Whippet? Mulla on tällainen Luna tyttö
ei kun farkku Meillä on kyllä wipukkakin ollut joskus.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Whippet? Mulla on tällainen Luna tyttö
mikä koira laji olis allergiselle paras..??? :D en ole koirille allerginen mutta kissoille olen :D
Oijei! Olen ennenkin katellut noita paukku79 laittamia farkun kuvia ihan kateudesta vihreänä. Nyt tulee 3 vuosi kun unelmoin omasta. Mut ei, ei vaan voi ottaa kolmatta koiraa, loppuu inhimilliset resurssit kesken.
ei kun farkku Meillä on kyllä wipukkakin ollut joskus.
mikä koira laji olis allergiselle paras..??? :D en ole koirille allerginen mutta kissoille olen :D
Koiruuden kanssa ollaan taas lenkittäydytty. Lisää löytyy blogista ja tarinaa myös GPS-dataloggerista ja sen toiminnasta koiran matkamittarina.
Mielenkiintoinen kapistus tuo GPS-dataloggeri, taidan laittaa itsellekin hankintaan kun on noin halpa. Onko ollut murheita tuon laitteen kanssa? Onko vesitiivis?
Eräs tuttava mittaili GPS-pannalla gordoninsa juoksumatkaa, kävelyreitin matka metsässä oli muistaakseni jotain 4,5-5km ja koira juoksi tuona aikana 17km! Mutta silloin kun mittaus tapahtui, ei tainnut paljoa lunta olla.
On hyvä laite. Karhun ja ilveksen pyyntiin ainakin aivan loistopeli.Kohta tulee sitten tarkkaa faktaa erosta, kun otan tuon Garmin Astro 220:n käyttöön.
On hyvä laite. Karhun ja ilveksen pyyntiin ainakin aivan loistopeli.
Nyt tarvitaan niitä hyviä neuvoja:
Meillä on mittelspitz, saksan kääpiöpystykorva siis. Se tuli meille anopilta 4 1/2 vuotiaana (nyt 6v), ja on kivasti lasten "kouluttama". Eli ei tajunnut aluksi mistään mitään, ei mitään käskyjä hallussa tms. Fiksu tyttö se on, oppinut hyvin sisällä perusjutut, kuten istu, paikka, maahan, etsi jne. Perusluonteeltaan se on todella kiltti ja ystävällinen. MUTTA: se rähisee ulkona aivan tolkuttomasti eikä siihen saa mitään kontaktia. Ei mässyllä eikä käskyillä, eikä myöskään karjumisella, ei sitten millään. Sillä sekoo nuppi. Se on ihan tottunut koiriin, ja osaa olla sitten jos pääsee haistamaan ja näin. Mutta ohi/perässä kävely on mahdotonta. Mitä helvettiä mä teen? Musta on varmaan tullut jo naapuruston puheenaihe hulluine koirineni.
Mä kun olen tottunut olemaan se, jonka koira korkeintaan vilkaisee ohimeneviä räkyttäviä. Meillä oli belgi, jonka ukko kouluttanut nuorempana toko-kokeita myöten. Minun aikanahan se oli jo sitten niin oppinut, että ei edes käskyjä tarvinnut. Jos koiran kanssa olisi voinut keskustella, niin tuon kanssa se olisi onnistunut.
Miehellä on mennyt ihan täysin hermo tuohon pikkurakkiin, eikä se jaksa panostaa yhtään. Mulle valittaa vaan sitten kaikesta tyyliin: "Mikset taas komentanut" ,"Älä hoe, ei se tajua kuitenkaan", "Hiljennä nyt se saatana". No, mulla ei ole pentua ollut ja ukko olevinaan koira-asiantuntija, mutta tälle ei jaksa/mahda mitään.
Äsken just käytiin ulkona, ja vittu taas sitä meininkiä. Päädyin nappaamaan korvasta kiinni ja pakotin kattomaan sen mua, ja karjuin että "Hiljaa!". Ei auta, pää pyörii kun pöllöllä, hullun kiilto silmissä. Mä en jaksa ennää :( Pahinta on se, että se jo syksyllä vaikutti siltä, että ihan kaikille ei tarvii räkyttää. Ajattelin, että se alkaa tottua. Paskat, tilanne huonontui takaisin lähtöpisteeseen...