Yleinen lemmikkikeskustelu

^Kuulostaa kivalta, että alkaa jo sopeutua. :) Sait siis leikattua kynnet? :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
^Kuulostaa kivalta, että alkaa jo sopeutua. :) Sait siis leikattua kynnet? :)

Jep, sain. Ensin pentu vähän ihmetteli, että mitäs se tyyppi mun tassuja ronkkii mutta taisi kumminkin tykätä kun nukahti heti ensimmäisen kynnen leikkaamisen jälkeen :D olin ajatellu leikata kokeeks vaan yhden kynnen, mutta meni niin sujuvasti että napsin kaikki pois samantien. Sopeutuminen on tapahtunut uskomattoman nopeasti ja nyt pentu jo seurailee mua ympäriinsä ja hinkkaa itseään mun vaatteisiin ja kasvoihin.

Ainoa mikä nyt vaivaa on tuo allergia. Yö meni hyvin kun laitoin pennun eteiseen kippoineen ja tuoleineen, mutta pennun ollessa sylissäni alkoi nenää kutittamaan niin vietävästi ja aivastuksia ei voinut estää mitenkään :( muutama päivä pitää nyt katella miten tää menee, en haluaisi seuraavaa vuosikymmentä elää nuhaisena ja niiskuttavana, mutta en myöskään haluaisi luopua pennusta.

^ Käy testeissä ja mieti lääkärin kanssa sitten mitä teette. Siedätys usein toimii ihan hyvin. Makkarista kissa tosiaan kannattaa pitää pois jos on allergiaa. Kannattaa opettaa se olemaan poissa sieltä myös päivisin, ettei se karvoita koko huonetta ja se on sen ymmärtämiskyvylle helpompaa. Tarkoitan sitä, että kissat ei helposti tajua sellaista, että joskus jossain saa olla ja joskus ei. Saattavat silloin ruveta harrastamaan yöllä huutamista ja ovenkahvoissa roikkumista. Tsempit :)

Mulla se tilanne vaan on sellainen, että makkari ja olohuone on sama asia kun asun yksiössä :D onneksi pentu on viihtynyt eteisessä, kun sinne on laitettu kaikki tarpeellinen; Ruokakupit, vesikippo(jota ei vielä ole opittu käyttämään, olen tarjoillut märkäruokaa johon sekoitan hieman vettä), hiekkalaatikko(vessan puolella hajuhaittojen välttämiseksi), tuoli, pieni koppi, rutattu kuitti(:D) sekä tuolista roikkuva kengännauha. Pysyy huomattavasti rauhallisempana kun saa nukkua rauhassa siellä ja on aina tosi hellyyttävä päästessään olohuoneeseen pyörimään ja saamaan huomiota.

Onkohan siedätyshoito kallista? Olin ajatellut, että ne vähät rahat käytettäisiin tarvittaessa kissan lääkintäkuluihin, ei omiini :)

Tietääköhän kukaan mitään toimivaa keinoa ulkokissan edes sen verran sisäkissaksi muuttamiseen, ettei joka yö raapisi eteisen ovea ja pitäisi hirveää ääntä päästäkseen ulos. Jos se ei pääse ulos yöllä, joko tulee puremaan naamasta (jos huoneen ovi auki, jos kiinni raapii sitä ja maukuu) tai alottaa riehumisen eteisen ovella.

Pistä eteisen ovi kiinni, jos sitä raapii, tuttu juttu tuo. Meillä on siinä suojalevy (paikalla missä kissa raapii) ja maukuu ne täälläki aika paljon, ulos ollaan aina yöks heitetty ja aamulla tulee kuin surun murtamana syömään sisälle ja itte haluaa illalla pihalle. :D Sitten kun on kylmät kelit ja kissa haluaa pihalle niin päästä yöks ja katto haluaako toisena yönä.

Yksi vinkki on olla huomioimatta koko otusta silloin kun se riehuu. Kannattaa toki laittaa se makkarin ovi kiinni silloin, ettei se tee sitä naamaan puremista (kuulostaa aika hurjalta). Vaatii kärsivällisyyttä ja ehkä vähän aikaa, mutta huomioimalla kissa silloin kun se sitä haluaa, edistää tuota huonoa käytöstä. Ulkokissan opettaminen sisälle pitäisi onnistua ajan kanssa, jos vaan jaksaa olla kärsivällinen. Kissa on yöeläin, joten se luonnollisesti haluaisi mennä ulos juuri silloin. Ehkä asiaa voisi nopeuttaa se, että sen ulkoilut aluksi lopettaa kokonaan. Se saattaa lakata kinumasta sinne ulos, jos ei se sinne näytä pääsevän ja tyytyy kohtaloonsa. En usko että kissa ymmärtää sellaista, että päivällä ulos saa mennä, mutta yöllä ei saakaan. Myöhemmin voi sen sitten päästää, jos se on oppinut olemaan. Vaikka suosittelisin siihen ennemmin valjaita kuin vapaata toimintaa.

Ei huh huh tätä kissaa :D aamusta aina tosi puhelias ja menevä. Ensin vingutaan ruokaa, sitten hypitään syliin ja tutkitaan kaikki paikat läpi. Sen jälkeen siirrytään tuhoamaan "sänkyjä" eli kahta lattialla olevaa patjaa. Sai hirveän vinkukohtauksen kun menin suihkuun eikä se päässyt lempipaikkoihinsa; vessanpöntön taakse ja vessan lavuaariin :)

Onkohan siedätyshoito kallista? Olin ajatellut, että ne vähät rahat käytettäisiin tarvittaessa kissan lääkintäkuluihin, ei omiini :)

Siedätyshoito on sitä, että altistetaan itseään allergeenille eli pidetään kissa :D En sitten tiedä onko siitä jotain hienompaa versiota (esim koivuallergiaa hoidetaan ottamalla koivu-uutetta yms pieni määrä päivässä). Lääkäri saattaa määrätä allergialääkkeitä, itselläni ne auttoivat alussa ja jossain vaiheessa lopetin niiden käytön, nykyään ainoastaan akupunktiossa käyn hoidattamassa. Nuhaan voi auttaa myös nenäkannun säännöllinen käyttö.
Kai käytät sängyssäsi päiväpeittoa?

Kai käytät sängyssäsi päiväpeittoa?

Juu. Helpottaa huomattavasti sänkyvaatteiden tuulettamista illalla. Tosin tänä aamuna kisu otti ja repi peitot irti ja pyöri niitten alla hyvän tovin :D

Kissan lisäksi kissanhiekka näyttää aiheuttavan pahoja oireita, ehkä jopa enemmän kuin kissa itse. Onkohan olemassa hiekkaa, joka ei pölytä?

Selvä juttu. Kiitos vinkistä :)

Otin nyt hätävaraksi pienen paketin pirkan vastaavaa tuotetta, kun aikaisemmat hiekat on vähissä. Täytyy katella onko tässä tuppukylässä edes eläinkauppaa josta saisi kunnon tavaraa...

Ei sit kannata ostaa niitä hajustettuja hiekkoja. Ne ottaa mulla ainakin henkeen kovasti. Musta puupelletit on parhaita, koska se ei kauheasti pölyä, eikä haise tunkkaiselle. Hajunkin tuntuu pitävän ihan ok. Miinuspuolia on se, että se ei paakkuunnu ja sitten se että kaikki kissat eivät niistä pidä. Kaksi vähän erilaista "hiekkaa" on myös kristallihiekka ja öko plus. Öko on puupohjainen kuivike ja paakkuuntuva, käyttäisin varmaan itsekin, mutta kun nuo yhdet eivät suostu kuin pelletille (hullut). Kristallit taas on sellaisia pieniä valkeanläpinäkyviä kiteitä/rakeita joilla on ihan oma toimintamekanisminsa. Osa kehuu maasta taivaaseen ja osa ei tykkää yhtään. Sitä täytyy käyttää täysin ohjeiden mukaan tai se ei toimi. Kristallit siis imevät pissan sisäänsä ja sieltä tyhjätään päivittäin vain kakat. Kristallit vaihdetaan kerran kuukaudessa. Pitäisi olla hajuton ja pölytön.

Ei sit kannata ostaa niitä hajustettuja hiekkoja. Ne ottaa mulla ainakin henkeen kovasti. Musta puupelletit on parhaita, koska se ei kauheasti pölyä, eikä haise tunkkaiselle. Hajunkin tuntuu pitävän ihan ok. Miinuspuolia on se, että se ei paakkuunnu ja sitten se että kaikki kissat eivät niistä pidä. Kaksi vähän erilaista "hiekkaa" on myös kristallihiekka ja öko plus. Öko on puupohjainen kuivike ja paakkuuntuva, käyttäisin varmaan itsekin, mutta kun nuo yhdet eivät suostu kuin pelletille (hullut). Kristallit taas on sellaisia pieniä valkeanläpinäkyviä kiteitä/rakeita joilla on ihan oma toimintamekanisminsa. Osa kehuu maasta taivaaseen ja osa ei tykkää yhtään. Sitä täytyy käyttää täysin ohjeiden mukaan tai se ei toimi. Kristallit siis imevät pissan sisäänsä ja sieltä tyhjätään päivittäin vain kakat. Kristallit vaihdetaan kerran kuukaudessa. Pitäisi olla hajuton ja pölytön.

Jokin aika sitten on ilmestynyt kauppoihin paakkuuntuvat puupelletit, Eco Bastis nimeltään. Me otettiin tuo käyttöön ja eipä voi valittaa! Suosittelen lämpimästi.

Tuo Pirkkahiekka ei pölyttänyt YHTÄÄN, yritin ihan tarkoituksellakin saada sen pölyämään mutta en onnistunut. Ja kesti alle minuutin niin pentu kävi sen jo koeajamassa uudessa, korkeammassa laatikossa(josta hiekat ei lennä pitkin seiniä) :D

Suomessa kasvattaa ainakin Maxento ja Giantpaw kennelit. Hintoja kannattaa kysellä kasvattajilta, kyllä ne "normaalia" rotukoiraa tyyriimpiä on. Ovat nopeita oppimaan mutta eri asia sitten tehdäänkö niitä opittuja asioita ihmisen käskystä :D Valtaosa molossiroduista on kehitetty työjuhdiksi, omaisuuden ja perheen suojeluun eikä niinkään sellaiseen pikkutarkkaan näpräämiseen missä paimenkoirat pärjää hyvin.

Ei taida suomesta irrota cane corsoa jos ei halua juosta näyttelyissä. Noh laitetaan mamma huomenna puhelimeen soittelemaan kasvattajille. Hakusessa Cane corso tai bullmastiffi.

Ei taida suomesta irrota cane corsoa jos ei halua juosta näyttelyissä. Noh laitetaan mamma huomenna puhelimeen soittelemaan kasvattajille. Hakusessa Cane corso tai bullmastiffi.

Mulla oli Maxento kennelissä Corso-pentuun varaus ja olisin sieltä pennun saanutkin, vaikkei näyttelytouhut kuulu juurikaan meidän elämään. Eipä sitten kuitenkaan tullut suomalaista corsoa hommattua vaan toinen AB, sillä mulle ei enää riitä, että koira kyllä näyttää siltä miltä sen kuuluu muttei luonneominaisuuksiltaan ja työskentelykyvyltään ole sitä, mitä rodun edustajan tulisi olla. Omakotitaloon kun päästään niin sitten kyllä corsoke kotiutuu ja potentiaalinen kasvattaja ois tässä: http://www.canecorsosoftroy.com/CaneCorsomain.html :)

En nyt tähän hätään löytäny parempaa threadia.

Tarjolla siis 3 luovutusikäistä kissanpentua. Ovat ihan maatiaiskissoja, ei rokotuksia mutta matolääkettä on annettu tietyin väliajoin. Asustavat Keskipohjanmaalla Kannuksessa. Voidaan tulla vastaan vaikka tohon juna-asemalle. Haku onnistuu tietysti, joskus ollaan viety itsekini. Olisi tosi hienoa jos voisi ottaa kaksi kerralla että saisivat samasta pentueesta seuraa, mutta tietysti voi yksittäinkin ottaa. Hyvästä kodista hyvään kotiinhttp://www.pakkotoisto.com/editpost.php?do=editpost&p=3022409

Kissat on mustia ja koulutettu hiekkalaatikolle. Ulkona eivät oikeastaan koskaan ole olleet. Ovat syöneet nyt meillä lähinnä kuivamuonaa ja ''ruoantähteitä'' Voin vaikka lisätä tähän viestiin myöhemmin kuvia. Jos on kiinnostusta ni laittakaa yksityisviesti ni annan puhelinnumeron.

stp67549.jpg
stp67550.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom