Toihan muuttuu jo uskonnoksi... Kyllä se ylösnousemus vielä sieltä koittaa. Ei hätää.En kerro tarkkoja summia
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Toihan muuttuu jo uskonnoksi... Kyllä se ylösnousemus vielä sieltä koittaa. Ei hätää.En kerro tarkkoja summia
Ilman sen suurempaa henkilökohtaista hyökkäystä, niin veikkaan että säkin kuitenkin teet ton päätöksen suurelta osin mielikuvien perusteella. Ihan vaan tosta sun ylläolevasta pohdinnasta päätellen.
Eikö tosiaan millään tavalla? Toi sun koko pohdintas perustui henkilökohtaisiin mielikuviin asian tiimoilta. Ainoa fakta mikä siitä löyty oli se, ettei asia nyt tiedettävästi ole poliisitutkinnassa, mikä sinällään (ilman kuvitelmia:D) ei merkitse yhtään mitään.taicaviitta sanoi:ei, kyllä minä teen sen oman päätelmäni ihan sen suhteen, mitä informaatiota minulle on tästä asiasta annettu - eli internetin tuomien avujen perusteella. ei siihen mielikuvat liity millään tavalla.
...
voisi kuvitella että ne panikoivat ihmiset olisivat halunneet ottaa jo enemmän kuin oman osansa systeemistä ulos
Eikö tosiaan millään tavalla? Toi sun koko pohdintas perustui henkilökohtaisiin mielikuviin asian tiimoilta. Ainoa fakta mikä siitä löyty oli se, ettei asia nyt tiedettävästi ole poliisitutkinnassa, mikä sinällään (ilman kuvitelmia:D) ei merkitse yhtään mitään.
Tota juuri tarkoitin.taicaviitta sanoi:niin... kuten sanoin, pohjaan päätelmäni vain siihen tietoon, mitä on tarjolla - eli tässä tapauksessa internetiin. muualta kun tästä tapauksesta ei tietoa saa.
Säkin perustat mielipiteesi maksetuista tuotoista ja jäsenmaksuista nettinimimerkkien puheisiin.
aivan, kuten sinäkin. tässä tilanteessa kyetään esittämään ainoastaan mielipiteitä asiasta, ja toinkin vaan omani esille - joka kyllä näyttää poikkeavan valtavirran mielipiteistä. mutta eipä niitä todisteita ole kyllä siihenkään suuntaan, ettei homma toimisi.
edit. tarkemmin ajateltuna, on tuossa mielipiteeni pohjautumisessa kyllä enemmänkin kuin pelkästään se nettinimimerkkien höpinä. olen edelleen sitä mieltä, että jos joku olisi menettänyt rahansa, niin rikosilmoitus asiasta olisi tehty.
eli siis mp3-soittimella pyöritetty sisäinen osakepörssi ei herätä epäilyksiä?
Toihan muuttuu jo uskonnoksi... Kyllä se ylösnousemus vielä sieltä koittaa. Ei hätää.
Aivan. Homman toimivuudesta tosiaan ei ole mitään konkreettisia todisteita, joten hommaan uskominen perustuu pelkästään mielikuviin. Mikä oli mun alunperäinen pointti sulle. Huomaatko miten argumentoit tossa juurikin kuvaamallani uskonnollisella tavalla? Eli jo lähtökohtaisesti oletat, että hommassa on jotain perää ja koska päinvastaista ei voida todistaa, uskot nettinimimerkkien tuottopuheisiin, joiden informaatioarvo on pyöreä nolla.taicaviitta sanoi:aivan, kuten sinäkin. tässä tilanteessa kyetään esittämään ainoastaan mielipiteitä asiasta, ja toinkin vaan omani esille - joka kyllä näyttää poikkeavan valtavirran mielipiteistä. mutta eipä niitä todisteita ole kyllä siihenkään suuntaan, ettei homma toimisi.
Tähän mielipiteeseen sulla on tietenkin oikeus, mutta vaikka rikosilmoituksia ei olisi tehty, niin se ei ole mikään osoitus siitä etteikö kyseessä ole huijaus. Tää sun ainoa faktaoljenkorsi ei myöskään ole minkäänlainen osoitus siitä, minkälaisia (jos minkäänlaisia) tuottoja puljusta saa ja kuinka moni niitä saa.taicaviitta sanoi:olen edelleen sitä mieltä, että jos joku olisi menettänyt rahansa, niin rikosilmoitus asiasta olisi tehty.
Ei. Kuten sanottua tääkin perustuu pelkästään mielikuviin ja kuvitelmiin. Mitään faktoja ei ole esitetty.taicaviitta sanoi:tähän astihan kaikki on heilläkin mennyt niin kuin pitääkin, eikö?
Tämän jälkeen peli onkin sitten useimmiten menetetty, eli ihminen ei halua uskoa kaiken olleen valetta ja myöntää erehtyneensä. Kaikki todisteet alkavat vaikuttaa kateellisten panettelulta ja toisaalta klubin ja hengenheimolaisten heppoisetkin selitykset tuntuvat raudanlujalta argumentoinnilta. Erään ponzin sijoittajat odottelevat vakuuttuneina rikkauksiaan vielä 2 vuotta sen jälkeen kuin paikallinen "kultasydäminen talousnero" joutui oikeuden eteen ponzi-huijauksesta ja rahanpesusta.
Kuten sanottua tää perustuu pelkästään mielikuviin ja kuvitelmiin. Mitään faktoja ei ole esitetty.
Ei ole aukottomasti todistettu, että homma ei voi toimia(mikä on mahdotonta), mutta faktoja samankaltaisuuksista aikaisempiin tunnettuihin huijauksiin on esitetty. Kuten myös tonnikaupalla erilaisia loogisia ristiriitoja. Sen takia clubiin uskomista voikin juuri todella kutsua uskonnoksi. Sitä on vaikeaa(mahdotonta) tosiuskovaiselle aukottomasti perustella, miksi kyseessä on huijaus, jolloin se lähtökohtainen väärä oletus, että homma toimii jää voimaan. Samalla unohtuu, että toimivuudesta ei todella ole mitään todisteita, joten ainoa syy uskoa homman toimivuuteen on se oma alkuperäinen väärä lähtöoletus(joka ei siis perustu yhtään mihinkään).taicaviitta sanoi:aivan, kummankaan kannan puolelta faktoja ei ole esitelty - joten aivan yhtä uskonnollisella tavalla sinunkin mielipiteesi syntyy, koska jo lähtökohtaisesti oletat että hommassa ei ole mitään perää. joka tarkoittaa sitä, että meidän kummankin tarinoiden informaatioarvo on täällä puhdas nolla.
Tolla logiikalla sä uskot ilman mitään todisteita kaikkeen, mitä ei voi epätodeksi aukottomasti todistaa. Ja tähän esimerkiks niitä vaaleanpunaisia elefantteja, joulupukkeja ym.:D
Tarkoituksena ei ole olla ylimielinen, vaikka siltä se tosiaan voi vaikuttaa. Yleensä typerien mielipiteiden loogisien seurauksien esittäminen kieltämättä on vaikeaa, ilman että vaikuttais ylimieliseltä. Ylimielisesti sanottu tai ei niin, sua todellakin voidaan viedä kuin litran mittaa, mikäli toimit kuten itse kuvaat. Ja, niin kliseisen naurettavaa kuin se onkin, sun logiikallas(et vaadi konkreettisia todisteita uskoaksesi johonkin) toimiva ihminen todella uskoisi(en vittuile, totean vain faktana) myös niihin vaaleanpunaisiin elefantteihin ja joulupukkiin(eihän niidenkään olemassa olosta tai olemattomuudesta ole mitään konkreettisia todisteita, jolloin se sun lähtöoletus jää voimaan). (:D <- toi hymiö oli tossa aikaisemmassa postissa lähinnä noiden vertauksien kliseisyyden vuoksi, ei henkilökohtaisen nöyryytyksen takia...toim.huom)taicaviitta sanoi:toivon että tuo ei tarkoita sitä, miltä se kuulostaa - eli heität ylimieliseen tapaan kommentointia jo minunkin mielipiteeseeni, ja sanot että sinun mielestäsi logiikkani perusteella minua voidaan viedä kuin litran mittaa, ja että uskon näinollen vaaleanpunaisiin elefantteihin ja joulupukkiin?
olen edelleen tuonut vaan oman mielipiteeni, ja eri näkökulman asiasta esille, eikä minun tarkoituksenani ole ollut parjata muiden mielipiteiden esittäjiä mukahauskoilla kommenteilla, ylimieliseen tapaan. jos sinulla puolestasi alkaa heräilemään halu kommentoida minua ylimielisellä tavalla, niin tee se mieluummin ihan livenä.
Todellakin oma logiikkas. Näytät kuitenkin käsittävän sen naurettavuuden, jonka valossa on mielenkiintoista, ettet halua siitä luopua...