Windows 10

On kyl ihmeellinen, et vaikka kone ladannu jo sen, niin miks ihmeessä ei julkkaripäivänä voi asentaa, ei taida pahemmin enää siinä vaiheessa tarvita kaistaa.. no päivitykset ok ja aktivointi ollu vissiin jumissa.
Kumminkin voit sillä työkalulla tehdä imagen, jonka se lataa UUDEDSTAAN microsoftilta..

ei vaan omaan järkeen toi oikein käy.

Itsellä ei kumpikaan kone ilmoittanut että anna palaa, duunikoneessa odottelen ilmoitusta edelleen, kotikoneessa asentelin työkalun avulla
Kyllä se edelleen ruuhkauttaa muita palvelimia sen jälkeen kun on jo ladattu ja lähtee asentamaan.
Onhan esimerkiksi nyt aktivointiserverit jumissa, ja jengi ihmettelee kun Windows ei aktivoidu. Eli vähän himmaillaan tuota Customer support loadia päivityksenkin porrastamisella.

Toi et tikku ei osaa käyttää sitä ladattua tavaraa on toki hassua, mutta taitaa ne erota toisistaan ainakin näin. Lisätään soppaan että MS tuskin halusi jengin lähteä pakottamaan päivitystä, eli toi media creation tool on oma juttunsa.

Minkälaisia kokemuksia tyypeillä tästä? Onko ollu mitään vaikeuksia esim pelien kans yms.

Sen olen ainakin kuullut että on paljon nopeampi kuin Win7
Hyvin toimii, olen myös pelannut.
Mitä tulee nopeuteen, niin kyllähän jo 8.1 oli parempi vaihtoehto pelaajille. W10 tosin vie seuraavalle tasolle koska DX12. Tosin ekat DX12 pelit tulee loppuvuodesta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä se edelleen ruuhkauttaa muita palvelimia sen jälkeen kun on jo ladattu ja lähtee asentamaan.
Onhan esimerkiksi nyt aktivointiserverit jumissa, ja jengi ihmettelee kun Windows ei aktivoidu. Eli vähän himmaillaan tuota Customer support loadia päivityksenkin porrastamisella.

Toi et tikku ei osaa käyttää sitä ladattua tavaraa on toki hassua, mutta taitaa ne erota toisistaan ainakin näin. Lisätään soppaan että MS tuskin halusi jengin lähteä pakottamaan päivitystä, eli toi media creation tool on oma juttunsa.

Hyvin toimii, olen myös pelannut.
Mitä tulee nopeuteen, niin kyllähän jo 8.1 oli parempi vaihtoehto pelaajille. W10 tosin vie seuraavalle tasolle koska DX12. Tosin ekat DX12 pelit tulee loppuvuodesta.

Juuh. Varmaan tulee laitettua sitten kun tulee joku peli, mikä käyttää DX12:a.

Tämähän on erittäin positiivinen yllätys. Eilen asensin ja nopeasti sekin meni. Nyt tässä pläräillyt ja testaillut kaikkea niin hyvältä vaikuttaa!

Kone tuntuu jotenkin nopeammalta ja käy varsin kevyesti verrattuna aiempaan.

Tämähän on erittäin positiivinen yllätys. Eilen asensin ja nopeasti sekin meni. Nyt tässä pläräillyt ja testaillut kaikkea niin hyvältä vaikuttaa!

Kone tuntuu jotenkin nopeammalta ja käy varsin kevyesti verrattuna aiempaan.
Juu sehän on kiva ylläri että jo 8/8.1 oli vähintään yhtä nopea kuin 7, mutta 10 jatkaa vielä parempaan suuntaan. :)

Tosiaan jos joku venaa et kone sanoo että voit asentaa W10 nyt, niin tota... ehkä se USB tikku on ihan hyvä vaihtoehto.

14 miljoonaa päivitti Windows 10:iin vuorokaudessa, varattujen päivitysten jonon purkuun menee viikkoja
http://muropaketti.com/14-miljoonaa...ujen-paivitysten-jonon-purkuun-menee-viikkoja

:D

EDIT: Kappas, ihan uusi metodi pakottaa päivitys, ja tämä kuitenkin sitten tulee Windows Update kautta eli ei tarvi säätää tikkujen yms kanssa:

Warning:Serious problems might occur if you modify the registry incorrectly. Before you modify it, back up the registry for restoration in case problems occur.

Locate the registry key: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\OSUpgrade]

It should exist, but if not, create it.

Create a new DWORD (32-bit) Value with Name = "AllowOSUpgrade” (without the quotes), and set the Value = 0x00000001.

Once the registry key is modified, close and reopen the desktop Control Panel, go to Windows Update and check for updates. You should now be able to click the Get Started button to upgrade to Windows 10. Note: Windows 8.1 users must go to the desktop Control Panel, and not the modern Windows Update UI.”

Via: http://answers.microsoft.com/en-us/...0/d695e827-9774-4e10-8972-df8d51a7bb51?auth=1

Jeps asennus onnistuneesti läpi, kympillä kirjotellaa :) Oli tosin taustakuvat sotkenut mutta vanha teema oli tallessa niin palautti sen niin oikeat taustakuvat monitoreilla.

Noni, hyvä homma!
Itsellä kans meni taustakuva sekoili jotenkin, mutta nopeasti sen takaisin sai.

Hyvä vinkki tuo rekisterin muokkaus, lähti täälläkin päin Windows 10 asentumaan. Valitettavasti pysähtyi 71% asennus ja parin buuttikerran jälkeen tuli lukemaan "Restoring your previous Windows install". Nyt ollaankin sitten takaisin Windows 8.1:ssa, ärärärärärärärä! :confused:

Ilmeisesti DVD:ltä asennus ei onnistu ilman aktivoitua Windows 10 cd-keytä (joka tulee päivittäessä?). En oikein ymmärrä tuotakaan, kun tuolla Media Creation Toolilla päivittäessä ohjelma herjaa väärästä Windowsin kielestä... Ei kyllä muistaakseni Windows 8:n asennus ollut näin vaikeaa :D

Viimeksi muokattu:
Mikähän mulla mättää, kun en pysty windows kymppiä lataamaan? Kuukausi sitten sen varasin kun tuli se ilmoitus tuonne oikeaan alareunaan jossa se tosin vieläkin näkyy ja lukee se, että "ok ilmoita sitten kun valmis" blaablaa. Itestään siis ei ole alkanut sitä lataamaan kuten sen ymmärtääkseni olis pitänyt, enkä sitä tuolta windows updatestakaan pysty lataamaan. Sieltä kun katson päivityshistoriaa, niin näkyy monta kertaa peräkkäin "Päivitä Windows 10-home versioksi Epäonnistui Tärkeä 31.7.2015..." Mitä tässä nyt pitäs tehdä? Ja siis windows 7 on tässä käyttiksenä ja pitäisi olla yhteensopiva windows 10 kanssa. Ja mites kaikki tiedostot, siirtyykö ne tuon asentamisen mukana vai pitääkö ne varmuuskopioida?

^ lueppa pari postausta ylempää.. useiden viikkojen jonot.. eli joko odotat rauhas, vois kestää kauankin, tai alat muuta kautta sitä asentaa.

Näin on, ja tosiaan siellä tulee tuota failed merkintää jos sun konees ei vielä ole ns. saanut lupaa päivittää.
Tiedostot, ohjelmat, yms kaikki säilyy.

Jep tietenkään en vitutuksissani lukenut ylempää mitään :D Pitäskö mun sit koittaa tolla TML:n postaamalla tavalla, vai mitä meinaat että kone ei ole saanut vielä ns. lupaa päivittää?

Jep tietenkään en vitutuksissani lukenut ylempää mitään :D Pitäskö mun sit koittaa tolla TML:n postaamalla tavalla, vai mitä meinaat että kone ei ole saanut vielä ns. lupaa päivittää?
Toi rekisterin muokkaus tuntuu olevan aika hyvä tapa, siinä mielessä ettei tarvi mitään tiedostoja poistella tai kirjotella jotain komentoa cmd:hen. Mulla toi cmd tapa vielä failas, mutta ainakin Crafin:illa se skulas.

Yksi tapa on myös se tikun teko, mutta sekin on vähän pidempi rosessi.

EDIT: Toi ohje rekisterin muokkauksesta on muuten vähän hassu, meinaan toi arvo "0x00000001" ei käy, mutta kirjoittaa 1 siihen on sama asia.... se muokkaantuu sit tuohon "0x00000001".

Viimeksi muokattu:
Selitäppäs nyt tyhmälle, että miten mä siis tarkalleen ottaen tämän nyt teen? Minne mun pitää tuo ihme pitkä registry key koodi kirjottaa ja pitääkö mun sitä ennen jotain muita juttuja tehdä?

Selitäppäs nyt tyhmälle, että miten mä siis tarkalleen ottaen tämän nyt teen? Minne mun pitää tuo ihme pitkä registry key koodi kirjottaa ja pitääkö mun sitä ennen jotain muita juttuja tehdä?
Eli ensin avaat regedit:
  • In Windows 8.1, right-click Start button and then choose Run / In Windows 7, click on Start.
  • In the search box, or Run window, type the following: regedit
  • and then press Enter.
Sitten:

Ensin etsitään se oikea paikka:

1.png

2.png

Luodaan se uusi DWORD kuten näin, eli right-click tuohon oikeaan osaan missä kuvassa mulla näkyy pari kpl:

3.png

Nimeät sen kuten tuossa:

4.png

5.png

Annetaan arvo 1 ja OK:

6.png

Sit näkyy jo että on oikein:

7.png

Ja viimeisenä:

Once the registry key is modified, close and reopen the desktop Control Panel, go to Windows Update and check for updates. You should now be able to click the Get Started button to upgrade to Windows 10.

Jaahas. About tunnin latasi, sitten ilmestyi teksti "Palautetaan aiempaa Windows versiota..." Ja nyt sitten jälleen alkupisteessä. Mitäs helvettiä? Liian vähän muistia? Näkyy, että ramia 3,68gt käytettävissä.

Jaahas. About tunnin latasi, sitten ilmestyi teksti "Palautetaan aiempaa Windows versiota..." Ja nyt sitten jälleen alkupisteessä. Mitäs helvettiä? Liian vähän muistia? Näkyy, että ramia 3,68gt käytettävissä.
Sanoiko se sitten mitään syytä?
Paljon on tilaa C: asemalla?

Sanoiko se sitten mitään syytä?
Paljon on tilaa C: asemalla?
Ei varmaankaan, tosin en kokoaikaa koneen ääressä ollut. Kyllä se sitä ihan latas ainakin, kun johonkin 30 prosenttiin asti pääsi. 382gt näyttäisi vapaata tilaa olevan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom