WPO vs IPF

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Originally posted by punnertaja
Kyllähän se on ehdottomasti IPF. Mun mielestä doping-asiat vie maun WPO:n touhusta. Rahapalkinnot olis ihan jees IPF:ään...
hei kamoon, ipf:ssä ei kukaan puhdas ole huipulla:itku: ainakaan yli 17vanha:jahas:

Originally posted by pori1980
hei kamoon, ipf:ssä ei kukaan puhdas ole huipulla:itku: ainakaan yli 17vanha:jahas:

:wall:

Mutta Suomen kansallinen huippu on ainakin puhdas. Itäblokin jannut onkin asia erikseen, siellä uskon kyllä roinattavan enemmänkin.....

:wall:

Mutta Suomen kansallinen huippu on ainakin puhdas. Itäblokin jannut onkin asia erikseen, siellä uskon kyllä roinattavan enemmänkin.....

LOL.... :lol2: Ei tod. ole... Tai no toisaalta on, jokainenhan on natu kunnes toisin todistetaan.

Originally posted by Antza
LOL.... :lol2: Ei tod. ole... Tai no toisaalta on, jokainenhan on natu kunnes toisin todistetaan.

No ton väitteen jälkeen sulla toivottavasti on todella läheinen näkökulma lajiin, vielä läheisempi ku mulla. Mä en kyllä tunne kun kolme suomen mestaria, joista yksi on myös helvetin lähellä SE-lukemia ja juuri tämä kaveri sattuu olemaan ollut mun parhaita kavereita lapsuudesta lähtien ja tiedän 100% varmaksi että hän ei roinaa. Muista tuntemistani en ole kuin 95% varma...
Ja muistathan että nyt on kyseessä voimanosto, lähinne ipf, eikä kehonrakennus.

No ton väitteen jälkeen sulla toivottavasti on todella läheinen näkökulma lajiin, vielä läheisempi ku mulla. Mä en kyllä tunne kun kolme suomen mestaria, joista yksi on myös helvetin lähellä SE-lukemia ja juuri tämä kaveri sattuu olemaan ollut mun parhaita kavereita lapsuudesta lähtien ja tiedän 100% varmaksi että hän ei roinaa. Muista tuntemistani en ole kuin 95% varma...
Ja muistathan että nyt on kyseessä voimanosto, lähinne ipf, eikä kehonrakennus.

Jep, samaa mieltä. Ei tarvii roinata päästäkseen koviin tuloksiin. Ei oo tosiaan joo mikään kehonrakennus.

Naurettavaa narinaa näiltä ipf:n nostajilta että he ovat puhtaita mutta fpo\wpc\wpo:n nostajat ei oo. Mitenkähän ihmeessä sitten nämä ipf:n nostajatkin tekee nykyään yli 1000 kg:n yhteistuloksen ja penkkaa yli 300 kg? Olen itse joskus ollut ipf:n touhuissa mukana ja voin 100% varmuudella sanoa että ei siellä pahemmin natu ukkoja maajoukkueessa nosta niinkuin ei muidenkaan liittojen joukkueissa. Silti hirveitä selän takana puhujia nämä ipf:n nostajat. Ammattilaisnostajista ei muuta sanottu kun että siellä pärjää kellä on isoin ruisku. Mun mielestä aika lapsellista touhua aikuisilta miehiltä...

Raven sanoi:
On niitä ipf nostajia täällä palstalla jotka käyttävät ja kyselevät roinaamisen varoajoista jne. Varusteissa pystyy hyvin huijaamaan. Briefsejä tosiaan on käytetty myös ipf kisoissa ja tiedän jopa että on käytetty tuplapaitaakin.. Itse kun nostin ipf:ssä, niin sen 2-3vuoden aikana ei kertakaan tehty mitään varustetarkastusta kisoissa, ei edes SE nostossa.
Kansainvälisissä kisoissa ainakin on varustetarkastus. Varusteet voidaan tsekata jopa alushousuja myöten... =)

Hissi sanoi:
Kansainvälisissä kisoissa ainakin on varustetarkastus. Varusteet voidaan tsekata jopa alushousuja myöten... =)

N. kuukausi takaperin olin katsomassa kisat, jossa ennätykset kirjattiin. Ei todellakaan häävit tarkastukset ollu noston jälkeen.. Kyykyssä helppo käyttää briefsejä ja vielä helpompi 2.5metrin siteitä.
Ja jos puntarin yhteydessä tarkastetaan kuten joku taisi sanoa, niin siitä taas ei ole yhtään mitään hyötyä.
Itse kun tein IPF:ssä SE:n, niin sitä ei voinut edes tarkastukseksi sanoa.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
N.O.Kummonen sanoi:
Täällä Pakkiksella minulle on kerrottu, että doping-testit IPF:n puolella ovat lähinnä muodollisia ja että löytyy keinoja ja aineita kiinnijäämisen estämiseksi. Minähän en tuota tietenkään usko, mutta silti pistää ihmetyttämään, että onko täälläkin nyt roinaavia IPF-nostajia, jotka dopingtestien takia kuitenkin pitävät IPF:ää WPO:ta kovempana ja parempana liittona. WPO:ssa roinaaminen ei olisi ainakaan huijausta.

Kuinkakohan puhtaita nuo itäblokin IPF-nostajat on, siis olettaen, että testejä pystyy kiertämään? Joskus olen kuullut muiden lajien yhteydestä huhuja, että doping olisi siellä päin yleistä huippu-urheilijoiden keskuudessa.

Olenpa myös kuullut, että ammattilaisliitoissa hyväksyttyjä trikoon alle tulevia tukevia briefsejä on myyty melko hyvin myös IPF:n nostajille, joille kisoissa niiden käyttö on kiellettyä. Varusteen ostaminen ei tietenkään tee kenestäkään huijaria.

Kaikkea sitä tälläinen rehellinen ja muiden ihmisten rehellisyyteen uskova ihminen kuuleekaan. Väittävät perkeleet, että amatööriliitossa olisi samoja kepulikonsteja käytössä kuin ns. huijariliitoissa. Ainoastaan sillä erotuksella, että ammattiliitoissahan ne menetelmät löytyvät sallittujen listalta. Sanokaa nyt siis näin palstan välityksellä kaikille huhuja levittäville takapiruille kuinka absurdeja nuo väitteet ovat. Kuka nyt urheilussa ja harrastuksen parissa haluaisi kanssaharrastajaa huijata.

Enpä osaa liittoja paremmuusjärjestykseen laittaa. Kovia nostajia molemmissa.

PS. Muistakaa erot punnituskäytännöissä eri liittojen välillä!

-kasvuhormoni+insulini ei näy testeissä. Niitä käytetään sekä idässä että lännessä. oleellinen ero Suomen ja vaikkapa russlandian voimanostajien testauksessa on se, että reenikaudella ivanien ja "ivanittarien" ei juurikaan tarvitse pelätä harjoituskauden yllätystestejä... eli raskaita rojuja voi käyttää...kunhan kisoissa on näyte puhdas. ja tässä yksi syy siihen, miksi itäblokin kaverit dominoi IPF-voimanostoa. Muitakin syitä toki on.

-kovia urheilijoita on joka liitossa. Mutta kyllä itseäni säväyttää 400 kyykky ihan eri tavalla jos se on tehty IPF:n MM:ssä kuin taas jos se olisi tehty vaikkapa WPO:n vastaavassa kisassa. Syynä IPF:n tarkempi sääntö- ja varustekontrolli ja doping-testaus, joka rajaa pahimmat rojuttelijat IPF:n MM:stä pois. Lisäksi mainitsemasi punnituskäytäntö...

-doping kuuluu valitettavasti kaikkeen huippu-urheiluun. on jo kauan kuulunut... muuten, eka tunnustettu doping-tapaus löytyy vuoden 1904 olympialaisista... dopingina oli strykniinin ja brandyn yhdistelmä...maratonin voittaja tuli noiden kisojen jälkeen tunnontuskiin ja tunnusti käyttäneensä näitä ennen maratonia voittaaksensa pahanolon- ja kivuntunteen.

Raven sanoi:
N. kuukausi takaperin olin katsomassa kisat, jossa ennätykset kirjattiin. Ei todellakaan häävit tarkastukset ollu noston jälkeen.. Kyykyssä helppo käyttää briefsejä ja vielä helpompi 2.5metrin siteitä.
Ja jos puntarin yhteydessä tarkastetaan kuten joku taisi sanoa, niin siitä taas ei ole yhtään mitään hyötyä.
Itse kun tein IPF:ssä SE:n, niin sitä ei voinut edes tarkastukseksi sanoa.
Varustetarkastus tehdään ennen nostoja. Ja muistaakseni ennen punnitusta. Sittet mm. mitataan ja kaikki varusteet merkataan. Kun olet tehnyt ennätysnoston Tuomari vai oliko se juryn jäsen tarkistaa ne merkit. Jos ei ne täsmää nii kuses oot... =) Se näyttää siksi nii ihmeelliseltä se tarkastus ku Tuomari tosiaan katsoo vain et sun varusteet on merkattu ja tarkastettu jo ennen nostoja.

Hissi sanoi:
Varustetarkastus tehdään ennen nostoja. Ja muistaakseni ennen punnitusta. Sittet mm. mitataan ja kaikki varusteet merkataan. Kun olet tehnyt ennätysnoston Tuomari vai oliko se juryn jäsen tarkistaa ne merkit. Jos ei ne täsmää nii kuses oot... =) Se näyttää siksi nii ihmeelliseltä se tarkastus ku Tuomari tosiaan katsoo vain et sun varusteet on merkattu ja tarkastettu jo ennen nostoja.

Mulla ei ikinä tarkistettu ennen puntaria, eikä ennen nostoja varusteita. Ja kisoja kuitenkin tuli käytyä aika monta 2-3 vuoden aikana.. Mitä hyötyä on laittaa merkit ylös, ei yhtään mitään. Voit ostaa vaikka saman merkin 2 metriset ja 2.5metriset siteet. Tuomari katsoo, että sama merkki kyseessä, mutta siitä pituudesta sillä ei ole mitään käsitystä. Ikinä en ole nähnyt tuomarin käskevän ottaa noston jälkeen siteet pois ja viedä mitattavaksi. Aivan sama pätee kyykkytrikoisiin. Mitä hyötyä laittaa merkki, kun se ei vaikuta briefsien laittamiseen mitenkään? Se mitä olen nähnyt, niin tuomari pikemminkin kokeilee nopeaan onko tuplatrikoo, jos edes kokeilee. Ja ei sillä tuomarilla ole mitään lappua mukana ja se ei voi muistaa kaikkien nostajien asustemerkkiä ulkoa, joten mistä se tietää millä nostaja nostaa ja minkä varusteen nostaja on vienyt tarkistettavaksi? Eikä se tuomari myöskään tutki niskalapusta, että mikäköhän merkki ja malli mahtaa olla kyseessä.

Edit: Tehdään kompromissi. Mä olen käynyt katsomassa ja kisailemassa tuollaisissa IPF liiton alaliitossa ja sä olet käynyt toisessa IPF liitossa, jossa tarkistetaan varusteet. Noin, nyt kaikilla hyvä mieli ja aurinko paistaa. :hyper:

-kovia urheilijoita on joka liitossa. Mutta kyllä itseäni säväyttää 400 kyykky ihan eri tavalla jos se on tehty IPF:n MM:ssä kuin taas jos se olisi tehty vaikkapa WPO:n vastaavassa kisassa. Syynä IPF:n tarkempi sääntö- ja varustekontrolli ja doping-testaus, joka rajaa pahimmat rojuttelijat IPF:n MM:stä pois. Lisäksi mainitsemasi punnituskäytäntö...

Totta, mutta raskaista sarjoista puhuttaessa 400 kilon kyykyllä tuskin pärjää WPO:n pääkisoissa. Pitää melkein vitosella alkaa... 400 kilolla ei tuoda edes penkin kultaa.

Niin paljon on eroja säännöissä ja tulkinnoissa ym., että on turha alkaa pohtimaan mikä rauta missäkin nostomuodossa vastaa mitä suoritusta toisessa liitossa. Liitosta huolimatta, joka tittelin kotiin tuo tai ennätyksen tekee on kova nostaja. Kovin olisi tietysti, jos putsaisi pöydän molemmissa liitoissa, mutta siihen asti...

Coan tuota yritti, mutta ilmeisesti loukkaantumiset sotkivat. Laineen Jarmo on ilmeisesti pärjännyt kohtuullisen hyvin molemmilla puolilla ja Anokin. Mutta eipä ole kukaan mielestäni kiistattomasti dominoinut.

edit:

-kasvuhormoni+insulini ei näy testeissä.

Eikös kasvu-testit tulleet nyt Ateenaan!? Ainakin urheilijoita piti tehokkaasti varoittaa hyvissä ajoin etukäteen.

Kasvutestit tais tulla joo, olikos se niin että 3kk ennen kisoja otettuna näkyis vielä testeissä tai jotain vastaavaa... Elikkäs ei 'varoaika' kovin lyhyt kuitenkaan ole. Itse en ole käynyt paljoa kisoja katsomassa saati itse kisannut vielä yhdessäkään, mutta uskon että rojutella voi liitossa kuin liitossa ja kiinnijääminen on jo omaa tyhmyyttä. Valitettavaa että näin on, mutta niin se on joka lajissa. Joko pudotettaisiin tuo doping-asia, siitä kun on keskusteltu jo niin paljon ja jokainen varmasti on kehittänyt oman mielipiteensä. Keskitytään mieluummin noihin muihin eroihin. Itse pidän IPF:ää 'parempana' liittona...tosin jos olisin kovin lahjakas niin kilpailisin tietysti WPO:n puolella rahapalkintojen takia.

[mod] Ei enempään roina asioista ja varsinkaan neuvomista mitä aineita voi käyttää "helpommin", koskee kaikkia. Toupping osastolla voi keskustella paremmin aiheesta. :Raven [/mod]

Edit: Ja vastaus alkuperäiseen kyssäriin....arvostan ipf:ää enempi koska siellä ei pystytä kuitenkaan roinaamaan niin paljon kuin wpo:ssa. Tosin varusteet joutaisi molemmista liitoista roskikoriin, nähtäisiin se kuka on oikeasti vahvin.

Raven sanoi:
Mulla ei ikinä tarkistettu ennen puntaria, eikä ennen nostoja varusteita. Ja kisoja kuitenkin tuli käytyä aika monta 2-3 vuoden aikana.. Mitä hyötyä on laittaa merkit ylös, ei yhtään mitään. Voit ostaa vaikka saman merkin 2 metriset ja 2.5metriset siteet. Tuomari katsoo, että sama merkki kyseessä, mutta siitä pituudesta sillä ei ole mitään käsitystä. Ikinä en ole nähnyt tuomarin käskevän ottaa noston jälkeen siteet pois ja viedä mitattavaksi. Aivan sama pätee kyykkytrikoisiin. Mitä hyötyä laittaa merkki, kun se ei vaikuta briefsien laittamiseen mitenkään? Se mitä olen nähnyt, niin tuomari pikemminkin kokeilee nopeaan onko tuplatrikoo, jos edes kokeilee. Ja ei sillä tuomarilla ole mitään lappua mukana ja se ei voi muistaa kaikkien nostajien asustemerkkiä ulkoa, joten mistä se tietää millä nostaja nostaa ja minkä varusteen nostaja on vienyt tarkistettavaksi? Eikä se tuomari myöskään tutki niskalapusta, että mikäköhän merkki ja malli mahtaa olla kyseessä.

Edit: Tehdään kompromissi. Mä olen käynyt katsomassa ja kisailemassa tuollaisissa IPF liiton alaliitossa ja sä olet käynyt toisessa IPF liitossa, jossa tarkistetaan varusteet. Noin, nyt kaikilla hyvä mieli ja aurinko paistaa. :hyper:

No kansainvälisisää kisoissa mulle ainaki laitettiin jollain tussilla merkki jokaiseen varusteeseen. Ja varusteet tarkistettiin ennen punnitusta.

Mut se siitä... tyydyn kompromissiin... =)

N.O.Kummonen sanoi:
Totta, mutta raskaista sarjoista puhuttaessa 400 kilon kyykyllä tuskin pärjää WPO:n pääkisoissa. Pitää melkein vitosella alkaa... 400 kilolla ei tuoda edes penkin kultaa.

Niin paljon on eroja säännöissä ja tulkinnoissa ym., että on turha alkaa pohtimaan mikä rauta missäkin nostomuodossa vastaa mitä suoritusta toisessa liitossa. Liitosta huolimatta, joka tittelin kotiin tuo tai ennätyksen tekee on kova nostaja. Kovin olisi tietysti, jos putsaisi pöydän molemmissa liitoissa, mutta siihen asti...

Coan tuota yritti, mutta ilmeisesti loukkaantumiset sotkivat. Laineen Jarmo on ilmeisesti pärjännyt kohtuullisen hyvin molemmilla puolilla ja Anokin. Mutta eipä ole kukaan mielestäni kiistattomasti dominoinut.

edit:

Eikös kasvu-testit tulleet nyt Ateenaan!? Ainakin urheilijoita piti tehokkaasti varoittaa hyvissä ajoin etukäteen.

-400 kyykky IPF:ssä on mielestäni yhtä kova suoritus kuin 500 kilon kyykky WPO:ssa...juuri mainitsemieni asioiden tähden. Eli 400 kiloa WPO:ssa ei minua ainakaan kummemmin säväytä.

-käsittääkseni kahden käryn jälkeen Coan on ikuisessa bannissa IPF:n...se kävi toisen käryn (testo/epitestotasojen ero liian suuri) jälkeen kovasti oikeuttaksin saadakseen jatkaa IPF:ssä.

-kukas jäi muuten kasvuhormonista kiinni Ateenassa? eli...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom