WPO vs IPF

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Kummassa liitossa teidän mielestä löytyy kovemmat nostajat? En itse oikein tiedä,WPO:ssa ja muissa "varusteliitoissa" tietenkin käytetään parempia varusteita mutta selittääkö se pelkästään eron tuloksissa?

Originally posted by pååtta
Kummassa liitossa teidän mielestä löytyy kovemmat nostajat? En itse oikein tiedä,WPO:ssa ja muissa "varusteliitoissa" tietenkin käytetään parempia varusteita mutta selittääkö se pelkästään eron tuloksissa?

Nykyään taitaa olla vain kyykkytrikoissa enemmän eroa, mutta paidoissa ei enää juurikaan ole uusien mallien myötä. Ja jos ei lasketa mitään 10*denim+*10poly paitoja mukaan ja ei niistäkään taida olla juurikaan hyötyä alle 300kg:n tuloksissa, vaan taitaa olla enemmänkin haittaa.
IPF:ssä on enemmän nostajia ja sitä kautta tasokin kovempi... IPF voisi myös yrittää jonkinlaisia rahapalkintoja "ammattilaisliittojen" tapaan, koska lähes lajissa kuin lajissa niitä jaellaan jo.

Originally posted by pååtta

Kummassakin on hemmetin kovia nostajia. Kyllähän se IPF on voimanoston kuningasliitto kuitenkin. Säännöissä on jonkin verran eroja, ja suurin konkreettinen ero on kyykyn syvyys. Tuskin yksikään WPO kyykky menisi IPF kisoissa läpi.

Hitto kun saataisiin jotenkin kaikki kovimmat nostajat kaikista liitoista samaan kisaan, samoilla varusteilla, samoilla säännöillä ja tuomarilinjalla. Sitä ei vaan taida ikinä tapahtua.

jos nyt oikeen kuningasliitosta puhutaan niin eikohan se ole wpo:worship: tai ehkä sun mielestä ei mutta noin yleisesti.. julkisuus, rahapalkinnot, kovat tulokset.

Ehdottomasti IPF.

+ Doping-testit
+ Varusteet ei vielä liian pitkällä
+ Kovempi taso
+ Kovemmat tulokset(keinoihin suhteutettuna)

- Rahapalkinnot puuttuu

IPF.

Täällä Pakkiksella minulle on kerrottu, että doping-testit IPF:n puolella ovat lähinnä muodollisia ja että löytyy keinoja ja aineita kiinnijäämisen estämiseksi. Minähän en tuota tietenkään usko, mutta silti pistää ihmetyttämään, että onko täälläkin nyt roinaavia IPF-nostajia, jotka dopingtestien takia kuitenkin pitävät IPF:ää WPO:ta kovempana ja parempana liittona. WPO:ssa roinaaminen ei olisi ainakaan huijausta.

Kuinkakohan puhtaita nuo itäblokin IPF-nostajat on, siis olettaen, että testejä pystyy kiertämään? Joskus olen kuullut muiden lajien yhteydestä huhuja, että doping olisi siellä päin yleistä huippu-urheilijoiden keskuudessa.

Olenpa myös kuullut, että ammattilaisliitoissa hyväksyttyjä trikoon alle tulevia tukevia briefsejä on myyty melko hyvin myös IPF:n nostajille, joille kisoissa niiden käyttö on kiellettyä. Varusteen ostaminen ei tietenkään tee kenestäkään huijaria.

Kaikkea sitä tälläinen rehellinen ja muiden ihmisten rehellisyyteen uskova ihminen kuuleekaan. Väittävät perkeleet, että amatööriliitossa olisi samoja kepulikonsteja käytössä kuin ns. huijariliitoissa. Ainoastaan sillä erotuksella, että ammattiliitoissahan ne menetelmät löytyvät sallittujen listalta. Sanokaa nyt siis näin palstan välityksellä kaikille huhuja levittäville takapiruille kuinka absurdeja nuo väitteet ovat. Kuka nyt urheilussa ja harrastuksen parissa haluaisi kanssaharrastajaa huijata.

Enpä osaa liittoja paremmuusjärjestykseen laittaa. Kovia nostajia molemmissa.

PS. Muistakaa erot punnituskäytännöissä eri liittojen välillä!

Originally posted by N.O.Kummonen
Täällä Pakkiksella minulle on kerrottu, että doping-testit IPF:n puolella ovat lähinnä muodollisia ja että löytyy keinoja ja aineita kiinnijäämisen estämiseksi. Minähän en tuota tietenkään usko, mutta silti pistää ihmetyttämään, että onko täälläkin nyt roinaavia IPF-nostajia, jotka dopingtestien takia kuitenkin pitävät IPF:ää WPO:ta kovempana ja parempana liittona. WPO:ssa roinaaminen ei olisi ainakaan huijausta.

Kuinkakohan puhtaita nuo itäblokin IPF-nostajat on, siis olettaen, että testejä pystyy kiertämään? Joskus olen kuullut muiden lajien yhteydestä huhuja, että doping olisi siellä päin yleistä huippu-urheilijoiden keskuudessa.

Olenpa myös kuullut, että ammattilaisliitoissa hyväksyttyjä trikoon alle tulevia tukevia briefsejä on myyty melko hyvin myös IPF:n nostajille, joille kisoissa niiden käyttö on kiellettyä. Varusteen ostaminen ei tietenkään tee kenestäkään huijaria.

Kaikkea sitä tälläinen rehellinen ja muiden ihmisten rehellisyyteen uskova ihminen kuuleekaan. Väittävät perkeleet, että amatööriliitossa olisi samoja kepulikonsteja käytössä kuin ns. huijariliitoissa. Ainoastaan sillä erotuksella, että ammattiliitoissahan ne menetelmät löytyvät sallittujen listalta. Sanokaa nyt siis näin palstan välityksellä kaikille huhuja levittäville takapiruille kuinka absurdeja nuo väitteet ovat. Kuka nyt urheilussa ja harrastuksen parissa haluaisi kanssaharrastajaa huijata.

Enpä osaa liittoja paremmuusjärjestykseen laittaa. Kovia nostajia molemmissa.

PS. Muistakaa erot punnituskäytännöissä eri liittojen välillä!

On niitä ipf nostajia täällä palstalla jotka käyttävät ja kyselevät roinaamisen varoajoista jne. Varusteissa pystyy hyvin huijaamaan. Briefsejä tosiaan on käytetty myös ipf kisoissa ja tiedän jopa että on käytetty tuplapaitaakin.. Itse kun nostin ipf:ssä, niin sen 2-3vuoden aikana ei kertakaan tehty mitään varustetarkastusta kisoissa, ei edes SE nostossa.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
On niitä ipf nostajia täällä palstalla jotka käyttävät ja kyselevät roinaamisen varoajoista jne. Varusteissa pystyy hyvin huijaamaan. Briefsejä tosiaan on käytetty myös ipf kisoissa ja tiedän jopa että on käytetty tuplapaitaakin.. Itse kun nostin ipf:ssä, niin sen 2-3vuoden aikana ei kertakaan tehty mitään varustetarkastusta kisoissa, ei edes SE nostossa.

:offtopic: Tuntuu uskomattomalta, ettet törmännyt kertaakaan varustetarkastukseen. Itse olen siihen törmännyt ehkä puolisen tusinaa kertaa noin 6-7 vuotta kestäneen aktiivisen kilpailujakson aikana. Minua hämmästyttää sen toteutus. Toimitsija(t) hypisteli varusteita, jotka kannetaan niille punnituksen yhteydessä, mutta mikään ei estä varusteiden vaihtamista ennen kisaa toisiin esim. siteitä pitempiin ja trikoita/paitoja parempiin ja kyykky puvun alle vielä briefsit.

Olisiko siis varustehuijauksesta rankaistava dopingrikkomuksen tavoin erimittaisilla kilpailukielloilla pelkän kilpailuista poissulkemisen tai varusteiden vaihdattamisen sijaan?!

Voisiko joku kertoa minulle, miksi roinaavat voimanostajat käyvät IPF:n kisoissa, joissa on testit, kun on mahdollista kisata liitossa, jossa testejä ei ole? Ainoastaan siksikö, kun IPF on se "kovempi" liitto? Eikö olisi kaikille parasta, että roinaajat kilpailisivat omassa liitossaan ja jättäisi natukisat natuille?

Originally posted by Dangerous_Dave
Voisiko joku kertoa minulle, miksi roinaavat voimanostajat käyvät IPF:n kisoissa, joissa on testit, kun on mahdollista kisata liitossa, jossa testejä ei ole? Ainoastaan siksikö, kun IPF on se "kovempi" liitto? Eikö olisi kaikille parasta, että roinaajat kilpailisivat omassa liitossaan ja jättäisi natukisat natuille?
mul on tosta asiasta semmoinen käsitys että wpo:hon ei mennä räpeltämään ja meinaan ettei tulisi sadan, kahden eroja yhteistulokseen.. ;)

Originally posted by Dangerous_Dave
Eikö olisi kaikille parasta, että roinaajat kilpailisivat omassa liitossaan ja jättäisi natukisat natuille?

Kaunis ajatus, mutta ei se ikinä toteudu. Aina joku "natu" on nostamassa natukisoissa.

:offtopic: Tuntuu uskomattomalta, ettet törmännyt kertaakaan varustetarkastukseen. Itse olen siihen törmännyt ehkä puolisen tusinaa kertaa noin 6-7 vuotta kestäneen aktiivisen kilpailujakson aikana. Minua hämmästyttää sen toteutus. Toimitsija(t) hypisteli varusteita, jotka kannetaan niille punnituksen yhteydessä, mutta mikään ei estä varusteiden vaihtamista ennen kisaa toisiin esim. siteitä pitempiin ja trikoita/paitoja parempiin ja kyykky puvun alle vielä briefsit.

Olisiko siis varustehuijauksesta rankaistava dopingrikkomuksen tavoin erimittaisilla kilpailukielloilla pelkän kilpailuista poissulkemisen tai varusteiden vaihdattamisen sijaan?!

Et itsekään kovin usein ole niihin törmännyt, jos arviolta kerran vuodessa. Ite menin aina ilman varusteita punnitukseen ja ikinä niitä ei kysytty. Ei edes SM-kisoissa.
Tosiaan, ei mitään hyötyä jossain punnituksessa kysyä..
Kaipa joku kilpailukielto olisi hyvä kuten käryämisessä. Molemmat kiellettyjä ja haetaan parempaa kilpailutulosta vilpillä.

Varustetarkistuksia ei ole enää punnituksen yhteydessä, vaan tuomarit voivat tehdä sen koska vaan kisan kuluessa. Ennätysnoston (SE,EE,ME) jälkeen tuomarit "hypistelevät" penkkipaitaa eri puolilta ettei se ole tupla. Muita kuin ennätysnostajia en ole nähnyt tarkistettavan. Joku Japanilainen penkkipunnertaja jäi joskus kiinni MM-kisoissa pumpulin tukemisesta trikoiden sisään takapuolen alle :)

Ei ole harjoituskauden testejä. Koko joukkue testataan ennen MM ja EM kisoja ja vain "puhtaat" (=testin läpäisseet) pääsevät kisoihin. Voivat roinata rauhassa melkein 12 kk vuodessa.

Originally posted by Jussin voima
Ei ole harjoituskauden testejä. Koko joukkue testataan ennen MM ja EM kisoja ja vain "puhtaat" (=testin läpäisseet) pääsevät kisoihin. Voivat roinata rauhassa melkein 12 kk vuodessa.

Suomessa harjoituskaudella testataan. Esim. Kenneth Sandvik on testattiin muistaakseni 8 kertaa v.2003..
Ja kyllä niitä varustetestejä on omalle kohdalle osunu, niin että heti noston jälkeen tuomari/t on tullu kokeileen penkkipaidan alta tai jopa trikoiden alta. Myös polvi-ja rannesiteitä on mittailtu. Ja roinaamisesta sen verran, että ainakaan allekirjoittanut ei mene kotipaikkaa kauemmas "isoihin kisoihin" ja taitaa jättää lisenssin kokonaan pois tältä vuodelta...

Originally posted by punnertaja
Suomessa harjoituskaudella testataan. Esim. Kenneth Sandvik on testattiin muistaakseni 8 kertaa v.2003..

Mutta onko sekään ihan 100% varma, että testaajissa ei esiinny korruptiota..?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom