gnut sanoi:Sä olet vähintäänkin samalla tasolla mun kanssa, luultavasti helvetin paljon alempana, juntti.
Mua ei hei vittuakaan kiinnosta sun kitinäsi ;)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
gnut sanoi:Sä olet vähintäänkin samalla tasolla mun kanssa, luultavasti helvetin paljon alempana, juntti.
MUAHAHAHAHAHA :DDragon sanoi:Mua ei hei vittuakaan kiinnosta sun kitinäsi ;)
gnut sanoi:MUAHAHAHAHAHA :D
/me runkkaa tangohomon naamalle ja paskantaa ripulia.
Kovastipa silti vastailet, spede.
No niinpä niin.jarhu sanoi:Ps. Miksei asioista voi keskustella selväjärkisesti?
Brynjard sanoi:hakkuualueelle rakennetaan aina metsäautotie joka rikkoo metsän yhtenäisyyden lopullisesti. Pirstotuissa metsissä ei metso menesty, mikä vituttaa metsästyksen harrastajaa (jollainen itsekin olen) suunnattomasti.
Dragon sanoi:Maataloustuessa otetaan myös huomioon tuotannon diversiteetti, kun osa ihmisistä tahtoo syödä muutakin kuin perunaa ja jauhelihaa.
nevahood sanoi:Mikäli raha ratkaisee niin pitää myös huomioida se, kuinka paljon tulisi maksamaan työttömien aslakkien pitäminen perheineen hengissä työttömyystuilla. Mistäpä tuonne pieraset muitakaan työpaikkoja?
Vai sellainen luonnonsuojelija... elikkä pitää olla hyvät mestat metsoille elellä ja harrastaa jotta sä saisit sen sitten anpua!Brynjard sanoi:Pirstotuissa metsissä ei metso menesty, mikä vituttaa metsästyksen harrastajaa (jollainen itsekin olen) suunnattomasti.
:curs:
D.Yates sanoi:Vai sellainen luonnonsuojelija... elikkä pitää olla hyvät mestat metsoille elellä ja harrastaa jotta sä saisit sen sitten anpua!
Metsästys pitäisi kieltää, nytkin kaikki hullut metsästelijät olisivat anpuamassa kaikki suomen sudet.
tipa sanoi:Luonnonmukaistahan on hoitamaton metsä joka palaa keskimäärin 50v välein. Joten hakkuut eivät sinänsä luonnon vastaista. Tosin niistä jää pois tuhkan lannoittava osuus. Tämä hoidetaan nykyään lannoittamalla metsän pohjia.
esa67 sanoi:greenpeacea en jaksa kommentoida muuten kuin etta he nimenomaan ovat sanoneet etta suomen metsanhoito on lapsen kengissa eurooppaan verrattuna. etta silleen. taidan muuten ostaa poroa, siina on paljon protskua, ja kohta sita ei enaa saa.
Kuvitellaan, että Suomessa on n. 5500 poromiestä (meneekö pahasti ohi?).Johan sanoi:Tohon voi muuta sanoo kun 10 x Ihmiset elää siellä porotaludesta joka on monessa kunnassa tärkein talous elemetti! No, myös matkailusta/kaivos yms. vähän! Siellä voi olla yhdellä äijällä jopa 2000 poroo! Poromiehiä on tosi paljon! Ei siellä karjaa, viljaa tai metsää paljon kasvateta, miksi? Mieti! Muuta lappiin tai käy siellä ees niin tiedät! Tai lue sivuja ees... http://www.paliskunnat.fi
protsku sanoi:Lapin metsien suojeluvillityksessä on täsmälleen samoja piirteitä. Greenpeacen arkielämästä vieraantuneet hipit kuvittelevat että on parempi antaa 150 vuotta vanhojen kasvunsa lopettaneiden puunrunkojen lahota pystyyn kuin että harventaa näitä metsiä rationaalisesti.
Normaalikäytäntö on se että kun puusto on lopettanut kasvunsa niin metsää harvennetaan. Kyseessä ei ole todellakaan mitkään satojen hehtaarien avohakkuut vaan otetaan vanhaa puustoa pois sievästi pari hehtaaria sopivasta paikasta.
Greenpeacen hipit saisivat asua vähintään 10 vuotta siellä Lapissa niin ehkä oppisivat jotain.
Dragon sanoi:Voitko kertoa mitä näiden hippien pitäisi oppia? Mulla on paljon kavereita luonnonsuojelujärjestöissä ja muutaman Greenpeacen jäsenenkin tunnen, voin välittää terveisiä.
protsku sanoi:1.Kuinka ansaitaan elanto Lapin korkeuksilla - ilmasto, maaperä, kasvillisuus, eläimet.
2.Kuinka poromies tekee duuninsa.
3.Kuinka metsuri tekee duuninsa - siis todellakin harvennushakkuisiin koulutettu ammattilainen, ei hehtaarimonitoimikoneen kuljettaja.
4.Kuinka uusi taimikko istutetaan ja hoidetaan käsipelissä, ei koneella.
5.Miltä oikea ruumiillinen työ - hiki, känsät, hiertymät ja arvet - tuntuu kropassa. Mille paska haisee, miltä tuntuu kun paikkoja alkaa kolottaa ja vaatteet ovat päivän töistä läpimärät.
Dragon sanoi:Mutta väittäisin, että yksikään teistä, joilta tulee näitä "Vitun laiskat ituhipit" -kommentteja, ei ole lukenut sivuakaan materiaalia yleisestä luonnonsuojelusta, miksi luontoa ylipäätään suojellaan ja millä tavoilla suojelua toteutetaan.