Yhden käden punnerrus

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Dodiih - laitoin vedon pystyyn, että saan kesään mennessä 10 teknisesti puhdasta yhden käden punnerrusta molemmilla käsillä. Lähtötilanne on se etten saa tehtyä ensimmäistäkään, joten näen haasteen suhteellisen mittavana, mutten suinkaan mahdottomana. Jos epäonnistun niin olen luvannut lahjoittaa 250 euroa Unicefille hyväntekeväisyyteen.

Kertokaapas vinkkejänne ja suosikkitreenejä, jotka voisivat edistää yhden käden punnerrusten tekemistä!

Paljonko paino, pituus ja millaiset voimatasot? Jos on vara pudottaa ylimääräistä niin auttaa varmasti. Jalat kannattaa laittaa leveään asentoon punnertaessa. Aloita negatiivisilla toistoilla jos ei yhtään mene.

Mikäli yläkropassa on mitään jumia/lihasepätasapainoa niin suosittelen myös venyttelyn aloittamista, kerta tulos pitää saada molemmilla käsillä. Nimimerkillä oikeakätinen, joka ainakin joskus sai vasemmalla helposti tuon 10 ja oikealla ole ikinä päässyt edes siihen ala-asentoon..

No pituus: 189cm ja paino: n. 81 kg.. ylimääräistä on melko vähän. Voimatasot onkin aika mielenkiintoinen kysymys - arvioisin, että parempi kuin keskivertokuluttajalla, mutta ei silti hyvä.

Tuo venyttelyn aloittaminen on muuten hyvä vinkki - oon alavartalosta todella taipuisa, mutta kädet ja hartiat on aina olleet tosi jäykät.

Niin ja tosiaan palkintohan on tuon rangaistuksen välttäminen :D ..ja kesäkunto.

Viimeksi muokattu:
Dodiih - laitoin vedon pystyyn, että saan kesään mennessä 10 teknisesti puhdasta yhden käden punnerrusta molemmilla käsillä. Lähtötilanne on se etten saa tehtyä ensimmäistäkään, joten näen haasteen suhteellisen mittavana, mutten suinkaan mahdottomana. Jos epäonnistun niin olen luvannut lahjoittaa 250 euroa Unicefille hyväntekeväisyyteen.

Kertokaapas vinkkejänne ja suosikkitreenejä, jotka voisivat edistää yhden käden punnerrusten tekemistä!
Ite saan 5 yhden käden punnerrusta oikein :D ja teknisesti 3 menee oikeen ja loput 2 pitää oikeen tsempata :D

Varmaan helpointa just vedellä niitä punnerruksia, kaikkia mahollisia variaatioita siitä yhen käden punnerruksesta. Jonku verran siinä tarvii kai jotain tekniikkaa ja tasapainoaki tai itel ainaki epävarma tunne siitä tasapainosta silloin harvoin kun noita tekee. Voi olla aika kova haaste viel, vaikkei alkuun kuulostanu kauheen pahalta. Motivaatiota tuut tarviin, ellet oo muuten hirveen innostunu lattialla hikoilemisesta.

Penkkipunnerrus on varmasti kuningas harjoite punnertamista varten. Ite ainakin jaksan punnertaa parisen kymmentä yhdenkäden punnerrusta, ihan vaan penkkitreenien tuloksena.

No laitetaanpa vähän väliaikatietoa:

Eli jollain ihmeen tempulla nyt menee jo 6 punnerrusta, tosin aivan paskalla tekniikalla.. en siis laske niitä suorituksiksi - mutta joka tapauksessa ojentajaan ja kroppaan on tullut sen verran rotia että pohja on jo katettu.

Olen huomannut että sain todella paljon apua näihin punnerruksiin tekemällä ensin monipuolisesti vatsalihasliikkeitä ja koordinaatioharjoituksia, ja sitten staattisia treenejä, joilla kehitin coreen vähän tukea. Nyt kun vatsa ja selkä kestää tuon liikkeen on loppu paljon helpompi.

Samalla tavalla jatketaan siis: 2-3 kertaa viikossa punnerruspäivä johon kuuluu näitä paskoja yhden käden punnerruksia, punnerruksia sormet muodostaa kolmion ja nenällä kosketetaan kolmion kärkeen, divebombereita, staattisia harjoituksia, superman -punnerruksia ja erilaisia vatsalihasliikkeitä..

..ja hyvin tuntuu purevan ainakin vielä - kohta pitää keksiä lisää variaatioita. Onko ideoita?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ite oon sitä mieltä, että yhen käden punnerrukset jalat leveellä on puhdasta kusetusta.
Kantapäät yhteen ja toinen käsi selän taakse! Vaatii enemmän tasapainoa ja saattaa olla kylkilihakset alussa aika tiukilla, mutta vahvistaapahan samalla keskivartaloa. Tällä tavalla ei myöskään pysty punnertamaan järin leveellä otteella, jolloin ojentajat joutuu kovemmille. Ja kyllähän nyt isot oikkarit on huomattavasti miehekkäämmät kuin isot tissit;)

Itellä veto että menee 5 planche -punnerrusta kesään mennessä. Yhtäkään ei mene vielä tietenkään, mutta vähän yli kuukaudessa saanu jo ihmeitä aikaan vaikka sitä aikaa ei juuri tällä hetkellä tunnu olevan minkäänlaiseen treenaukseen.

Staattista treeniä käsilläseisontaa, L-seattia jne.. Punnerruksia yhellä kädellä, punnerruksia käsilläseisonnasta, yhen jalan kyykkyjä, Leuanvetoja..

Paljon apua on tuosta beastskillsin sivustosta, lueskele sitä, reenaa, ja lue lisää ja reenaa fiksummin, lue lisää jne.. :)

Itse vedin muistaakseni jollain kuukauden harjoittelulla molemmilla käsillä kymmenen yhdenkäden punnerrusta. Tekniikka laji, nyt ei mene kuin yksi.

Ite oon sitä mieltä, että yhen käden punnerrukset jalat leveellä on puhdasta kusetusta.
Kantapäät yhteen ja toinen käsi selän taakse! Vaatii enemmän tasapainoa ja saattaa olla kylkilihakset alussa aika tiukilla, mutta vahvistaapahan samalla keskivartaloa. Tällä tavalla ei myöskään pysty punnertamaan järin leveellä otteella, jolloin ojentajat joutuu kovemmille.

Voihan se olla noinkin. Mutta jos kyse on vedosta, niin kannattaa pitää ne jalat melko harallaan ja vielä tukea vapaalla kädellä takareiden kohdalta. Eli jos punnertaa oikealla kädellä, niin painaa vasemmalla kädellä vasenta takareittä (pitäs päästä näyttämään), tää helpottaa tosi paljon tuota punnerrusta. Ja tuo timanttipunnerrus on hyvää treeeniä, ainakin mulla käden liikerata on siinä aika vastaava kuin yhden käden punnnerruksessa.

Treenivihje yhdenkäden punnerrukseen

Testaa vaa'alla paljonko yläkropan paino on punnerrusasennossa (sekä ylä ja alasennossa). Näin saat selville paljonko on hyvä penkkipunnerrus treenipaino - painot tankoon ja kapea ote (nyrkin leveys vaan väliin) ja menoksi. Näin saa molemmat käpälät symmetristä treeniä. Tämä ei tietenkään ole ainoa eikä riittävä treeni, mutta itse aikoinani 25 v sitten tein omat enkkani (mielikuva about +25 oikealla ja noin 20 vasurilla). Tuohon aikaan sain erään budolajin treeneissä esim. 94 kpl valmentajan/ yleisön hyväksymää kahdenkäden punnerusta minuutissa (62 kpl puolessa minuutissa) Ps. henkitystekniikka oli yksi tärkeimmistä - hengitettävä täysillä alusta alkaen!
No tässä ukko 49 v haaveilee melko kimmoisasta nuoruudesta vaikka vieläkin oikealle kädelle tarvitsee aseenkantoluvan - ja sitten minä heräsin :). Ps. spude1 yhdenkädenpunnerrukset ovat sitä raskainta ja pattitapin neuvot pitää tarkalleen paikkansa miten saa eniten kasaan.

Testaa vaa'alla paljonko yläkropan paino on punnerrusasennossa (sekä ylä ja alasennossa). Näin saat selville paljonko on hyvä penkkipunnerrus treenipaino - painot tankoon ja kapea ote (nyrkin leveys vaan väliin) ja menoksi. Näin saa molemmat käpälät symmetristä treeniä. Tämä ei tietenkään ole ainoa eikä riittävä treeni, mutta itse aikoinani 25 v sitten tein omat enkkani (mielikuva about +25 oikealla ja noin 20 vasurilla). Tuohon aikaan sain erään budolajin treeneissä esim. 94 kpl valmentajan/ yleisön hyväksymää kahdenkäden punnerusta minuutissa (62 kpl puolessa minuutissa) Ps. henkitystekniikka oli yksi tärkeimmistä - hengitettävä täysillä alusta alkaen!
No tässä ukko 49 v haaveilee melko kimmoisasta nuoruudesta vaikka vieläkin oikealle kädelle tarvitsee aseenkantoluvan - ja sitten minä heräsin :). Ps. spude1 yhdenkädenpunnerrukset ovat sitä raskainta ja pattitapin neuvot pitää tarkalleen paikkansa miten saa eniten kasaan.

Hei tässähän tuli erinomainen vinkki.. täytyypä käydä uusimassa kuntosalikortti. Olen tehnyt noita timanttipunnerruksia myös painoreppu selässä että saa vähän lisää vastusta, mutta olis kiva kokeilla vaihteeksi ihan vanhaa kunnon penkkitreeniä.

Ja eilen tuli kokeiltua punnerruksia tyttöystävän istuessa selässä :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom