Windows 10

Ei varmaankaan, tosin en kokoaikaa koneen ääressä ollut. Kyllä se sitä ihan latas ainakin, kun johonkin 30 prosenttiin asti pääsi. 382gt näyttäisi vapaata tilaa olevan.
Oli miten oli toi ei liity siihen miten päivityksen pakotti, paska tuuri jossain asiassa muuten.
Mitähän tuossa voisi kokeilla....

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Se lähti kuitenkin ihan asentamaan, eli se varmaan meni semmoseen ruutuun asti missä on semmonen ympyrä keskellä näyttöä missä prosentit. Ei sen muuten tarttis palautella vielä.
Vitsit kun tietäisi mitä se sanoo sanasta sanaan, olisi helpompi auttaa.
Jos kokeilee uusiksi pelkään että se lataa sitä uudestaan....................

Joo siinä oli se ympyrä juttu missä näky prosentit ja kaikkea tekstiä että tietokone sammuu asennuksen aikana useita kertoja yms. Sitten siihen vaan oli ilmestynyt 5 minuutin sisällä toi teksti että palautetaan entinen windows versio. Pitää päivällä koittaa asentaa uusiksi, sitten ainakin näkis jos siinä jotain tarkempia tietoja sattuikin vilahtamaan jos ei toisella yrittämälläkään suostu asentamaan loppuun asti.

Itse kiersin tuon palautuksen asentamalla vain omat tiedot säilyttäen, eli ohjelmat poistettiin. Sen jälkeen kun Windows 10 oli aktivoitu, tein vielä puhtaan asennuksen ohjauspaneelin kautta "formatoimalla". Saipahan hyvän tekosyyn puhdistaa winukan SSD:ltä kaikki ylimääräinen :rolleyes:

Eli käytännössä vaikuttaa siltä että jokin tietty ohjelma aiheuttaa tuon päivityksen failin.
Kokeilisin poistaa ns. turhia ohjelmia, ja ensimmäisenä tulee mieleen jos on jokin anti-virus minkä itse asensit. Noi aiheuttaa kaikenlaista hölmöä joskus....

Mikähän mulla mättää, kun en pysty windows kymppiä lataamaan? Kuukausi sitten sen varasin kun tuli se ilmoitus tuonne oikeaan alareunaan jossa se tosin vieläkin näkyy ja lukee se, että "ok ilmoita sitten kun valmis" blaablaa. Itestään siis ei ole alkanut sitä lataamaan kuten sen ymmärtääkseni olis pitänyt, enkä sitä tuolta windows updatestakaan pysty lataamaan. Sieltä kun katson päivityshistoriaa, niin näkyy monta kertaa peräkkäin "Päivitä Windows 10-home versioksi Epäonnistui Tärkeä 31.7.2015..." Mitä tässä nyt pitäs tehdä? Ja siis windows 7 on tässä käyttiksenä ja pitäisi olla yhteensopiva windows 10 kanssa. Ja mites kaikki tiedostot, siirtyykö ne tuon asentamisen mukana vai pitääkö ne varmuuskopioida?
Mulla luki sama teksti mutta sain ladattua windowsin omalta sivulta http://www.microsoft.com/fi-fi/software-download/windows10 tuon työkalun. Tuolla sitten asensin vaan suoraan koneeseen sen sijaan että olisin tehnyt erikseen asennus median.

Mulla luki sama teksti mutta sain ladattua windowsin omalta sivulta http://www.microsoft.com/fi-fi/software-download/windows10 tuon työkalun. Tuolla sitten asensin vaan suoraan koneeseen sen sijaan että olisin tehnyt erikseen asennus median.
Tästä huomio taas, että jos on enkku Windows niin tuon työnkalun ekalla optiolla se pakottaa suomenkieliseksi ja samalla menettää asetukset ja ohjelmat. Tiedostot säilyy, mutta tosiaan ohjelmat lähtee ja kieli vaihtuu....

Anyway, tuolla USB/DVD medialla se päivitys varmaan onnistuu. Siinä mediassa voi olla vähän erilainen se päivitysprosessi ja siten ei feilaa, vs. se Windows Update versio.
@Spitfera jos ei se Windows Update tapa toimi niin tuolla se varmaan onnistuu, tarvitsee vain 4GB+ USB tikun tai sitten DVD valinnalla saa .ISO tiedoston. Oon ymmärtänyt että sen .ISO voi myös mounttaa ja niin asentaa, tosin pelkään tuossa vaihtoehdossa että jossain kohtaa jokin kone ei tunnista sitä virtuaaliasemaa ja keskeytyy jotenkin väärin se päivitys. :D
USB median jos tekee voi valita sitten enkun (jos nykyinen enkku siis), ja tietty valitsee täsmäävän bittisyyden ja version eli home/pro.

Sen .ison voi tallentaa levyn kulmalle, win8.1 ainakin mounttas sen suoraan ku vaan klikkas sitä ja sit mountatulta asemalta vaan setup

Suosittelen tota tapaa, se on hyvin yksinkertainen.

Kohta vois kokeilla uudestaan asentaa. Mutta liekköhän se ainakaan antivirus on mikä tässä mättää, kaverilla on kanssa tämä avastin pro versio koneella ja oli eilen ongelmitta asentanut itelleen windows 10.

Toi Antivirus oli vaan random heitto, tuskin siinä ongelma.

@kiivi3 Spitferalla on Windows 7, joo kausilla voi tuon tehdä. Seiska vaatii sit clonedrive tms

Päivitetty Win 8.1 -> Win 10, ei suostunut aluksi päivittymään ja ilmoitti virheestä, tämän ohjeen avulla onnistui, luulen että vasta kun tein wu: n vianmäärityksen ja jonkun korjasi niin tällöin alkoi lataamaan päivitystä.
Itse päivitys näyttää olevan onnistunut, kaikki tuntuu toimivan pikatestillä ok.

Linkki mbnetin samaan ohjeeseen.

Olihan se pakko testata toisella koneella tätä win10:ä. Asennus meni sinänsä ok että rullaili oman aikansa ja sitten asensi.
Nyt kuitenkin kun sen asennuksen jälkeen käynnistyi uudelleen, niin on niinkuin tuossa tilanteessa missä näkyy työpöytä ja uusi hieno tumma alapalkki. Mut mut. Ruutu vilkkuu ja mitään ei pääse tekemään - paittsi siis ctrlaltdel antaa tehtävien hallinnan avata. CPU huutaa 95% kun tehtävien hallinnan avaa ja sieltä näkee sen.
Ei varmaan normaalia toimintaa. Ja miten tästä nyt sitten muuta kuin "lekaa peliin ja verkkokauppaan mars" voisi edetä?
Odotellaan?

Täs on nyt rämpytetty joka näppäintä ja en pääse siihen valikkoon mistä dafemoodiin pääsis. F8 ollu kovasti käytössä.

Jaahans. Eli kun pääsin safemoodiin niin toi paska käynnistää jonkun HP:n recovery managerin. Jepajee.
System recovery palauttaa näköjään tehdasasetuksiin koko paskan. Ja siis pohjalla on w7. Poistas kaikki tiedostot sun muut.

Jos pystyy siel safe modessa jotain tekee (ei kai se HP ainoa asia ole mitä voi tehdä?) , niin kokeilisin poistaa Nvidia ohjelmat / ajurit.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom