Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Fysiologiset faktatkin ohitetaan kunhan saadaan oikeutus dokaamiselle. Voi elämä.
Juuri näin, terveellistä se on hyvin harvoissa tapauksissa, se on sitten eri asia miten pitkälle haluaa viedä asiat suuntaan jos toiseen.Juopottelun ja terveyden kanssa voi joutua arvioimaan sitä että mitä elämältään haluaa ja loppupeleissä se on jokaisen oma asia. Maltillinen alkoholinkäyttö ei ole ilmeisesti järin haitallista tutkimusten mukaan ja sen vaikutus treenituloksiin tulee kyseeseen mielestäni lähinnä silloin, kun on kyse kilpailusta tai tiukoista tavoitteista. Se että onko alkoholi tarpeellista ihmisille lienee selvä asia, mutta että onko juopottelu silloin tällöin kivaa on taas mielipidejuttu.
Ketjun otsikoksi voisi varmaankin vaihtaa Treenaaminen ja alkoholin käyttö Eihän täällä enään muusta puhuta.
Voi helvetin kuustoista. Jos kerran jengi väittää vastaan, että alkoholi ei vaikuta ravinteiden imeytymiseen, niin eikö silloin saa antaa vielä tutkimusdataa vastineeksi? Tässä kun ei ole kyse samasta asiasta mihin sinä mustavalkoinen umpisokea viittaat, alkoholia puolustavia tutkimuksia ei vain ole, koska se on myrkkyä. Ihan sama kuin antaisi dataa tupakan haittavaikutuksista, niin sä olisit jeesustelemassa siinä, että nyt ne samat tyypit jotka väittelee kokemuspohjalta treenijutuissa laittaa tutkimuksia. Vähän vitun eri asia ja jos sä et tätä nää, niin heippa vaan. Ärsyttää suunnattomasti tuo uskomaton kapeakatseisuus netissä. Kun muuta sanottavaa ei ole, niin sä alat saivartelemaan siinä.Mun mielestä on huvittavaa, et samat ihmiset, jotka aina vähättelee tutkimusten merkitystä, on nyt kärjessä perustelemassa omia agendoja datalla. Mä en oo ikinä ymmärtäny, mihin nää tyypit vetää sen rajan. Omiin mielipiteisiin varmaan, ei tossa muuten oo mitään johdonmukaista.
Tosiasia on se, että alkoholi on myrkkyä ja tosiasia on se, että se on priorisoitu energianlähte kun sitä on veressä. Miten tämä pitäisi vielä perustella jos ei faktan päälle saa esittää vielä tutkimusta? Se asia kun nyt on näin, eikä mikään että sulla ei niin keho toimi. Se toimii kaikilla niin.Sulta meni pointti ohi ja lujaa, kun tulkitset asiaa noin. Mun mielestä on parasta, että asioita käsitellään tosiasioiden pohjalta, jos se vaan on mahdollista (= jos asiaa on tutkittu). Siinä se ymmärrys vaan loppuu, et aletaan valikoida niitä tutkimuksia (usein aiheesta on asiantuntijoiden keskuudessa edes jonkinlainen konsensus, ellei kyseessä oo joku vähemmän huomiota saanut alue), joita tuodaan esille. Oma kokemus ei merkkaa hevonpaskaa, jos aiheesta on näyttöä. Vaikka näitä, että juon viikottain itseni humalaan viinalla -> voin hyvin -> alkoholinkäyttö on siis ok.
Mä en nyt tosiaan viittaa mihinkään sun treenijuttuihin.
Tosiasia on se, että alkoholi on myrkkyä ja tosiasia on se, että se on priorisoitu energianlähte kun sitä on veressä. Miten tämä pitäisi vielä perustella jos ei faktan päälle saa esittää vielä tutkimusta? Se asia kun nyt on näin, eikä mikään että sulla ei niin keho toimi. Se toimii kaikilla niin.
Fysiologisissa faktoissa ei voida alkaa väittelemään kuten aikaisemmin. Sanoin että alkoholi aiheuttaa muiden ravinteiden varastointia. Vastaus siihen oli "en usko". Ei nämä ole uskonasioita kuten on monet muut treeni- ja ravintojutut. Niissä voi olla vaihtelevuutta yksilöiden välillä, tässä alkoholitapauksessa ei ole. Se toimii meidän elimistössä juuri niin kuin sen sanotaan toimivan.Just näin sen mun mielestä pitääkin mennä ja tällasen keskustelun puolesta mä liputan aina.
Niin, karkki on vähän huono juttu, mutta ketä se nyt haittaa jos vetää yhden aakkosen vuodessa. Tosin todellisuus on sitä, että vedetään pussi joka päivä. Mitä suomalaisten alkoholikäyttäytymiseen tulee, niin se ei ole kaksi ryyppyreissua vuodessa, vaan viikossa. Eihän se pirikään huono juttu ole kokonaiskuvassa jos ottaa kerran vuodessa. Se ei kuitenkaan tee siitä terveellistä tavaraa, joten perustelut on hölmöjä, että jotain asiaa koitetaan silotella sillä varjolla, että sitä tehdään niinQ tosi harvoin.Tutkimukset ovat tutkimuksia, mutta maalaisjärkeäkin saa käyttää. Varmasti alkoholi haittaa ravinnon imeytymistä, mutta jos vedät 2x vuodessa hampurilaisen ryyppyreissun jälkeen, ei vaikuta kokonaiskuvaan mitenkään. Jos tuijotat pelkkiä tutkimuksia, niin bodari ei voi mennä edes synttäreille koska siellä on kakkua ja se lihottaa tutkimusten mukaan. Tai retkahdat ja syöt karkkipussin niin onko koko dieetti pilalla? No ei.
Mulla pysyy alle kahdessa kerrassa.Alkoholi on huono juttu treenaajalle ja määrät sitten määrittää miten paljon negatiivista tulee. Kaksi kertaa vuodessa nyt ei ole mitään, mutta monellako se siinä pysyy?
Mitä suomalaisten alkoholikäyttäytymiseen tulee, niin se ei ole kaksi ryyppyreissua vuodessa, vaan viikossa.
Mä en missään ole puolustelemassa lääkkeitä, en missään. Ne on aina huonoja keholle. En missään ole yhtä paniikissa puolustelemassa lääkkeitä kuin sinä olet puolustelemassa ryyppäämistä. Ja jos noita aletaan vertaamaan, niin lääkkeet tuo lihaksia, alkoholi syö niitä.Silti se ei estä sua mainostamasta asiaa. Mutta jos joku puhuu alkoholin kohtuukäytöstä niin sä oot suuna ja päänä dumaamassa sitä.
Treenaaminen, ravinto ja nukkuminen tuo lihaksia? Ja missaanko mä jotainJa jos noita aletaan vertaamaan, niin lääkkeet tuo lihaksia, alkoholi syö niitä.
"Älä mene alkoholia kuluttaville sanomaan siitä mitään".