Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Originally posted by pååtta
Kummassa liitossa teidän mielestä löytyy kovemmat nostajat? En itse oikein tiedä,WPO:ssa ja muissa "varusteliitoissa" tietenkin käytetään parempia varusteita mutta selittääkö se pelkästään eron tuloksissa?
Originally posted by pååtta
Kummassa liitossa teidän mielestä löytyy kovemmat nostajat? En itse oikein tiedä,WPO:ssa ja muissa "varusteliitoissa" tietenkin käytetään parempia varusteita mutta selittääkö se pelkästään eron tuloksissa?
Originally posted by N.O.Kummonen
Täällä Pakkiksella minulle on kerrottu, että doping-testit IPF:n puolella ovat lähinnä muodollisia ja että löytyy keinoja ja aineita kiinnijäämisen estämiseksi. Minähän en tuota tietenkään usko, mutta silti pistää ihmetyttämään, että onko täälläkin nyt roinaavia IPF-nostajia, jotka dopingtestien takia kuitenkin pitävät IPF:ää WPO:ta kovempana ja parempana liittona. WPO:ssa roinaaminen ei olisi ainakaan huijausta.
Kuinkakohan puhtaita nuo itäblokin IPF-nostajat on, siis olettaen, että testejä pystyy kiertämään? Joskus olen kuullut muiden lajien yhteydestä huhuja, että doping olisi siellä päin yleistä huippu-urheilijoiden keskuudessa.
Olenpa myös kuullut, että ammattilaisliitoissa hyväksyttyjä trikoon alle tulevia tukevia briefsejä on myyty melko hyvin myös IPF:n nostajille, joille kisoissa niiden käyttö on kiellettyä. Varusteen ostaminen ei tietenkään tee kenestäkään huijaria.
Kaikkea sitä tälläinen rehellinen ja muiden ihmisten rehellisyyteen uskova ihminen kuuleekaan. Väittävät perkeleet, että amatööriliitossa olisi samoja kepulikonsteja käytössä kuin ns. huijariliitoissa. Ainoastaan sillä erotuksella, että ammattiliitoissahan ne menetelmät löytyvät sallittujen listalta. Sanokaa nyt siis näin palstan välityksellä kaikille huhuja levittäville takapiruille kuinka absurdeja nuo väitteet ovat. Kuka nyt urheilussa ja harrastuksen parissa haluaisi kanssaharrastajaa huijata.
Enpä osaa liittoja paremmuusjärjestykseen laittaa. Kovia nostajia molemmissa.
PS. Muistakaa erot punnituskäytännöissä eri liittojen välillä!
On niitä ipf nostajia täällä palstalla jotka käyttävät ja kyselevät roinaamisen varoajoista jne. Varusteissa pystyy hyvin huijaamaan. Briefsejä tosiaan on käytetty myös ipf kisoissa ja tiedän jopa että on käytetty tuplapaitaakin.. Itse kun nostin ipf:ssä, niin sen 2-3vuoden aikana ei kertakaan tehty mitään varustetarkastusta kisoissa, ei edes SE nostossa.
mul on tosta asiasta semmoinen käsitys että wpo:hon ei mennä räpeltämään ja meinaan ettei tulisi sadan, kahden eroja yhteistulokseen.. ;)Originally posted by Dangerous_Dave
Voisiko joku kertoa minulle, miksi roinaavat voimanostajat käyvät IPF:n kisoissa, joissa on testit, kun on mahdollista kisata liitossa, jossa testejä ei ole? Ainoastaan siksikö, kun IPF on se "kovempi" liitto? Eikö olisi kaikille parasta, että roinaajat kilpailisivat omassa liitossaan ja jättäisi natukisat natuille?
Originally posted by Dangerous_Dave
Eikö olisi kaikille parasta, että roinaajat kilpailisivat omassa liitossaan ja jättäisi natukisat natuille?
Originally posted by N.O.Kummonen
Tuntuu uskomattomalta, ettet törmännyt kertaakaan varustetarkastukseen. Itse olen siihen törmännyt ehkä puolisen tusinaa kertaa noin 6-7 vuotta kestäneen aktiivisen kilpailujakson aikana. Minua hämmästyttää sen toteutus. Toimitsija(t) hypisteli varusteita, jotka kannetaan niille punnituksen yhteydessä, mutta mikään ei estä varusteiden vaihtamista ennen kisaa toisiin esim. siteitä pitempiin ja trikoita/paitoja parempiin ja kyykky puvun alle vielä briefsit.
Olisiko siis varustehuijauksesta rankaistava dopingrikkomuksen tavoin erimittaisilla kilpailukielloilla pelkän kilpailuista poissulkemisen tai varusteiden vaihdattamisen sijaan?!
Varustetarkistuksia ei ole enää punnituksen yhteydessä, vaan tuomarit voivat tehdä sen koska vaan kisan kuluessa. Ennätysnoston (SE,EE,ME) jälkeen tuomarit "hypistelevät" penkkipaitaa eri puolilta ettei se ole tupla. Muita kuin ennätysnostajia en ole nähnyt tarkistettavan. Joku Japanilainen penkkipunnertaja jäi joskus kiinni MM-kisoissa pumpulin tukemisesta trikoiden sisään takapuolen alleOriginally posted by N.O.Kummonen
Tuntuu uskomattomalta, ettet törmännyt kertaakaan varustetarkastukseen. Itse olen siihen törmännyt ehkä puolisen tusinaa kertaa noin 6-7 vuotta kestäneen aktiivisen kilpailujakson aikana. Minua hämmästyttää sen toteutus. Toimitsija(t) hypisteli varusteita, jotka kannetaan niille punnituksen yhteydessä, mutta mikään ei estä varusteiden vaihtamista ennen kisaa toisiin esim. siteitä pitempiin ja trikoita/paitoja parempiin ja kyykky puvun alle vielä briefsit.
Ei ole harjoituskauden testejä. Koko joukkue testataan ennen MM ja EM kisoja ja vain "puhtaat" (=testin läpäisseet) pääsevät kisoihin. Voivat roinata rauhassa melkein 12 kk vuodessa.Originally posted by N.O.Kummonen
Kuinkakohan puhtaita nuo itäblokin IPF-nostajat on, siis olettaen, että testejä pystyy kiertämään? Joskus olen kuullut muiden lajien yhteydestä huhuja, että doping olisi siellä päin yleistä huippu-urheilijoiden keskuudessa.
Originally posted by Jussin voima
Ei ole harjoituskauden testejä. Koko joukkue testataan ennen MM ja EM kisoja ja vain "puhtaat" (=testin läpäisseet) pääsevät kisoihin. Voivat roinata rauhassa melkein 12 kk vuodessa.
Originally posted by punnertaja
Suomessa harjoituskaudella testataan. Esim. Kenneth Sandvik on testattiin muistaakseni 8 kertaa v.2003..