Yleinen lemmikkikeskustelu

No aijaa! Vähänkö tää marraskuu menee hitaasti... Possunen on nyt 1,5kg ja 5 viikkonen. Maanantaina lähti pallit! Nyt vaan odotellaan... Mä oon niin innoissani :D

Voi vittu!:D

Mielenkiintoiseen suuntaan menossa lemmikkivalinnat...

Niitähän on tuosta vielä pienempääkin kokoa, eli mikropossuja...ainakin muistaakseni enkuissa kasvattavat...

Näistä possuista tulee vielä todellinen hitti, ihmiset menee kaupungilla possut valjaissa ja jumalaton röhkinä päällänsä:D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jumalauta, minipossu! Aivan mahtavan oloisia otuksia. Haaveilin pitkään minipossusta, mutta se jäi hankkimatta. Nyt päänvaivaa aiheuttaa 7kk rhodesiankoira. Vaatii melkoisen pitkää pinnaa tämän koulutus. Taitaa olla niin, että koira vie miestä eikä toisinpäin. Avokkia koira tottelee ihan kohtuullisesti, mutta ajoittain sitä(koiraa) ei kiinnosta mun sanomiset pätkääkään. Emäntä oli pennun kanssa pentukoulussa ja sieltä tulikin paljon hyviä oppeja. Nyt taitaa olla meidän aika mennä tottelevaisuuskoulutukseen, että isännälle saadaan järkeä päähän.

diego%2025092010.jpg

Perjantaina tuli koiranpentu ja prkl, se varmaan 80 prosenttia ajasta kusee kiltisti sanomalehdelle mutta paskat se tykkää vääntää johonkin ihan mihin sattuu. Pari kertaa onnistunut lehdelle tekemään. En tiiä mitä ton kanssa tekis kun siitä näkee selvästi että koska on paskahätä kun se alkaa ihan vauhkona kävelemään ympyrää ja jos sen nostaa lehdelle niin se vaan vetää hetkeksi hanat kiinni, lähtee lehdeltä ja parin kierroksen jälkeen paskoo lattialle. Puuh :P

Pennun kanssa hyvä nyrkkisääntö on:

Heti heräämisen jälkeen-> välittömästi ulos
Heti syönnin jälkeen -> välittömästi ulos
Heti riehumisen jälkeen-> välittömästi ulos

Tuota kun jaksaa vähän aikaa niin pentu oppii nopeasti mihin se shaisse/kusi väännetään.

Tuota kun jaksaa vähän aikaa niin pentu oppii nopeasti mihin se shaisse/kusi väännetään.

Tossa on tosiaan hyviä nyrkkisääntöjä. Meidän jätkän kohdalla nuo on toiminu tosi hyvin ja aika nopsaan se sitten sisäsiistiksi oppikin. 3-4kk iässä kusemista sattui vain jos ei muistanut käyttää koiraa pitkään aikaan ulkona em. tapauksissa.

Nyt on 6kk ikää ja pitäis eläinlääkärillä poistattaa viimeinen maitohammas ylhäältä kulmasta. Pysyvät kulmahampaat on jo kasvaneet, mutta yks maitohammas töröttää vielä tiukasti kiinni. Ei oo vetoleikit eikä purulelut auttaneet, 100e lekurilasku tulossa siis.

Get off lopetti meillä kusemisen siis aivan laakista. Sillä kun pesi lattiat, niin ei ole sen jälkeen enää kusta löytynyt. Ei toimi paskaan.

Pelasin tuossa Star warsia ja sillä välin antifanboy pistänyt laturin paskaksi.

76446_482809182240_670657240_5491343_7859652_n.jpg

Nyt on 6kk ikää ja pitäis eläinlääkärillä poistattaa viimeinen maitohammas ylhäältä kulmasta. Pysyvät kulmahampaat on jo kasvaneet, mutta yks maitohammas töröttää vielä tiukasti kiinni. Ei oo vetoleikit eikä purulelut auttaneet, 100e lekurilasku tulossa siis.

Tässä kävikin niin hassusti, että 2 päivää ennen eläinlääkäriaikaa vedettiin köyttä kilpaa ja tuo kulmahammashan siinä irtosi. Eli lekurireissu jäi väliin, eikä muuten haittaa yhtään...

Meillä tuo pentu kanssa kiinnostui johdoista, mutta kiinnostus loppui siihen kun tabascolla pyyhkäisin johtoja. Yhtään johtoa ei kerinnyt purra mutta muuten niillä leikki.
Pentu on nyt noin 10kk vanha ja nyt alkaa olla uhoamista ja tappelua vanhemman kanssa. Kerran ottivat jo matsia niin että kumpikin nilkutti pois kun pentu alistu. Myös minua yrittää pentu pomottaa eli jos joku ei mene sen mielis niin murisee. Mutta samalla linjalla olen aina kieltänut ja pari kertaa niskasta olen kantanut sen häkkiin. Nyt jo tietää automaattisesti mennä häkkiin jo edes käy mielessä minun haastaminen. Ja leikkeissä ja kynsien leikkauksessa/harjauksessa ei ole mitään ongelmaa kellottelee vaan selällään.

mulla on nyt reilu viikon ollu tuo tanskandoginpentu kotona ja pakko myöntää et on fiksuin koira mitä mulla on ollu ikinä!! heti alkaa ulisemaan jos tarvii paskomaan päästä, kuset on sitte erikseen, mutta hienosti ne on lähes aina paperilla!! :)

Kysymys kissan/kissojen ja saunan/saunojen omistaville henkilöille. Saunovatko kissat teillä? Täälläpäin meidän kissa on usein saunassa joku 10 min ja sen lämmitysajan mielellään. Erikoisia nuo karvapallot.

Odottavan aika on pitkä! Tammikuussa tulee Espanjasta parivuotias löytökoira. Ensimmäinen ihan oma koira, toivottavasti sopeutuisi tänne hyvin ja tultais hyvin toimeen.:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom