Ylätaljasta...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ricu
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
41
Mikäköhän ohjelma toimii, jos haluaa nostaa tuloksia ylätaljassa? Siis eteen vedettynä hartioiden levyisellä vastaotteella. Leuanvedot ei luonnistu ja ylätalja tuntuu luonnollisemmalta. Tulokset eivät kuitenkaan nouse vaikka kuinka yrittää. Hyviä vinkkejä siihen. Kiitos.

Teen melkeen aina ylätaljan selkätreenin loppuun puhtaasti pienillä painoilla. Oon tuolla tyylillä saanu ylätarjasta parhaan tuntuman. Ja mun mielestä ylätalja on paljon parempi tehdä eteen.

Itse oon aina pitänyt ylätaljan eteen yhtenä massa/pää liikkeenä ja taakse oon vetänyt sitten vähän pienemmillä painoilla.
riksa83 kyllä ne sarja painot sieltä aikanaan nousee älä rupee hirveellä riuhtomisella kasvatteleen rautamääriä, ne nousee kyllä sitten ajan kans.

Mutta ylätaljaan on ainakin mun mielestä huono lisätä turhan ronskisti painoa tyyliin joka treenikerralla vaikka siltä tuntuisi kun sillon menee helposti alaselän treenaukseksi se homma. Painot kyllä liikkuu mutta ei mulla ainakaan selkä kasva moisella riuhtomisella. Ylätaljassa mulla on vaan niin että siinä on vaan niin helppo kusettaa kun on vähänkin "liikaa" rautaa siinä. Esim penkissä en oikein voi "helposti" kusettaa, toki jos nostaa munat kattoon ja pompauttaa rinnalla mutta se ei jotenkin tuu samalla tavalla mieleen kun ylätaljassa. Joo toivottavasti joku saa selvän/tajuu pointin tästä epäselvästä sotkusta :D

Jos sillä "kusettamisella" kehittyisi niin totta hemmetissä tekisin niin, mutta ei se näytä tuovan tulosta. Ite heijaan selällä ensimmäisestä toistosta lähtien sellain miten se luonnollisesti menee. Yleensä teen lapiokahvalla ja vedän jokaisessa toistossa tangon rintaan kiinni, mutta en tosiaankaan jaksa pidellä sitä siinä rinnassa sekunttiakaan, niinkuin joissain lähteissä kehotetaan tekemään.

Jos jotain kiinnostaa niin itellä tulee ylätalja eteen vedettyä aikalailla samalla tyylillä kuin Ruhl uusimmalla videollaan(lähes aina tehnyt sillain, en siis videon innoittamana) ainoa ero että teen pikkuisen erillaisella tangolla(suora) ja pikkuisen kapeammalla otteella. En vedä tankoa rintaan asti ja hyvin on toiminut, mutta jokainenhan löytää sen parhaimman tavan kehittyä kokeilemalla itse. Selän heijjaaminen on sitten sellainen luonnollinen, ei mitään takaraivo lattiaan meininkiä siis. Syy miksi en vedä rintaan asti on se että kun tanko tulee leuan alapuolelle niin tuntuu kuin paineet/jännitys karkais selästä.

En pysty edes vetään rintaan asti kun lavat ottaa yhteen :( ... ei sillä sit kai paljoo oo väliä kun sunkin kuvaas kattelee ja et vedä rintaan asti. :)

Nahka sanoi:
En pysty edes vetään rintaan asti kun lavat ottaa yhteen :( ... ei sillä sit kai paljoo oo väliä kun sunkin kuvaas kattelee ja et vedä rintaan asti. :)
En sitä sano että minusta kannattais mallia ottaa tai että tekisin liikkeen "oikein" vaan sitä että eri tyylejä kannattaa kokeilla niin kyllä se paras sieltä jokaiselle sillain löytyy. Mulla toimii tää jollain toisella välttämättä ei.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
neutraali sanoi:
En sitä sano että minusta kannattais mallia ottaa tai että tekisin liikkeen "oikein" vaan sitä että eri tyylejä kannattaa kokeilla niin kyllä se paras sieltä jokaiselle sillain löytyy. Mulla toimii tää jollain toisella välttämättä ei.

Juuri näin. Se oma tyyli vaan pitää löytää ja selän kohdalla tuntuu pitävän kaikesta eniten paikkansa. Mulle tuntuu sopivan sellainen rauhallisempi ja enemmän tuntumaa hakeva tyyli, tosin joskus vaihteluna on kiva vähän repiäkkin.

Kannattaa lisätä painoja vähitellen. Esim laitat 1.25kg kiekon siihen taljaan, sitten hinkkaat sillä vähän aikaa ja taas pikkukiekko lisää.

Mut, mut...

Minkälaisilla painoilla ja minkälaisia sarjoja väännätte? Siis silloin kun tähdätään tulosten nousuun...

riksa83 sanoi:
Minkälaisilla painoilla ja minkälaisia sarjoja väännätte? Siis silloin kun tähdätään tulosten nousuun...

Tässäkin liikkeessä tulisi varmaan noudattaa sitä pihhuhiljaa etenemistä, eli lisäät sen oman tuntemuksen mukaan niitä painoja, kuitenkaan rikkomatta siistiä suoritustapaa. Näin pidät itsesi treenikunnossa myös vastakin.

Tämähän on nyt ihan sama ku kysyisi, miten saan hauistulokset nousuun.....

Nahka sanoi:

Kun saat vedettyä lavat yhteen niin se riittää. Eikä käsien tarvitse suoristua negatiivisessa vaiheessa vaan se riittää että lavat aukenevat.

Ylätaljassa tehokkaita treenitekniikoita taitaa olla yhtä monta kuin on treenattavia selkiäkin. Joillakin paras tuntuma löytyy täysin puhtailla toistoilla täydellä liikeradalla, toiset repivät isommalla romulla, pikku cheatillä, eikä tanko ikinä koske rintaan.

Avainsana taitaa vaan olla lapojen liike, jotta treeni menee oikeaan osoitteeseen. Kai treenipainot ajan kanssa nousevat väkisinkin.

Sports Gymillä on joskus tullut seurattua Vilposen Timpan selkätreeniä... Ylätaljassa tanko jää rinnasta n. 10 senttiä, mutta onhan painojakin pakassa 180-220 kiloa. :eek: :worship:

Ja kun Timpan selkää katselee, niin taitaa se treeni mennä perille aika hyvin. :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom