Yhdistetty HD-volyymiohjelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kkkh
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Olen tässä kehitellyt itselleni uutta reeniohjelmaa, ideana yhdistää eri metodeja yhdeksi kokonaisuudeksi. Lyhykäisyydessään treeni perustuu yhdistettyyn HD- ja volyymiohjelmaan kolmijakosena ohjelmana; vetävät, työntävät ja jalat.

Kaikki kolme päivää toimivat samalla periaatteella, tässä esimerkki työntävästä päivästa (rinta, ojentaja, olkapää):

Penkki 3*5-7 + pakkotoistoi
Rinta (muotoliike) esim. ristikkäistalja 4*10-15
Rinta (muotoliike) esim. peck deck 4*10-15

Ranskalainen ojentaja 3*5-8 + pakkotoistoi
Ojentaja (muotoliike) esim. ojentajat taljas 4*10-15
Ojentaja (muotoliike) esim ojentajat köydel taljas 4*10-15

Olkapäät; 100 vipari toistoo

Eli ideana on saada toistomäärien syklitys tekemällä kolme kovaa HD sarjaa, 5-7 toistoo, perusliikkeellä ihan tappiin saakka plus vielä 1-2 pakkotoistoa. Sen jälkeen samalle lihasryhmälle tehdään yhteensä kuusi pidempää, hyydyttävää, sarjaa niin sanotusti muotoliikkeillä. Sarjat tehdään lyhyillä palautuksilla, tarkoituksena saada hyvä pumppi. Näin lihasryhmää kohden saadaan vaihtelevaa rasitusta ja ärsykettä. Olkapäille kun ei oikeen löydy mitään raskailla painoilla tehtävää perusliikettä (tai mulle ei ainakaan sovi olkapäätreenit isoilla painoilla), niin kunnon sadan toiston curly-miken viparipeijaiset loppuun niin pitäis tuntua :rock:

Kommentteja, kokemuksia samatyylisestä ohjelmasta ja yleisiä parannusmielipiteitä otetaan vastaan. Taustasta sen verran, että reenivuosia takana noin 6 vuotta ja pituus 181 ja paino 83.

Olen tässä kehitellyt itselleni uutta reeniohjelmaa, ideana yhdistää eri metodeja yhdeksi kokonaisuudeksi. Lyhykäisyydessään treeni perustuu yhdistettyyn HD- ja volyymiohjelmaan kolmijakosena ohjelmana; vetävät, työntävät ja jalat.
HD ja volyymiohjelma ovat kyllä toisensa poissulkevat asiat samalla treenikerralla.

3 sarjaa tehtynä HD-tyyliin ja "pumppailut" päälle..sorry, mutta mä en pystyisi!

Mikset tekisi penkkiä vain yhden kovan sarjan+pakkotoistot ja heti perään vaikka 1 sarja peck deckiä failureen ja siitä suoraan 1 sarja dippiä failureen..tulis kaikki hoidettua kerralla (HD).

Tai 1 kova sarja penkkiä+pakkotoistot, tauko, ja peck deckkiä & dippiä muutama supersarja lyhyillä tauoilla...?

HD ja volyymiohjelma ovat kyllä toisensa poissulkevat asiat samalla treenikerralla.

Niin tarkoitus ei ollut käytännössä yhdistää 100%:sen puhtaasti HD- ja volyymitreenimenetelmät, vaan ideana olisi yhdistää 3 sarjaa jotain perusliikkettä, pienellä volyymillä HD-tyyliin tappiin saakka ja päälle 6 sarjaa suuremmilla volyymeillä tavoitteena hyvä pumppi. Perusliikkeillä, suurilla painoilla, pienellä volyymilla ja päälle puhdasta pumppausta antaisi mun filosofian mukaan lihasryhmää kohden hyvinkin vaihtelevaa ärsykettä. Toistomäärät syklittyisivät vaihtelesivat perusliikkeiden ja muotoliikkeiden mukaan.

3 sarjaa tehtynä HD-tyyliin ja "pumppailut" päälle..sorry, mutta mä en pystyisi!

En ole testannut ohjelmaa vielä käytännössä, voi olla että tarvii jättää pakkotoistost perusliikkeissä väliin jos tuntuu liian rankalta.

Kiitos modifiointiehdotuksista!

Suositut

Back
Ylös Bottom