Windows 10

Ehkä vähän kiirehdin tuon akun kulutuksen suhteen. Pitää käyttää enempi niin näkee onko todellisuudessa huonontunut.
Plus tosiaan jos vain hetken ollut päällä se W10, niin se varmasti raksuttaa kaikkea indeksointia ja muuta vastaavaa.
Sama itsellä kun pitkästä aikaa käynnistää läppärin, se yleensä duunailee kaikkea omaa ja akkua kuluu normaalia enemmän. Tästä syystä ennen jotain palaveria tai lyhyttä työreissua käynnistän läppärin joksikin aikaa ja annan sen tehdä noi piuhan päässä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ootteko katellu privacy asetuksia? Kaikki tieto menee defaultina Mikille. Piti laittaa offille melkosen monta täppää taas.

Mulla pamahti asennuksen jälkeen semmosta bugia, että toisena näytönohjaimena oleva GeForce GTS 450 lakkasi toimimasta ja esim. laitehallinnasta katsottaessa laitteen tila on "Laite on pysäytetty, koska se ilmoitti virheestä. (Koodi 43)". Ajurit on asennettu manuaalisesti uudestaan jne. mutta ei näytä vieläkään toimivan (ajureita asennettaessa välkähtää GTS:n kiinnitetty näyttö päälle ja kuva näkyy jonkin aikaa). Oisko kellään neuvoja?

Mulla pamahti asennuksen jälkeen semmosta bugia, että toisena näytönohjaimena oleva GeForce GTS 450 lakkasi toimimasta ja esim. laitehallinnasta katsottaessa laitteen tila on "Laite on pysäytetty, koska se ilmoitti virheestä. (Koodi 43)". Ajurit on asennettu manuaalisesti uudestaan jne. mutta ei näytä vieläkään toimivan (ajureita asennettaessa välkähtää GTS:n kiinnitetty näyttö päälle ja kuva näkyy jonkin aikaa). Oisko kellään neuvoja?
Niin siis, onko sulla joku GTS 450 SLI? 2 niitä? Vai onko sulla siis näyttö kiinni jossain integroidussa ja toinen GTS 450? Toi on kuitenkin ihan pöytäkoneen erillinen GPU, et miksi ei kaikki näytöt ole siinä kiinni?
Vai häh? :D

SLI on meinaan ongelmia vielä, mutta Nvidia fiksaa tuon varmasti todella nopeasti.... ja jos on joku integrated + dedicated, niin varmaan jotain samaa rataa.

Sekavasti selitin, eli mulla on 1 näyttö kiinni GTX 760 HDMI:llä ja toinen GTS 450 VGA:lla (koska näyttö kivikaudelta). WIndows tunnistaa vaan GTX 760 ja ainoastaan siihen liitetystä näytöstä tulee kuvaa.

Sekavasti selitin, eli mulla on 1 näyttö kiinni GTX 760 HDMI:llä ja toinen GTS 450 VGA:lla (koska näyttö kivikaudelta). WIndows tunnistaa vaan GTX 760 ja ainoastaan siihen liitetystä näytöstä tulee kuvaa.
Miten toi on edes mahdollista...................? Joku ihmeen viritys? Ei edes ole SLI, vaan jotain ihan muuta.
Muistan meinaan että Nvidia tukee SLI tilaa vain tismalleen samoilla korteilla, AMD pysty mix and match mutta siinäkin jotain rajoituksia. Tietty toi ei ole SLI, mutta anyway... SLI:ssä on ollut ongelmia Win10, joten kai tommosessa myös.

En kyllä ihmettele jos tommonen setup meni sekaisin. :D
En edelleen edes tiedä miten tommonen saadaan toimii. :D

Siinä 760 on varmaan muitakin output?
Kyllähän esim. DVI porttiin voi tunkea VGA adapterin, maksaa muutaman euron.

what.jpg

Win10 asetumassa omaan koneeseen. Tosin kävin hakeen just kaupasta uuden koneen kun edellinen kone jo useamman vuoden vanha. Oli kyl melkosta temppuilua asentaa kymppiä tohon vanhaan koneeseen, ei menny ihan kuin elokuvissa. Vielä pitäs pari läppäriä päivittää tämän jälkeen.

^Noup, vaan kone oli sen verran jo vanha ettei meinannu asennus onnistua oikeen mitenkään. Siis tikulta kokeilin mut herjas kaikkea paskaa mihin olen jo tottunu wintoosaa asentaessa, tämä tosin vielä vähän enemmän. Tokihan jos olisin malttanu lukea kaikki netin ohjeet olis varmaan menny heittämällä mut kai sä nyt ymmärrät et aikaa ei ole :D jotenka hain uuden koneen kaupasta, olihan tuo jo viisi vuotta vanha jotenka uusi kone suotakoon. Enkä ostanu edes kalleinta vaan perus koneen jolla pärjään taas hetken.

edit. eipä siinä, kaikki alkaa nyt alusta.

Ihan uusi läppäri alla ja ei suostu W10 asentumaan 8.1:n päälle. Laitoin sitten Linuxin, jossa ei ollut mitään ongelmia.

Ei tainnu olla mahdollisuutta tuoda firefoxista kirjanmerkkei Edgeen? Ei tarjonnut ku chromea, mistä tuoda..
Tosin adblock pitää saada ainakin ennenkuin voin tosissaan alkaa miettiä käyttävänsä edgeä edes toisena selaimena.

Ei tainnu olla mahdollisuutta tuoda firefoxista kirjanmerkkei Edgeen? Ei tarjonnut ku chromea, mistä tuoda..
Tosin adblock pitää saada ainakin ennenkuin voin tosissaan alkaa miettiä käyttävänsä edgeä edes toisena selaimena.
Käsittääkseni sitä ei muutenkaan vielä kannata käyttää ensisijaisena... ainakin luin että sillä on kaikenlaista ongelmaa vielä.
Varmaan tuosta syystä myös normi IE tulee Win10 mukana.

Pitäiskö ton kympin siis olla jo kaikille saatavilla? Mulle ei ainakaan ole vielä tarjonnut vaikka jo aikaa sitten sen sieltä näytön oikeesta alalaidasta "varasin". Vieläki sanoo, että tulee ilmoitus kun on saatavilla.

Mulla ei tosin väliaikaisjärjestelyn takia ole tällä hetkellä kone kokoajan netissä, mutta eilen laitoin sen muutamaksi tunniksi kun käytin sitä.
Lataako se siis päivityksen koneelle ensin omatoimisesti ja ilmoittaa vasta sitten että on saatavilla?

Ei ole vielä kaikille saatavilla. Itse ilmottauduin 10 lautauslistalle toukokuun lopussa ja sain sen julkaisupäivänä. Nyt jakeluja tulee sitten ripotellen sinne tänne.

Pitäiskö ton kympin siis olla jo kaikille saatavilla? Mulle ei ainakaan ole vielä tarjonnut vaikka jo aikaa sitten sen sieltä näytön oikeesta alalaidasta "varasin". Vieläki sanoo, että tulee ilmoitus kun on saatavilla.

Mulla ei tosin väliaikaisjärjestelyn takia ole tällä hetkellä kone kokoajan netissä, mutta eilen laitoin sen muutamaksi tunniksi kun käytin sitä.
Lataako se siis päivityksen koneelle ensin omatoimisesti ja ilmoittaa vasta sitten että on saatavilla?
Ei pitäisi olla vielä kaikilla.
Se porrastus on edelleen käynnissä.

Se lataa sen sitten itse, ja *jossain vaiheessa* sen jälkeen ilmoittaa että nyt voit asentaa.

On kyl ihmeellinen, et vaikka kone ladannu jo sen, niin miks ihmeessä ei julkkaripäivänä voi asentaa, ei taida pahemmin enää siinä vaiheessa tarvita kaistaa.. no päivitykset ok ja aktivointi ollu vissiin jumissa.
Kumminkin voit sillä työkalulla tehdä imagen, jonka se lataa UUDEDSTAAN microsoftilta..

ei vaan omaan järkeen toi oikein käy.

Itsellä ei kumpikaan kone ilmoittanut että anna palaa, duunikoneessa odottelen ilmoitusta edelleen, kotikoneessa asentelin työkalun avulla

Minkälaisia kokemuksia tyypeillä tästä? Onko ollu mitään vaikeuksia esim pelien kans yms.

Sen olen ainakin kuullut että on paljon nopeampi kuin Win7

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom