Mulla ei ikinä tarkistettu ennen puntaria, eikä ennen nostoja varusteita. Ja kisoja kuitenkin tuli käytyä aika monta 2-3 vuoden aikana.. Mitä hyötyä on laittaa merkit ylös, ei yhtään mitään. Voit ostaa vaikka saman merkin 2 metriset ja 2.5metriset siteet. Tuomari katsoo, että sama merkki kyseessä, mutta siitä pituudesta sillä ei ole mitään käsitystä. Ikinä en ole nähnyt tuomarin käskevän ottaa noston jälkeen siteet pois ja viedä mitattavaksi. Aivan sama pätee kyykkytrikoisiin. Mitä hyötyä laittaa merkki, kun se ei vaikuta briefsien laittamiseen mitenkään? Se mitä olen nähnyt, niin tuomari pikemminkin kokeilee nopeaan onko tuplatrikoo, jos edes kokeilee. Ja ei sillä tuomarilla ole mitään lappua mukana ja se ei voi muistaa kaikkien nostajien asustemerkkiä ulkoa, joten mistä se tietää millä nostaja nostaa ja minkä varusteen nostaja on vienyt tarkistettavaksi? Eikä se tuomari myöskään tutki niskalapusta, että mikäköhän merkki ja malli mahtaa olla kyseessä.
Edit: Tehdään kompromissi. Mä olen käynyt katsomassa ja kisailemassa tuollaisissa IPF liiton alaliitossa ja sä olet käynyt toisessa IPF liitossa, jossa tarkistetaan varusteet. Noin, nyt kaikilla hyvä mieli ja aurinko paistaa.