Meidän taloudessa on ollut yhteinen tili jo kohta yhdeksän vuotta. En osaisi kuvitellakaan, että pitäisimme erillisiä tilejä siksi, koska en luota vaimoni rahankäyttötaitoon.
Tiedän että olen vanhanaikainen ja saan karvat pystyyn kaikilta, mutta minusta erillisten tilien pitäiminen on avioeron harjoittelua.
Minä olen tienannut meidän talouden rahoista koko avioliittomme aikana ehkä 90% ( ehkä liioittelua, mutta ymmärrätte pointin). Vaimo on koko avioliittomme aikana ollut töissä n. 6kk. Minä koko ajan. Mutta hän on hoitanut lapsemme kotona, jota minusta ei voi rahassa mitata.
Minua ei harmita yhtään kun hän lähtee kavereidensa kanssa humputtelemaan ja ostamaan mitä haluaa. Eikä häntä harmita, kun kannan uutta tietokonetta tai uusia aluvanteita kotiin.
Minusta yhteinen elämä on käsite, johon kuuluu yhteiset rahat. Jos ei pysty yhdessä jakamaan rahojaan, niin miten pystyy jakamaan koko elämänsä? Ei mitenkään.
Vois joskus tehdä tutkimuksen, että kuinka iso osa niistä, jotka jakavat rahansa keskenään eroavat, vs, ne jotka pitävät rahansa erillään. Miettikääpä sitä
Korroosio, pidä kiinni yhteisestä hyvästä mitä teillä on, äläkä anna muiden, varsinkaan pankin tätien johdattaa teitä harhaan.