Vai ymmärrätköhän sittenkään? Kyllähän mua on syytetty disinformaation levittäjäksi ja epäilty vielä, että saan tästä kirjoittelusta rahaakin... näkyispä vaan munkin pankkitilillä. Oikeastihan mä istun tässä Ferrarissa ja tekstailen just Monacon parkkipaikalta - bigfarma kato maksaa kivasti ;)kiitos Dragon kun selvensit kytkyjäs mm. skepsikseen, nyt ymmärrän sun näkökulmaasi paremmin;).
Jos mediassa kerrotaan, että ylinopeus korreloi suoraan kuolleisuuden kanssa, niin miten reagoit? Onko se valehtelua tai pelottelua median/tutkijoiden taholta vai koetko, että media koittaa ikäänkuin suojella kansalaisiaan ehdottamalla ajamaan nopeusrajoitusten mukaisesti ja varoittaa ajamasta ylinopeutta. Klassinen mekaniikka ja yleinen anatomian tuntemus kertovat meille, että ihmisruumis ei kestä kovin suuria kiihtyvyyksiä ja törmäys kovassa nopeudessa on erittäin vaarallista, koska se rikkoo sisäelimiä, luita ja lihaskudosta ja aiheuttaa massiivista verenvuotoa jne jne... Tämä on varmaankin samanlaista pelottelua sun mielestä.mutta hei, jos se ei ole pelottelua että julkisesti tiedotusvälineet ilmoittavat, että nämä mömmöt lisäävät kuolleisuutta, niin mikä??
Ei pitäisi olla kovin vaikeaa ymmärtää, että jos ravinnosta saa tarpeellisen määrän esim. C-vitamiinia niin sitä ei tarvitse enää syödä lisää vitamiinikapselin muodossa.tai niistä sanotaan, että ovat turhia??
Tärkeä kysymys lienee, että oletteko hyötyneet vai onko teillä tuntemus, että olette hyötyneet?mikähän pointti multa menee ohi vai pitäiskö nää lauseet jotenkin ymmärtää ihan eri tavalla....mutta me ollaan hei ihan eri "leireissä", että annetaan olla. mulle riittää, kun itse ja perheeni ollaan näistä hyödytty, sekä kaikki ne mun(kin) tyytyväiset asiakkaat...eipä siinä paljon tälläset tutkimukset tai niiden sanamuodot haittaa
Linkkaas tähän pari pahaa YLE:n pelottelevaa, mollaavaa ja asenteellista(Tolosen sanoin) uutista ravintolisiä vastaan, niin katsotaan.hmmm....kyllä mä yleensä ymmärrän mitä luen ;) eikös Dragon tuossa juuri postannut, että mm. YLE ei sortunut tähän pelottelu- uutisointiin...eipä;).
Mun mielestä tärkeämpää olisi, että ihmiset oikeasti saisivat vitamiininapeista hyötyä - eivät pelkästään kokisi saavansa niistä hyötyä, koska tällöinhän on aivan sama vaikka söisi sokeripillereitä esim. homeopatiaa ;)mä vetelen nappini hyvällä omalla tunnolla, toivottavasti muutkin jotka kokevat niistä hyötyvänsä.:piis:
Monessa ravintoaineessa toksiseen vaikutukseen riittää ihan gramma, milligramma tai mikrogramma määrä. Ei niitä mitään kilokaupalla tarvita. Retinolin(a vitamiini) ylin raja nykykäyttösuositukseksi on esim. 3mg aikuiselle päivässä. Ylitä tuo määrä ja sano hei hei maksallesi. Ainiin... tämä oli sitä wilmanderin mainitsemaa korruptoitunutta Skepsis pelottelua... Retinolimyrkytykseen on aikaisemmin kuollut tutkimusmatkailijoita, jotka ovat syöneet melko pieniä määriä jääkarhun maksaa, joka sisältää suuria määriä retinolia.Ei se mitään viitteitä anna. Vitamiinien vaikutukset on aika hyvin tiedossa ja yliannostus on terveysriski, mutta kuka hitto pakottaa syömään vitamiineja kilokaupalla?
Mitä mieletä sä muuten ole Krice tutkimuksista, joissa on todettu tupakan ja säteilyn vaikutuksia pitkän ajan kuluessa? Entäs kaikki tutkimukset, joissa äitejä kehotetaan välttämään tiettyjä asioita raskauden aikana. Luuletko, että nekin suositukset perustuvat kaksoissokkoutettuihin satunnaistettuihin tutkimuksiin. 1000:n raskaana olevan naisen kontrolliryhmä ja 1000:n raskaana olevan naisen koeryhmä, sitten annetaan suuria annoksia vodkaa/a-vitamiinia/rautaa/kokaiinia/talidomidia äideille ja katsotaan mitä tapahtuu?
Voisitko edes lukea sen tutkimuksen tai niitä pätkiä, joita olen tänne kopioinut? Tutkijat totesivat, että tämä ei ole ollut tilanne. Ravintolisien käyttäjät ovat olleet terveempiä, syöneet monipuolisemmin ja harrastaneet enemmän liikuntaa jne. Epäilin itse samaa asiaa mutta olin väärässä.Samoin on unohdettu iloisesti, että myös puutostiloja voi olla jopa modernina aikakautena, johtuen yksipuolisesta ruoasta jota kiireiset ihmiset tunkee naamaansa.
Sä olet niin varma asiastasi, niin lähetä toki lehden editoreille palautetta http://archinte.ama-assn.org/ Kerro jos saat vastausta... erityisesti se sun kumiankka -argumentti kiinnostaa, että osaako ne sanoa siihen mitään vastaan ;)Tämä tutkimus on vaan niin törkeän huono ja sai tietysti medianäkyvyyttä.