Yleinen lemmikkikeskustelu

Meillä koira on päivä päivältä varautuneempi ihmisten suhteen. Se tunnistaa ihmiset kyllä jotka antavat sen olla rauhassa ja se on tyytyväinen ja välinpitämätön, jolloin mäkin olen tyytyväinen. Mutta se myös tunnistaa ihmiset jotka haluavat sen huomion tai vaikkapa moikata ja rapsutella, sitä se vihaa. Haukkumalla yrittää päästä pois tilanteesta.
Joskus mä mietin että kun asutaan keskustassa niin ei koiran tarvitse kaikkia lähestymisiä sietää, sen pitäisi voida luottaa ettei jengi käy käsiksi. Mutta se on mahdotonta, jos me vaikka venataan valoissa ja viereen tulee ihminen joka yhtäkkiä tökkii. Kerran käveltiin rauhassa katua pitkin ja jonkun kävellessä vastaan se kohdallamme täysin varoittamatta kumartui ja kietoi kätensä koirani ympärille ja sanoi hey baby. Päästi heti irti kun koira sanoi sanansa.
En mä tiedä kuuluisiko keskustakoiran sietää ihan mitä vaan, vai sietää just sen verran kun mä sallin ihmisten tulla lähelle. Koska se ei kuitenkaan ole aina arvattavissa kuka niistä sadoista vastaantulijoista per lenkki saattaisi tunkea kätensä koiran reviirille, on se vähän vaikeeta. Ei ihmekään että meille maistuu koirapuistoilu :-D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä oon dobberin kanssa käynyt alusta asti päivittäin koirapuistossa. Nää rodut nyt tyypillisesti eivät ole mitään sosiaalisia joita näkisi yleensä koirapuistoissa, mutta meidän jätkä on sen verran leikkisä eikä ongelmia ole, joten me käydään edelleen puistoilemassa.

Mulla on kettuterrieri, joka on aina ollut erittäin leikkisä, todella leikkisä. Ongelma on että se on leikkisä ja kovapäinen. Huomasin jo aikasessa vaiheessa että se voi leikkiä ainoastaan isojen koirien kanssa, sillä pienien kanssa homma menee aina rähinäksi.
Vaikea sanoa oliko syy omassa, vai muissa pienissä, mutta aina kaava oli sama. Leikki alkoi, alettiin painimaan, oma tyttö selätti toisen, toinen alkoi puremaan -> rähinä. Kun otan oman koirani sitten irti, niin se toinen haluaa taas alkaa leikin, ja sama rumba alusta.

Nyt on pitänyt pitää taukoa puistoista, kun tuntuu että aina alkaa rähinä.
Viimeksi koira oli hetken pienellä puolella, siirryttin sitten isolle kun tuli vähän kränää toisen koiran kanssa. No eikö se toinen koira omistajineen tule sitten perässä sinne isolle puolelle ja homma jatkuu taas.
Parasta tässä oli se, että ko. omistaja alkoi syytellä mua siitä että mun koira ilmeisesti vähän lopulta näykkäs hänen koiraansa. Ja tämä siis sen jälkeen kun olin siirtynyt toiselle puolelle puistossa.

Pojat pienen matsi jälkeen.

Bull 8kk/Sakemanni 1v

http://www.aijaa.com/v.php?i=000537663133.jpg

Tässä "porsas" on :D 10kk

http://www.aijaa.com/v.php?i=009187663134.jpg

Komeita sessejä, bullmastiffillä kunnon portsarin tyhjäkatse päällä. Kuinka selvästi huomaa sen että seefferillä kovempi mielyttämishalu kuin tällä toisella möllillä?
Hieno brindle värity!!! Meilläkin on musta brindle mutta ei ole kauhean paljoa noita raitoja, tai ainakaan ei vielä ole, pitäisi kuulemma iän myötä raidat vähän haalistua.

Hyvin pysyy mullakin Corsokuume vireillä kun noita kuvia tulee :D

Puistoilusta sen verran, että kävin kanssa tuon meidän uros AB:n kanssa pentuaikana muutamia kertoja puistoilemassa. Isojen koirien kanssa ei ollut mitään ongelmaa mutta pienikoiset terrieriurokset olis halunneet käydä tuon päälle heti ensinäkemältä. Puistoilut väheni joskus koiran ollessa 10kk-11kk. Viimeisellä varsinaisella käyntikerralla katselin, että isojen puolelle tuli yhdestä autosta 5 malamuuttia ja menin sitten oman koiruuden kanssa pienten puolelle varuulta. Malamuuttiporukan johtajauros kulki häntä pystyssä aitaa pitkin ja tuijotteli. Sattui siinä sitten vielä ruopimaan maata elvistelymielessä niin omasta koirasta lähti sellainen möyrähdys, etten oo kuullu ikinä ja 50kiloa mätkähti vasten verkkoaitaa niin, että tolpat notkui. Ei sitten huvittanut enää kokeilla onnea puistoissa. Muutamia kertoja oon myöhemmin puistossa käynyt mutta aina niin, että aitauksessa on vain narttuja. Jos joku tulee uroksen kanssa niin poistutaan puistosta. Puistoja en oikeastaan edes kaipaa, sillä molempia meidän koiria pystyy pitämään turvallisesti vapaana ulkoillessa taajaman ulkopuolella.

Komeita sessejä, bullmastiffillä kunnon portsarin tyhjäkatse päällä. Kuinka selvästi huomaa sen että seefferillä kovempi mielyttämishalu kuin tällä toisella möllillä?
Hieno brindle värity!!! Meilläkin on musta brindle mutta ei ole kauhean paljoa noita raitoja, tai ainakaan ei vielä ole, pitäisi kuulemma iän myötä raidat vähän haalistua.

Sakemanni on mukana tulos joka paikkaan, tukkii nokkaansa kainaloon, ja menee aivan sekaisin (on innoissaan) kun kotona joutunut vähän aikaa olla yksin ja näkee omat porukat. On tuo bull kyllä kans sellainen seurakoira että huh huh, ei todellakaan pidä puheet paikkaansa että vihtyy yksin, vielä ei hirveää vahti viettiä ole, toki jos ovelle tulee ihminen jota ei nähnyt niin alkaa vähän haukkua.

Täysin erilaiset piirteet noilla koirilla löytyy että jos koira saa rangaistuksen, bull esittää loukkaantunutta ja on niin helvetin raasua että altapois, se osaa kyllä näytellä, sakemanni taas on sellainen että yrittää tulla lähelle tunkee kainaloon, ja kirjaimellisesti yrittää nuolemalla saada isännän heltymään

Mikä on kun ei meinaa saada koiraa syömään? Mulla on siskon saksanpaimenkoira hoidossa ja se on syönyt viimeksi keskiviikko-aamuna. Säännölliset ruoka-ajat on ja liikkunutkin on paljon, mutta ei vain syö omaa koiranruokaansa. Muuta ruokaa se kyllä syö, esimerkiksi jos sille heittää vaikka lauantaimakkaransiivun niin kyllä menee ja nopeaa, mutta koiranruoka ei näytä oikeen uppoavan. Tässä alkaa tulla jo vähän hätä. Mikä siis neuvoksi?

Mikä on kun ei meinaa saada koiraa syömään? Mulla on siskon saksanpaimenkoira hoidossa ja se on syönyt viimeksi keskiviikko-aamuna. Säännölliset ruoka-ajat on ja liikkunutkin on paljon, mutta ei vain syö omaa koiranruokaansa. Muuta ruokaa se kyllä syö, esimerkiksi jos sille heittää vaikka lauantaimakkaransiivun niin kyllä menee ja nopeaa, mutta koiranruoka ei näytä oikeen uppoavan. Tässä alkaa tulla jo vähän hätä. Mikä siis neuvoksi?

Soot passannu sen piloille. pari päivää syömättä niin alkaa taas nappula maistumaan. Loputon kierre jos alkaa herkkua lisäämään ruokaa.

Meillä oli just sama homma sakemannin kans, anaalirauhasten tyhjennys auttoi, ruokahalu palasi pikkuhiljaa, mutta vähän kuitenki on nirso aina ollut ruuan suhteen.

Tai sitten se on vaan yksinkertaisesti nirso, jos sille makkarat kelpaa niin ei pitäis hirveä hätä olla.

Soot passannu sen piloille. pari päivää syömättä niin alkaa taas nappula maistumaan. Loputon kierre jos alkaa herkkua lisäämään ruokaa.

Joo itsekin mietin, että en anna enää yhtään mitään. Eiköhän se sitten syö, kun on tarpeeksi nälkä. Missähän vaiheessa pitäisi alkaa oikeasti huolestumaan?

Voisin tuoda meidän labbiksen vierailulle, se vois näyttää vähän mallia, menee meinaa kaikki ja vähän enemmänkin. :)

Käykö pakkislaiset paljon Sipoon koirametsässä? Se on aivan loistava paikka, tykkää tuo meidän labukka kovasti siellä juosta, kun on muitakin kavereita. Paljon oon lukenu negatiivista siitä, mutta vielä ei oo tullu yhtään negatiivista tapausta vastaan.

Joo itsekin mietin, että en anna enää yhtään mitään. Eiköhän se sitten syö, kun on tarpeeksi nälkä. Missähän vaiheessa pitäisi alkaa oikeasti huolestumaan?

4-5 päivää

Koira on varmastikin madotettu ?
Suolistotukos voi olla myös yksi syy, keitettyä riisiä ja hae apteekista risiini öljyä, auttaa ummetukseen.

Aikuinen, terve koira ei nälkään kuole. Jos koira ei syystä toi toisesta kamalan laiha ole, niin musta viikko syömättä on aikuisella ok.

Kuinkas moni on lukenut uusimman Koiramme-lehden, tänne kolahti tänään? Oli Pakkis esillä aika hyvässä valossa...

"Oletko koskaan nähnyt paksuun ketjupantaan kytkettyä rottweileriä, niittipantaista bullterrieriä tai typistettyä dobermannia sen näköisen kaverin matkassa, että et todellakaan haluaisi päätyä kaksikon kanssa samaan koirapuistoon oman koirasi kanssa?"

Olen, ja vituttaa kun nämä idiootit vielä änkevät koirapuistoihin koirineen. Itse kyselen aina koirapuiston portilla että voiko tulla, niin eikö siellä viimeksi ollut joku runkkari bullmastiffin kanssa jonka pannassa luki tyyliin "pahis", joka ei kuulema tullut toimeen muitten urosten kanssa. No minkä vitun takia sitten tullan koirapuistoon tuollaisen epäsosiaalisen koiran kanssa, kun tarkoittaa sitä että muut joutuvat odottamaan vuoroaan.

Jännä juttu niin edelleen suurin osa tapaamistani epäsosiaalisista/aggressiivisista/huonosti koulutetuista koirista on näitä snuudeli/lhasa apso linjaa, eikä näitä yllä mainittuja huonomaineisia rotuja.

Lähes tulkoon joka lenkillä tulee vastaan joku pikkukoira joka räyhää fleksissä suu vaahdossa, ja sitten katsotaan pahasti kun itse joudut kiertämään kauempaa moiset..

Fleksit pitäisi kieltää lailla. Ja pikkukoiratkin tulisi kouluttaa.

Siksi varmaan pienet koirat on huonommin koulutettuja kun ei niitä "tarvitse" niinkään kouluttaa kun ne yleensä on korkeintaan rasittavia eikä syö mitään vastaantulevaa pikkulasta kuten vaikka joku yhtä huonosti koulutettu dobermanni. Meidänkin mopsi on kyllä tosi kevyellä opetuksella mennyt kun se vaan on aika kiltti tapaus niin aika laiskasti ollaan koulutettu.

Suositut

Back
Ylös Bottom