Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Komee on corso kuvassa!
Itsellä kotona kölöttelee 2,5vuotis uros eikä lue ajatuksiani..vieläkään :D Miltä kasvattajalta teille on tulossa corso? Mulla corso asui ekan vuoden kerrostalossa, enkä voi kyllä suositella näin kovan vahtivietin omaavaa koiraa kerrostaloon jos paljon on kulkua rappukäytävässä, meillä ainakin jokainen ääni ilmoitetaan. Koira ei varsinaisesti räksytä eikä jää haukkumaan mutta komeat on tuhadukset kun ovikello soi tai postimies jättää lehden ovesta. Vahva on siis vahtivietti, mutta sen varmasti jo tiedättekin Ja leimautuu kovasti laumaansa, meillä ukkonen haluaisi osallistua ihan joka asiaan, saunan pesuun, pyykinviikaukseen ja jne..
Hyvän rodun olette valinneet Laittele kuulumisia tänne ihmeessä, saa aikaan taas "vauva" kuumeen.
Mun koirani isähän on Maxenton koiria, elikkäs Maximus. Emä on sitten viron puolelta joten Corsopoikani hain Essedarii kennelistä
Siinäpä mun kuolakuonon kesäposeeraus
hannapee;3042336 begin_of_the_skype_highlighting**************3042336******end_of_the_skype_highlighting sanoi:http://www.canecorsoclub.fi/ Tuolta sivustolta tosiaan löytyy keskustelupalsta Paljon on tietoa terveydesta,koulutuksesta ja ihan normaali arjesta corskokkeiden kanssa.
Joo itsekkin olen huomannut että aikalailla paljon on noita ns. vaativimpia rotuja kodinvaihtajien joukossa, mistä johtuu? Tiedon puute rodusta? Ajanpuute?
Musta tuntuu että syinä on just se, ettei etukäteen olla mietitty edellytyksiä koiran pitämiselle tarpeeksi. On niin eri asia hankkia joku seurakoira kuin tällainen ns. vaativampi rotu (hyvin valitsit sanat :D). Ei voisi kuvitellakaan että hankkisi tällaisen koiran ja että se selviäisi samalla määrällä liikuntaa ja koulutusta kuin jonkin muunlainen, vähemmän voimaa ja tahtoa omaava rotu.
Lisäksi musta tuntuu että ainakin dobbereita on vaan liikaa, hyviä potentiaalisia omistajia ei ole tarjontaan nähden tarpeeksi. Koko aika tulee lisää pentueita, mistä löytyy niin paljon hyviä ostajia? Ihan turha on myydä kotiin jossa ei harrasteta jotain ja jossa ei olla valmiita siihen että päivittäin sen pitää päästä kunnolla revittelemään... Kyllä mulla menee tuon kanssa päivittäin joku 3 tuntia, treenipäivinä reilusti enemmän aikaa ulkoiluttamiseen. Corsojen kasvattajia näyttäisi olevan vähemmän(?), joten toivottavasti kasvattajat pystyvät paremmin valikoimaan ostajat!
Sitten joku on sanonut että ehkä tällaiset vaativammat rodut houkuttelevat niitä jotka haluavat "statuskoiran", sellaisen joka näyttävät tietynlaiselta. Ostopäätös on täten tehty liian heppoisesti, ja sitten luovutetaan kun koira rupeaa kukkoilemaan eikä sitä saada enää aisoihin. Voihan tämäkin pitää paikkansa!
Kun on tätä kodinvaihtajarumbaa seurannut, tulee heti nostettua sormi ja sanottua "oikea koira oikealle omistajalle" :P
Keskustelupalstat on tosi hyviä, dobberipalstalla on myös ketjuja kuten "Dobermannia harkitseville jäitä hattuun, dobermannin omistaminen oikeasti", jne kannustavaa keskustelua ja myös realistisen arkisen kuvan jakamista rotua harkitsevalle.
Tämä ei siis ollut kohdistettu ketään kohtaan tämä postaus, senkun nousee aina vähän pala kurkkuun kun näkee missä määrissä kuljetaan kun puhutaan kodinvaihtajista tällaisten rotujen kesken. Tosi moni näyttää päätyvän vaan piikille kun ei löydy kodinvaihtajalle uutta kotia :I
Mulle tulee minipossu ens kuussa! :dance:
Oiiii!!! :D