Ei noista Ilta-Sanomien jutuista täällä ole kumpikaan ollut isoja uutisaiheita. Machadosta tuli sellainen ihan Trumpin itsensä ansiosta, koska mies soitti Fox and Friends aamutelkkariin ekan väittelyn jälkeen ja valitti sitä, kuinka huono ja lihava missi Machado oli. Trump siis ihan itse otti asian esille, ei Foxilla kukaan juontaja ole niin tyhmä, että olisi kysynyt asiasta. Trump olisi voinut sanoa, ettei kutsunut Machadoa niillä nimillä, mitä Machado on kertonut, mutta tämän sijaan hän perusteli noita nimittelyitään. Muut mediat alkoivat vasta tämän jälkeen kirjoittaa Machadosta. Sitten Trump itse twiittaili Machadosta vielä viikon. Oma tulkintani tästä on se, että Trump oikeasti kuvittelee ihmisten oman ydinkannattajaporukan ulkopuolella uskovan, mitä hän sanoo ilman kritiikkiä. Noita lojaaleja someseuraajia on niin paljon, että todellisuus on hämärtynyt.
Raja-aidat toimivat ja vaikkapa Unkarissa se on toiminut. Eihän se tietenkään olisi pommin varma, mutta valtaosa laittomasta liikenteestä rajan yli loppuisi. Mutta siis miksi minä kerron sinulle Trumpin suunnitelmista, kun sinä voisit lukea ja tutkia itse mitä Trump sanoo.
Ellei varsin vuolas rajajoki toimi, ei sen rannalla oleva pelkkä aita toimi myöskään. Tämä siis Trumpin hallinto onnistuisi pakkolunastamaan kaikki ne yksityiset maat, mihin aita tulisi.
Noista on järkevä tuo työtä tekevien kattavampi elektroninen rekisteri samaan tapaan kuin mitä Suomessa on. Täällä sellaista vain vastustetaan kovasti, koska ihmiset haluavat minimoida keskushallinnon mahdollisuudet seurata omaa toimintaansa. Keskusvallan toimivallan rajoitusta kannattavat enemmän republikaanit, eli Trumpin "oma" puolue.
Onhan se tullut jo esille monesti. Valtamedian antama kuva Trumpista on eri kuin todellisuudessa. Minua kiinnostaa miten puolustelet Clintonia vielä kaiken jälkeen. Lisäksi kuten Clintonin sähköpostiskandaalin kommenteista huomaa, niin olet tietämätön monista asioista.
En pidä Clintonia hyvänä ehdokkaana, mutta Trumpia on vaikea pitää minään muuna kuin katastrofaalisen huonona ehdokkaana, jos yhtään kuuntelee miehen ulosantia tai sanomisia. Tämä "kaikki on paskaa ja ainoastaan minä voin muuttaa kaiken loistavaksi" viesti on banaali, eikä sen perusteeksi ole löytynyt vielä mitään konkreettista ehdotusta.
Tämä on aika akateemista, sillä Trumpin kannatuksen katoksi näyttäisi asettuvan 40%, millä ei pääse presidentiksi tässä maassa. Kaikkien aikojen huonoin valtapuolue-ehdokkaan äänisaalis on 36.5%, ja Trump on lähempänä tätä saavutusta kuin vaalivoittoa. Eilisen kaltaisella suorituksella nuo oman ydinjengin (kouluttamattomat ja ikääntyvät valkoiset) kannattajat sitoutuvat aina vaan lujemmin, ja kaikki muut etääntyvät aina vain kauemmas.