Yhden lihasryhmän kehittäminen kerrallaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalle2
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Onko kukaan havainnut, että olisi henkisesti helpompi kehittää yhtä liikettä tai lihasryhmää, ja ylläpitää muiden nykytasoa, kuin kehittää koko kroppaa samaan aikaan.

Eräs treenari sanoi:
Onko kukaan havainnut, että olisi henkisesti helpompi kehittää yhtä liikettä tai lihasryhmää, ja ylläpitää muiden nykytasoa, kuin kehittää koko kroppaa samaan aikaan.
Tällaista ohjelmaa minä:
Koko kroppa kyllä kehittyy, mutta yksi lihasryhmä vähän enemmän.

Eräs treenari sanoi:

Henkisesti helpompaa...? Bodaus on yksi vaikeimmista urheilulajeista, jossa henkiset voimavarat todellakin joutuvat koetukselle. Sitä on vaikea muiden puolesta sanoa, mikä on henkisesti helpompaa ja mikä ei. Olemme kuitenkin yksilöitä.

Ensin on hyvä selvittää itselleen, mitkä ovat tavoitteet tällä saralla. Salitoiminassa etsitään niitä oikoteitä aika useinkin, mutta tämä latu ei johda mihinkään...tai onhan se parempi, kuin ei tekisi mitään.

Eiköhän yhden lihasryhmän kehittäminen ja muiden lihasten tason pitäminen ole ihankin mahdollista. Kunhan ei treenaa tärviölle tätä määrättyä lihasryhmää. Mulla ei tästä ole tietoa enempää enkä ole asiaa tältä kantilta ennen lähestynyt. Itse teen lihasryhmän kerrallaan, joka toinen päivä. Sopii mulle tuo metodi.

Saat varmasti viisaammilta vielä neuvoja tähän kysymykseen.

ehkä kuitenkin kannattaa tehdä niin että jos jalat kehittyyy nopeammin niin treenata jalkoja niin kauan kovaa kun ne vain kehittyy ja sitten kun kehitys loppuu niin samalla ohjelmalla tekee niin ei kehity lisää.

Siis jos on tasapainoinen keho mielessä ja sitten keskittyy niihin heikompiin osa alueisiin-> hakee oikeat treeni tavat.

Joillekin ne saattaa löytyä liikkeiden vaihtelusta, joillekin toistomäärien vaihtelusta/samalla palautuksien vaihtelusta(esim. mike on saannut jaloille aika kovaa kehitystä, lyhyillä palautuksilla ja kovalla pumpin hakemisella-> painoihin katsomatta, onkos vielä mikelle smith kyykky kova sana?)

Samoin tomin kintut ja selkä on saannut hyvää kehitystä, noilla vaihtelu hommilla.

Ps. voi vittu taas tuli moderaattoreiden perseen nuolenta viesti...
Kyllä ne muutkin pakkotoistolaiset kehittyy! perkele :kippis1:

edit: lisäksi joillekin sopii paremmin se että tekee lihasryhmiä useammin kuin 1 kerran viikossa(esim. 2 kertaa viikossa lihasryhmät läpi toimii monille aika hyvin) tai sitten harvemmin kuin kerran viikossa(8-10 päivän kierrot),
suhteellista-> riippuu kuinka paljon/kovaa tekee kerralla ja siitä kuinka kroppa palautuu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom