Yleinen lemmikkikeskustelu

Pitää varmaan ottaa yhteyttä tän tyttelin kasvattajaan, ja kysyä neuvoja. Belgi oli samalta kasvattajalta peräisin, hän vaihtoi belgien kasvatuksen mitteleihin. Tämäkin koira on kansainvälinen muotovalio, kasvattaja kuskasi sitä näyttelyissä kun se oli nuorempi. Siellä kuulemma oli koira aina ihan eri moodissa, ihan kun se olisi tiennyt olevansa "missikisoissa" :D

Edit: Nytkin se pötköttää tossa kuin herran enkeli kissan viekassa. mitens iitä sellanen piru kuoriutuukaan, ihan kuin se tasmanian tuholainen!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ota kolinapurkki käyttöön ? Eli teillä on kommunikaatio ongelma. Suosittelen tota Pertti Vilanderin - Koiran korjaus opasta. En nyt jaksa ruveta siitä quottaan, mutta akateemisesta saa 15e.

Roolit sekaisin? Koira johtaa .. Älkää kiinnittäkö koiraan mitään huomiota pariin viikkoon, muuten kuin sen perustarpeista huolehtimalla. Hermoja ei saa menettää missään vaiheessa, sillä pienikin huomion osotus aloittaa tän homman alusta.

Hihnan toinen pää aiheittaa rähinän ? Vedät koiraa pois päin vieraista ihmisistä tai muista koirista, niin koira provosoituu ja on pakko päästä suojelemaan.

E: Meillä toimi ihmisten luokse säntäilyyn kolinapurkki. Pari kertaa viskas jalkoihin, niin sit ei tarvinnu ku vähän ravistella purkkia ja lopuks riitti pelkkä ei.

Toi käsittääkseni kuuluu rotuun. Sattumoisin tutuilla on mittelien kenneli, ja siellä löytyy kyllä useampi muotovalio ja ties mitä palkintoja, koirat osaa suurinpiirtein kiivetä kattoon ja paskantaa sinne käskystä, ja ne kaikki tekee tota. Siis ihan JOKAINEN niiden mitteli. Samaten kuulemma niiden rotuun kuuluu räksyttää kun joku tulee taloon/pimputtaa. Kai ne omasta mielestään "varottaa."

No siis eiköhän se nyt ole vaan ns. helvetisti vaikeasti opetettava juttu vaan tollaselle. Bokserinkin rotuun (en muista kuuluuko ihan rotumääritelmään, jostain kasvattajan sivulta luin tosta) kuuluu, että se hyppii vastem eikä sitä saisi koittaa opettaa pois. Varmasti sen silti saa pois opetettua, voi olla vaan aika pitkä ja kivinen tie. Eri asia onko siinä sit mitään järkeäkään sillon.

Kannattais varmaan ottaa yhteyttä johonkin kenneliin ja kysästä?

:wtf: En kyllä jaksa uskoa sekuntiakaan että jonkun rodun kuuluu hyppiä vasten ihmisiä tai räksyttää kun joku pimpottaa ja tulee vierailulle kotiin, varsinkaan silloin kun isäntä/emäntä on paikanpäällä? Ovikellolle haukkuminen on vartiointia jota koiran ei normaalitilanteessa tarvitse tehdä silloin kun lauman ylipäällikkö on paikalla. Koira tietää että ylipäällikkö menee sinne ovelle tsekkaamaan tulijat eikä hänen nyt tarvitse vartioida mitään. Näin minä ainakin olen asian käsittänyt. Minusta tuo ihmisiä vasten hyppiminen on huomion kerjäämistä ja monesti koira sillä huomiota ja rapsutusta saakin, miksi siis jättää hyppimättä? Meillä sanotaan vieraille että jos koira hyppii vasten käännetään sille selkä välittömästi. Koira oppii nopeasti että hyppimällä ei saa huomiota keneltäkään. Sitten kun koira vähän rauhoittuu vieraiden tulosta ja kaikki neljä jalkaa on tukevasti maan pinnalla, voi heille sanoa että pyytävät koiran luokse rapsutettavaksi.

Koiralle karjuminen ei auta mitään. Koira luule vain että omistajakin yhtyy hänen haukkuunsa, oli kohteena sitten toinen koira narulenkillä tai kotipihan ohikulkija. Itsekin olen monesti sortunut tähän koiralle huutamiseen kun koira takapihan aitauksessa haukkui ohikulkijoille, avasin oven ja huusin että HILJAA tai TURPA KIINNI! Koira tuumasi nyt se isäntäkin yhtyy hänen mukaansa haukkumaan tuota ohikulkijaa ja haukkuminen vain yltyi! Isännän ja koiran käytöskoulu-ohjelmassa tätä aihetta joskus käsiteltiin ja siitä vasta tajusin että selvä juttuhan tuokin on kun tarkemmin ajattelee...

Kai se on mentävä jonnekin kytikselle metsän reunaan, jos koiria menisi kauempana..Meillä ei ole täällä kaupungissa tuttujakaan, joilla olisi koiria, joiden kanssa treenata. Eilen rohkaisin mieleni, ja kysyin koiran kanssa vastaantulleelta, että saako nuuskia. Selitin, ettei koirani ole äkäinen, "se vaan on tommonen". Ajattelin, että jos se pääsisi tutustumaan useampaan koiraan, niin helpottaisi. Muutama tutuksi tullut koira ja omistaja meillä on, ja niille ei nähdessä rähistä. Ehkä vingutaan ja vedetään, mutta ei rähinöitä. Ainakaan heti kun koira tajuaa, että on tuttu. Mutta aina ei tietenkään jaksa sosialisoida, eikä kaikki muutkaan ihmiset ole siihen aina halukkaita.

Siis tiedän, ettei tuo mun toiminta ollut kovin esimerkillistä. Suurimman osan ajasta yritän vain päästä tilanteesta ohi. Enpä ole ikinä tuntenut olevani näin hukassa eläimen kanssa.

Tuosta rodullisesta ominaisuudesta..joo, on siinä varmaan sitäkin. Ehdottomasti on herkkävaistoinen koira, ja tosi tarkkana koko ajan. Ja itsepäinen!Mutta tiedä sitten..kyllä kai senkin täytyy oppia? Ja se on niin helevetin vituilleen kasvatettu alusta asti, kun tosiaan lapset on saanut huutaa "ei-paikka-maahan-istu-ei-tänne-istu-maahan jne" ja kaikki tämä aina alle puolen minuutin sisään... Joku koirakoulu voisi olla paikallaan.

Huh, vuodatus. Ja kun minä tosiaan tykkään tuosta kaverista, se osaa olla herttaisuuden perikuva!

Rentoudu!

Näiden tapausten kanssa ei ole koskaan helppoa, eikä nopeaa. Itsellä kaksi lähes aikuiseksi asti kasvatettua sekopäätä ja jo kävellää nätisti vierellä nykimättä ja räyhäämättä muille. Myös vieraat pääsee ovesta sisään ihan kävelemällä ja saavat riisua takkinsa, ennenkuin koiralla on lupa tulla vieraita ihmisiä moikkaamaan. Ihan aina ei malttia ole pitää pyllyä maassa, mutta omaväki voi jo kulkea ovesta ilman, että uros viitsi tulla alakertaan katsomaan mitä tapahtuu... Joten, on vaikea uskoa, ettet sinä onnistuisi -kunhan keinot ovat oikeat. Itse en ole mikään viilipytty. Monta kertaa on käsihamunut valiumia metsällä.

Tuo neloselta tuleva "isännän ja koiran käytöskoulu" on äärettömän hyvä ongelmaisten koirien kanssa elävien isäntien ja emäntien seurattava tv-ohjelma. Ohjelmaa vetävä Victoria on varsin pätevä.
Tuo selänkääntäminen aina kun koira nousee kahdelle tassulle ihmistä vastaan toimii, kunhan sen tekee aina ja heti, eikä anna koiralle mitään kontaktia,ei puhetta, ei katsetta. Ja niin, että kaikki ihmiset, joita vastaan sillä on mahdollisuus loikkia, kääntää sen selän, sukulaisia ja ystäviä on hyvä neuvoa tervehtimään ensin isäntäväkeä ja koiran haukkuessa tai hyppiessä, olla antamatta mitään huomiota. Jääkausi yleensä antaa koiralle motivaatiota saada huomiota. Parin viikon totaalinen mykkäkoulu ja hellimisten poisjättäminen kummasti auttaa liian suuri egoisen koiran maahanpalautukseen.
Kaikkein paras neuvo on, että yhdessä päätätte, mitä ja miten koiralle opetetaan ja pysytte määrätietoisesti ja johdonmukaisesti miehenne kanssa AINA samalla linjalla. Jos haluaa, ettei koira hypi sohvalle, se ei saa sinne tulla esim.kun mies on töissä ja itse pitää leffailtaa ja kaipaa karvakaveria. Koiran oloa usein helpottaa, kun se saa olla koira, eikä sen vahvaviettisenä luonnonelukkana "tarvitse" huolehtia laumastaan.

Koirakoulu vois olla jees idea, siellä saa ammattilaiselta opastusta, näkee muita koiria ja oppii toimimaan narun toisenpään kanssa ihan uusilla tavoilla. Uusien tapojen opettelu ei ole koskaan mahdotonta tai myöhäistä, mut mitä vanhempi ja omapäisempi koira, sen enemmän energiaa, panostusta ja aikaa uusien tapojen opettelu vie. Sitkeys palkitaan.

Meillä oli toisen koiran ongelmana hillitön rähinä KAIKELLE, mikä lenkillä tuli vastaan, puussa loikkivista oravista aina linja-autoon asti. Meidän koiran kohdalla se ilmeisimmin johtui hysteerisen pelkotilan tuomasta vastareaktiosta, joka purkautui agressiivisuutena. Muille koirille tai ihmisille ei kuitenkaan olla oltu agressivisia, mut ollaan mekin muutama pyöräilijä lähes hengiltä säikäytetty. PAri kertaa on pitänyt kirjoittaa yleisonosastolle jopa anteeksipyyntö kun on hävettänyt niin perkeleesti. Mut ei teilläkään kannata toivoa kaivoon heittää, jos kerran mäkin onnistun saamaan kotienkeleistä vapaana juoksevia jänisjahtikoiria! :)

Minkään koiran rotumääritelmään ei kuulu ovikellolle, vieraille, tai muille koirille räyhääminen, saati ihmistä vastaan hyppiminen. Se on ihan paskapuhetta, ja koiran saa siitä koulutettua veks. Meillä nimenomaan tuossa toisessa on bokseria ja todella on psyykkeeltään hyvin BOKSERI. Ja ei, ei ole varaa antaa sen hyppiä ihmisiä vasten! Hohhoijaa!:wtf:

Koska täällä ei ole ketjua "koti- tai urheilueläimet", tungen nää mun kopukat lemmikkiketjuun :D

Ostin kuukausi sitten 4 v suomenhevostamman:

pizza pieni..jpg

Ennestään mulla on 20v pv-tamma, teräsmummo:

6090_1149579953816_&.jpg

Ja 12v pv-tamma. Mun paras ja rakkain hevonen, mutta tällä hetkellä se on ylläpidossa siitokäytössä, koska siltä meni hankoside viime keväänä. Parin kk:n päästä pitäis syntyä varsa :)

raksu..jpg

Kiitos kaikille vastauksista ja rohkaisusta. Itsekin mietin tuota, että tämä koira taitaa vaan pitää mua niin tossukkana, että pitää juuri "suojella" ja varoitella. Koska niinhän niissä koiraohjelmissa aina sanotaan. Eli se oma johtajuus on eka asia mikä pitää ottaa huomioon, sen myötä laantuu sitten muutkin ongelmat. Tästä kyllä huomaa, että koiran kasvatukseen vaaditaan todella paljon määrätietoisuutta ja sitkeyttä, ja sitä ei kaikissa ole. Minäkin tulen loistavasti juttuun aina koirien kanssa, mutta koulutus onkin sitten asia erikseen. Mutta koska en ikinä koirastani luopuisi ja tämä aiheuttaa osa-aikaista hermoromahdusta :D, niin on vaan otettava itseään niskasta kiinni. Hyvä puolihan on se, että koiralla on yleensä hyvinkin loogiset syyt toiminnalleen.

Itsekään en kyllä usko, että bokserin pitää saada hyppiä vasten tai mittelin räkyttää hulluna kaikille. Tietty vahtivietti on toki luontaista, mutta pitää opettaa, että minä olen se joka vahtii. Tänään istutaan keittiönpöydän ääreen ja tehdään pelisäännöt selväksi.

Ja muuten: sisällä räkytyksen se on jättänyt lähes kokonaan pois, on tottunut hyvin luhtitalon ääniin.

Muutama kysymys staffien omistajille: Mitä harrastatte koirienne kanssa? Onko esim. toko kuinka palkitsevaa? :D Kuinka kauan jouduitte odottamaan pentua? Koiran hankinta tulee ajankohtaiseksi tässä vuoden, parin päästä joten tässä jo katsellaan...

Toko on varmaan ihan jees, mut pitää olla kovat hermot tollasten pallopäiden kanssa :). Me ei ainakaan viellä oikein mitään harrasteta, mutta saa nähä kun kesä tulee. Päivällä heitetään mun tahtiin vähän reilu tunnin hölkkä/kävely lenkki ja illalla puolisen tuntia koiran omaan tahtiin, että saisi mahdollisemman paljon käyttää sitä nenäänsä.

Aika suosittujahan noi pennut on, eli kannattaa käydä läpi kaikki kasvattajat. Yleensä ne antaa varata jo ennen pentujen syntymää.

Kiitos kaikille vastauksista ja rohkaisusta. Itsekin mietin tuota, että tämä koira taitaa vaan pitää mua niin tossukkana, että pitää juuri "suojella" ja varoitella. Koska niinhän niissä koiraohjelmissa aina sanotaan. Eli se oma johtajuus on eka asia mikä pitää ottaa huomioon, sen myötä laantuu sitten muutkin ongelmat. Tästä kyllä huomaa, että koiran kasvatukseen vaaditaan todella paljon määrätietoisuutta ja sitkeyttä, ja sitä ei kaikissa ole. Minäkin tulen loistavasti juttuun aina koirien kanssa, mutta koulutus onkin sitten asia erikseen. Mutta koska en ikinä koirastani luopuisi ja tämä aiheuttaa osa-aikaista hermoromahdusta :D, niin on vaan otettava itseään niskasta kiinni. Hyvä puolihan on se, että koiralla on yleensä hyvinkin loogiset syyt toiminnalleen.

Itsekään en kyllä usko, että bokserin pitää saada hyppiä vasten tai mittelin räkyttää hulluna kaikille. Tietty vahtivietti on toki luontaista, mutta pitää opettaa, että minä olen se joka vahtii. Tänään istutaan keittiönpöydän ääreen ja tehdään pelisäännöt selväksi.

Ja muuten: sisällä räkytyksen se on jättänyt lähes kokonaan pois, on tottunut hyvin luhtitalon ääniin.

http://www.koiraneuvola.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=2&t=5658

Tuolta löydät yhteystiedot kouluttajille, jolta saat varmasti avun mittelillesi. Jos asut pk-seudulla tai jaksat sinne saakka ajella, voin suositella Kirsi Aaltoa Vantaalta ja tietenkin näiden laumanjohtajuusasioiden Suomen "oppi-isää" Pertti Vilanderia Kokemäeltä. Vilander on kirjoittanut loistavan opuksen, jossa noita asioita käsitellään mutta yleensä paras vaihtoehto tuon sortin remmirähjän kanssa on käydä jollain noista kouluttajista, jotka testaavat koiran perusluonteen sekä luottamussuhteen omistajan ja koiran välillä. Jatkosuunnitelma tehdään sitten yksilöllisesti koiran ja omistajan mukaan.

Luulen, että koira on menettänyt luottamuksen teihin ihmisiin kun olette sitä fyysisesti tai karjumalla joutuneet ojentamaan ja se lisää entisestään sen epävarmuutta muiden koirien lähellä ja niitä ohitettaessa. Luottamusta ei saa takaisin nakinpaloilla tai kehumalla vaan muuttamalla itsensä koiran silmissä vahvaksi ja silti lempeäksi johtajaksi, joka pitää huolen siitä eikä sen itse tarvitse itseään ja kotiaan puolustaa silloin kuin te olette paikalla.

Joo, kiitti! Sen verran pakko puolustella, että en mä todellakaan ole sitä korvista repinyt. Lähinnä yritin saada sen katsomaan minuun päin, kun se pyöri kun väkkärä. Enkä nyt niin valtavasti karjunut, mutta yrittänyt ärähtää kyllä. Tosin siitäkin harvoin, kun en edes kehtaa tuolla ulkona riehua. Eli älkää nyt hyvät ihmiset luulko kuitenkaan, että mä mäiskin tota rääpälettä menemään :wtf: Tiedän toki, että mitään fyysistä kontaktia ei saisi tietenkään ottaa, joten siinä mielessä virheen tunnustan.

Koiraneuvolan sivuja olisin mäkin suositellut, mutta onneksi Leelucky ehti ensin:)

Mites Leen koiralla meni Power dog -kisat, oli sellainen mielikuva, että ootte osallistumassa? Sen verran tiedän, että "Sössökosken" Obe oli kakkonen.

Mites Leen koiralla meni Power dog -kisat, oli sellainen mielikuva, että ootte osallistumassa? Sen verran tiedän, että "Sössökosken" Obe oli kakkonen.

Ne meni ihan hyvin. Viidensiä oltiin kun jäätiin vähän ton mopen koon takia noissa vauhdikkaammissa lajeissa, sadasosista silti vaan kyse, joten vielä me Cupissa voidaan nousta. Painoa mun koiralla 54,6kg ja toiseksi raskaimmailla kisoissa 41kg niin ihan samaan vauhtiin ei nyt päästy kevyempien kanssa.

Kuvia löytyy täältä: http://www.jm-kuvat.com/urheilut/powerdog10001.html

:)

Näemmä tuollaisella normi jääjuoksentelulla max nopeus koiralla 52km/h.
Jännä, ettei paluujälkeä tässä ole ollenkaan... en tiedä mihin on kadonnut loggerin tiedostosta ?

Miten on loggeri pelannut? Ilmeisesti jotain pientä häikkää ollut?

Itsekin tilasin ko. kapistuksen ja polttelisi päästä kunnolla testaamaan, mutta pitänee alkaa ensin ompeluhommiin että saa palikan koiran kaulapantaan kiinni. Kuinkahan tuo kestää pidemmän päälle kun ohjeessa lukee että ei saa altistaa jatkuvalle tärinälle tai kolahduksille...:D Saattaa olla että se jonkin verran kolisee ja tärähtelee koiran mukana metsikössä. No olipahan ainakin halpa niin ei harmita jos hajoaa. Millaista reittipisteen tallennusväliä olet pitänyt asetuksissa?

Eilen otin pikatestin pihalla, palikka ilmoitti löytäneensä satelliitit pienen mietinnän jälkeen ja kävin pikku kävelylenkin. Imuttelin datan koneelle ja reitti oli kyllä ihan päin persettä, samalla alueella se syherö oli suurinpiirtein missä kävelinkin mutta pitkin lepikkoa se oli sen piirtänyt ja mutkia ja pistoja oli vähän liikaa matkassa kun suoria teitä painelin menemään. Ilmeisesti oli sitten huono yhteys satelliitteihin tai jotain...

Miten on loggeri pelannut? Ilmeisesti jotain pientä häikkää ollut?

Itsekin tilasin ko. kapistuksen ja polttelisi päästä kunnolla testaamaan, mutta pitänee alkaa ensin ompeluhommiin että saa palikan koiran kaulapantaan kiinni. Kuinkahan tuo kestää pidemmän päälle kun ohjeessa lukee että ei saa altistaa jatkuvalle tärinälle tai kolahduksille...:D Saattaa olla että se jonkin verran kolisee ja tärähtelee koiran mukana metsikössä. No olipahan ainakin halpa niin ei harmita jos hajoaa. Millaista reittipisteen tallennusväliä olet pitänyt asetuksissa?

Eilen otin pikatestin pihalla, palikka ilmoitti löytäneensä satelliitit pienen mietinnän jälkeen ja kävin pikku kävelylenkin. Imuttelin datan koneelle ja reitti oli kyllä ihan päin persettä, samalla alueella se syherö oli suurinpiirtein missä kävelinkin mutta pitkin lepikkoa se oli sen piirtänyt ja mutkia ja pistoja oli vähän liikaa matkassa kun suoria teitä painelin menemään. Ilmeisesti oli sitten huono yhteys satelliitteihin tai jotain...

Toi viimeisin loggaus on kokolailla oikein. Pistä sieltä asetuksista toi päivitystaajuus mahdollisimman nopeaksi, niin IMO pitää tarkkuuden paremmin.
Tuossa yllä oleva kuva on siitä, kun se vaan jostain kumman syystä kadotti paluujäljen. En tiedä vieläkään miksi, loggeri oli kuitenkin päällä vielä autollakin.
Nyt eilinen onkin sitten eri, eli nyt on paluujäljetkin matkassa ja koko lenkin aikamitta osuu just' kohdilleen.

Kestoon on vaikea sanoa mitään, näemme sitten ajan kanssa sen puolen ;)

Blogissa sitten enemmän stooria ja pari kuvaa matkasta.

Liitteet

• 02_3_2010_1024pix..jpg
    02_3_2010_1024pix..jpg
    168,1 KB · Katsottu: 349
Ilokseni voin ilmoittaa, että takana kaksi päivää lenkkeilyä, eikä yhtään rähinöitä. Päätin kokeilla sitä mässyllä huomionkiinnittämistä uudestaan..Tällä kertaa älysin, että lenkin alusta saakka palkitsen kontaktista, vaikka ei muita koiria olekaan. Sitten se tulee helposti luo, vaikka onkin jo huomannut toisen koiran. Minä idiootti kaivoin ennen mässyt esiin vasta kun rähinä oli jo melkein alkanut, mikä selvästikin on aivan liian myöhään. Toivotaan, että positiivinen kehitys jatkuu.

On muuten näin talvella perseestä kaivella taskusta noita makupaloja, saisikohan tumpun sisään patentoitua pienen mässypussin :D

Ilokseni voin ilmoittaa, että takana kaksi päivää lenkkeilyä, eikä yhtään rähinöitä. Päätin kokeilla sitä mässyllä huomionkiinnittämistä uudestaan..Tällä kertaa älysin, että lenkin alusta saakka palkitsen kontaktista, vaikka ei muita koiria olekaan. Sitten se tulee helposti luo, vaikka onkin jo huomannut toisen koiran. Minä idiootti kaivoin ennen mässyt esiin vasta kun rähinä oli jo melkein alkanut, mikä selvästikin on aivan liian myöhään. Toivotaan, että positiivinen kehitys jatkuu.

On muuten näin talvella perseestä kaivella taskusta noita makupaloja, saisikohan tumpun sisään patentoitua pienen mässypussin :D

Hieno homma:)

Meillä toimii lenkillä koiran huomion saamiseen sellainen pieni puristettava vinkupilli mitä esim joissain lasten leluissa on sisällä, suolistin jonkun vanhan nallen ja otin sieltä käyttöön sellasen. Ääni siinä on semmonen että koira kiinnostuu siitä heti. Jos lenkillä alkaa hötkyämään esim. jonkun toisen koiran perään niin ei tarvi kun kerran piipata taskusta niin koira ottaa heti kontaktia->makupala. Tämä on hyvä apu kontaktin saamiseen jos jollakulla on sen kanssa ongelmia. Toimi nuorempana hyvin myös ohitustilanteissa kun koira koitti hötkyillä vastaantulevan koiran luo hinnalla millä hyvänsä. Heti kun koira alkoi vetämään vastaantulevan koiran luo ja käskyt meni kuuroille korville, yksi piippaus ja koira oli heti ihmettelemässä vierellä että mikä se oli ja se vastaantuleva hurtta ei enää kiinnostanut pätkääkään.

Tietäisköhän pakkislaisista kukaan mikä mun hauvalla on... :)

Pari kk sitten koira alkoi aristaa takapäätään (eli selkärangan takaosaa).

Eli perse "nyki" kävellessä alaspäin ja koira vinkui kun siihen koski.

Lääkärissä käytiin, mutta mitään ei näkynyt röntgenissäkään, lääkäri määräs kipulääkkeitä ja se vaiva häipy about viikossa (lääkäri arvaili, että johtuis koiran vanhuudesta (ei paikat kestäis niin kuin nuorena) wtf??? Ikää 8.5v)

No tänä aamuna heräsin ja ihmettelin missä koira on (yleensä nukkuu mun sängyn jalkopäässä :D), niin se tulee tooooodella hitaasti (jälleen takapää "nykien") vessasta. Kävin katsomassa, että mitä se siellä teki, niin aivan vitulliset ripulisoosithan ne siellä oli (ja koiran kaikki tassut ja naama oli märät (haisi kuselle)), varmaan ressukka siellä vessassa yrittänyt nukkua.

Nyt vaivoina on:

takapää "nykii"
ainakin toinen takajalka hieman "lonksui" sivusuunnassa, kun käveli
koko ajan on maaten, tuntuu että se ei jaksa olla pystyssä/istualteen
takapää on kosketukselle arka
kävelee selkä "köyryssä"
muutenkin oudon "levoton" ja alakuloinen

Tällä kertaa ne takapään oireet on pahempia, kuin viimeksi..

Viime kerralla lääkäri ekaks epäili, että selkärangassa olis jotain vialla, mutta ei mitään näkynyt.

Niin ja koiran rotu on kiinanharjakoira ja ikä se 8.5v

Sekavaa tekstiä, mutta koittakaa saada selvää :D...

EDIT: tietysti lääkärille varaan ajan (kunhan aukeaa), mutta aina on hyvä kysellä pakkislaisilta :D

Liitteet

• niki..jpg
    niki..jpg
    473,4 KB · Katsottu: 383
Viimeksi muokattu:

Lääkärissä käytiin, mutta mitään ei näkynyt röntgenissäkään, lääkäri määräs kipulääkkeitä ja se vaiva häipy about viikossa (lääkäri arvaili, että johtuis koiran vanhuudesta (ei paikat kestäis niin kuin nuorena) wtf??? Ikää 8.5v)

No tänä aamuna heräsin ja ihmettelin missä koira on (yleensä nukkuu mun sängyn jalkopäässä :D), niin se tulee tooooodella hitaasti (jälleen takapää "nykien") vessasta. Kävin katsomassa, että mitä se siellä teki, niin aivan vitulliset ripulisoosithan ne siellä oli (ja koiran kaikki tassut ja naama oli märät (haisi kuselle)), varmaan ressukka siellä vessassa yrittänyt nukkua.

Nyt vaivoina on:

takapää "nykii"
kävelee selkä "köyryssä"

Viime kerralla lääkäri ekaks epäili, että selkärangassa olis jotain vialla, mutta ei mitään näkynyt.

EDIT: tietysti lääkärille varaan ajan (kunhan aukeaa), mutta aina on hyvä kysellä pakkislaisilta :D

Voi ressua. Mut onhan toi ikä rotukoiralle korkea! Kyllä se vähän vaikuttas et selkärangassa on jotain tai nikamat kulunu ja hermot painuksissa. Lääkäri kyllä kertoo. Melkein itse soittaisin päivystävälle, saisi koira nopeammin kipuun jotain lääkettä. Varmaan levottomuus tulee kipu/hämmennys miksistä. Koitat olla rauhallinen ja vaikka pistää sen omalle paikalleen, antaa sen touhuta mahd. vähän ettei tule halvaantumisia tai muita kipujen ja voiman kadotessa takapäästä. Ripulipaskan tulosta voi vaan arvella syita -hämmennys-kipu-ahdistus-paniikki. Toivottavasti syy selviää ja koissu tulee kuosiin!

Tossa suosittelin aikasemmin sitä nelosen "isännän ja koiran käytöskoulua"...*mutinaa* Eilen katsoin pitkästä aikaa, enkä kyllä suosittele sitä sössötystä kenellekkään. Vittu mitä shaissea. Edelleen, asiapointit on kohdallaan ja Viktoria ammatti-ihminen, ei siinä mitään, mut uudet jaksot on perusjenkkisössötystä, jota ei kyllä jaksa seurata.

Suomalaiset koirakoulut ja alan ammattilaiset on ehkä ainoa taho, johon todella kannattaa panostaa, jos koiran käytöksessä ilmenee ongelmia. Sitä ennen on kuitenkin ihmisen aina syytä katsoa sinne peiliin, jos tuntuu, ettei ala sujua.

Nyt vaivoina on:

takapää "nykii"
kävelee selkä "köyryssä"

Omalla koiralla oli samanlaiset oireet + joi paljon vettä, kyseessä oli pitkälle edennyt sokeri tauti/syöpä keuhkoissa. Anaali rauhaset kannattaa myös tarkistuttaa

Omalla koiralla oli samanlaiset oireet + joi paljon vettä, kyseessä oli pitkälle edennyt sokeri tauti/syöpä keuhkoissa. Anaali rauhaset kannattaa myös tarkistuttaa

Joo sillä on ne rauhaset ollu "tukossa" joskus.

PIti käydä puristelemassa niitä lääkärillä, koira huusi aika "kivasti".........

Ja nyt se sitten alkoi oksentamaan keltaisen väristä oksennusta..

Huomenna lääkäriin, tänään (koiran) kipulääkettä ja toivotaan parasta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom