Voi tätä koiranomistajan iloa... Mitähän tuo koira on salaa syönyt, kun on tuossa posautellut niin kitkeriä pommeja ahteristaan, että! Kiva kirjoitella tässä työpöydän ääressä mitään kun vierestä öyhyää järjetön määrä vihreää pilveä. Hyi shuatana.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Minkälainen on "koirakylpylä"?
Mulla ei käy järkeen jotkut koirapuistoilijat. Oma uros ei siedä kaikkia vieraita uroksia ja oonkin katsonut parhaimmaksi että lähes poikkeuksetta puistoillaan vaan tuttujen kanssa johtuen siitä, että muutamia kertoja on tullut rähinä. Mutta on niitä ihmisiä jotka ei millään meinaa uskoa että joukkoon ei kannata tulla. Ei malteta odottaa edes sen vertaa että ehtii puiston portille vaan tullaan suoraan sisään, kysymättä ja odottamatta.
Eilen sattunutta: Oltiin puistossa, mun koira ja kaveri kultsunsa kanssa. Tarkotuksella oltiin pienemmällä puolella koska isommalla oli muita uroksia jne. Yhtäkkiä huomaan, että yks tyyppi koiransa kanssa tulee väliaidalle (siis puistot erottavalle aidalle, hän oli ollut koiransa kanssa siellä toisella puolella muiden kanssa) ja käskyttää koiransa hyppäämään aidan yli, kysymättä, odottamatta. Sydän hyppäs kurkkuun kun luulin että kysessä on uros (olikin kookas narttu, pitbull) olis voinut tulla ikävä tappelu jos olis ollut uros.
Sanoin kyllä pari painavaa sanaa k.o tyypille ja hän siitä hetken päästä lähtikin takaisin toiselle puolelle...ei voi käsittää, mitä päässä liikkuu. Onneks ei ollut uros, huh. :/
Mulla ei käy järkeen jotkut koirapuistoilijat. Oma uros ei siedä kaikkia vieraita uroksia ja oonkin katsonut parhaimmaksi että lähes poikkeuksetta puistoillaan vaan tuttujen kanssa johtuen siitä, että muutamia kertoja on tullut rähinä. Mutta on niitä ihmisiä jotka ei millään meinaa uskoa että joukkoon ei kannata tulla. Ei malteta odottaa edes sen vertaa että ehtii puiston portille vaan tullaan suoraan sisään, kysymättä ja odottamatta.
Eilen sattunutta: Oltiin puistossa, mun koira ja kaveri kultsunsa kanssa. Tarkotuksella oltiin pienemmällä puolella koska isommalla oli muita uroksia jne. Yhtäkkiä huomaan, että yks tyyppi koiransa kanssa tulee väliaidalle (siis puistot erottavalle aidalle, hän oli ollut koiransa kanssa siellä toisella puolella muiden kanssa) ja käskyttää koiransa hyppäämään aidan yli, kysymättä, odottamatta. Sydän hyppäs kurkkuun kun luulin että kysessä on uros (olikin kookas narttu, pitbull) olis voinut tulla ikävä tappelu jos olis ollut uros.
Sanoin kyllä pari painavaa sanaa k.o tyypille ja hän siitä hetken päästä lähtikin takaisin toiselle puolelle...ei voi käsittää, mitä päässä liikkuu. Onneks ei ollut uros, huh. :/
Ilmaisin asiani ehkä vähän väärin. Mun koira tulee toimeen muiden kanssa hyvin, lukuunottamatta joitakin uroksia. Varsinkin samanikäisiä ja -kokoisia. Niiden kanssa ei puistoilla. Helpointa on siis puistoilla tuttujen kanssa. Erittäin monet muutkin koiranomistajat toimivat samalla tavalla. Rotu on sellainen että kaipaa vapaana juoksutusta, ja koirapuistot on hyviä paikkoja tähän + että näkee samalla koirakavereita.
Mä kyllä mielelläni väistyn puistosta jos muita tulee, kenen kanssa ei voida puistoilla, mutta sen verran mun mielestä jokaisen pitäs odottaa että a) kysyy sopiiko tulla ja b) puistossa oleva saa oman koiransa kiinni ettei se ole sähläämässä sisääntulijan kanssa portilla. Jokaisella on mun mielestä oikeus käyttää puistoa, ja puisto jossa me käydään, on yleensä hyvin rauhallinen ja ruuhkaton ja siinä on kaks puolta joista voi valita.
Ok, message noted.
Suurin ongelmahan on siinä, että niissä puistoissa käy niin monen kirjavaa väkeä ja tällöin niiden yhteisten pelisääntöjen noudattaminen usein unohtuu.
Minkälainen on "koirakylpylä"?
mieiltä löytyy kaksi akaattikotiloa leikkisästi nimesin ne prince ja lady gaga koska toinen näyttää naiselta mutta on mies ja toisen on väitetty olevan teuvokaksneuvo:D niin kun akaatitkin ovat ja lisääntyessään nuo saapi 500 jälkeläistä ja se joka ehtii ensiksi on isukki ja joka ei ehdi on mamma:D ne on nyt 2v vanhoja ja aika köriläitä
Nyt tarvitaan niitä hyviä neuvoja:
Meillä on mittelspitz, saksan kääpiöpystykorva siis. Se tuli meille anopilta 4 1/2 vuotiaana (nyt 6v), ja on kivasti lasten "kouluttama". Eli ei tajunnut aluksi mistään mitään, ei mitään käskyjä hallussa tms. Fiksu tyttö se on, oppinut hyvin sisällä perusjutut, kuten istu, paikka, maahan, etsi jne. Perusluonteeltaan se on todella kiltti ja ystävällinen. MUTTA: se rähisee ulkona aivan tolkuttomasti eikä siihen saa mitään kontaktia. Ei mässyllä eikä käskyillä, eikä myöskään karjumisella, ei sitten millään. Sillä sekoo nuppi. Se on ihan tottunut koiriin, ja osaa olla sitten jos pääsee haistamaan ja näin. Mutta ohi/perässä kävely on mahdotonta. Mitä helvettiä mä teen? Musta on varmaan tullut jo naapuruston puheenaihe hulluine koirineni.
Mä kun olen tottunut olemaan se, jonka koira korkeintaan vilkaisee ohimeneviä räkyttäviä. Meillä oli belgi, jonka ukko kouluttanut nuorempana toko-kokeita myöten. Minun aikanahan se oli jo sitten niin oppinut, että ei edes käskyjä tarvinnut. Jos koiran kanssa olisi voinut keskustella, niin tuon kanssa se olisi onnistunut.
Miehellä on mennyt ihan täysin hermo tuohon pikkurakkiin, eikä se jaksa panostaa yhtään. Mulle valittaa vaan sitten kaikesta tyyliin: "Mikset taas komentanut" ,"Älä hoe, ei se tajua kuitenkaan", "Hiljennä nyt se saatana". No, mulla ei ole pentua ollut ja ukko olevinaan koira-asiantuntija, mutta tälle ei jaksa/mahda mitään.
Äsken just käytiin ulkona, ja vittu taas sitä meininkiä. Päädyin nappaamaan korvasta kiinni ja pakotin kattomaan sen mua, ja karjuin että "Hiljaa!". Ei auta, pää pyörii kun pöllöllä, hullun kiilto silmissä. Mä en jaksa ennää :( Pahinta on se, että se jo syksyllä vaikutti siltä, että ihan kaikille ei tarvii räkyttää. Ajattelin, että se alkaa tottua. Paskat, tilanne huonontui takaisin lähtöpisteeseen...
^Kiitos vain, mutta en luovu lemmikistäni niin kuin anoppini, joka dumbbasi tuon meille. Ja sitä paitsi, tuo viesti oli erittäin turhautuneessa mielentilassa kirjoitettu. Eli jos et meistä muuta tiedä, niin tilanne vaikuttaa pahemmalta kuin se on. Mutta kuten jo raportoin: kokosin hermoni, otin tutut mässykonstit käyttöön, ja ainakin 2/3 koiran ohituksista sujuu jo täysin hallitusti.