Edgar sanoi:
Ps. Pulla ja Urkki, saako udella missäpäin olette pyörineet? Onko mahdollisesti Indianassa kumpikaan sattunut käymään?
Vuoden Kentuckyssa ja siitä sitten pari kk Arizonassa ja nyt taas takasin täällä 5kk:n ajaksi. Lomailtua on tullut pitkin maata.
Alarik sanoi:
...tuo USA:laisten ja muiden samantyyppisten extroverttius ei yleensä pidä sisällään kovinkaan paljoa hyväntahtoisuutta kanssaihmisiä kohtaan tai edes rehellisyyttä vaan on pikemminkin pinnallista tunkeilua. Tietenkin voihan joku pitää sellaisestakin.
Kerroppas mulle muutama esimerkki tuosta ja se, että mihin perusta tuon väittämän. Toivottavasti et kuulu niihin suomalaisiin, jotka ovat tulleet toteamaan minulle, että "mix ne sanoo että "how are you doing?" vaikka niitä ei oikeesti kiinnosta että kuinka mä voin?? Ne on sellasii kaksnaamasia ja tekopyhiä!!". Ymmärräthän, että englannin kielessä kyseinen lause vastaa suomen kielen hei:tä tai moi:ta, eli ei sinänsä ole kysymys ollenkaan.
Vaihto-opplaaksi kun tänne saavuin ja hiukan avasin suuta eri paikoissa niin jo kuukaudessa minulla oli n. 20 kaveria joiden kanssa tehtiin reissuja, biletettiin, tehtiin kouluprojekteja ja hengailtiin muuten vain. Ei tiedä miten tekopyhiä he olivat tai miten paljon kusettivat mutta jos niin tekivät niin olivat kyllä siinä sitten aika saakelin hyviä.
Joskus olen kuullut sitäkin, että jenkit ovat kaksinaamaisia: Lauantaina käydään stripparibaarissa ja sunnuntaina mennään kirkkoon. Hmm... Entäs Suomessa? Tissibaarissa olevat miehet ovat tietenkin kaikki sinkkuja ja kukaan prostituutiota harrastava ei ole naimisissa, eihän?
Lisäksi lisätää tuohon vitutus-listaan vielä yksi asia. Mikähän ihme siinä on, että Suomessa on niin saatanan vaikeata olla onnellinen toisen puolesta? Jos mä raadan perse ruvella ja saan rahat kasaan ja ostan 2-paikkaisen urheilu-Mersun, niin silloin Suomessa en ole "Kovaa duunia tehnyt, asiansa osaava ja hyvinmenestynyt kansalainen" vaan "Vitusti itseään täynnä oleva mulkku, jonka pitää ostaa munanjatkeita, että saa pesää." Autosta on kyljet viillelty ja renkaat puhhkottu viikossa. Senkin on todennäkoisesti tehnyt naapuri. Se sama kaveri, joka käräyttää sut jos teet sekunninkin pimeetä duunia. Paitsi tietysti jos käyt muuraamassa hänelle 5000e:n avotakan satasella.
Mä uskon, että Kateellisuus (tm) ja Selän takana paskanpuhuminen (tm) on keksitty Suomessa. Perustan tämän väittämän omiin kokemuksiini.