Yleinen lemmikkikeskustelu

Mun huushollista löytyy kaks tällaista pällinaamaa, en tiiä kehtaako tänne ees kuvia linkitellä cane corsojen sun muiden sekaan.. mut saapahan ainakin jengi hupia näistä veikoista :D Kilttejä ja rauhallisia pojuja molemmat, ei tod kyseisen rodun räkyttäviä irvikuvia.

Rommi:
HPIM1051.jpg

Onni:
Onni.jpg

Pakko kysyä miksi arastella laittaa kuvia tänne? kaikki koirat ja lemmikkieläimet ovat yleensäkin hienoja :)
Mitä rotua nuo koirat ovat? suloisia on pakko myöntää :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pakko kysyä miksi arastella laittaa kuvia tänne? kaikki koirat ja lemmikkieläimet ovat yleensäkin hienoja :)
Mitä rotua nuo koirat ovat? suloisia on pakko myöntää :)

No en sanoisi, että arastelen laittaa, mutta tuntuuhan nuo omat karvakasat vähän koomisilta isojen, komeiden koirien kuvien keskellä :) Chihuahua on rotu ja pitkäkarvaisia molemmat pojat, Rommille turkkia siunaantunu Onninkin edestä.. Tosin tuossa kuvassa Onni vielä ihan vaavi, 12 viikkoa. Ja Ilkka katsoi ihan oikein, mamman pieni killisilmä se on :D:haart:

Asiaan liittyen, onko monilla 20-25 vuotiailla sinkkunaisilla koiria? Meinaan vaan, jos rupeaisin käymään enemmän koirapuistoissa oman koirani kanssa, että voisin siinä samalla rupatella tmv. :) :)

Osaisiko joku suositella hyvää koirankoulutuskirjaa?

Tuire Kaimion pennun kasvatus on kai aika yleisesti suositeltu. Itsellä tuo on ja oli mielestäni ihan asiallinen eepos. Kaimiolla on muitakin noita koirakirjoja jotka ei kaikki taida olla pelkästään pentuihin liittyvä.

Ääni Tuire Kaimiolle, varmaan pätevin Suomesta löytyvä.

Tuire Kaimiolle myös täältä ääni.

Lisäksi hyviä (selkeitä ja helppolukuisia hyvän asian lisäksi) on kaikki Turid Rugaasin kirjat.

Lainasin kirjastosta kasan kirjoja. Fennellin yhtä kirjaa aloitin jo lukemaankin ja oikein pätevältä vaikuttaa. :) Kaimiotakin lainasin, samoin kuin Cesar Millanin kirjan ja Victoria Stilwellin kirjan + miljoona muuta. :D Eiköhän näillä tule toimeen. Ensi viikolla tosiaan tulee neljän kuukauden ikäinen sekarotuinen uros meille asumaan. :)

Vuodatusta. Kylläpäs kämpän valmistelu koira kuntoon vie aikaa. Koiraportit kissanluukuilla tilattu, mutta eivät ne taida ehtiä siksi kun koiruus saapuu. Kaikkea kamaa ei varmaan edes tajua nostaa suojaan koiran mahdolliselta tuhoamisvimmalta etukäteen, eiköhän se piski sitten opeta pikapuoliin. :D Sitten kysymys. Miten teillä menee elukoiden lelupolitiikka, jos teillä on sekä kissoja että koiria? Eli kun meillä on kissojen lelut niin pikkuisia, ettei niitä uskalla jättää lattioille pyörimään ettei koira vaan tukehdu niihin. Onko teillä yhteiset, isommat lelut eläimillä vai erilliset leikkihetket molempien kanssa ja muuten lelut nostettuna jonnekin pois?

Yökkiikö limaa onko kuumetta ?

Ite kyllä pitäisin koiran tosi rauhassa 2-3vkoa, meillä koiralla oli pentuna just tota yskää, tarvittii kunnon antibiootit

Yski mutta limaa ei tullut muualta kuin nokasta, keltasta ja paksua. antibiootti vaikutti parissa päivässä mutta kuuri kestää 2vko koska samalla dropilla hoidetaan noi iho-ongelmat kuriin.

Vuodatusta. Kylläpäs kämpän valmistelu koira kuntoon vie aikaa. Koiraportit kissanluukuilla tilattu, mutta eivät ne taida ehtiä siksi kun koiruus saapuu. Kaikkea kamaa ei varmaan edes tajua nostaa suojaan koiran mahdolliselta tuhoamisvimmalta etukäteen, eiköhän se piski sitten opeta pikapuoliin. :D Sitten kysymys. Miten teillä menee elukoiden lelupolitiikka, jos teillä on sekä kissoja että koiria? Eli kun meillä on kissojen lelut niin pikkuisia, ettei niitä uskalla jättää lattioille pyörimään ettei koira vaan tukehdu niihin. Onko teillä yhteiset, isommat lelut eläimillä vai erilliset leikkihetket molempien kanssa ja muuten lelut nostettuna jonnekin pois?

Eri lelut ja kissa reppanat joutuivat/joutuvat olemaan aika kauan ilman leluja. Aina kun koira koskee kissan leluun niin pitää kieltää, kyllä se oppii erottamaan omat ja kissan romut. Ainakin meidän vanhakoira oppi, tämäkin jo viitteitä siitä näyttäisi.

Noniin, meitä vastaan tuli jonkin sortin beagle, joka sitten haukkui meiän koiraa. Beaglen taluttaja päättikin kopata koiraansa flexillä päähän, kun ei totellut naisen käskyä heti ekalla kerralla. Aika käsittämätöntä.

Noniin, meitä vastaan tuli jonkin sortin beagle, joka sitten haukkui meiän koiraa. Beaglen taluttaja päättikin kopata koiraansa flexillä päähän, kun ei totellut naisen käskyä heti ekalla kerralla. Aika käsittämätöntä.

Mitä tuossa nyt on ihmeellistä, olisko sen pitänyt antaa koiransa räksyttää, ja olisit sitten tänne avautunut että kun naikkonen ei tehnyt mitään pitääkseen koiransa aisoissa. Joillekkin koirille kun puhe ei mene perille vaikka sanot monta monta kertaa.

Enemmän mua haittaa se, että eläimiä lyödään flexillä päähän niin, että koiraa selkeästi sattuu (vinkaisee). Monta kertaa on räksyttävä koira vastaan tullut, mutta en vielä ole niistä tänne tullut avautumaan.
Enhän mä kylmiltään kyllä osais heti sanoa, miten moisen tapauksen saisi hiljenemään ilman lyömistä, mutta jos joskus oma koira alkaa kunnolla muita haukkumaan, yrittäisin mä kyllä muita keinoja koiran hiljentämiseen.

Oma koira osaa vinkaista ilman syytä. Jos se haukahtaa ulkona, ei se riitä että sanon sille että hei olepas hiljaa vaan homma pitää viedä loppuun jotta jätkä tajuaa ettei tuollainen vetele. Useimmiten pysähdyn ja otan koiran huomion. Jos tilanne on vauhdikas ja jätkä liian mehuissaan, pysäytän jätkän nappaamalla korvasta kiinni, ja kyllä vinkaisee jo ennenkuin korvaan edes saan sormella koskettua! Etukäteisvinkaus tyyliin "uskon joo uskonuskon".

Flexejä en tajua muutenkaan, enkä tajua miksi pitäisi koiraa mätkäistä jollain kovalla päähän, en sinänsä hyväksy. Toivottavasti se ei kovaa koppassut kuitenkaan.
Haukkumista musta pitääkin rajoittaa, järkevin keinoin. Mä tosin saan joskus varmaan kyseenalaisia katseita kun oon tulossa koiran kanssa kaupasta tai jostain muusta syystä on kädet täynnä. Jos koira rupeaa kikkailemaan, siirtyy eteen tai retuuttaa remmiä, käsien ollessa varattu lopetan homman jalalla, siirrän koiraa poispäin tavalla joka voi herkempien silmissä näyttää potkimiselta. Sitäpä se nyt ei kuitenkaan ole, koira on iso ja painava ja sen tulee pysyä sivulla. Luulenpa myös että jos en palauttaisi koiraa ruotuun jalalla tulisi joku nettiin päivittelemään miten oli dobermanni täysin vallaton keskellä päivää.

Enemmän mua haittaa se, että eläimiä lyödään flexillä päähän niin, että koiraa selkeästi sattuu (vinkaisee). Monta kertaa on räksyttävä koira vastaan tullut, mutta en vielä ole niistä tänne tullut avautumaan.
Enhän mä kylmiltään kyllä osais heti sanoa, miten moisen tapauksen saisi hiljenemään ilman lyömistä, mutta jos joskus oma koira alkaa kunnolla muita haukkumaan, yrittäisin mä kyllä muita keinoja koiran hiljentämiseen.

Totta, asia on aivan eri jos koira kerran vingahtaa, lähinnä tarkoitin tuolla ettei siinä ole ihmeellistä jos koiraa hieman kopauttaa, kovempaa kopautus on asia sitten erikseen, varsinkaan millään flexillä tai kovalla esineellä, tuo korvasta tempaisu kyllä auttaa meillä :D

Kyllä itsekin hyväksyn juuri tuon jalalla siirtämisen, työntämisen tai vartaloon pienen läpsäisyn, mutta tää kyseinen tapaus ei ollut mitään noista, vaan kovalla muovisella flexillä löi koiraansa päähän. Ja suoritus näytti lähinnä räjähtävää ojentajataljaa.
Allekirjoitan myös tuon, että koiran räksyttämistä täytyy rajoittaa. Omalle kohdalle ei ole vielä tullut tarvetta, kun ei tuo 3kk:n ikäinen pentu taida edes osata kunnolla haukkua :D Ulkona kun näkee toisen koiran, menee häntä heti koipien väliin ja olis poistumassa toiseen suuntaan täyttä häkää, mutta tutustumisen jälkeen ollaan niin riehakkaita.

Täällä taas kyselemässä. :D Minkähänlainen koulutuspanta olisi hyvä tuollaiselle lähes viisikuiselle mötkölle? Tarkoitus olisi siis opettaa sitä kulkemaan vierellä ja mennä tokoonkin, jahka se vain alkaa tälle keväälle. Tulevaisuuden suunnitelmissa olisi hankkia sille tuollainen puolikiristävä panta/talutinyhdistelmä mistä on muutama sivu sitten. Se ei kuitenkaan käsittääkseni toimi koulutuspantana erityisen hyvin? Mistään ketjupannoista en oikein tykkää.

Edit: Tiedostan siis kyllä että vierelle opettamisessa tarvittaan muutakin kuin hyvä panta. ;) Olen vain huomannut että se on paljon kuuliaisempi silloin, kun olen takapihapissatusta varten vain heittänyt nahkahihnan simukaksi sen kaulan ympärille, kuin jos kaulanympärillä on solkipanta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom