Windows 10

Toi zoomi fotarissa meinaa ymmärtääkseni UI kokoa. Vaihtoehdot tällä hetkellä on 100% (tosi pieni) tai 200% (menee jo liian isoksi)...
Se ei siis tottele Windowsin omaa skaalausta, missä on esim. 125% ja 150%.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuukauden päästä toi tulee virallisesti, että sit nähdään, miten potkii. Dx12:n takia tuskin on kiire, koska sitä tukevia pelejä ei ole varmaan tulossa heti läjittäin.

PS. Ja missä vitussa on star citizen? ;)

Vissiin vasta loppuvuodesta ekat DX12 pelit. Battlefront taitaa olla ekoja pelejä jotka tukee DX12. Release oli joku loka/marras tjsp?
Star Citizen nyt menee vielä forever, ei edes FPS moduulia vielä päässy pelaa.

Kysymys:

Jos tuon asentaa tämmöseen win 8.1 läppäriin, niin kuinka tuo asennus käytännössä menee? Eli haluaisin tietää säilyykö kaikki tiedostot jne. kuten silloin kun päivitin 8 ----> 8.1?
Tuon varauksen tein kun mainos päivityksestä näkyy nyt alapalkissa, en vaan tiedä viitsiikö sitä sitten asentaa jos kaikki häviää koneelta taas.

Vanhana mäkkikäyttäjänä voisin heittää tuoreeltaan asiat jotka harmittaa 8.1ssä.

1. Joo ei aukene mullekaan mitä tässä tarkoitetaan. Oon tosin käyttänyt vain 8.1:stä ja siinä kaikki toimii osapuilleen samaan tyyliin kuin windoosa on toiminut sitten 95:n.
2. Mitkä ikonit? Mua hämää edelleen mäkissä tuo finderi joka on joku ihmeen hymynaama? Ei mene ainakaan mun jakeluun että file exploreri on joku hymynaama.
5. Pääasiassa kaikki on hienosti ulkoisella näytöllä. Mutta kun käyttää läppärin omaa näyttöä (joku 1600x? reso, 15") niin esim Chromea ei saa mitenkään zoomattua järkevän näköiseksi, ihme minecraft-palikkaa on kaikki.

AIka hassua ettei apple ole lähtenyt kosketusnäyttökisaan mukaan, varmaan pelailevat ipadiensä kanssa varman päälle ja uskottelevat ihmisille että se on joko tai, läppäri tai ipad, molempia ei voi saada samassa paketissa.

Tää vähän sotii sun 4-kohdan kanssa. Siinä on oma selkeytensä että tatsi- ja hiiripuoli pidetään tiukasti erillään toisistaan. Epäilemättä siellä jotain asian tiimoilta suunnitellaan ja ulos tulee sitten valmista. Ellei käy kuin apple-kellolle ja tulekin kuraa...

Olisi pari tyhmää kyssäriä, joihin kaipaan varmistusta.

Oon ymmärtänyt, että jos upgradeen win8.1 retail lisenssin, niin saan win10 retail lisenssin, eli voin tulevaisuudessa asentaa sen uudelleen mille tahansa koneelle?
Voinko asentaa win10 kokonaan puhtaasti USB-tikulta niin, ettei tarvii olla 8.1 pohjalla asennettuna?

Eli kun aktivoin sen win10 upgrade avaimen, niin mulla on käytännössä windows 10 retail versio ikuisesti, ja voin aina ladata sen asennuksen tikulle ja käyttää aina samaa avainta asennuksessa? Olis nimittäin ikävä asentaa se vanhalle rupukoneelle nyt ja huomata, että eipäs saakaan enää uuteen koneeseen myöhemmin, tai jos kovo räjähtää vuoden päästä, niin en saisikaan enää ilmaista windows kymppiä syystä X.

Muistatteko edellisistä päivityksistä, miten laiteajurit seuraa uuden win -julkaisua? Mulla on muutaman vuoden vanha Acerin läppäri ja kymppi kiinnostaisi (kun ilmaiseksi saa...), mutta ajureita ei näköjään ole ainakan vielä saatavilla (tuleekohan noin vanhaan koneeseen lainkaan?). Kun päivitin seiskasta kasiin, niin ilman oikeita ajureita kone oli aika jäätävä käyttää.

Muistatteko edellisistä päivityksistä, miten laiteajurit seuraa uuden win -julkaisua? Mulla on muutaman vuoden vanha Acerin läppäri ja kymppi kiinnostaisi (kun ilmaiseksi saa...), mutta ajureita ei näköjään ole ainakan vielä saatavilla (tuleekohan noin vanhaan koneeseen lainkaan?). Kun päivitin seiskasta kasiin, niin ilman oikeita ajureita kone oli aika jäätävä käyttää.
Samat oli mulla haasteet 7 --> 8. Joutui vetäsemään 7 takaisin media koneessa, kun ei ajurit toiminut ollenkaan näytönohjaimen kanssa. En tuota media konetta varmaan päivitä nyt ollenkaan. Ostin uuden läppärin tuossa pari kuukautta sitten, ja tähän tulee kyllä laitettua päivitys varmaan saman tien.

Tällä työkalulla voi asentaa Windows 10 -päivityksen heti: https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
Tällä voi vissiin asentaa clean install sit heti kärkeen? Eli tekee mediat 7/8/8.1 koneella ja asentaa. Avaimen se varmaan tallentaa jotenkin itseensä.

Jäi nyt USB tikku kotiin, mutta työkone oli jo eilen ladannu tuon kympin (sen asennusmedian löytää, C:\ juuressa hidden kansio "$Windows.~BT) eli eiköhän se tässä päivän aikana tarjoa asennusta.

Taidan kyl vetää kaikkiin 8.1 koneisiin ihan upgrade.
Piti pelikoneeseen himassa tehdä clean, mutta en ole saanut aikaseksi ostaa uutta SSD:tä vielä...... piti siihen vetää clean W10. Pitää miettiä, josko kuitenkin tekisi sen cleanin sille.
Surface Pro 3 ja duunin pöytäkone sit ihan upgrade.

Ihan jees prosessi tää W10 update maailmanlaajuisesti. :D

“Based on numbers I am hearing from multiple sources, Microsoft has reserved up to 40Tb/s per second of capacity from all of the third-party CDNs combined. To put that number in perspective, some of Apple’s recent largest live events on the web have peaked at 8Tb/s. Windows 10 is expected to be five times that and will easily be the largest day/week of traffic ever on the Internet. QoS problems are to be expected, especially since all of the CDNs will be rate limiting their delivery of the 3GB download and many ISPs will max out interconnection capacity in certain cities.”

http://microsoft-news.com/windows-10-rollout-to-have-massive-load-on-cdns-worldwide/

Tällä työkalulla voi asentaa Windows 10 -päivityksen heti: https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
Paitsi että ei kannata jos on enkku Windows, voi päivittää tuolla vain suomenkieliseen.................................................
Kokeilin just.
Tämän koneen Windows Update ei vielä tarjoa W10 päivitystä, joten työkalulla kokeilin. Harmaan vaihtoehto että säilytä ohjelmat ja asetukset, ja alhaalla luki syynä se että kieli vaihtuu.

Taidanpa siis venailla että Windows Update sen tarjoaa.

Surface Pro 3 tossa sen sijaan jo sai Windows Update kautta päivityksen, ja sen on kohta valmis.
Vähän pelottavasti tosin sen päivitysnäkymä on suomeksi tällä hetkellä, toivottavasti toi nyt ei suomenkieliseksi sitä vetänyt.... jos veti ehkä sen voi vaihtaa, meinaan tossa SP3 pysty vaihtaa kielen kun ekan kerras boottas ja oli suomeksi.

EDIT: Tosin sen enkun saa säilyyn niin, että työkalulla ihan sen USB median jossa saa valita kielen minkä lataa.
Sit boottaa siltä ja päivittää...........
Äh.
Anyway se option suoraan että päivitä ei annan valita enkkua, vaikka nykyinen on enkku.

Viimeksi muokattu:
Ihan hienon näköinen tuo W10 on, mitä nyt jo Surfacella pläräilin.
Nyt seuraavaks tähän toiseen työkoneeseen, mut pitää mennä sen toolin kautta kun Update ei vielä tarjoa.

Mulle tarjosi update ja nyt menee päivitys. Saa nähdä toimiiko ajurit päivityksen jälkeen. Ollaan jännän äärellä.

Mulle tarjosi update ja nyt menee päivitys. Saa nähdä toimiiko ajurit päivityksen jälkeen. Ollaan jännän äärellä.
Nvidia näytönohjaimen jos omistaa, niin pitää käydä käsin hakee W10 ajurit.

saako tusta ton median talteen ja asennettua tyhkään koneeseen vai miten tämä menee? Mulla on myös win 8 päivityksenä, niin on aika säätöä, kun jotta sen voi asentaa pitää olla seiska asennettuna jonka päälle sit voi vetää puhtaan asennuksen...

siis tarkoitan tilannetta jossa haluan asentaa tuon uudesetaan, esim ostan uuden kovon järjestelmälevyksi

Noni, sain tähän duunin pöytäkoneeseen asentumaan tuon W10 vaikka kone ei vielä itse sitä tarjoa.

Tätä ei kannata tosin tehdä jos ei ole "comfortable" näiden kanssa.
** You have been warned. **

Ensin tuo Jeff Loucks ohje missä nimetään tuo yksi kansio uusiks (käytännössä poistetaan): http://answers.microsoft.com/en-us/...r/8d98d924-b0b1-4f2b-bb4b-13f38126c588?auth=1

Tosin tämän kohdan "type rename c:\windows\SoftwareDistribution softwaredistribution.oldand press enter" tein ihan niin että Windows Explorer nimesin vain tuo SoftwareDistribution kansion alla olevan Downloads kansion muotoon Downloads.old, ja sitten starttasin tuon update servicen uusiksi.

Sitten perään tämä ohje: https://www.reddit.com/r/Windows10/..._love_of_god_do_not_run_installexe_in/ctjwh7s

Nyt mulla ihan Windows Update lataa tuota W10 ja kun valmis antaa sen asentaa.

Eli jos ei ole tuttu koneiden kanssa niin odottaisin ihan että kone sitä päivitystä tarjoaa. Minkäs teet kun pitää hosua ja saada heti nyt. :D

saako tusta ton median talteen ja asennettua tyhkään koneeseen vai miten tämä menee? Mulla on myös win 8 päivityksenä, niin on aika säätöä, kun jotta sen voi asentaa pitää olla seiska asennettuna jonka päälle sit voi vetää puhtaan asennuksen...

siis tarkoitan tilannetta jossa haluan asentaa tuon uudesetaan, esim ostan uuden kovon järjestelmälevyksi
Pitää tehdä niin, että ensin päivittää sen 8 > 10, sitten teet tuolla työkalulla sen median USB tikulle tai DVD:lle.
Voi sen tehdä jo nyt Win 8:ssa, mutta vasta päivityksen jälkeen voit kaivaa sen avaimen joka sulle luodaan Win 8 avaimeista päivityksen yhteydessä.

Noin voi sitten asentaa uusiksi myöhemmin.

Pitää vähän perua pahoja puheitani, tämä 10hän on varsin mainion oloinen tekele! Erityisesti muokattavuus on hyvä, uus starttivalikko rokkaa! Vielä ei ole yhtään isompaa bugia vastaan tullut.

Surfacella toimii tosi hyvin ja loogisesti tuo näppäimistö>tablettivaihtelukin.

Juu ja mielestäni Surfacella tyylikkään näköinen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom