Yksityisen parkkifirman, MKM Park Service oy:n "sakkorysä"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Tai mun tapauksessa kiistää pysäköineensä väärin ja ettei maksa ennen oikeuden vahvistamaan päätöstä?

Juuri noin. Tuolla tavalla ilmaisee melkoisen kiistattomasti tuolle parkkifirmalle, että kyseessä on riitainen saatava, eikä sitä näin ollen saa enää tunkea minkään perintäfirman perittäväksi. Muutoin rikotaan hyvää perintätapaa (aiheutetaan asiakkaalle tarpeettomia kuluja ja haittaa uusien kirjeiden yms. perintätoimien muodossa, vaikka tiedetään ettei saatavaa tulla maksamaan tällä menettelyllä). Tuon nuo parkkifrmat tuntuvat usein unohtavan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juuri noin. Tuolla tavalla ilmaisee melkoisen kiistattomasti tuolle parkkifirmalle, että kyseessä on riitainen saatava, eikä sitä näin ollen saa enää tunkea minkään perintäfirman perittäväksi. Muutoin rikotaan hyvää perintätapaa (aiheutetaan asiakkaalle tarpeettomia kuluja ja haittaa uusien kirjeiden yms. perintätoimien muodossa, vaikka tiedetään ettei saatavaa tulla maksamaan tällä menettelyllä). Tuon nuo parkkifrmat tuntuvat usein unohtavan.

Hitto tähän pitäisi vielä löytää joku todentuntuinen lisäpykälä jossa kertoisi että mikäli vielä häiritsette noilla uhkailukirjeillänne niin sitten tulee rankkua ja laskua täältä suunnalta. Sais sitten jäädä rauhassa odotteleen sitä kutsua käräjille. ;)

Jos olet taloyhtiöltä vuokrannu autopaikan ni kyllä se on sinun koko ajan, riippumatta siitä monettako kertaa pysäköit siihen. Näissä tapauksissa käsky tuon lupalapun näkyvillä pitämisestä pitää tulla sulle suoraan kotia kirjallisena kirjeenä taloyhtiön hallituksen päätöksen jälkeen eikä pelkkä aamulla ilmestynyt sakotusfirman kyltti parkkipaikan sisäänajossa riitä.

Näin on.

Ja huomaa myös, että dissaan kusetusta koska ehtojen mukaan pysäköivä voi ihan yksinkertaisesti reklamoida toteamalla noudattaneensa sopimusehtoja. Piste.
Sun mielestä voi siis huoletta kirjoitella täysin aiheettomia lappuja ja toivoa että jokunen maksaisi? Vielä kun toi reklamointien käsittelyn tasokin on nähty, niin aika erikoisilta tuntuvat perustelusi.

Sun mielestä voi siis huoletta kirjoitella täysin aiheettomia lappuja ja toivoa että jokunen maksaisi?
Nimenomaan, onhan tämä nyt aivan käsittämätön tilanne että tällaisen annetaan jatkua. Luulisi että tässä täyttyisi jonkun rikoksen tunnusmerkit ihan samalla tavalla kuin vaikkapa nigerialaiskirjeissä tai muissa verkkohuijauksissa. Kun ihmisiä koitetaan pelottelemalla huijata maksamaan sellaisia maksuja, joita heillä ei oikeasti ole velvollisuutta maksaa, ja tätä harjoitetaan ammattimaisena liiketoimintana, niin on aivan käsittämätöntä että valtiovalta tai poliisi ei näe syytä puuttua toimintaan.

Muutaman sakkofirman pomot kun laittettaisi näytösluonteisesti istumaan parin vuoden ehdotonta kakkua niin eiköhän tulisi joku roti tähänkin hommaan.

Ja huomaa myös, että dissaan kusetusta koska ehtojen mukaan pysäköivä voi ihan yksinkertaisesti reklamoida toteamalla noudattaneensa sopimusehtoja. Piste.
Itse en ole yhtään "sopimussakkoa" saanut, mutta olen seurannut tuttavieni "taistelua" näitä firmoja vastaan. Reklamointi ei auta. Piste. Vievät joka tapauksessa asian vapaaehtoiseen perintään pelotellakseen toista osapuolta. Tämä ei ole rehellistä toimintaa, hyvä perintätapa kieltää riitaisen saatavan perimisen. Niin kauan kuin nämä firmat toimivat epärehellisesti minä en näe moraalisesti mitään väärää kusettaa takaisin.

Itse en ole yhtään "sopimussakkoa" saanut, mutta olen seurannut tuttavieni "taistelua" näitä firmoja vastaan. Reklamointi ei auta. Piste. Vievät joka tapauksessa asian vapaaehtoiseen perintään pelotellakseen toista osapuolta. Tämä ei ole rehellistä toimintaa, hyvä perintätapa kieltää riitaisen saatavan perimisen. Niin kauan kuin nämä firmat toimivat epärehellisesti minä en näe moraalisesti mitään väärää kusettaa takaisin.

Tuttusi voisivat viedä sen ensimmäisen reklamaation jälkeen tuon kuluttajariitalautakuntaan ja sieltä tulevan puoltavan päätöksen jälkeen homma olisi sillä selvä. Jos Parkkifirma ei sitäkään usko niin käräjille vaan, takuulla häviävät.

Nyt sun täytyy vähän avata syvemmin tyhmälle raksamiehelle, meni vähän yli hilseen. Miten perättömien lappujen kirjoittelu voi olla hyväksyttävää koska niistä voi reklamoida? Perättömän lapun kirjoittaminen kun ainakin mun mielestäni on väärin jo itsessään ja aiheuttaa ylimääräistä jumppaa lapun saajalle, tulisi noiden perättömien lappujen kirjoittamisen olla jotenkin rangaistavaa. Moni ihminen kun säikähtää luottotietojen menettämistä ja oikeuskuluja kun reklamaatioon vastataan kuten parkkifirmat vastaavat, näin ollen sitten maksavat tuon aiheettoman lapun pois. Pieni summa tuo on yksittäiselle ihmiselle tuo 40 euroa, mutta parkkifirmalle kertyy sievoinen potti kun tarpeeksi vaan jaksaa lappuja kirjoitella. Sitten vaan pelotellaan ihmisiä luottotietojen menettämisellä ja lakituvalla, niin siinähän virtaa dollareita kassaan. Mun oikeustajuuni tämä ei oikein mahdu.

Mutta jottei menisi liian tylsäksi, lisätään vielä aiheeseen sopiva kuva

kaalimaa%2B4.jpg

Ei noita tartte maksaa, sanoo rikosoikeuden proffakin.

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/507...vojalta-professori-matti-tolvanen-ei-maksaisi

Tällä hetkellä noi ei mene perintään, koska perintätoimistot ei niitä tahdo ottaa, ja parkkifirmat ei niitä lähde oikeuteen perimään, koska sieltä voi tulla päätös joka lopettaa koko ykityisen pysäköinninvalvonnan toimialan.

ÄLÄ MAKSA.

(Ja toisekseen, et tuon kuvan perusteella ole virhettä tehnytkään, paitsi jos työnantaja, ko. parkkifirman toimeksiantaja, on nimenomaisesti halunnut lapututtaa henkilökunnan autot jotka on vieraspaikoilla.)

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/507...vojalta-professori-matti-tolvanen-ei-maksaisi

Tällä hetkellä noi ei mene perintään, koska perintätoimistot ei niitä tahdo ottaa, ja parkkifirmat ei niitä lähde oikeuteen perimään, koska sieltä voi tulla päätös joka lopettaa koko ykityisen pysäköinninvalvonnan toimialan.

ÄLÄ MAKSA.

(Ja toisekseen, et tuon kuvan perusteella ole virhettä tehnytkään, paitsi jos työnantaja, ko. parkkifirman toimeksiantaja, on nimenomaisesti halunnut lapututtaa henkilökunnan autot jotka on vieraspaikoilla.)

Selvennän tuota vielä. Vaimo on tuolla töissä yksityishenkilöllä. Sillä on pysäköintiä varten lupa vieraspaikalle. Ollaan koko ajan merkintöjen mukaan oltu siinä uskossa, että nuot kaikki on vieraspaikkoja. Asianmukainen lupa ikkunassa koko ajan. Tässä on ainut ongelma se, että tuosta keskeltä ruutu 32 on nyt varattu jollekulle ja siihen vierasluvalla pysäköiviä on alettu sakottaa. Parkkifirman mukaan tuo merkintä on asianmukainen. No se on heidän mielipiteensä. Maksamaan en rupea todellakaan kun ei olla väärin pysäköity. Se ei ole minun vikani jos tuolta mennään antamaan ruutu asukkaalle, eikä sitä merkitä varatuksi. Eikä siinä edes koskaan mitään tiettyä autoa ole.

Väitän itse että tuo on ihan tiedostaen viritetty sakkorysä. Nyt tarvittaisiin taas Hannu Karpoa karvalakkeineen paikalle.

Eli mun puolestani saavat lähteä oikeuteen perimään tuota, katotaan sitten oikeudessa että onko tuo merkintä oikein vai ei. No ei ne lähde, mutta seuraavassa reklamaatiossa kehoitan näin tekemään tai jättämään minut rauhaan, muuten nostaan syytteen ihan mistä tahansa mistä sen voi nostaa. Oli sitten kiristystä, häirintää tai mitä vain. Aivan sama. Samalla mitalla tulee takaisin.

Mitenkäs muuten Suomen lainsäädännössä on mahdollisuus joukkokanteeseen? Yksittäisen ihmisen on aika hankala alkaa noita vastaan rähisemään, varsinkaan kun ei ole laista sen kummemmin perillä, mutta olisikohan mahdollista kerätä isompi joukko näiden firmojen uhreiksi joutuneita jotka sitten nostaisivat joukkokanteen petoksesta tai kiristyksestä tai mistä hyvänsä. Tarpeeksi isolla porukalla ei lakimiehen palkkaaminenkaan olisi liian kallista.

Mitenkäs muuten Suomen lainsäädännössä on mahdollisuus joukkokanteeseen? Yksittäisen ihmisen on aika hankala alkaa noita vastaan rähisemään, varsinkaan kun ei ole laista sen kummemmin perillä, mutta olisikohan mahdollista kerätä isompi joukko näiden firmojen uhreiksi joutuneita jotka sitten nostaisivat joukkokanteen petoksesta tai kiristyksestä tai mistä hyvänsä. Tarpeeksi isolla porukalla ei lakimiehen palkkaaminenkaan olisi liian kallista.

Periaatteessa hyvä ajatus, mutta jos valtiovalta torppaa noiden bisnekset kuitenkin, niin se on lappu luukulle monelle. Eli sitten ei ainakaan saa edes oikeudenkäyntikuluja ulos. Mutta muuten kyllä olisi hyvä jos tätä vaikka joku lakiasioista perillä oleva alkaisi ajamaan eteenpäin.

Itse en ymmärrä sitä, että miksi tässä kohtaa sallitaan epämääräisten laskujen lähettely? Jos mä alan tässä tehtaileen haistapaskalaskuja ja lähetteleen niitä, niin häkki heilahtaa varmasti.

Itse en ymmärrä sitä, että miksi tässä kohtaa sallitaan epämääräisten laskujen lähettely? Jos mä alan tässä tehtaileen haistapaskalaskuja ja lähetteleen niitä, niin häkki heilahtaa varmasti.
Nimenomaan, kun tuohon noiden firmojen koko bisnesidea perustuu. Ja sitten uhkaillaan ja pelotellaan ihmisiä aivan älyttömillä vaatimuksilla ja perintäkuluilla. Ei kaikki ihmiset ole tietoisia omista oikeuksistaan ja sitten peloissaan maksavat nämä aiheettomat laskut. Kyllä valtion pitäisi suojella ihmisiä tällaiselta aivan ilmiselvältä rikolliselta toiminnalta.

Mutta toivotaan tosiaan että tähän nyt tulisi jokin selkeä lainsäädäntö joka lopettaa koko touhun.

Onko porukalla vielä menny perintään noita maksuja? Sain 14. päivä tommosen helvetin lappusen, enkä oo vielä tehny asialle yhtään mitään. Auto, johon se lappunen oli tungettu ei ole edes mun nimissä, joten tässä tapauksessa "sakotettu" on oikeesti aivan väärä henkilö. Kannattaisko mun kirjotella reklamaatio omasta sähköpostista vai tekasenko jonkun himonussijapate@nönönö.org -sähköpostin ja sieltä lähetän valituksen?

Onko porukalla vielä menny perintään noita maksuja? Sain 14. päivä tommosen helvetin lappusen, enkä oo vielä tehny asialle yhtään mitään. Auto, johon se lappunen oli tungettu ei ole edes mun nimissä, joten tässä tapauksessa "sakotettu" on oikeesti aivan väärä henkilö. Kannattaisko mun kirjotella reklamaatio omasta sähköpostista vai tekasenko jonkun himonussijapate@nönönö.org -sähköpostin ja sieltä lähetän valituksen?

Juu, tänä kesänä tullu sakko ja perintätoimistosta tuli muistutus.

http://www.pakkotoisto.com/lakitoimisto/109145-q-park/

ÄLÄ MAKSA.

Kyllä ainakin Flexcash Oy, joka taitaa olla nykyään FC Perintä yrittää periä noita laskuja. Flexcash Oy hoitaa esim Suomen Parkkivartijat Oy:n maksujen perinnän. Monet muut firmat ovat kyllä lopettaneet noiden yksityisten parkkifirmojen laskujen perinnän.

Omalla kohdallani kävi niin, että eräs kaverini oli lainannut autoa ja unohtanut laittaa pysäköintikiekon. Tämän takia sitten tuli alkuvuodesta ensimmäinen maksumuistutus josta reklamoin samalla postilla niin Suomen Parkkivartijat Oy:lle että Flexcash Oy:lle. No parkkifirmasta tuli tuo normivastaus että: plaplaplpaaaa, valvontamaksusta vastaisi myös ajoneuvon rekisteriin merkitty omistaja tai haltija plaaplaaplaaplpaa ja että aikovat jatkaa laskun perintää. Käsittääkseni näihin ei tarvitsisi kuin kerran reklamoida, mutta sitten tuli toinen maksumuistutus, sitten ensimmäinen perintäkirje ja toinen perintäkirje. No sitten pistin uudestaan reklamaation menemään Suomen Parkkivartijat Oy:lle ja Flexcash Oy:lle eli FC Perinnälle.

Kerroin, että toistan aikaisemman reklamaationi ja kiistin Suomen parkkivartijat oy:n vaatiman maksun perusteen ja totesin etten ole tehnyt mitään sellaista väitettyä sopimusta, johon yhtiön maksuvaatimus perustuu ja, että Suomen parkkivartijat oy:n on kohdistettava perintätoimensa siihen tahoon, jonka kanssa se on väittämänsä sopimuksen tehnyt.

Ja sitten myös valistin molempia kuluttajasaatavien perintää säätelevästä laista sekä hyvien tapojen mukaisesta perinnästä, jossa vain riidatonta saatavaa voidaan periä. Ilmoitin, että saatava on riitainen, eikä sen vapaaehtoiselle perinnälle ole olemassa perusteita eikä Flexcash Oy voi perintätoimintaa ammattimaisesti harjoittavana yrityksenä saa jatkaa tämän saatavan perintää. Ja jos aikovat jatkaa vielä perintää niin tulen tekemään asiassa kantelun Etelä-Suomen aluehallintovirastoon Flexcash Oy:n perintätoimen toimilupien uudelleen arvioimista varten.

Loppuun vielä laitoin päivämäärän mihin mennessä perintätätoimiston täytyy ilmoittaa minulle luopuvansa perinnästä, taikka vaihtoehtoisesti ilmoituksen asian saattamisesta riitaisena velkomusasiana tuomioistuimen ratkaistavaksi. Muuten tekisin kantelun perintätoimistosta Etelä-Suomen aluehallintovirastoon.

Tämän jälkeen ne sitten ilmoitti luopuvansa perinnästä, sillä eivät peri riitaisia saatavia. Mutta taidan tehdä jokatapauksessa kantelun tuonne Etelä-Suomen aluehallintovirastoon, sillä olin jo aikaisemmin kiistänyt maksun perusteen ja silti lähettivät pari perintäkirjettä. Minun täytyi ensiksi valoittaa miten hyvien tapojen mukainen perintä menee jne jne ennenkuin tapahtui mitään.

Suosittelen muita tekemään suorilta käsin kantelun noista perintäfirmoista mitkä yrittävät periä noita maksuja vaikka on reklamoinut ja kiistänut maksun perusteen.

Noita perintälappusia tuli mulle ainakin PayEx:ltä viikoittain parin kuukauden ajan. Tämän jälkeen ilmoittivat että seuraavaksi aikovat hakea oikeusteitse määräyksen ulosottoa varten. Kerroin että antaa mennä, tämän jälkeen ei olekaan kuulunut enää mitään.

Mun pitäs tehdä kuluttajariitalautakuntaan tuosta juttu. Pitäs vaan olla aikaa scannailla nuot kaikki lippulaput PDF muotoisiksi duunissa ja täyttää joku kaavake joka löytyy sivulta www.kuluttajariita.fi

Kuluttajaneuvoja siis soitti tuonne mun tapauksen MKM Park Serviceen ja ne "jäädytti" sen niiden sakon perinnän, no mitä ikinä tarkottaakaan. Mutta että laitan tässä tällä viikolla tuon jutun eteenpäin kun vain ehdin. Suosittelin tosiaan kaikkia muitakin viemään nämä asiat niitä käsittelevien tahojen käsiin. Loppuu tuo saatanan perseily.

Sen hyväksyn ihan mielelläni, että vasten ohjeita pysäköity saa sakot, mutta että kikkaillaan tällaisia kaikenlaisia sakkorysiä ja tulkitaan pysäköintikiekkoja miten sattuu ja sitten selitetään että KKO:n ratkaisun mukaan sitä sun tätä ja maksettava on tuubaa. Vittu niiitä tartte maksaa jos ne on aiheetta kirjoitettuja vaikka ois Poliisin tekemiä. Tosin Poliisilla nyt aikasta monta miljoonaa kertaa korkeampi kynnys alkaa jotain haistapaskasakkoja edes kirjoittelemaan. Omaan oksaansa nuot parkkifirmat tuossa sahaa.

Kyllä ainakin Flexcash Oy, joka taitaa olla nykyään FC Perintä yrittää periä noita laskuja. Flexcash Oy hoitaa esim Suomen Parkkivartijat Oy:n maksujen perinnän. Monet muut firmat ovat kyllä lopettaneet noiden yksityisten parkkifirmojen laskujen perinnän.

Omalla kohdallani kävi niin, että eräs kaverini oli lainannut autoa ja unohtanut laittaa pysäköintikiekon. Tämän takia sitten tuli alkuvuodesta ensimmäinen maksumuistutus josta reklamoin samalla postilla niin Suomen Parkkivartijat Oy:lle että Flexcash Oy:lle. No parkkifirmasta tuli tuo normivastaus että: plaplaplpaaaa, valvontamaksusta vastaisi myös ajoneuvon rekisteriin merkitty omistaja tai haltija plaaplaaplaaplpaa ja että aikovat jatkaa laskun perintää. Käsittääkseni näihin ei tarvitsisi kuin kerran reklamoida, mutta sitten tuli toinen maksumuistutus, sitten ensimmäinen perintäkirje ja toinen perintäkirje. No sitten pistin uudestaan reklamaation menemään Suomen Parkkivartijat Oy:lle ja Flexcash Oy:lle eli FC Perinnälle.

Kerroin, että toistan aikaisemman reklamaationi ja kiistin Suomen parkkivartijat oy:n vaatiman maksun perusteen ja totesin etten ole tehnyt mitään sellaista väitettyä sopimusta, johon yhtiön maksuvaatimus perustuu ja, että Suomen parkkivartijat oy:n on kohdistettava perintätoimensa siihen tahoon, jonka kanssa se on väittämänsä sopimuksen tehnyt.

Ja sitten myös valistin molempia kuluttajasaatavien perintää säätelevästä laista sekä hyvien tapojen mukaisesta perinnästä, jossa vain riidatonta saatavaa voidaan periä. Ilmoitin, että saatava on riitainen, eikä sen vapaaehtoiselle perinnälle ole olemassa perusteita eikä Flexcash Oy voi perintätoimintaa ammattimaisesti harjoittavana yrityksenä saa jatkaa tämän saatavan perintää. Ja jos aikovat jatkaa vielä perintää niin tulen tekemään asiassa kantelun Etelä-Suomen aluehallintovirastoon Flexcash Oy:n perintätoimen toimilupien uudelleen arvioimista varten.

Loppuun vielä laitoin päivämäärän mihin mennessä perintätätoimiston täytyy ilmoittaa minulle luopuvansa perinnästä, taikka vaihtoehtoisesti ilmoituksen asian saattamisesta riitaisena velkomusasiana tuomioistuimen ratkaistavaksi. Muuten tekisin kantelun perintätoimistosta Etelä-Suomen aluehallintovirastoon.

Tämän jälkeen ne sitten ilmoitti luopuvansa perinnästä, sillä eivät peri riitaisia saatavia. Mutta taidan tehdä jokatapauksessa kantelun tuonne Etelä-Suomen aluehallintovirastoon, sillä olin jo aikaisemmin kiistänyt maksun perusteen ja silti lähettivät pari perintäkirjettä. Minun täytyi ensiksi valoittaa miten hyvien tapojen mukainen perintä menee jne jne ennenkuin tapahtui mitään.

Suosittelen muita tekemään suorilta käsin kantelun noista perintäfirmoista mitkä yrittävät periä noita maksuja vaikka on reklamoinut ja kiistänut maksun perusteen.

Juuri näin, eli perintätoimistolle ilmoittaa perinnän olevan riidanalainen.
Onhan näitä nähty näitä muitakin perintätoimistoja jotka kulkee hyvän maun rajamailla - esim. firma lähettelee firmoille puhelinsoiton jälkeen laskuja "sopimuksesta" joka on tehty ja jos ei maksa niin tulee perintätoimiston lasku. Molemmat firmat on samojen omistajatahojen. Perintäfirmalla kun vaan on hirveä pelotevoima suomessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom