalta?

Olikohan siinä kodinpuolustus threadissa juttua että olipa mikä hyvänsä kyltti niin se ei poista vastuuta koiran tekemisistä. Eli vaikka kuinka olis kyltit ja rosmo puskee sisälle ja tessu syö rosmon niin sä olet silti syyllinen.

edit: olihan se http://www.pakkotoisto.com/yleinen-keskustelu/98011-oman-kodin-puolustus-6/#post3096672

Ei kyl huvita pätkääkään tuo fleksi. Muutenkin oon niitä ihmisiä, jotka tuntee syvää inhoa/surua lemmikkejään huonosti kohtelevia ihmisiä kohtaan.

Vaikka itselläni on lemmikki ni pitää sanoa että naurahin tolle vähäsen...kaippa omistan sen verta kieron huumorintajun.

Tavallaan joo ihan hassu tuo talutin, mutta varmaan aika paska. Koira kun kerran nyppäisee, niin ote lipeää. Paskempi siis kuin perusfleksit, jotka on jo aika paskoja itsessään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom