Windows 10

Nvidia näytönohjaimen jos omistaa, niin pitää käydä käsin hakee W10
Jep. Ei onneks itellä ole. Asennus suoritettu ja hyvältä tosiaan näyttää. Testailua tämä tosin vaatii vielä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitenkähän nämä koneet jossa on jo asennettu Technical versio aiemmin, tässähän ei ole päivitys ohjelmaa ollenkaan. Ja sanotaan nyt etten ole kerenny nettiä sen vertaa lukemaan jossa varmaan tällekkin on ohjeensa.

Jotain juttua oli että Insider ohjelmassa olevat saisi jotenkin release version?

^Näinpä muistelin itsekkin mut mitenkähän se tapahtuu, tosiaan ollu pari viikkoa lomareissulla ja nyt vasta muutaman päivän himassa niin ei ole kerenny lukemaan päivityksestä mitään ohjetta. Yhden läppärin jo päivitin ja näyttää ihan hyvältä.

No nyt on toisessa työkoneessa kymppi myös.
Tein sen päivityksen USB median kautta kun päivitystä tämä kone ei vielä tarjonnut.
Kaikki skulaa tähän mennessä kuin mitään ei olisi tapahtunut, tosin piti nvidiat asentaa.

Yksi kone vielä jäljellä, katsotaan josko tänään jaksaisi.

^Näinpä muistelin itsekkin mut mitenkähän se tapahtuu, tosiaan ollu pari viikkoa lomareissulla ja nyt vasta muutaman päivän himassa niin ei ole kerenny lukemaan päivityksestä mitään ohjetta. Yhden läppärin jo päivitin ja näyttää ihan hyvältä.
Mielestäni Insider ohjelmassa se technical preview saa jonkun päivityksen joka on vastaava kuin retail.

Päivitin linkin kautta insider version. muuten ihan jees mutta aktivointi ei onnistu, tosin ollut monella muullakin ongelmana vissiin aktivointi palvelimet jumissa. erot mitä huomannut insider preview ja lopullisen version kanssa. karttoja ei enää ole ei tosin vaikuta kun en niitä käyttänyt.
En tiedä olisko kartat säilyneet ennallaan jos olisi odottanut automaattista päivitystä.
Insider versiossa oli ongelmia nvidian draiverin kanssa mutta lopullisessa asennuksessa ei ollut ongelmia ainakaan vielä.

Viimeksi muokattu:
Aktivointipalvelimet on tosiaan jossain juntturassa.
Nyt sain päivitettyä kaikki kolme konetta mitkä nyt olen ylipäätään päivittämässä.
Surface Pro 3 tarjosi ihan itse asennusta, kahteen muuhun tein tuon USB tikun ja sillä heti sisään.
Hyvin toimii, ongelmia tähän mennessä tuon yhden koneen boot oli hidas mitä kerran kokeilin, varmaan ongelma poistuu itsestään.

Tykkään kyllä tästä lookista.

Mulla ei oo edes sitä ehdotusta tullut vielä toisella koneella. :(

nVidian ajurit just päivitty Win10 ja DX12 tukeen.
Joo, mulla ei tullut tällä millä nyt kirjoitan eli pelikone. Ei edes sitä latinkia, siksi tein suosiolla ton USB tikun ja päivitin sillä.
Helppoa ja toimii heti.

Huomiona jos on enkku Windows ja käyttää tuota Media creation toolia, ei saa valita sitä update now tjsp optiota (eka vaihtoehto) koska se päivittää väkisin suomenkieliseksi ja ei säilytä siten ohjelmia tai asetuksia.
Eli tokan vaihtoehdon valitsee, eli luo media. Valitsee Windowsin kielen, version, ja bittisyyden. Sitten näyttää sille USB tikun tai tyhjän DVD:n.
Kun se USB tai DVD on valmis, ihan Windowsissa avaa sen kansion ja ajaa setup.exe.

Mulla latasi aika nopeaan sen USB tikun tarvittavat setit, ja asennuksessa meni n.25min.

Tietenkin varmaan joskus huomenna saat muutenkin sen ilmon että voit asentaa.... itse oli pakko saada nyt heti. :D

Joo, mulla ei tullut tällä millä nyt kirjoitan eli pelikone. Ei edes sitä latinkia, siksi tein suosiolla ton USB tikun ja päivitin sillä.
Helppoa ja toimii heti.

Huomiona jos on enkku Windows ja käyttää tuota Media creation toolia, ei saa valita sitä update now tjsp optiota (eka vaihtoehto) koska se päivittää väkisin suomenkieliseksi ja ei säilytä siten ohjelmia tai asetuksia.
Eli tokan vaihtoehdon valitsee, eli luo media. Valitsee Windowsin kielen, version, ja bittisyyden. Sitten näyttää sille USB tikun tai tyhjän DVD:n.
Kun se USB tai DVD on valmis, ihan Windowsissa avaa sen kansion ja ajaa setup.exe.

Mulla latasi aika nopeaan sen USB tikun tarvittavat setit, ja asennuksessa meni n.25min.

Tietenkin varmaan joskus huomenna saat muutenkin sen ilmon että voit asentaa.... itse oli pakko saada nyt heti. :D
Mikähän itsellä mahtoi olla kun tuolla media creation toolilla koitin päivittää niin 3% lataamiseen meni yli 10min (lopetin siinä vaiheessa). Netti kuitenkin 100mbps kuitu. Päädyin sitten kirjoittamaan komentokehotteeseen wuauclt.exe /updatenow ja nyt on win10 ollut alla pari tuntia

Mikähän itsellä mahtoi olla kun tuolla media creation toolilla koitin päivittää niin 3% lataamiseen meni yli 10min (lopetin siinä vaiheessa). Netti kuitenkin 100mbps kuitu. Päädyin sitten kirjoittamaan komentokehotteeseen wuauclt.exe /updatenow ja nyt on win10 ollut alla pari tuntia
Siellä vaan jumii ne content delivery networkit... ei siinä varmaan muuta.
Ite ladannut tänään ton eri reittejä monen monta kertaa, ja vaikka töissä oli tuo 100/20 netti niin kerran meni ikuisuus ladata setti. Sitten taas aiemmin latas varsin kivaa tahtia, ja nyt taas himassa tuli todella nopeasti.

Koitin ite kans tuota "wuauclt.exe /updatenow" metodia toiseen koneeseen kolmekin kertaa, failas latauksen jälkeen asennuksen valmisteluissa joka kerta. Kaksi kertaa jopa tyhjäsin SoftwareDisitrbution kansion jne eikä mitään apua.
Noh, noi on vähän tommosia likasia metodeja et ne vaan ei toimi joillain syystä X.
USB asennukset toimi kyllä hyvin, ja tietty tol läppäril Windows Updaten itse tarjoama menin kans hienosti.

Itsellä toinen kone ei eilen aktivoinut vaikka käsin kokeili muutaman kerran, ja sama nyt aamulla.
Sitten kokeilin vielä kerran ja läpi meni.

Kyl ne kaikki läpi menee ennen pitkää...

Mjoo. Eilen asentelin. Tuntuu muutoin toimivan ihan jees, mutta Geforcen ajurit jökkii jostain syystä. Asentelin manuaalisesti ja laitoin vielä mielestäni puhtaana asennuksena, mutta ainakin GTA 5 antaa nyt erroria käynnistettäessä ja toimii korkeintaan safe modessa. Mikä lie sitten..

Mjoo. Eilen asentelin. Tuntuu muutoin toimivan ihan jees, mutta Geforcen ajurit jökkii jostain syystä. Asentelin manuaalisesti ja laitoin vielä mielestäni puhtaana asennuksena, mutta ainakin GTA 5 antaa nyt erroria käynnistettäessä ja toimii korkeintaan safe modessa. Mikä lie sitten..
Muistanko ihan väärin, mutta eikö GTA V julkaisussa ollut todella paljon ongelmia käynnistää peli? Muistan kyllä kun kaveri kirosi tuota, ja kun googlailin oli hirmuisesti jengiä kellä sama.
Tulee vain mieleen olisiko peli sen verran herkkä että vaikka 7/8 start korjattiin, niin sitten jokin uusi systeemi kympissä pistää solmuun.
Kympissä on tosiaan DX12, ja vaikka sitä ei käytetä niin kyllä peli varmaan sen olemassaolon jotenkin noteeraa.

Aamulla asentelin ja tähän mennessä tulleita ongelmia muutama. Pari vanhempaa VPN-softaa ei toimi. Pitää kokeilla uudelleen asennusta niille. Myös akku tuntuu kuluvan aikaisempaa nopeammin. Muuten vaikuttaa ihan hyvältä.

Aamulla asentelin ja tähän mennessä tulleita ongelmia muutama. Pari vanhempaa VPN-softaa ei toimi. Pitää kokeilla uudelleen asennusta niille. Myös akku tuntuu kuluvan aikaisempaa nopeammin. Muuten vaikuttaa ihan hyvältä.
Olisiko virransäästö asetukset muuttunut päivityksen myötä? Display brightness jne.
Vois olla semmosia asioita mitkä ei suoraan siirry sellaisenaan.
Tietty jos läppärissä on jokin valmistajan power config softa, niin se ei pelitä?

Olisiko virransäästö asetukset muuttunut päivityksen myötä? Display brightness jne.
Vois olla semmosia asioita mitkä ei suoraan siirry sellaisenaan.
Tietty jos läppärissä on jokin valmistajan power config softa, niin se ei pelitä?

Ehkä vähän kiirehdin tuon akun kulutuksen suhteen. Pitää käyttää enempi niin näkee onko todellisuudessa huonontunut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom