Yleinen lemmikkikeskustelu

Pitäisi käydä näyttelyssä ton kanssa kasvattajankin mieliksi mutta ei se vaan ole mun juttu. Ukko sitä nyt ei ainakaan vie. Sitäpaitti nää pelastushommat vie käsittämättömän paljon aikaa enkä mä usko että koiran itsensä päivä on mitenkään kovin hauska näyttelyssä. Toivottavasti me voidaan vaan olla käymättä ilman että kasvattaja suuttuu :D

Mitä helvettiä se kasvattajalle kuuluu, et menetkö koiras kanssa niihin turhiin näyttelyihin vai et?

Samaa paskaa yritti meidän koiran kasvattaja, mutta leikattiin koiralta etuhiukset lyhyeks, niin ei koira voinu mennä näyttelyihin enää :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä helvettiä se kasvattajalle kuuluu, et menetkö koiras kanssa niihin turhiin näyttelyihin vai et?

Samaa paskaa yritti meidän koiran kasvattaja, mutta leikattiin koiralta etuhiukset lyhyeks, niin ei koira voinu mennä näyttelyihin enää :D

Lukee sopimuksessa, ja muutenkin ollaan suht läheisissä väleissä ja se selkeesti odottaa meiltä kuten muiltakin kasvateiltaan tuloksia myös kehässä. Ymmärtäähän sen, mutta ei toi tule ketään siittämään koska ei sitä koskaan tiedä jos pallit lähtis :D
Aiemmin on ollut samanlaisia sopimuksia että edes kerran menisi näyttelyyn, koskaan en ole mennyt. Kasvattaja sanoi että voi vaikka itse näyttää sen. Käy mulle. Kattoo nyt ehtiikö sekään :P

Aina sanotaan että pitää ostaa kasvattajalta rekisteröity koira, mutta tulee tällä kertaa vähän huono omatunto ettei ole näyttelyorientoitunut. Jos olisi joku sekasikiöpiski ei tarttisi koko näyttelyitä edes ajatella :D Mutta minkäs teet, muut tulokset saavat ainakin toistaiseksi puhua puolestaan!

Teillä onkin erikoinen koira jos se etutukka ei takas kasva :D Monet kasvattajat haluavat sen takia sen yhden näyttelytuloksen koiralle, että saavat tiedon siitä onko koira aikuisenakin rotumääritelmän mukainen ja missä määrin. Ei pitäisi olla kenellekään kovin mahdoton paikka toteuttaa varsinkin jos on saanut kasvattajalta hyvän tuen pennun kanssa ja varsinkin jos kasvattaja itse vielä tarjoutuu viemään koiran näyttelyyn.
Ja aina sille kasvattajalle voi kertoa, että ei ole kiinnostunut näyttelyistä. Ei se ole mikään vaatimus suurimmalle osalle kasvattajista. Se on vaan harmi jos valehdellaan, että on kiinnostusta näyttelyihin ja sitten todellisuudessa ei olekaan. Kuitenkin kasvattaja saattaa valita lupaavan pennun tälläiselle ihmiselle juuri siksi, että heillä olisi hyvä mahdollisuus pärjätä näyttelyissä.

Nyt näyttää siltä että joutuu käärmeistä luopumaan, jos jotain kiinnostaa kaksi isoa KuningasBoaa + ISO terraario niin voi ottaa yhteyttä ja kysellä asiasta lisää...

Nyt näyttää siltä että joutuu käärmeistä luopumaan, jos jotain kiinnostaa kaksi isoa KuningasBoaa + ISO terraario niin voi ottaa yhteyttä ja kysellä asiasta lisää...

Kuinka iso terraario? Miten usein noita ruokitaan ja millä? Suositteletko ottamaan tyttöystävältä salaa makkariin 2 tommosta? :D

Mikäs elukka tää on? Makeet silmät.

zverushki-45.jpg

zverushki-46.jpg

zverushki-47.jpg

zverushki-48.jpg

zverushki-87.jpg

Teillä onkin erikoinen koira jos se etutukka ei takas kasva :D Monet kasvattajat haluavat sen takia sen yhden näyttelytuloksen koiralle, että saavat tiedon siitä onko koira aikuisenakin rotumääritelmän mukainen ja missä määrin. Ei pitäisi olla kenellekään kovin mahdoton paikka toteuttaa varsinkin jos on saanut kasvattajalta hyvän tuen pennun kanssa ja varsinkin jos kasvattaja itse vielä tarjoutuu viemään koiran näyttelyyn.
Ja aina sille kasvattajalle voi kertoa, että ei ole kiinnostunut näyttelyistä. Ei se ole mikään vaatimus suurimmalle osalle kasvattajista. Se on vaan harmi jos valehdellaan, että on kiinnostusta näyttelyihin ja sitten todellisuudessa ei olekaan. Kuitenkin kasvattaja saattaa valita lupaavan pennun tälläiselle ihmiselle juuri siksi, että heillä olisi hyvä mahdollisuus pärjätä näyttelyissä.

Hehe :)

Itseasiassa homma meni niin, et koira oli pitänyt hauskaa sisällä (juoksennellut ympäriinsä yms.), harmi vaan, et samaan aikaan oli tapetoinnit/remontti menossa ja piski sai jotenki kaadettua liisteri/liimapurkista mömmöö hiuksiinsa :D.

Sen takia piti hiuksia leikata ja näyttely meni sivu suun.

Ja kasvohan ne hiukset takas :lol2:

Terraarioita voi olla monen näköisiä ja kokoisia, mutta tää mun terraario on suunnilleen 150cm pitkä ja pari metriä korkea. Ruokinta on helppoa, kerran kuussa kun antaa rotan tai marsun niin pysyy matoset tyytyväisinä. :) Ja ehdottomasti salaa, mikä olisikaan sen romanttisempi yllätys kun pari kuristajakärmestä makuuhuoneessa kun emäntä tulee töistä. :)

Kuinka iso terraario? Miten usein noita ruokitaan ja millä? Suositteletko ottamaan tyttöystävältä salaa makkariin 2 tommosta? :D

Vähän kyllä kieltämättä käärme houkuttelisi, ainakin vaikuttaa "helpolta" lemmikeiltä. Mitenkä tuollaista käsitellään, esim. mahdollisessa muuttotilanteessa? Miten nuo suhtautuu ihmisiin? Eihän terraarion ovea uskalla edes avata jos siellä on 2kpl tuollaisia järkyttävän kokoisia tappajamötköjä :D

Käärme kiinnostaisi hirveästi muttei äiskä suostu kun marsut/rotat on ruokana....

Et viittis pistää pari kuvaa, kiinnostaisi nähdä vähän minkälaisia ovat.

Huomio vielä tuosta käärmeiden ruokinnasta. Niitähän ei sitten ruokita elävillä jyrsijöillä vaan sulatetuilla pakastejyrsijöillä, joita saa ostaa eläinkaupioista tai joiltain jyrsijäkasvattajilta. :)

Edittiä: trnaja, laitappa ilmoitusta kissoista vaikka apulaan. Voi paremmin löytyä vaihtoehtoja uusiokodille. :)

Laitettu on tänne, kaupan seinälle ja jos ei mee ny vähään aikaan ni sitte pitää pistää ilmotuksia muualle.

Tosiaan ruokinta kuolleilla eläimillä suomessa, ja nämä käärmeet syö hyvin, ei tarvitse ruokaa heilutella nenän edessä. Käsittelyssä ei ole ongelmia ollut, aina ruokintapäivänä nostan toisen käärmeen isoon saaviin syömään. Niin ei tule kiistaa sapuskasta. :) Ja eiväthän nämä myrkyllisiä otuksia ole. Jos asia enemmän kiinnostaa niin ota vaikka yv:llä yhteyttä niin kerron mielelläni lisää..

Vähän kyllä kieltämättä käärme houkuttelisi, ainakin vaikuttaa "helpolta" lemmikeiltä. Mitenkä tuollaista käsitellään, esim. mahdollisessa muuttotilanteessa? Miten nuo suhtautuu ihmisiin? Eihän terraarion ovea uskalla edes avata jos siellä on 2kpl tuollaisia järkyttävän kokoisia tappajamötköjä :D

Ok. Tuommonen sinisilmäinen husky pitää joku päivä hommata. Onkos nuo silmän värien erot isojakin noilla?

Ei mun mielestä kannata valita rotua pelkkien siistien silmien takia... Silmäthän noilla voi olla minkä väriset tahansa.

http://www.siperianhusky.fi/pentuilmot/faq.html

Siperianhusky ei ole seurakoira eikä jalanlämmitin vaan käyttökoira − rekikoira. Jos et halua taluttimessa innokkaasti vetävää koiraa, jolla on lähes kyltymätön halu juosta, niin miksi hankkia siperianhusky? Nykyisestä rotuvalikoimasta löytyy suuri määrä muita samantapaisen ulkomuodon omaavia rotuja, jotka perimänsä ansiosta sopivat paremmin seurakoiriksi. Miksi siis hankkia vetokoiraa, jos se ei saa vetää?

Eri asia tietenkin jos koira pääsee sun luona kotiin jossa se pääsee tekemään sitä mihin se on tehty. :) Ovat varmasti mahtavia koiria.

Juu Husky ei oo mikään helpoimmasta päästä elukka noin ihan tavalliselle kaupunki asustajalle. Vaikka enhän mä tiä missä Tepe asuu :) Muakin viehättää noi siniset silmät jostain syystä. Mun tekis mieli joskus tuoda jenkeistä tämmönen koira
A200891752532.jpg

Kyseessä on siis Catahoula. Olis mielenkiintoinen nähdä sen ominaisuudet harrastuskoirana, uskoisin, että vois olla aika toimiva.

Ei mun mielestä kannata valita rotua pelkkien siistien silmien takia... Silmäthän noilla voi olla minkä väriset tahansa.

http://www.siperianhusky.fi/pentuilmot/faq.html

Siperianhusky ei ole seurakoira eikä jalanlämmitin vaan käyttökoira − rekikoira. Jos et halua taluttimessa innokkaasti vetävää koiraa, jolla on lähes kyltymätön halu juosta, niin miksi hankkia siperianhusky? Nykyisestä rotuvalikoimasta löytyy suuri määrä muita samantapaisen ulkomuodon omaavia rotuja, jotka perimänsä ansiosta sopivat paremmin seurakoiriksi. Miksi siis hankkia vetokoiraa, jos se ei saa vetää?

Eri asia tietenkin jos koira pääsee sun luona kotiin jossa se pääsee tekemään sitä mihin se on tehty. :) Ovat varmasti mahtavia koiria.

Juu Husky ei oo mikään helpoimmasta päästä elukka noin ihan tavalliselle kaupunki asustajalle. Vaikka enhän mä tiä missä Tepe asuu :) Muakin viehättää noi siniset silmät jostain syystä.

Pennusta asti ollut karjalankarhukoiria, norjanharmaita ja muita metsästyskoiria. Joten metsässä ja metsällä pääsisi liikkumaan. Eikä se vetohalu ole ongelma, yhden maan suurimman järvenrannassa asun,maita ja mantuja, sekä lenkkipolkuja on missä vetää ja temmeltää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom