Yleinen lemmikkikeskustelu

^Kiitos vain, mutta en luovu lemmikistäni niin kuin anoppini, joka dumbbasi tuon meille. Ja sitä paitsi, tuo viesti oli erittäin turhautuneessa mielentilassa kirjoitettu. Eli jos et meistä muuta tiedä, niin tilanne vaikuttaa pahemmalta kuin se on. Mutta kuten jo raportoin: kokosin hermoni, otin tutut mässykonstit käyttöön, ja ainakin 2/3 koiran ohituksista sujuu jo täysin hallitusti.

Sama se sille tilanteelle, montun mie olisin sille rakille kaivanu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mää nyt oletan, että eläimillä, lajista riippumatta, on samoja kuvioita keskenään. Mun kaksi kania on tulleet ihan ok toimeen keskenään vaan nyt lihava tyttökani on alkanut tosissaan alistamaan poikakania. Miten tuollainen tilanne ratkotaan koirien kanssa? Annetaan jatkua?
Välillä ne on ihan bestiksiä ja sit tyttökani päättää antaa pojalle kyytiä ja lopettaa kun poikaraukka kyyhöttää häkin nurkassa. Onneksi ei oo tosissaan purrut, mutta nyt pojalla on niskassa karvaton kohta kun tuo läskipossu alkaa muka nylkyttää ja nappaa niskasta kiinni. Melkein vuoden ne tuli ilmaan mitään ongelmia toimeen (mitä nyt poika välillä nylkytti, mutta ei tuo tyttö näyttänyt pahakseen pistävän) ja nyt tyttö pomottaa.

Merkkari: Aah, olet tietysti trolli. Mutta idiootti sellainen, trollauksenkin voi hoitaa tyylillä ;)

Centrum: Se tyttökani voi oikeasti rääkätä sen toisen pahimmillaan hengiltä. Urokset tuppaa olemaan aina pienempiä ja paljon lepsumpia tyttöihin verrattuna, joten kannattaa oikeesti pitää silmällä. Mitään apukeinoja mulla ei ole antaa, ja touhu voi tietysti loppua ihan itsestäänkin. Mulla itsellä oli aikoinaan helvetin äkänen tyttökani, joka hyväksyi vain minut elämäänsä, muiden piti aina enemmän ja vähemmän varoa. En edes tiennyt, että kanit osaa murista :D

Kuuntytär: En uskalla käyttää sitruunapantaa, kun olen kuullut ja lukenut, ettei se oikein meinaa toimia. Suihkauksia tulee milloin tulee, ja koiraa se lähinnä kiusaa. Olen myös huolissani sen vaikutuksista koiran nenään, siis hajuaistiin ja limakalvoille.

Merkkari: Aah, olet tietysti trolli. Mutta idiootti sellainen, trollauksenkin voi hoitaa tyylillä ;)

Mitä idioottia tuossa nyt oli?

Siinä vaiheessa kun pitää itkeä julkisesti "Mä en jaksa enää!!!!" jonkun lemmikin takia, kannattaa tehdä jotain. Joissain tapauksissa koiran antaminen osaavalle henkilölle tai monttu on ihan hyvä ratkaisu.

Iluvsport: jotain tuollaista mää vähän pelkäänkin. Sen tiedän, että jos ne nyt laittaa eri häkkeihin niin kavereita niistä ei enää tuu. Hieman hidas sytytys tuolla tytöllä, ois nyt heti ottohetkellä alkanut pomottaan niin ois palautunut takaisin entiselle omistajalleen. Onneksi ne on suurimman osan ajasta irti eikä pojalla ole silloin mitään hätään kun kuuhailevat omiaan ja välillä ottavat vierekkäin tirsat. Kohta on kesä ja pääsevät päiviksi ulos nahisemaan.

Liitteet

• Päikkärit..JPG
    Päikkärit..JPG
    932,1 KB · Katsottu: 285
Kuparikatto: No hohhoijaa, mun mielestä on aika idioottia sanoa haluavansa pistää toisen koira monttuun (täällä nettipalstalla :rolleyes:), mutta mä unohdin miten kusipäistä porukkaa täällä välillä on. Joillekin se vittuilu on pääasia. Mutta moni asioista jotain älyävä vastasi minulle jo erittäin asiallisesti, ja kiitos siitä heille. Olen jo todennutkin useampaan otteeseen, että tuo viesti oli melko pikaistuksissa kirjoitettu ja tilanne on parantui heti kun hengitin pari kertaa syvään. Mä kyllä kestän mun koiraa, älä sä siitä huoli. Jo siinä alkuperäisessä viestissäkin oikein korostin, kuinka ihana koira tuo oikeasti on, eli toisten koirien ohittaminen oli sillä hetkellä ainut ongelma, ja nyt ei sitäkään. Eli senkö takia, että kysyn neuvoja ja pieni 5 kiloinen koirani räkyttää, niin koko koiran olisi parempi olla kuollut?

On teillä oikeesti pokkaa :hyvä: Ai niin, ollaan netissä.

Kuparikatto: No hohhoijaa, mun mielestä on aika idioottia sanoa haluavansa pistää toisen koira monttuun (täällä nettipalstalla :rolleyes:), mutta mä unohdin miten kusipäistä porukkaa täällä välillä on. Joillekin se vittuilu on pääasia.

Ei minusta tuossa ollut mitään vittuilua, vaan ratkaisuehdotus (brutaali ja todennäköisesti ylimitoitettu sellainen). Jos merkkari olisi ottanut kantaa kykyihisi koirankouluttajana, se olisi voinut olla vittuilua.

Mä kyllä kestän mun koiraa, älä sä siitä huoli. Jo siinä alkuperäisessä viestissäkin oikein korostin, kuinka ihana koira tuo oikeasti on, eli toisten koirien ohittaminen oli sillä hetkellä ainut ongelma, ja nyt ei sitäkään.

Mites miehesi?

Eli senkö takia, että kysyn neuvoja ja pieni 5 kiloinen koirani räkyttää, niin koko koiran olisi parempi olla kuollut?

Ei, vaan jos "pikkurakki" aiheuttaa julkisia itkupotkuraivareita, on syytä miettiä mitä tehdä (löytyykö vika peiliin katsomalla vai ei).

Kuten sanoin, mieheni ei osallistu koiran hoitoon, hellii sitä kyllä kotona, mutta ei käy lenkeillä ja muuta. Minulle hän kyllä hermostui koiran käytöksestä, ei koiralle.

Vai itkupotkuraivareita. Pakkiksen lemmikkipalsta oli minun mielestä ihan oikea paikka tuolle viestille, eikä edes kovin julkinen, anonyymejähän tässä ollaan. Jos luulet, että saan raivareita kadulla, olet väärässä.

En tiedä, miten monta kertaa asia pitää sanoa, mutta niitä ratkaisujahan minä juuri hain ja tunnustin, että itse oikein toimimalla olen saanut homman (taas) toimimaan. Kyse oli siis jostakin kummallisesta vaiheesta, että koira rähjäsi ohikulkeville haukuille. Se oli sitä ennen helpompi ja nyt on taas. Luet viestejäni pahemmin kuin piru raamattua. Ja edelleen, se ensimmäinen viesti oli äkäistyksissä kirjoitettu. Tämän selvemmin en asiaa enää osaa ilmaista. Ja koska olen sanonut nämä jutut jo monesti, otan postisi vittuiluna. Kannattaa lukea mun kaikki viestit sivulta 84, tavuta vaikka jos ei mene tilanteen kulku muuten jakeluun.

Pidän tästä foorumista, koska täällä saa vastauksen moniin kysymyksiin ja on ihan huippuja tyyppejä. Mutta jotkut ihmiset, joiden tarkoituksena on nimimerkin suojista vain huudella ja päteä ihan väärissä yhteyksissä, melkein pilaavat koko pakkiksen. Itse haluan pysyä asiallisena myös netissä, sillä en haluaisi palstan ajautuvan samalle tasolle Iltalehden keskustelufoorumin kanssa.

Kiitos edelleen kaikille, jotka osallistuivat asiallisesti aiheen puimiseen, monikin tuntui ymmärtävän asian ja viestinne rohkaisivat kovasti!

En tiedä, miten monta kertaa asia pitää sanoa, mutta niitä ratkaisujahan minä juuri hain ja tunnustin, että itse oikein toimimalla olen saanut homman (taas) toimimaan. Kyse oli siis jostakin kummallisesta vaiheesta, että koira rähjäsi ohikulkeville haukuille. Se oli sitä ennen helpompi ja nyt on taas.

Mitä siis muutit toiminnassasi?

Lukisit ne aikasemmat viestit. Oikeesti, niin ei tarvitsisi vängätä. No, otin taas mässykonstit käyttöön eli kiinnitän koitan huomion makupalalla useasti lenkin aikana, sitten palkitsen. Kun koira tulee vastaan, on hyvin helppo saada koira napittamaan nenän eteen mässyn toivossa. Näin ohitamme räksytystilanteet.
Tämäkin löytyy jo sivulta 84.

Menemme myös rohkeasti tutustumaan koiriin, koska ajattelin, että dogini on saanut liian vähän koirakontakteja talven aikana ja siksi rähisee. Eli menemme moikkaamaan koirakavereita, samalla itse höpötän omistajan kanssa. Tämäkin löytyy sivulta 84. Aamulla esimerkiksi moikkasimme kaksi koiraa ja hienosti meni, ei mitään röhinöitä. Kyllästyivät jopa toisiinsa, kun jäin suustani kiinni. Toinen koira meni nuuskimaan omiaan ja minun koirani istui kiltisti jalkojen juuressa.

Ja opin myös sen, että EI sanan hokeminen on aivan turhaa tuossa tilanteessa.

Nämä ja paljon muuta sivulla 84.

Hyvinkään Koirakylpylä

Tossa on ainakin yks kylpylä, ei omakohtaisia kokemuksia kun ei ole saanut aikaseksi mennä..

Noista kylpylöistä puheen ollen. Mä en oikein ymmärrä trendiä jossa koira viedään kylpylöihin ja hierojille jne. Mä en veisi omaa koiraani mihinkään kylpylään yms. mielestäni överiksi menevään hommaan, vaikka olisin miljonääri. Vittu se on vaan koira. Jotenkin tuntuu, että nykypäivänä inhimillistetään koiria aivan liikaa ja mietitään jotain koiran tunteita ja kustaan samalla omiin muroihin mm. johtajuudessa. Kohta varmaan keksitään koirille jotain masennuslääkkeitä kun oma läskiperse jaksa nousta enää lenkille ja koira ei voi hyvin.

^Jenkeissä on jo aika yleistä, että syötetään koirille masennuslääkkeitä ja rauhoittavia. Useimmiten juuri käytöshäiriöihin. Aika sairasta touhua. Samoin noissa koira-ohjelmissa on ollut näitä tapauksia, että koiria ei käytetä ulkona lainkaan ja ne syö joka päivä vain rasvamättöjä, jäätelöä ja juo kello viiden teen (sokerilla, tietysti).

En mäkään ehkä kylpylään lähtisi..ei kuulosta kovin luonnolliselta. Mutta toisaalta jos koira tykkää kauheasti uimisesta, niin onko se nyt niin paha käydä talviaikaan vähän porskuttelemassa. Samoin joku hieronta on paljon liikkuville koirille paikallaan, mutta sen voi opetella tekemään itsekin.

Eikös tuo "kylpylä" ole vain uima-allas. Onhan se hyvää liikuntaa jos koira tykkää uida. Eikai siellä mitään vaahtoporeammeita ole..
Koiran lihakset menee jumiin siinä missä ihmisenkin, eli se hieronta saattaa oikeasti olla tärkeä asia.

Ymmärrän MuayThai pointtisi. Sekä kylpylät että hieronta voivat kuitenkin olla muutakin kuin turhaa ihmishömpötystä.

Niin tuosta "kylpylästä", se on siis vaan koirille tarkoitettu uima-allas, ja mun mielestä ainakin ihan hyvä juttu antaa koiran uida tai opetella uimaan näin talvellakin. Ei mitään sen ihmeempää, jos koira tykkää uida niin annan sille siihen mahdollisuuden. Sama kun koirani tykkää juosta vapaana, annan sen juosta vapaana toisinaan. Tykkään harrastaa koirani kanssa vaihtelevaa liikuntaa, kaikki ei näköjään sitä ymmärrä mutta mulle sillä ei ole mitään merkitystä mitä joku ajattelee koiran uittamisesta. Käyn päivässä 2-4 krt treenaamassa tokoa koiran kanssa viereisellä kentällä, jonkun mielestä sekin on varmaan huono idea, mutta mitä sitten. :)

Nuo koirakylpylät sopii myös monenlaisten vammojen kuntoutushoitoon loistavasti. Ja muutenkin uinti on koiralle mitä loistavin liikuntamuoto.

Meillä on mittelspitz, saksan kääpiöpystykorva.. ..kivasti lasten "kouluttama". .. rähisee ulkona aivan tolkuttomasti eikä siihen saa mitään kontaktia. Ei mässyllä eikä käskyillä, eikä myöskään karjumisella, ei sitten millään. Sillä sekoo nuppi. ..naapuruston puheenaihe hulluine koirineni.

Miehellä on mennyt ihan täysin hermo tuohon pikkurakkiin, eikä se jaksa panostaa yhtään. Mulle valittaa vaan sitten kaikesta..

Äsken just käytiin ulkona, ja vittu taas sitä meininkiä. Päädyin nappaamaan korvasta kiinni ja pakotin kattomaan sen mua, ja karjuin että "Hiljaa!". Ei auta, pää pyörii kun pöllöllä, hullun kiilto silmissä. Mä en jaksa ennää :( Pahinta on se, että se jo syksyllä vaikutti siltä, että ihan kaikille ei tarvii räkyttää. Ajattelin, että se alkaa tottua. Paskat, tilanne huonontui takaisin lähtöpisteeseen...

Eihän tuossa mitään trollausta ole. Joten eipäs ruveta solvaamaan.

Mutta joo. Tollasessa tilanteessa sillä koiralla ei tod. näk. ole pomoa, vaan vain joku ketä se vartioi, ja koira aistii jos omistaja on epävarma eikä oikein tiedä mitä pitäisi tehdä. Mie olen muutamia vaikeitakin tapauksia kouluttanut, muutaman joutunut pistämään monttuun. Esim. mettäkoiria mistä ei ole työkalua tullut vaan ovat olleet ihmisille vihasia, ei sellasella koiralla tehe mittään.

Jos nyt minun pitäsi alkaa tuollasta koiraa kouluttamaan, niin tekemistä varmaan olisi. Ensin jääkautta - lelut pois, ei huomiota pariin vkoon että palautuu se arvojärjestys. Koiraa ei tänä aikana silitellä, sen kanssa ei leikitä, sitä ei edes katsota silmiin. Ei MITÄÄN huomiota koiralle. Lyhyet lenkit, lyhyessä hihnassa (fleksit on saatanan keksintö) annetaan koiran haistella eikä kiskota hihnaa (niinkun ei koskaan muutonkaan pitäsi tehä), ei mitään huomiota koiran käyttäytymiseen.

Jos alempiarvoinen susi tekee laumassa jotain "väärää", niin sille murahdetaan. "EI" -käsky ei tarkota koiralle usein muuta kun sitä että se sai sinun huomion. Joten otat sen koiran vierelle kun joku toinen koira tulee vastaan, ja aina jätät ittesi siihen koiran ja sen toisen koiran väliin. Se koira kyllä oppii että oikeessa laidassa kävellään ja naapurin kaistalle ei ole asiaa. Koira ei ole se joka päättää että mennäänpä tutustumaan, enkä mie KOSKAAN ainakaan omaa koiraa anna kenenkään tulla ilman lupaa nuuskimaan.

Toisen koiran tullessa vastaan elä jarruttele, eläkä tarjoa niitä stnan nappuloita. Sen koiran pitää oppia menemään ohi ilman että siihen toiseen kiinnitetään huomiota. Vasta sitten palkitaan, ei sitä ennen. Jos yritetään naapurin puolelle niin murahdat kun huomaat koiran aikeet. Huutamalla tai pieksemällä ei saa kun lisää vahinkoa aikaan. Jos koira ei meinaa tajuta, niin voi sitä surutta ottaa niskasta kiinne ja painaa maahan. Niin se laumassakin tapahtuu.

Mutta kyllä mie silti tuollaselle koiralle montun kaivaisin. But hey, that's just me. :)

En ole huutanut, enkä pieksenyt. Meillä makupala toimii, ei tarvitse miettiä sen enmpää. Ja pointti on se, että se kiinnittää minuun huomion, kun käsken eikä siihen koiraan. Ja tämä sen takia, että johtaa mielleyhtymän mässystä. Eli saan kontrollin, mikä oli tuon alkuperäisen viestin aikaan pahasti hukassa. Ihan sama mulle mitä mieltä olet asiasta. Lue sinäkin ne mun kaikki viestit, niin ei tarvitse väittää asioita, joita et selvästikään tiedä. Puuh, ja joo, ei mennä tutustumaan koskaan kehenkään omine päineni. Kirjoitanko mä tosiaan niin epäselvästi, että noin kauheasti jää väärinkäsityksiä? Mua oikeesti alkaa suututtaa kerrata samaa uudestaan ja uudestaan, kun joku haluaa nyt vääntää mut väkisin maailman huonoimmaksi koiranomistajaksi.

Pahoittelen trolliksi solvaamista, mutta viestisi vaikutti juuri siltä. Pelkkä yksi lause: MONTTUUN! Minkälaisen reaktion luulet sen aiheuttavan koiranomistajassa?

kertauksena: tilanteemme on hyvä tällä hetkellä. Tiesin koko ajan syyn olevan itsessäni. Olen löytänyt toimivat keinot. Enkä ole idiootti. Lukekaa kaikki viestit, ennen uusia "neuvoja". Arvostan kovasti niitä alkuperäisiä, mutta nyt alkaa mennä ihme nussuttamiseksi.

Ja vielä.. koira jos tulee luokse kerjäämään huomiota niin ei sitä sille tietenkään anneta. Kaikki leikkiminen, silittely, ym. tapahtuu omistajan alotteesta. AINA. Koirat alkaa nopeasti hyppimään nenille jos menee niiden pillin mukaan. Joten tuo jääkausi-homma pätee jokseenkin aina. Eli koiraa ei huomioida (ainakaan sisällä ollessa) silloin kun koira sitä haluaa. Koira ei koskaan mene ovesta ennen ihmistä, eikä koskaan saa tehdä mitään mikä on kerran kielletty, aivan kuten lapsienkin kasvatuksessa. Koira kyllä oppii paljon asioita jo tarkkailemalla ihmistä, se on hyvin yksinkertaista vaikka ei uskoisi. Koira tarkkailee ihmisen käytöstä kokoajan ja lukee tästä paljon. Koira voi paremmin, ja ihmisten hermot lepäävät kun koiralla on vahva johtaja joka tuntee koiransa ja tietää miten sen kanssa eletään.

No sä nyt halusit selvästi pitää luentosi tälläiselle tyhmälle pikkurakin omistajalle. Ja asiat on ihan oikein tietysti. Ihmiset ilmaisivat vain nuo samat asiat jo monta sivua sitten ja huomattavasti ystävällisemmin. Ja minä vastasin niihin ja raportoin kehitystä. Sinä ja kuparikatto nyt vaan nappasitte vanhan viestin, ja ilmeisesti riemastuitte. Sivut 84 ja 86 löytyy omia viestejäni, jos haluat jo lopettaa pelkkien johtopäätösten vetämisen. Mutta lopetetaanko nyt, sä et halua tajuta, että olen jo ottanut opikseni enkä ole mikään koiralle räyhääjä. Koska oikeasti tykkään koirastani ja sen hyvinvointi merkkaa mulle paljon, niin vaivaudun edes puolustamaan meitä täällä. Mutta nyt kyllä riitti, kun ei selkeesti minkäänlaista yhteisymmärrystä saati sitten lämminhenkisyyttä löydy.

Joku haluaa nyt vääntää mut väkisin maailman huonoimmaksi koiranomistajaksi.

Pahoittelen trolliksi solvaamista, mutta viestisi vaikutti juuri siltä. Pelkkä yksi lause: MONTTUUN! Minkälaisen reaktion luulet sen aiheuttavan koiranomistajassa?

kertauksena: tilanteemme on hyvä tällä hetkellä. Tiesin koko ajan syyn olevan itsessäni. Olen löytänyt toimivat keinot. Enkä ole idiootti. Lukekaa kaikki viestit, ennen uusia "neuvoja". Arvostan kovasti niitä alkuperäisiä, mutta nyt alkaa mennä ihme nussuttamiseksi.

No veä nyt vielä kerran herneet nokkaan, et varmasti ole maailman huonoin koiranomistaja. Monttuun olisin sen koiran laittanu ihan sen teän parisuhteen pelastamiseksi kun ukkos ei vissiin siihen pysty. Mulla ainakin menisi hermot ja akka sais lähteä kulkemaan jos pitäsi ottaa tuollasia rakkeja eikä niitä osattaisi piettää. Ei se minun tehtävä olisi sitä kouluttaa. Mutta toivottavasti saatte hommat toimimaan ja nuista mun neuvoista oli ainakin jotain hyötyä. Jos ei muuta niin sua rupiaa vituttamaan niin helevetisti että teet asialle oikeasti jotain!

piis änd luuv :haart:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom