Entäs kun toinen päättää viettää puolet vuodesta ulkomailla maailmaa ympäri reissaten "koska hänellä on siihen varaa"? Ehkä annat hänen mennä, mutta onko se sitä yhteistä parisuhdeonnea että sinä käytät omat vapaat rahasi pokeri-peleihin ja toinen käyttää rahansa eläen puolet vuodesta karibialla? Sitä vain joskus miettii että missä se menee se raja ettei enää kannata olla edes parisuhteessa jos ei ole mitään yhteistä. Mitä yhteistä teillä siis vuoteen lisäksi on, jollei talous ole yhteinen? Ostaako molemmat omat asunnotkin "kaiken varalta", toisella varaa hienoon neliöön Westendissä ja toisella juuri ja juuri yksiöön Korsossa?
EDIT PS. Onko se pokerinpeluu jotenkin ulkona hanskasta jos ei sitä voi yhteisestä rahasta pelata?
Siis mä pelaan poikien kanssa pari kertaa vuodessa ja suurin tappio on ollut about 50 e eli baari-illassa menis enemmän. Sitä mä hain takaa, että se olis vaan mun juttu enkä mä tajua miksi toisen pitäis siitä maksaa. Tai mun meikit, savukkeet, kanin tarvikkeet... Joku toinen laittelee autoonsa kaikkia ylimääräisiä juttuja joilla ei käytännöllisyyden kannalta ole välttämättä mitään väliä. Musta pienin meriitti parisuhteen yhteisille tekijöille on yhteiset rahat. Ja tuo matkustelu oli liian kaukaa haettu esimerkki, siinä pitäis ottaa huomioon haluaako toinen olla pois työelämästä jne. Toiset parit on kriisin partaalla jos toinen lähtee vuodeksi ulkomaille töihin, minusta siinä vasta mitataan suhteen toimivuutta.
Sen verran ristiriitainen persoona olen, että voisin hetkellisesti tukea toista taloudellisesti vaikkapa työttömyyden tai sairauden sattuessa eikä seolisi ongelma. Mä en vaan halua olla toiselle elättinä. Ja toisen omistamaan asuntoon en muuttais, koska mulla on oma. Asunnon pitäis olla yhteinen tai mulla pitäis olla mahdollisuus ostaa osuus ja näin maksaa tasavertaisesti lainat+ asumiskulut ettei musta tuntuisi niinkuin asuisin toisen nurkissa. Ja taas mua ei haittais jos omaan asuntooni tulisi toinen ihminen, siis jos haluaisin asua jonkun kanssa yhdessä.