Yksinkertaistamalla parempiin tuloksiin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nerve87
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Fysiologiset faktatkin ohitetaan kunhan saadaan oikeutus dokaamiselle. Voi elämä.

No itse en jaksa kunnolla juopotella edes kertaa vuodessa kun on kaikkea muuta tekemistä, mutta sanoin vaan että on hyviä kokemuksia juopottelun jälkeisistä reeneistä. Uskon myös että kannattaa syödä ja juoda kun ryyppää. Ainakin kroppa tuntuis tykkäävän enempi kuin että ei söisi. Voihan se olla että läskisi menee. En ala inttään kun en varmaa tiedä. Olisi kyllä outoa että reeni kulkee juopottelun jälkeen jos kroppa olisi ollut päivän "nälässä" tai jossain myrkytystilassa. Eihän se vissiin kaikilla edes kulje.

Juopottelun ja terveyden kanssa voi joutua arvioimaan sitä että mitä elämältään haluaa ja loppupeleissä se on jokaisen oma asia. Maltillinen alkoholinkäyttö ei ole ilmeisesti järin haitallista tutkimusten mukaan ja sen vaikutus treenituloksiin tulee kyseeseen mielestäni lähinnä silloin, kun on kyse kilpailusta tai tiukoista tavoitteista. Se että onko alkoholi tarpeellista ihmisille lienee selvä asia, mutta että onko juopottelu silloin tällöin kivaa on taas mielipidejuttu.

Juopottelun ja terveyden kanssa voi joutua arvioimaan sitä että mitä elämältään haluaa ja loppupeleissä se on jokaisen oma asia. Maltillinen alkoholinkäyttö ei ole ilmeisesti järin haitallista tutkimusten mukaan ja sen vaikutus treenituloksiin tulee kyseeseen mielestäni lähinnä silloin, kun on kyse kilpailusta tai tiukoista tavoitteista. Se että onko alkoholi tarpeellista ihmisille lienee selvä asia, mutta että onko juopottelu silloin tällöin kivaa on taas mielipidejuttu.
Juuri näin, terveellistä se on hyvin harvoissa tapauksissa, se on sitten eri asia miten pitkälle haluaa viedä asiat suuntaan jos toiseen.

Mun mielestä on huvittavaa, et samat ihmiset, jotka aina vähättelee tutkimusten merkitystä, on nyt kärjessä perustelemassa omia agendoja datalla. Mä en oo ikinä ymmärtäny, mihin nää tyypit vetää sen rajan. Omiin mielipiteisiin varmaan, ei tossa muuten oo mitään johdonmukaista.

No jos ne tutkimukset vahvistaa niitä omia mielipiteitä niin silloin niitä käytetään argumentteina... Se oman toiminnan laajempi kriittinen tarkastelu on monille kovin vaikeata.

Mun mielestä on huvittavaa, et samat ihmiset, jotka aina vähättelee tutkimusten merkitystä, on nyt kärjessä perustelemassa omia agendoja datalla. Mä en oo ikinä ymmärtäny, mihin nää tyypit vetää sen rajan. Omiin mielipiteisiin varmaan, ei tossa muuten oo mitään johdonmukaista.
Voi helvetin kuustoista. Jos kerran jengi väittää vastaan, että alkoholi ei vaikuta ravinteiden imeytymiseen, niin eikö silloin saa antaa vielä tutkimusdataa vastineeksi? Tässä kun ei ole kyse samasta asiasta mihin sinä mustavalkoinen umpisokea viittaat, alkoholia puolustavia tutkimuksia ei vain ole, koska se on myrkkyä. Ihan sama kuin antaisi dataa tupakan haittavaikutuksista, niin sä olisit jeesustelemassa siinä, että nyt ne samat tyypit jotka väittelee kokemuspohjalta treenijutuissa laittaa tutkimuksia. Vähän vitun eri asia ja jos sä et tätä nää, niin heippa vaan. Ärsyttää suunnattomasti tuo uskomaton kapeakatseisuus netissä. Kun muuta sanottavaa ei ole, niin sä alat saivartelemaan siinä.

Sulta meni pointti ohi ja lujaa, kun tulkitset asiaa noin. Mun mielestä on parasta, että asioita käsitellään tosiasioiden pohjalta, jos se vaan on mahdollista (= jos asiaa on tutkittu). Siinä se ymmärrys vaan loppuu, et aletaan valikoida niitä tutkimuksia (usein aiheesta on asiantuntijoiden keskuudessa edes jonkinlainen konsensus, ellei kyseessä oo joku vähemmän huomiota saanut alue), joita tuodaan esille. Oma kokemus ei merkkaa hevonpaskaa, jos aiheesta on näyttöä. Vaikka näitä, että juon viikottain itseni humalaan viinalla -> voin hyvin -> alkoholinkäyttö on siis ok.

Mä en nyt tosiaan viittaa mihinkään sun treenijuttuihin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sulta meni pointti ohi ja lujaa, kun tulkitset asiaa noin. Mun mielestä on parasta, että asioita käsitellään tosiasioiden pohjalta, jos se vaan on mahdollista (= jos asiaa on tutkittu). Siinä se ymmärrys vaan loppuu, et aletaan valikoida niitä tutkimuksia (usein aiheesta on asiantuntijoiden keskuudessa edes jonkinlainen konsensus, ellei kyseessä oo joku vähemmän huomiota saanut alue), joita tuodaan esille. Oma kokemus ei merkkaa hevonpaskaa, jos aiheesta on näyttöä. Vaikka näitä, että juon viikottain itseni humalaan viinalla -> voin hyvin -> alkoholinkäyttö on siis ok.

Mä en nyt tosiaan viittaa mihinkään sun treenijuttuihin.
Tosiasia on se, että alkoholi on myrkkyä ja tosiasia on se, että se on priorisoitu energianlähte kun sitä on veressä. Miten tämä pitäisi vielä perustella jos ei faktan päälle saa esittää vielä tutkimusta? Se asia kun nyt on näin, eikä mikään että sulla ei niin keho toimi. Se toimii kaikilla niin.

Tosiasia on se, että alkoholi on myrkkyä ja tosiasia on se, että se on priorisoitu energianlähte kun sitä on veressä. Miten tämä pitäisi vielä perustella jos ei faktan päälle saa esittää vielä tutkimusta? Se asia kun nyt on näin, eikä mikään että sulla ei niin keho toimi. Se toimii kaikilla niin.

Just näin sen mun mielestä pitääkin mennä ja tällasen keskustelun puolesta mä liputan aina.

Just näin sen mun mielestä pitääkin mennä ja tällasen keskustelun puolesta mä liputan aina.
Fysiologisissa faktoissa ei voida alkaa väittelemään kuten aikaisemmin. Sanoin että alkoholi aiheuttaa muiden ravinteiden varastointia. Vastaus siihen oli "en usko". Ei nämä ole uskonasioita kuten on monet muut treeni- ja ravintojutut. Niissä voi olla vaihtelevuutta yksilöiden välillä, tässä alkoholitapauksessa ei ole. Se toimii meidän elimistössä juuri niin kuin sen sanotaan toimivan.

Tutkimukset ovat tutkimuksia, mutta maalaisjärkeäkin saa käyttää. Varmasti alkoholi haittaa ravinnon imeytymistä, mutta jos vedät 2x vuodessa hampurilaisen ryyppyreissun jälkeen, ei vaikuta kokonaiskuvaan mitenkään. Jos tuijotat pelkkiä tutkimuksia, niin bodari ei voi mennä edes synttäreille koska siellä on kakkua ja se lihottaa tutkimusten mukaan. Tai retkahdat ja syöt karkkipussin niin onko koko dieetti pilalla? No ei.

Tutkimukset ovat tutkimuksia, mutta maalaisjärkeäkin saa käyttää. Varmasti alkoholi haittaa ravinnon imeytymistä, mutta jos vedät 2x vuodessa hampurilaisen ryyppyreissun jälkeen, ei vaikuta kokonaiskuvaan mitenkään. Jos tuijotat pelkkiä tutkimuksia, niin bodari ei voi mennä edes synttäreille koska siellä on kakkua ja se lihottaa tutkimusten mukaan. Tai retkahdat ja syöt karkkipussin niin onko koko dieetti pilalla? No ei.
Niin, karkki on vähän huono juttu, mutta ketä se nyt haittaa jos vetää yhden aakkosen vuodessa. Tosin todellisuus on sitä, että vedetään pussi joka päivä. Mitä suomalaisten alkoholikäyttäytymiseen tulee, niin se ei ole kaksi ryyppyreissua vuodessa, vaan viikossa. Eihän se pirikään huono juttu ole kokonaiskuvassa jos ottaa kerran vuodessa. Se ei kuitenkaan tee siitä terveellistä tavaraa, joten perustelut on hölmöjä, että jotain asiaa koitetaan silotella sillä varjolla, että sitä tehdään niinQ tosi harvoin.

Alkoholi on huono juttu treenaajalle ja määrät sitten määrittää miten paljon negatiivista tulee. Kaksi kertaa vuodessa nyt ei ole mitään, mutta monellako se siinä pysyy?

Yksikään laaja väestötutkimus ei taida osoittaa, että hoikimmat ihmiset olisivat absolutisteja. Monissa tutkimuksissa hoikin väestöosa käyttää alkoholia kohtuudella. Ja kohtuullisella alkoholin käytöllä on jopa positiivisia vaikutuksia painoon.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1381044/

Totta on, että alkoholi on primäärienergianlähde ja se poltetaan ensin pois. Mutta ei sekään määräänsä enempää sisällä kaloreita. Okei, kubbe menee baariin ja vetää 1500 kaloria bissestä ja 1000 kalorin hampparimätön illan päätteeksi. Tätä sitten jeesustellaan pitkin palstaa, että onpa nyt kamalaa. Mutta kun bodari vetää 20 000 kalorin mätön vuorokaudessa tai yrittää yhdeltä istumalta vetää mäkin listan läpi ni se sitten on niin vitun hienoa, että siitä tehdään video nettiin ja ihastellaan sitä oikein porukalla. Ja se varmaan onkin ihan vitun terveellistä, mitä terveyteen tulee. Tai jokainen voi itse koittaa, että miten treenit kulkee seuraavana päivänä kun tumppaa tollasen 10k-15k kaloria koneeseen vuorokaudessa. Fakta on se, että kaikki lihavat ei juo välttämättä ollenkaan, mutta joka vitun ikinen lihava syö liikaa.

Mitä suomalaisten alkoholikäyttäytymiseen tulee, niin se ei ole kaksi ryyppyreissua vuodessa, vaan viikossa.

Mutta silti sä voit huudella aineiden käytöstä, että "asiat voi hoitaa myös järkevästi ja terveys edellä", mutta mitä salikulttuurin aineiden käyttöön tulee niin 95% ei hoida asioista järkevästi ja terveys edellä. Silti se ei estä sua mainostamasta asiaa. Mutta jos joku puhuu alkoholin kohtuukäytöstä niin sä oot suuna ja päänä dumaamassa sitä.

Tulkaa nyt taas naulaamaan mut jostain vitun kaksinaismoralismista.

^Täyttä asiaa kokonaisuudessaan. Ei lisättävää.

Edit: tai oikeastaan, jos mennään terveys edellä; itsensä lihottaminen EI ole terveellistä. Vaikka nyt perusteena sattuis olemaan lihasmassan kasvattaminen?
Myöskään alle 10% kehonrasvat ei ole terveellistä, vaikka nyt perusteena sattuis olemaan mikä tahansa?
Näihin jos lisätään vielä mahdollinen roinaus, en lähtis syyttämään alkoholin kohtuukäyttöä yhtään mistään?

Viimeksi muokattu:
Silti se ei estä sua mainostamasta asiaa. Mutta jos joku puhuu alkoholin kohtuukäytöstä niin sä oot suuna ja päänä dumaamassa sitä.
Mä en missään ole puolustelemassa lääkkeitä, en missään. Ne on aina huonoja keholle. En missään ole yhtä paniikissa puolustelemassa lääkkeitä kuin sinä olet puolustelemassa ryyppäämistä. Ja jos noita aletaan vertaamaan, niin lääkkeet tuo lihaksia, alkoholi syö niitä.

Jumalauta mitkä defenssit päällä jos alkoholia menee täällä kritisoimaan, melkein yhtä kovat kuin aina jos mainitsen, että kova treeni ja ravinto on tärkeintä bodarille.

Mut ei siinä, leikitään että se ryyppääminen tuo ennätyksiä ja se on ihan ok asia bodauksessa. Ei lisättävää. Ymmärrän kyllä yskän nyt. "Älä mene alkoholia kuluttaville sanomaan siitä mitään".

Eli käytännössä on ihan ok ryypätä joka on katabolista touhua, koska muut tekee bodaukselle anabolista touhua, kuten syö ja vetää lääkkeitä. Millä vitun kierolla ajattelulla noita voi edes verrata? Toinen on vahvasti lajiin liittyvää toimintaa, toinen helvetti aivokemioiden sotkemista joka ei liity millään tapaa bodaukseen? Mutta joo, mitä se alkoholia käyttävä ei sanoisi oikeuttaakseen sen, että pitää vetää se pää täyteen. Pässikin tajuaa, ettei se hyvä juttu ole bodauksen kannalta miltään osin.

Viimeksi muokattu:
Ja jos noita aletaan vertaamaan, niin lääkkeet tuo lihaksia, alkoholi syö niitä.
Treenaaminen, ravinto ja nukkuminen tuo lihaksia? Ja missaanko mä jotain:woot:
"Lääkkeet" tuhoaa kehon, ihmiskehossa on muutakin kuin lihakset?

"Älä mene alkoholia kuluttaville sanomaan siitä mitään".

En käytä alkoholia.

Ai niin; peace. (y)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom