Yläselkä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vekku
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mikä on mielestänne paras yläselkä liike?

-penkkiä varten??
-"siipien" kasvatukseen??

Ite tykkään tehdä ylätaljal V-kahvalla... Millä lailla esim. yt leveällä otteella vaikuttaa erilailla kun kapealla??

leuat leveällä myötäotteella, kulmasoutu. En oikein tajunnut tota penkkiä vasten juttua tuossa, mutta olkoon.

kovia latsien kasvatukseen:
1. ylätalja kolmiokahvalla
2. alatalja
3. käsipainosoutu

penkkiä varten:
1. kulmasoutu
2. rintatuettu kulmasoutu

eihän noita voi nyt aivan tarkalleen luokitella mutta ylätalja on aivan ehdoton joka treenissä! en ole kokeillut tuota rintatuettua kulmasoutua mutta sitä nuo penkkispesialistit suosittelevat...siinä kun pyrkii vetämään tankoa siihen kohti mihin se lasketaan punnerrettaessa niin saadaan lajin omainen liike...

Ylätaljan korvaa leuanvedoilla ja lisäpainoilla eri leveyksillä niin latsit levii ihan eri tavalla. Tulee myös voimaa paremmin. Alatalja on niin turha liike, että sopii mun mielestä puuhelmipojilla ja tytöille. Kulmasoutu on paljon fiksumpi, ja siinäkin pitää käyttää kunnon rautoja. Kulmasoutu käsipainoilla on tod kuningasliike, mutta moni tekee virheen ja nitkuttaa liian pienillä painoilla. Kyllä normaalin treenaajan pitäisi sellaisia 50kg:n käsipainoja aika vaivatta kyetä liikuttamaan...

Originally posted by vekku

-penkkiä varten??
-"siipien" kasvatukseen??

Ite tykkään tehdä ylätaljal V-kahvalla... Millä lailla esim. yt leveällä otteella vaikuttaa erilailla kun kapealla??

Kulmasoutu käsipainoilla, leuanveto niskantaakse ja T-tankosoutu.

Liikkeen nimee en tiiä mut se tehään penkillä selällään ja otetaa ristitaljassa ylemmät kahvat käpäliin(vasen kahva oikeaan käteen ja päinvastoin). Ottaa ainaki mulla hyvin.... Jos joku tunnistas liikkeen noista mun hatarista kuvailuista nii vois kertoo sen nimen...... :worship:

-penkkiä varten??

Mitkä on mulla toiminut:

-Seisten soutu rintaan ylä-/tai alataljasta. kannattaa pakittaa pari metriä irti laitteesta.
- Vastapenkki kumeilla. Tanko roikkuu esim. voimatelineessä kumien varassa ja se vedetään penkkipunnerrusasennossa rintaan. Täydellinen vastaliike penkille!
-Tuettu kulmasoutu
-Ylätalja eteen, mutta alemmas rintaan lähelle penkkaus kohtaa.

Originally posted by Rauta Reiska
Liikkeen nimee en tiiä mut se tehään penkillä selällään ja otetaa ristitaljassa ylemmät kahvat käpäliin(vasen kahva oikeaan käteen ja päinvastoin). Ottaa ainaki mulla hyvin.... Jos joku tunnistas liikkeen noista mun hatarista kuvailuista nii vois kertoo sen nimen...... :worship:

Mä teen kyseisen " vipunostot-taakse-maaten-taljassa"-liikkeen (:lol2: ) olkapäätreenissä ja takalohkoille. Kädet tekee siis laajan kaaren, kyynärvarret aavistuksen koukistettuina.

Hyvä keijukais-sarjalaisten hifistely liike latseille: ristikkäistaljassa, tasapenkillä istuen , pieni etunoja, ja yhtäaikaa molemmilla käsillä (siis selkälihaksilla jos tarkkoja ollaan) veto D-kahvoista niin, että lavat menee mahdollisimman lähelle toisiaan.

Ja tää liike keijukaisille siksi, että ainakin meidän ristikkäistaljoista loppuu painot kesken :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by edelbrock
Ylätaljan korvaa leuanvedoilla ja lisäpainoilla eri leveyksillä niin latsit levii ihan eri tavalla. Tulee myös voimaa paremmin. Alatalja on niin turha liike, että sopii mun mielestä puuhelmipojilla ja tytöille. Kulmasoutu on paljon fiksumpi, ja siinäkin pitää käyttää kunnon rautoja. Kulmasoutu käsipainoilla on tod kuningasliike, mutta moni tekee virheen ja nitkuttaa liian pienillä painoilla. Kyllä normaalin treenaajan pitäisi sellaisia 50kg:n käsipainoja aika vaivatta kyetä liikuttamaan...

Jep... Täytyypi alkaa veteleen leukoja... Tosta kulmasoudusta kp:lla tykkään tehdä, mutta en oo oikein saanu kunnolla tuntumaa yläselkään, vaikka 50:llä pystyy tekeen aika reiluja sarjoja. Harmi vaan kun useimmilla saleilla mis oon käyny, ei oo isompia käsipainoja. Täytyy varmaan käydä sorvissa pyöräyttämässä:D

Originally posted by Rauta Reiska

Niin eikös toi ole takaolkapää liike...?

edelbrock sanoi:
Kyllä normaalin treenaajan pitäisi sellaisia 50kg:n käsipainoja aika vaivatta kyetä liikuttamaan...

Älä sano et oot tosissas? Minkäslaiset selät kavereilla sitten on jos 50kg käsipainoilla vedetään kulmasoutua? Helvetti. Ite saan 25kg:lla hikiseen 8, jonka jälkeen alkavat nämä ns. "olkapäänostot", eli tuntuu olkapäässä, eikä selässä. Eiköhän selällekin se tuntuma ole tärkein, eivät ne treenipainot.

Zamp sanoi:
Ite saan 25kg:lla hikiseen 8, jonka jälkeen alkavat nämä ns. "olkapäänostot", eli tuntuu olkapäässä, eikä selässä. Eiköhän selällekin se tuntuma ole tärkein, eivät ne treenipainot.

Tää nyt on vähä :offtopic: mut sattu vaa silmään toi sun viesti...mä oon 15v ja saan 23kg käsipainoilla PUHTAASTI väännettyä 3*10 ja treeniä on takana vasta 6kk...

ipe-88 sanoi:
Tää nyt on vähä :offtopic: mut sattu vaa silmään toi sun viesti...mä oon 15v ja saan 23kg käsipainoilla PUHTAASTI väännettyä 3*10 ja treeniä on takana vasta 6kk...
Mutta, kummalla on isompi selkä? :D

Kuulostaa kyllä hurjalta toi 50kg:n käsipainolla souteleminen. Tietysti tekniikka ja asento vaikuttaa, mutta silti. Milläs painoilla Mike soutelee yhdellä kädellä???

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom