Windows 10

Toki tuosta hinnasta se, että kun MS sanoi tämän olevan viimeinen Windows versio.
En sitten tiedä jos vaikka 2-3 vuoden päästä on joku iso päivitys, niin onko se ilmainen vai ei. Onko siinä sitten joku nimellinen hinta kuten $10 tms, who knows.

Oli miten oli nää kuluttajien Windows lisenssit ei ole se millä MS rahansa tekee.
Suurempi hyöty on vain saada jengi päivittämään. Ihan samalla tavalla se Win 8 makso turhat $15 silloin alussa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikös tää nyt varmista sen ettei siellä mitään subscription roskaa ole tulossa: http://hexus.net/tech/news/software/83585-windows-10-retail-pricing-confirmed-microsoft/

The following prices have been confirmed:
  • Windows 10 Home - $119
  • Windows 10 Pro - $199
  • Windows 10 Pro Pack (to switch from Home to Pro version of the OS) - $99

Eli ihan sama ku Win 8.
Se tosin vähän yllätti ettei noita hintoja laskettu. Kovilta tuntuu hinnat kun kasailee konetta, tosin silloin yleensä saa OEM hinnalla mistä putoo ehkä joku n. 25%.

Ihan sama, en mä tota asenna vielä. Kun on tullut tarpeeksi arvioita hyödyistä/haitoista, niin katson sitten uusiksi. Tää nykyinen win 8.1 pro toimii kuin sustabodarin penkki eli ei tarvetta päivittää.

Itse vedän varmaan töihin heti, ja vielä upgrade vain.
Katselen siellä hetken, ja sitten tärkeämpään eli kotikoneeseen millä pelejä pelataan. :D

Himassa toki jarruttaa se, että ajattelin vetää clean installin jossa kynnys tehdä se on vähän isompi.
Plus pitää valita joku kiva uus SSD sille kympille, eli pitää kattoo SSD status sit uusiks sillon ku tulee ulos.

1. Ostin just SurfacePro3en ja tässä on ruma 8.1 sisällä. Kannattaako minun ladata heti tuo 10 esiversio ennenkuin vedään sisään yhtään mitään muuta? terv. mäkkimies.

1. Ostin just SurfacePro3en ja tässä on ruma 8.1 sisällä. Kannattaako minun ladata heti tuo 10 esiversio ennenkuin vedään sisään yhtään mitään muuta? terv. mäkkimies.
Kyl mä odottelisin sitä heinäkuun lopun Win 10 julkaisua.
Enpä ole katsonut enkä jaksa nyt katsoa, onko siellä jos se notifikaatio että varaa ilmainen Win 10 päivitys?

Olihan se nyt selvä, mutta hyvä kuulla.

Windows 10: After the free upgrade, you can perform a clean install if needed
http://www.neowin.net/news/windows-...ade-you-can-perform-a-clean-install-if-needed

Jää tosin vähän epäselväksi että pitääkö tuossa upgradee, ja sitten voit tehdä clean install? Ei kai........ kai se on sama ku Win 8 kanssa, että se upgrade tool antaa tehdä asennusmedian miltä voi tehdä clean install.
Toi upgrade then clean ei edes onnistu, kun ajattelin vaihtaa uuden SSD:n sinne.

Ei näy sitä päivitysvarauskikkaretta alapalkissa. Vois kyllä kokeeksi latailla jos siihen nyt tulee mahdollisuus.

Ei näy sitä päivitysvarauskikkaretta alapalkissa. Vois kyllä kokeeksi latailla jos siihen nyt tulee mahdollisuus.
Mulla tuli kotikoneeseen vasta aivan äsken. Eli tällä koneella meni syystä tai toisesta parikin päivää että tuli ilmoitus.
Jollain logiikalla tuo on varmaan porrastettu, "muutamaan" koneeseen se ilmoitus kuitenkin pusketaan joten pientä throttlausta.

Olisi kyllä ihan hyvä, jos tuo ilmoitus poistuisi sitten, kun on mennyt ja klikannut oman "varauksensa".
Mutta ei, siellä se nyt vaan sitten on. Ilmeisesti niin kauan, että tuo varsinainen upgrade tapahtuu.

Mulla tuli kotikoneeseen vasta aivan äsken. Eli tällä koneella meni syystä tai toisesta parikin päivää että tuli ilmoitus.
Jollain logiikalla tuo on varmaan porrastettu, "muutamaan" koneeseen se ilmoitus kuitenkin pusketaan joten pientä throttlausta.

Juu, tämmöistä itsekin ajattelin. Pitää odotella.

Tuosta saa kuvan että myös se upgrade ei tule. Sitä ei taida MTM1977 hakea?
Pelkän notifikaation poisto ei vissiin ole mahdollista?

Hmm ymmärrän tuon niin että varaus ja "get w10 appi" ois eri juttu. Tosin ymmärtämiseni on Lil Jonin tasoa. "If you can't remember whether you reserved your copy, you can check your upgrade status. To do so go to the Control Panel > Windows Update, and you'll notice the "Windows 10 Upgrade reserved" message."

Mutta eikai kokeilusta mitään menetä. Jos mainos ei poistu ja varauskin häviää niin voihan sen klikidi klikkaa uudestaan :)

Eka kohta on aika selvä, peru sen appsin kautta.
Silti toisessakin kohdassa lukee että: "but if you don't want to upgrade or get reminded, you can easily".
Saisi kuvan että kumpikin peruu.

Joo, siis mä olen sen upgraden varannut. Pointti oli siis se, että nyt kun olen jo sen tehnyt niin omasta mielestä turhaa, että se kuvake edelleen siellä nököttää.
Enkä nyt äkkiseltään löytänyt mitään optiota päästä eroon siitä. No, kai siihenkin tottuu :D

Saahan sen piiloon ainakin alapalkista, kun klikkaa sitä nuolta ja "customize". Valitsee sille Win10 kuvakkeelle sitten "hide icon and notifications".

Saahan sen piiloon ainakin alapalkista, kun klikkaa sitä nuolta ja "customize". Valitsee sille Win10 kuvakkeelle sitten "hide icon and notifications".

Joo, toki tuota kautta saa piiloon ihan mitä vaan. Mietin vaan, että ehkä tuo on ihan tarkoituksella jätetty noin, eli sinne tulee sitten myöhemmin jotain notifikaatiota tms.
Eli paras olisi, jos sen saisi siitä itse notifikaatiosta piiloon ja pomppaisi sitten uudestaan esille, jos jotain uutta tulee.

Ei tuo nyt iso juttu ole, ei isosti pilaa mun käyttökokemusta ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom