Winclub?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ilman sen suurempaa henkilökohtaista hyökkäystä, niin veikkaan että säkin kuitenkin teet ton päätöksen suurelta osin mielikuvien perusteella. Ihan vaan tosta sun ylläolevasta pohdinnasta päätellen.

ei, kyllä minä teen sen oman päätelmäni ihan sen suhteen, mitä informaatiota minulle on tästä asiasta annettu - eli internetin tuomien avujen perusteella. ei siihen mielikuvat liity millään tavalla. samalla tavalla sinäkin varmaan pohjaat ne omat päätöksesi tästä asiasta siihen internetin tuomaan tietoon, eli mitä asiasta on kirjoitettu ja meille tietoon annettu.

asia olisi eri, jos krp tai muut viranomaiset olisivat puuttuneet klubin toimintaan, tai jos rikosilmoituksia olisi tehty. toki suuri osa keskustelupalstojen kirjoittajista teilaa sen asian sillä, että viranomaiset eivät kertoisi jutun etenemisestä - mutta kyllä tähän mennessä suomalainen viranomaiskäytäntö on ollut se, että jos tällainen homma olisi jollakin tavalla epäiltävä, niin siitä olisi kyllä tiedotettu että se tutkintaan asti on edennyt. tässä tapauksessa tietoon on annettu se, että klubin toiminta ei ole edennyt edes esitutkintaan asti.

jos sinulla on toista tietoa viranomaisten menettelytavoista, niin kerro ihmeessä - itse olen ainakin saanut viranomaistutkinnasta tuon kuvan. yleensä viranomaiset antavat kansalaisille heti tiedon näistä asioista että se on tutkinnassa, jotta kukaan muu ei enää joutuisi uhriksi. suomi ei ole ainakaan tähän mennessä ollut tällaisissa asioissa mikään jenkkiläisten elokuvien kaltainen salamyhkäinen toimintaelin, joka tutkii salassa kertomatta siitä julkisuuteen. huumehommat, tai aseisiin liittyvät caset ovat sitten asia aivan erikseen.

edit. ja se ylläoleva pohdinta kohdistuu siihen aiempaan kommenttiini tästä asiasta, tässä samassa ketjussa - tarkoittaen sitä, että suomalaiseen periolemukseen piirtyy suuri kateus toisiin ihmisiin, ja harvoin kyetään ajattelemaan mitään positiivista toisista ihmisistä, saati sitten ajattelemaan mitään positiivista toisten menestyksestä. ja tämän on saanut ihan itsekin kokea monin eri tavoin - eikä ne liity taas tähän asiaan mitenkään. olisi vaan hienoa huomata, että joskus suomalainenkin kykenee tekemään jotain todella positiivista - ja varsinkin antamaan toisille suomalaisille jotain positiivista.
 
taicaviitta sanoi:
ei, kyllä minä teen sen oman päätelmäni ihan sen suhteen, mitä informaatiota minulle on tästä asiasta annettu - eli internetin tuomien avujen perusteella. ei siihen mielikuvat liity millään tavalla.
...
voisi kuvitella että ne panikoivat ihmiset olisivat halunneet ottaa jo enemmän kuin oman osansa systeemistä ulos
Eikö tosiaan millään tavalla? Toi sun koko pohdintas perustui henkilökohtaisiin mielikuviin asian tiimoilta. Ainoa fakta mikä siitä löyty oli se, ettei asia nyt tiedettävästi ole poliisitutkinnassa, mikä sinällään (ilman kuvitelmia:D) ei merkitse yhtään mitään.

Kyseessä on vähän samanlainen pohdinta, että eiköhän ne kirkotkin olis jo aikaa sitten hävinneet, mikäli jumalaa ei olisi olemassa. Ja käytännössä huijaukset perustuukin nimenomaan siihen, etteivät ihmiset osaa erottaa faktoja omista mielikuvistaan ja uskomuksistaan. Myyntityö tehdään juurikin niin, että laitetaan vastapuoli todistelemaan miksei asia muka voisi olla totta, mikä vastaa oikeastaan aika täydellisesti sitä mitä uskovaiset tekee, eli pyytävät todistamaan miksei jumala muka voisi olla olemassa.

Negaation todistaminen on mahdotonta, mitä sitten pidetään jonkinlaisena voittona. Ja toisaalta oikeutetustikin, koska tietty määrä ihmisiä sitä aina pitää todisteena siitä, että kyseisessä kusetuksessa on sittenkin jotain perää. Faktoihin perustuvan mielikuvan voi rakentaa niin, että olettaa kaiken olevan epätotta ja katsoo mitä pystyy luotettavasti ja kiistattomasti todistamaan oikeaksi. Tällöin esim. winclubin tapauksessa jää aika vähän jäljelle.
 
Eikö tosiaan millään tavalla? Toi sun koko pohdintas perustui henkilökohtaisiin mielikuviin asian tiimoilta. Ainoa fakta mikä siitä löyty oli se, ettei asia nyt tiedettävästi ole poliisitutkinnassa, mikä sinällään (ilman kuvitelmia:D) ei merkitse yhtään mitään.

niin... kuten sanoin, pohjaan päätelmäni vain siihen tietoon, mitä on tarjolla - eli tässä tapauksessa internetiin. muualta kun tästä tapauksesta ei tietoa saa.

jos itse olisin lähtenyt tuollaiseen toimintaan mukaan, niin tärkeintä siinä olisi (kuten kaikessa sijoitustoiminnassa) sen toimivuus. eli siis toisinsanoen se, miten hyvin homma toimisi, ja miten sieltä saisi tuottoa ulos sijoittamaansa summaan nähden. ja tuota juuri tarkoitin sillä, että sen informaation perusteella mitä netistä saa, alan kallistua tuossa hommassa sen toimivuuden puoleen. tuottoja on ilmeisesti maksettu siis entiseen malliin, ilman tyytymättömyyttä sillä saralla.

loppujen lopuksi - mitä muuta asiaa tarvitsisi asiakkaana olevan todistaa kiistattomaksi oikeaksi? jos kuvatun kaltaiset tuotot tulevat jokaiselle asiakkaalle, sillä tavalla kuin on kuviteltukin, niin eiköhän se silloin asiakkaalle riittäisi, ja on riittävä todiste siitä että homma toimii siten kuten on kerrottukin.

jos taas jollakulla (poliisi, ei-asiakkaat, nettitutkijat, jne) olisi mitä tahansa muuta tietoa toiminnasta joka osoittaisi sen epärehelliseksi, niin sehän on sitten siitä eteenpäin poliisin asia tutkia se puoli. sama kai se mihin sitä rahansa sijoittaisi - jos se vaan toimisi sille etukäteen kuvitelmallaan tavalla. en minäkään kysele alexandriasta että mistä he sen vuosittaisen tuoton minulle tekevät, vaan uskon siihen mitä he ovat minulle kertoneet. jos en saisi sieltä vuosittain sitä odottamaani tulosta, alkaisin kiinnostua asiasta enemmän, ja tekisinkin toimenpiteitä sen suhteen.

mutta, kuten sanoin - tuo on vaan oma mielipiteeni, ja oma päätelmäni asiasta sen tiedon perusteella mitä siitä on tarjolla.
 
taicaviitta sanoi:
niin... kuten sanoin, pohjaan päätelmäni vain siihen tietoon, mitä on tarjolla - eli tässä tapauksessa internetiin. muualta kun tästä tapauksesta ei tietoa saa.
Tota juuri tarkoitin.

Mitään todisteita homman toimivuudesta ei ole. Säkin perustat mielipiteesi maksetuista tuotoista ja jäsenmaksuista nettinimimerkkien puheisiin.
 
Säkin perustat mielipiteesi maksetuista tuotoista ja jäsenmaksuista nettinimimerkkien puheisiin.

aivan, kuten sinäkin. tässä tilanteessa kyetään esittämään ainoastaan mielipiteitä asiasta, ja toinkin vaan omani esille - joka kyllä näyttää poikkeavan valtavirran mielipiteistä. mutta eipä niitä todisteita ole kyllä siihenkään suuntaan, ettei homma toimisi.

edit. tarkemmin ajateltuna, on tuossa mielipiteeni pohjautumisessa kyllä enemmänkin kuin pelkästään se nettinimimerkkien höpinä. olen edelleen sitä mieltä, että jos joku olisi menettänyt rahansa, niin rikosilmoitus asiasta olisi tehty.

edit 2. ja käsittääkseni se 6 kuukauden karenssi on sellainen, joka tulee jokaiselle - ja jokainen on sen tiennyt mukaan lähtiessään. eli ei voitane vedota siihenkään, että viimeisimmät mukaan tulleet olisivat tulleet huijatuiksi. tämähän selviää vasta sen 6 kuukauden jälkeen. tähän astihan kaikki on heilläkin mennyt niin kuin pitääkin, eikö?
 
aivan, kuten sinäkin. tässä tilanteessa kyetään esittämään ainoastaan mielipiteitä asiasta, ja toinkin vaan omani esille - joka kyllä näyttää poikkeavan valtavirran mielipiteistä. mutta eipä niitä todisteita ole kyllä siihenkään suuntaan, ettei homma toimisi.

edit. tarkemmin ajateltuna, on tuossa mielipiteeni pohjautumisessa kyllä enemmänkin kuin pelkästään se nettinimimerkkien höpinä. olen edelleen sitä mieltä, että jos joku olisi menettänyt rahansa, niin rikosilmoitus asiasta olisi tehty.

eli siis mp3-soittimella pyöritetty sisäinen osakepörssi ei herätä epäilyksiä?

lähde: winclubin omat sivut (kts pari sivua taaksepäin)

vai kuinka mullistavia todisteita tuosta pitäis kaivaa?

e: olikin vähän kauempana, mutta tässä linkki
 
eli siis mp3-soittimella pyöritetty sisäinen osakepörssi ei herätä epäilyksiä?

ainakin sen mukaan mitä on muutaman kerran mielenkiinnosta seuraillut sen mp3:n tekemiä kauppoja, ja oandan kurssialustaa samaan aikaan, niin synkassa ne on menneet. eli kyllä se kurssimuutoksiin näyttäisi yhteydessä olevan.

mutta tämä tästä. ei mulla sen suuremmin ole tarvetta puolustella omaa mielipidettäni, kunpahan toin sen vaan esille. tuntuu monesti vaan siltä, että kun yleinen mielipide on jostakin asiasta muodostunut johonkin suuntaan, niin kaikki heräävät laulamaan samaa virttä, ja jokainen keksii kylkiäisiksi jotain mukahauskaa, joka menee samaan luokkaan kuin ne ´farmarivolvo ja 1,6 lasta´ mukahauskat kommentit. on aina helppoa asettua parjaajan asemaan, muiden siivellä. sillä ajattelin vaan tuon oman mielipiteeni tuoda esille, kun se näyttää kuitenkin eroavan joukosta.
 
taicaviitta sanoi:
aivan, kuten sinäkin. tässä tilanteessa kyetään esittämään ainoastaan mielipiteitä asiasta, ja toinkin vaan omani esille - joka kyllä näyttää poikkeavan valtavirran mielipiteistä. mutta eipä niitä todisteita ole kyllä siihenkään suuntaan, ettei homma toimisi.
Aivan. Homman toimivuudesta tosiaan ei ole mitään konkreettisia todisteita, joten hommaan uskominen perustuu pelkästään mielikuviin. Mikä oli mun alunperäinen pointti sulle. Huomaatko miten argumentoit tossa juurikin kuvaamallani uskonnollisella tavalla? Eli jo lähtökohtaisesti oletat, että hommassa on jotain perää ja koska päinvastaista ei voida todistaa, uskot nettinimimerkkien tuottopuheisiin, joiden informaatioarvo on pyöreä nolla.

taicaviitta sanoi:
olen edelleen sitä mieltä, että jos joku olisi menettänyt rahansa, niin rikosilmoitus asiasta olisi tehty.
Tähän mielipiteeseen sulla on tietenkin oikeus, mutta vaikka rikosilmoituksia ei olisi tehty, niin se ei ole mikään osoitus siitä etteikö kyseessä ole huijaus. Tää sun ainoa faktaoljenkorsi ei myöskään ole minkäänlainen osoitus siitä, minkälaisia (jos minkäänlaisia) tuottoja puljusta saa ja kuinka moni niitä saa.

taicaviitta sanoi:
tähän astihan kaikki on heilläkin mennyt niin kuin pitääkin, eikö?
Ei. Kuten sanottua tääkin perustuu pelkästään mielikuviin ja kuvitelmiin. Mitään faktoja ei ole esitetty.
 
Suurin osa niin tämän kuin kymmenien muiden ponzien asiakkaista suhtautuu asiaan kuten Taicaviitta. Asiaa lähdetään käsittelemään väärästä päästä, eli mietitään mikseivät kateelliset epäilijät ole saaneet aukottomasti todistettua Winclubin olevan ponzi. Tähän kun lisätään ihmisen luontainen uteliaisuus, halu uskoa joulupukkiin (tai kultasydämiseen klubijohtajaan) ja nettinimimerkkien kirjoittelun herättämä toive vaurastumisesta niin kohta on investointi tehty.

Tämän jälkeen peli onkin sitten useimmiten menetetty, eli ihminen ei halua uskoa kaiken olleen valetta ja myöntää erehtyneensä. Kaikki todisteet alkavat vaikuttaa kateellisten panettelulta ja toisaalta klubin ja hengenheimolaisten heppoisetkin selitykset tuntuvat raudanlujalta argumentoinnilta. Erään ponzin sijoittajat odottelevat vakuuttuneina rikkauksiaan vielä 2 vuotta sen jälkeen kuin paikallinen "kultasydäminen talousnero" joutui oikeuden eteen ponzi-huijauksesta ja rahanpesusta. Suurin osa kuvittelee, että kyseessä on kateellisten ihmisten ajojahti ja oikeusmurha heidän hyväntekijäänsä kohtaan.

Tässä vaiheessa on enää turha toistella kaikkia kymmeniä epäselvyyksiä ja naurettavuuksia klubin toiminnasta, sillä kiinnostuneet tietänevät ne jo. Tässä vaiheessa kannattaa enää pohtia että kumpi vaihtoehto on todennäköisempi: että tissibaarin omistaja on perustanut urheiluvedonlyönnistä salaisen matemaattisen kaavan avulla hurjaa voittoa takovan firman, sekä paria vuotta myöhemmin kehittänyt valuuttakaupparobotin, joka pieksee maailman parhaat sijoittajat yli kymmenkertaisesti. Voitot ovat olleet niin valtavia, että aluksi mukana olleilla pitäsi olla jo noin ziljardi euroa rahaa.

Toinen vaihtoehto on, että kyseessä on samanlainen valuuttaponzi, joita pelkästään jenkeissä on paljastunut kymmeniä viime vuosien aikana ja joita on pyöritelty eri muodoissa jo yli sata vuotta.

Homman voi selittää kummallakin tavalla, eli nyt täytyy vain valita noista se todennäköisempi vaihtoehto saatavissa olevien tietojen perusteella.
 
Tämän jälkeen peli onkin sitten useimmiten menetetty, eli ihminen ei halua uskoa kaiken olleen valetta ja myöntää erehtyneensä. Kaikki todisteet alkavat vaikuttaa kateellisten panettelulta ja toisaalta klubin ja hengenheimolaisten heppoisetkin selitykset tuntuvat raudanlujalta argumentoinnilta. Erään ponzin sijoittajat odottelevat vakuuttuneina rikkauksiaan vielä 2 vuotta sen jälkeen kuin paikallinen "kultasydäminen talousnero" joutui oikeuden eteen ponzi-huijauksesta ja rahanpesusta.

Niinpä! Käsittääkseni jotkut WGI/Aspiritus-kusetuksessa mukana olevat odottavat edelleen äkkirikastumisen tapahtuvan minä hetkenä hyvänsä...
 
Kuten sanottua tää perustuu pelkästään mielikuviin ja kuvitelmiin. Mitään faktoja ei ole esitetty.

aivan, kummankaan kannan puolelta faktoja ei ole esitelty - joten aivan yhtä uskonnollisella tavalla sinunkin mielipiteesi syntyy, koska jo lähtökohtaisesti oletat että hommassa ei ole mitään perää. joka tarkoittaa sitä, että meidän kummankin tarinoiden informaatioarvo on täällä puhdas nolla.

mutta nämä ovatkin ainoastaan mielipiteitä. minua onkin lähinnä huvittanut se mielipiteiden esittäminen joillakin, ja niiden mukana tuleva ´syyttely´, ja parjaaminen. en ole oikein koskaan ymmärtänyt sitä massan mukana menemistä, ja syyttelemistä muiden mukana - ja ehkäpä siksi halusinkin antaa omalta osaltani sen toisen mielipiteen. mikä on edelleen vain mielipide, ilman mitään faktoja - kuten kaikilla muillakin täällä kirjoittelevilla. jotenkin tulee sellainen tunne, että heti kun joku esittää massasta eriävän mielipiteensä, niin se koetetaan välittömästi ampua ryhmällä alas. kyllä tänne maailmaan mahtuu muitakin mielipiteitä, kuin se oma.
 
taicaviitta sanoi:
aivan, kummankaan kannan puolelta faktoja ei ole esitelty - joten aivan yhtä uskonnollisella tavalla sinunkin mielipiteesi syntyy, koska jo lähtökohtaisesti oletat että hommassa ei ole mitään perää. joka tarkoittaa sitä, että meidän kummankin tarinoiden informaatioarvo on täällä puhdas nolla.
Ei ole aukottomasti todistettu, että homma ei voi toimia(mikä on mahdotonta), mutta faktoja samankaltaisuuksista aikaisempiin tunnettuihin huijauksiin on esitetty. Kuten myös tonnikaupalla erilaisia loogisia ristiriitoja. Sen takia clubiin uskomista voikin juuri todella kutsua uskonnoksi. Sitä on vaikeaa(mahdotonta) tosiuskovaiselle aukottomasti perustella, miksi kyseessä on huijaus, jolloin se lähtökohtainen väärä oletus, että homma toimii jää voimaan. Samalla unohtuu, että toimivuudesta ei todella ole mitään todisteita, joten ainoa syy uskoa homman toimivuuteen on se oma alkuperäinen väärä lähtöoletus(joka ei siis perustu yhtään mihinkään).

Sä olet jo mennyt siihen tosiuskovaismoodiin, eli kuvittelet molempien mielipiteiden olevan samanarvoisia(toimii - ei toimi), mikäli faktoja asiasta ei ole saatavilla. Mikä ei tietenkään pidä paikkaansa. Tolla logiikalla sä uskot ilman mitään todisteita kaikkeen, mitä ei voi epätodeksi aukottomasti todistaa. Ja tähän esimerkiks niitä vaaleanpunaisia elefantteja, joulupukkeja ym.:D

Juuri sellasia ihmisia onkin helppo huijata, jotka lähtökohtaisesti uskovat noihin järjestelmiin ilman todisteita. Se on kieltämättä kätevää. Tarvii vaan vähän puhelahjoja, ei mitään konkreettista, ja ihmisiltä saa suuriakin summia, koska "todisteita homman toimimattomuudesta ei ole tarpeeksi"....
 
Tään on pakko kommentoida vielä senverran, että kyllä sijoittajat ovat sieltä rahaa saaneet. Ja varmasti tulevat saamaankin siihen asti kunnes klubin vetäjät ovat saaneet tarpeeksi valuuttaa ja vetävät piuhat irti seinästä, tai sisään ei tule enään tarpeeksi rahaa maksamaan voittoja, jolloin homma lopetetaan ja "sijoittajien" tappiot realisoituvat.
 
Tolla logiikalla sä uskot ilman mitään todisteita kaikkeen, mitä ei voi epätodeksi aukottomasti todistaa. Ja tähän esimerkiks niitä vaaleanpunaisia elefantteja, joulupukkeja ym.:D

toivon että tuo ei tarkoita sitä, miltä se kuulostaa - eli heität ylimieliseen tapaan kommentointia jo minunkin mielipiteeseeni, ja sanot että sinun mielestäsi logiikkani perusteella minua voidaan viedä kuin litran mittaa, ja että uskon näinollen vaaleanpunaisiin elefantteihin ja joulupukkiin?

olen edelleen tuonut vaan oman mielipiteeni, ja eri näkökulman asiasta esille, eikä minun tarkoituksenani ole ollut parjata muiden mielipiteiden esittäjiä mukahauskoilla kommenteilla, ylimieliseen tapaan. jos sinulla puolestasi alkaa heräilemään halu kommentoida minua ylimielisellä tavalla, niin tee se mieluummin ihan livenä.

aiheesta vielä sen verran, että kyllä tuo mp3 näkyi tekevän klubista riippumattoman valuutta-alustan demotilillä saman tuloksen kuin mitä se näytti tuloksena eject -nappuloiden vieressä itsekin tekevän, kun sen mukaan kauppaa kokeili huvikseen tehdä. tiedä sitten mitä sekin tarkoittaa.
 
taicaviitta sanoi:
toivon että tuo ei tarkoita sitä, miltä se kuulostaa - eli heität ylimieliseen tapaan kommentointia jo minunkin mielipiteeseeni, ja sanot että sinun mielestäsi logiikkani perusteella minua voidaan viedä kuin litran mittaa, ja että uskon näinollen vaaleanpunaisiin elefantteihin ja joulupukkiin?
Tarkoituksena ei ole olla ylimielinen, vaikka siltä se tosiaan voi vaikuttaa. Yleensä typerien mielipiteiden loogisien seurauksien esittäminen kieltämättä on vaikeaa, ilman että vaikuttais ylimieliseltä. Ylimielisesti sanottu tai ei niin, sua todellakin voidaan viedä kuin litran mittaa, mikäli toimit kuten itse kuvaat. Ja, niin kliseisen naurettavaa kuin se onkin, sun logiikallas(et vaadi konkreettisia todisteita uskoaksesi johonkin) toimiva ihminen todella uskoisi(en vittuile, totean vain faktana) myös niihin vaaleanpunaisiin elefantteihin ja joulupukkiin(eihän niidenkään olemassa olosta tai olemattomuudesta ole mitään konkreettisia todisteita, jolloin se sun lähtöoletus jää voimaan). (:D <- toi hymiö oli tossa aikaisemmassa postissa lähinnä noiden vertauksien kliseisyyden vuoksi, ei henkilökohtaisen nöyryytyksen takia...toim.huom)

Jos lähtökohtaisesti olettaa, että lehmät voi lentää, niin silloin siihen uskoo ilman mitään todisteita(ilman että esim. itse näkis lehmän lentävän) ellei kukaan aukottomasti todista, että se on mahdotonta. Tää on sun mukaan yhtä hyvä lähtökohta kuin se, että lähtökohtaisesti olettaa että lehmät eivät lennä, ennen kuin siitä on tarpeeksi konkreettisia todisteita(kenties jotain konkreettisempaa kuin nettinimimerkkien ilmoituksia, että nyt on nähty lentävä lehmä).

Todellakin oma logiikkas. Näytät kuitenkin käsittävän sen naurettavuuden, jonka valossa on mielenkiintoista, ettet halua siitä luopua...
 
olen edelleen tuonut vaan oman mielipiteeni, ja eri näkökulman asiasta esille, eikä minun tarkoituksenani ole ollut parjata muiden mielipiteiden esittäjiä mukahauskoilla kommenteilla, ylimieliseen tapaan. jos sinulla puolestasi alkaa heräilemään halu kommentoida minua ylimielisellä tavalla, niin tee se mieluummin ihan livenä.

Ei mielipiteellä ole mitään itseisarvoa eikä ihmisten mielipiteiden automaattinen kunnioittaminen sisällöstä riippumatta ole useimmiten järkevää. Mielipide kun perustuu poikkeuksetta joihinkin henkilön totena pitämiin seikkoihin ja tällöin mielipidettä voidaan kritisoida tutkimalla näitä seikkoja. TA ei käsittääkseni pilkannut oikeuttasi sanoa mielipiteesi vaan kritisoi kertomiasi perusteita mielipiteellesi.

Nettikeskustelun parhaita puolia muuten on se, että väittelyssä ei tarvitse pelätä vastapuolen tunnepitoisia tai jopa mahdollisesti väkivaltaisia reaktioita piikikkäisiin kommentteihin. Monien mielestä tämä on kuitenkin jostain syystä huono asia, ja esille otetaan usein oletus siitä, ettei vastapuoli uskaltaisi esim. fyysisten seuraamusten pelossa esittää vastaavia väittämiä kasvotusten. Tällainen "tuu tänne sanoon"-argumentointi on onneksi vähentynyt vuosien varrella.
 
Todellakin oma logiikkas. Näytät kuitenkin käsittävän sen naurettavuuden, jonka valossa on mielenkiintoista, ettet halua siitä luopua...

ei tässä luopumisesta ole kysymys, vaan ihan eri asioiden punnitsemisesta, mitä on tietoon annettu, ja niiden kautta oman mielipiteensä muodostamisesta. sitä tietoahan ei pahemmin liikkeellä ole tästä aiheesta, mutta tämän kuluneen kuukauden aikana on seurannut aihetta mielenkiinnolla, ja lukenut kaiken, mitä on tarjolla ollut. utelias kun on. ja niihin asioihin sitä mielipiteensä pohjaa.

murossa on tullut paljon asioita esille, kuten mm. se mp3 -soitin, jonka ei pitäisi olla yhteydessä mihinkään. kuitenkin, kun sitä on mielenkiinnosta ilmaisalustoilla testannut, on se toiminut. sekä plus, että miinuspuolella. miksi sitten tuollainen viritelmä tehtäisiin joka toimii, jos sitä ei oikeasti käytettäisi? joka tapauksessa, jos olisin oikealla rahalla ne kaupat tehnyt, olisin voittanut. aika paha hommaa on ponziksi haukkua, kun itse on sen toimivuuden testannut - ja kaikki ovat sen saman voineet tehdä, jos ovat toimivuutta halunneet testata. kuinka moni sen sitten on tehnyt - sen sijaan että heittelisi kommentteja asiaa sen enempää tutkimatta, en tiedä. ja sitä, miksi se soitin on sitten edelleen kaiken kansan nähtävänä, en tiedä myöskään.

ja ta, :piis: vaan. :) minua vaan henkilökohtaisesti vituttaa sellainen, että todellakin mennään muiden mukana, ja heitellään niitä ylimielisiä kommentteja muiden mukana (ja pahimmillaan selän takaa), eikä oteta vastuuta sitten sanomisistaan. <- ei nyt koskenut siis hlökohtaisesti sinua. ja usein tämä kommentointi tapahtuu vielä kyseiseen asiaan pahemmin tutustumatta. itse kun on tästä kyseisestä asiasta kaiken tiedon etsinyt (kun se on kiinnostanut), ja siltä pohjalta sen mielipiteensä luonut (moniko tosiaan on esimerkiksi kokeillut valuutta-alustalla sitä mp3 soitinta?), ja vasta sen jälkeen sen mielipiteensä kertonut, niin en juurikaan arvosta sellaista ´vittuillaan nyt toiselle kun se on niin kivaa ja muutkin näkyy sitä tekevän´ asennetta. ei minulla ole ollut tähän aiheeseen juurikaan kommentoitavaa tredin alusta, mutta nyt kun aiheeseen on paneutunut, niin voi jo jotain siitä sanoakin - eli sen oman mielipiteensä. ketään parjaamatta, tai olematta ylimielinen kenellekään.

ja keljumus - kyllä ne piikikkäät kommentit vähenee livekeskustelussa ihan huomattavasti.
 
Tosta ylläolevasta nyt taas saa sen käsityksen, että säkin olet kuitenkin oikeasti sitä mieltä, että niitä konkreettisia faktoja sittenkin tarvitaan siihen toimintaan uskomiseen.

Mikä (edelleenkään sen kummemmin vittuilematta!:D) on mielenkiintoista ottaen huomioon tän meidän aikaisemman keskustelun. Jos nyt kuitenkin vihdoinkin ollaan samaa mieltä niiden luotettavien faktojen tarpeellisuudesta ja samalla muistetaan että niiden puutteestakin päästiin tossa jo aiemmin yhteisymmärrykseen, niin eihän tässä enää voi muuta kuin summa summarum todeta, että ilmeisesti meidän kummankaan mielestä tossa hommassa ei ole sitten yhtään mitään järkeä....:D

:haart:
 
Back
Ylös Bottom