Ylöspunerrus olkapäille

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Oon tehnyt Smith-koneessa niskantakaa.

Ottaisko paremmin Smithissä edestä, vai vapaalla tangolla edestä.
Vai pitäiskö vuorotella.

Onko kyseinen liike mielestänne ehdottoman tärkeä olkapäiden kehittymisen kannalta? Viime aikoina on ollut vähän ongelmia olkapäiden nivelten kanssa ja nimenomaan pystypunnerrus vihloo varsinkin oikeaan olkapäähän. Pystysoudut ja vipunostot pystyn kyllä tekemään.

Itse en tykkää tehdä Smithissä. Mieluiten vapaalla tangolla tai vipuvarsikoneessa. Käsipainotkin on hyvä vaihtoehto, mutta aika paljon vähemmän painoa ainakin itse joudun laittamaan.

Imo. Vapaalla edestä.

Tuo niskantakaapunnerrus on melko riskialtis liike olkapäiden rikkoutumisvaaran vuoksi - etenkin tehtynä smithissä(kun liikeradat ei välttämättä ole täysin luonnolliset).

Näkisin, että pelkkä pystypunnerrus tangolla edestä riittää perusliikkeenä olkapäille oikein hyvin. Lisäksi voi tietty tehä vipunostoja tai vastaavia apuliikkeinä, mikäli haluaa monipuolisempaa.

Onko kyseinen liike mielestänne ehdottoman tärkeä olkapäiden kehittymisen kannalta? Viime aikoina on ollut vähän ongelmia olkapäiden nivelten kanssa ja nimenomaan pystypunnerrus vihloo varsinkin oikeaan olkapäähän. Pystysoudut ja vipunostot pystyn kyllä tekemään.

Itse en tykkää tehdä Smithissä. Mieluiten vapaalla tangolla tai vipuvarsikoneessa. Käsipainotkin on hyvä vaihtoehto, mutta aika paljon vähemmän painoa ainakin itse joudun laittamaan.

Mulla taas mikään muu ei ole alkanut tuntua luonnottomalta kuin pystysoutu, kapealla leveällä tai millä vaan. Ilkeetä tekee, ja leveällä otteella ranteetkaan ei kestä (narusta tehdyt kun ovat).

Tangolla oon tehnyt jo useemman kuukauden ajan ja välillä vuorottelen käsipainojen kanssa, molemmat toimii mut jotenkin tangolla seisten on perkuleen hyvä. Taas missään muodossa olkapäät ei tunnu kestävän niskan takaa, oon kai nössö.

Mikä siin o, ettei porukoide olkapäät kestä jos tekee niskantakaa suoralla tangolla? Paskat olkapäät, paska tekniikka?

Varmaan vähä molemmat mutta suurin ongelmahan tuossa on että monella niskantakaa pystypunnerruksessa lihakset, varsinkin olkapäiden osalta, menee luonnottomaan asentoon/puristukseen siellä ala-asennossa. Varsinkin jos liian alas laskee :wtf:

Moni on rikkonu olkapäänsä sillä liikkeellä, itellä ei tullu koskaan mitään ihmeempää sitä tehdessä mutta vaihdoin varalta sen edestä tehtäväksi. Saa käyttää enempi romuakin eikä oo pelkoa olkapäiden paukkumisesta :dance:

Kyllä minä tein ennen Smithissä niskan takaa, helvetin huolellisen lämmittelyn jälkeen eikä ollut ongelmia.
Mutta tämä seisaalta tehty tankonosto otti huomattavasti paremmin olkapäihin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Käsipainotkin on hyvä vaihtoehto, mutta aika paljon vähemmän painoa ainakin itse joudun laittamaan.

Itsellä juuri päinvastoin:

Tangolla tehtäessä joutuu aina vähän estämään tangon eteen 'kaatumista' -niskan takaa tekemistä kun ei olkapäät kestä- kun taas käsipainoilla moista ongelmaa ei ole, koska akseli menee ikäänkuin pään läpi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom