Westside barbell gymnastics

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tuohon leuanvetotangon irtoamiseen: Oon ratkassu ite asian kiinnittämällä voimarenkaat tankoon ja roikuttamalla ne just sillee että leveripito onnistuu, mutta jos tipahtaisin niin tipahtaisin jonku max 5cm maasta, eli olen lähes maankamaralla kun levereilen. Se, miten saan sen tangon olemaan tippumatta hampaisiin on sitten eri asia :P

Oon nyt 60sek tuck leverin ja tuck planchen saavuttanu, niin tekis hulluna mieli vaihtaa liikkeitä vaikeammiksi, mutta häiritsee tuo alakehon jätätys. Pitäsköhän sitä alkaa käymään salilla välipäivinä mavettamassa tai jotain :S

Tuohon leuanvetotangon irtoamiseen: Oon ratkassu ite asian kiinnittämällä voimarenkaat tankoon ja roikuttamalla ne just sillee että leveripito onnistuu, mutta jos tipahtaisin niin tipahtaisin jonku max 5cm maasta, eli olen lähes maankamaralla kun levereilen. Se, miten saan sen tangon olemaan tippumatta hampaisiin on sitten eri asia :P

Oon nyt 60sek tuck leverin ja tuck planchen saavuttanu, niin tekis hulluna mieli vaihtaa liikkeitä vaikeammiksi, mutta häiritsee tuo alakehon jätätys. Pitäsköhän sitä alkaa käymään salilla välipäivinä mavettamassa tai jotain :S
Mulla on kanssa renkaat levereissä aina niin, että tipun mahdollisimman matalalta jos niin käy. Tankokin on tosin karmeissa kiinni 3 pitkällä ruuvilla per puoli, eli ei se todennäköisesti ihan helposti alas tule. Tuollaisella kitkavirityksellä en kyllä uskaltaisi edes leukoja vedellä.

Mä käyn kerran viikossa yleensä vetämässä rankan jalkatreenin salilla, että pysyisi jalat tasapainossa yläkropan kanssa. En tiedä olisiko mave kuitenkaan tuohon sopivin liike, eikös siinä eniten vahvistu nimenomaan keskikroppa, eli sama alue kuin näissä kehon painolla tehtävissä jutuissa? Ehkä kyykky olisi parempi vaihtoehto.

En tiedä olisiko mave kuitenkaan tuohon sopivin liike, eikös siinä eniten vahvistu nimenomaan keskikroppa, eli sama alue kuin näissä kehon painolla tehtävissä jutuissa? Ehkä kyykky olisi parempi vaihtoehto.

Kyykkyä en tee ihan siksi kun mave on niin mahtava liike :D Ja voihan maveakin värkätä nimenomaan jaloille sopivaksi. Takaketju mulla ensisijasesti haluttaa "korjata" nyt kun vuoden kahvakuulareenin jälkeen on tullu hirveästi pihviä takaketjuun, niin tuntuu että roikkuminen ja käsilläseisominen laiminlyö saavutuksia. :S Jos sitä toteuttais tuota ohjelmaa minkä merkkari jo tuolta BTGB kirjasta pistikin tohon. En nimittäin itse koskaan viitsinyt lukea nuin pitkälle, ja tuo vaikuttaa äärettömän hyvältä tavalta toteuttaa tuota staattista reeniä :o Siihen vielä lisää vaikka juurikin sen maastavedon, niin ei voi olla voimatasot nousematta. Pavelin PTTP mavella ja nuilla pidoilla (tuolla jakoprotokollalla) lähtee käyttöön heti kun olkapäät palautuu lauantain rääkistä :) Sopivasti otin eilen pätkäpaastonkin käytäntöön niin voi kattoa miten voimatasot nousee.

Missähän pk-seudulla olisi mahdollisuus treenata renkailla ja tangolla? Onko kellään hajua? Muakin kiinnostaisi kehonpainolla treenaaminen, mutta himaan en saa oikein kunnolla viritettyä leuanvetotankoa enkä voimistelurenkaita.

Oon alkanu myös treenaan omalla painolla näitä juttuja (n. 6kk takana.) ja hyvää kehitystä tullu... Toi käsilläseisonta on tosi konstikasta, ei meinaa onnistuu ilman seinää

Mitä mieltä ootte, auttaako lisäpainot esim leuoissa ja dipeissa?
Miten vaikeaa on normi 75kg jannulla joskus saavuttaa esim. yksi leuka siten et lisäpainoina on oma paino? entä dipeissä? esim verrattuna penkkimaksimin 2xomapaino?

Oon alkanu myös treenaan omalla painolla näitä juttuja (n. 6kk takana.) ja hyvää kehitystä tullu... Toi käsilläseisonta on tosi konstikasta, ei meinaa onnistuu ilman seinää

Mitä mieltä ootte, auttaako lisäpainot esim leuoissa ja dipeissa?
Miten vaikeaa on normi 75kg jannulla joskus saavuttaa esim. yksi leuka siten et lisäpainoina on oma paino? entä dipeissä? esim verrattuna penkkimaksimin 2xomapaino?

Tietenkin auttaa lisäpainot, ja jatkokysymykseen vaikuttaa niin moni asia ettei siihen ole yksiselitteistä vastausta. Aika näyttänee.

Ja käsilläseisonta ON konstikasta, ainakin itselleni.

Nyt ollut 2vkoa pakollista treenitaukoa, ja tänään ekankerran vähän jotain reenailin, niin voimatasot on tauon aikana noussu melkosen hyvin. Eli tauko tekee hyvää, ainakin parempaa kun liika reeni :)

Noniin, 1,5kk aktiivista treeniä ja nyt menee sitten tuck planche jotenkuten. Kyllähän se aluksi frog standikin tuntu haastavalta,mutta niin se vaan lähti pikkuhiljaa sujumaan. Ja ei mitään vammojakaan ole vielä ilmestynyt,vaikka tulee n.5 kertaa viikossa treenattua planchen lisäksi front leveriä ja käsilläseisontaa.

Noniin, 1,5kk aktiivista treeniä ja nyt menee sitten tuck planche jotenkuten. Kyllähän se aluksi frog standikin tuntu haastavalta,mutta niin se vaan lähti pikkuhiljaa sujumaan. Ja ei mitään vammojakaan ole vielä ilmestynyt,vaikka tulee n.5 kertaa viikossa treenattua planchen lisäksi front leveriä ja käsilläseisontaa.

Merkkarille semmonen kyssäri tästä ylemmästä postauksesta inspiroituneena: Joko menee rehellisessä advanced tuck planchessa perse olkapäiden korkeudelle/yläpuolelle? Jos menee, niin missä asennossa on ranteet (osoittaako sormet eteenpäin, sivuille vai taakse?)

Oon hinkannu tuota normi 10x6s treeniä jonku parisen kuukautta, ja tuntuu että on vaan äärettömän hankala nostaa se takapuoli olkpäiden korkeudelle = suoristaa selkää yhtään. Tietenki käsiä taivuttamalla se onnistuu, mutta suorilta käsiltä jää persse roikkumaan paljon matalammalle kuin olkapäät. Käytännössä nostan vain itseni jonkinmoiseen etunojaan ja suoristan väkisin selän.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei mene. Planche-treenit vissiin samassa jamassa kun sulla. Ajattelin antaa olla, turha väkisin vääntää. Keskityn nyt levereihin ja vapaaseen käsilläseisontaan ja siitä punnerruksiin, joissa on tullut suht nopeaa kehitystä helposti. Planche tuntuu siis sitten kuitenkin liian kovalta palalta näin aloittelijalle, kun progressiot junnaa kolmisen kk paikallaan. Teen pseudoplanche punnerruksia seuraavan kk ajan, ja palataan sitten astialle tuck planchen suhteen.

Ja tajusin sellaisenkin pointin että mitä järkeä mennä ns. perse edellä puuhun. Eli back lever kuntoon niin planchea on hyvä lähteä siitä kehittämään. Pala kerrallaan se kakkukin täytyy syyä.

Tuota käsilläseisontaa on kyllä todella mukava treenata, erittäin miellyttävä liike. Kehitystäkin on tullut hienosti. Pari kuukautta sitten en rehellisesti sanottuna päässyt käsilläseisontaan edes seinää vasten oikein millään, nyt menee 3 x 60s ihan helposti. Muutaman kerran olen jopa pysynyt seinästä irti vapaassa käsilläseisonnassa reilun 10s ajan. Yksi mielenkiintoinen huomio on se, että käsilläseisonnan jälkeen silmien alla ja poskipäissä on todella paljon punaisia täpliä, ikäänkuin pieniä verenpurkautumia. Noita tulee ihan joka kerta käsilläseisontatreenin jälkeen. Osaako joku valaista, mistä tuossa on kyse?

Tuota käsilläseisontaa on kyllä todella mukava treenata, erittäin miellyttävä liike. Kehitystäkin on tullut hienosti. Pari kuukautta sitten en rehellisesti sanottuna päässyt käsilläseisontaan edes seinää vasten oikein millään, nyt menee 3 x 60s ihan helposti. Muutaman kerran olen jopa pysynyt seinästä irti vapaassa käsilläseisonnassa reilun 10s ajan. Yksi mielenkiintoinen huomio on se, että käsilläseisonnan jälkeen silmien alla ja poskipäissä on todella paljon punaisia täpliä, ikäänkuin pieniä verenpurkautumia. Noita tulee ihan joka kerta käsilläseisontatreenin jälkeen. Osaako joku valaista, mistä tuossa on kyse?

Verenpaine nousee päässä ja rikkoo hiusuonia?

Kandee koittaa hengittää "lujempaa." Se auttaa itellä tuota naaman punotusta hillittemään.

Kiitos, pitänee kokeilla tuota hengitysjuttua. Ei tullut mieleen ollenkaan, että hiussuonet saattaa tosiaan joutua normaalista poikkeavan paineen takia koetukselle.

Itsekkin kiinnoistuin paljon näistä oman kehon liikkeistä. Ne ovat vaan niin verrattain uniikkeja ja kauniita. Olenkin lukenut viikonlopusta lähtien joku 10h settiä ja lisää on vielä luettava.
Lähdin treemaan YKL, muscle uppia, front leveriä, plancea, käsilläseisontaa ja the flagia. Pitkä projekti tästä tulee, mutta ujutan sen muiden treenien sekaan ja motivaatio riittänee!
Tänään siis ensimmäisen kerran treenailin. Frog standi meni heti 60s ja nyt sitten tuota advanced frog standia treenaten. Siinä näyttää olevan kehitettävää.
Ranteisiin sattuu vaan pirusti. Kasvaako niiden kipukynnys vai oletteko siirtyneet käyttämään käsiä "toisinpäin"?

Mutta kannustusta vaan teille kaikille. Vois päivitellä aina kuukauden välein.

Tämä aihe innoitti kirjoittamaan yli vuoden pakkis-hiljaiselon jälkeen... :-)

Pitkään punttijumppaan leipääntyneenä, löysin tämän (ja pari muuta kehopainoharjoittelu-viestiketjua. Niistä innostuneena otin yhteyttä paikalliseen voimisteluseuraan. Pääsin vielä kevätkaudella jäljellä olleisiin aikuisten harjoitusvuoroihin mukaan. Valitettavasti nuo loppuivat viime sunnuntaina ja syksyyn saakka pitää odottaa seuraavaa harjoittelukertaa.

Syksyä odotellessa tilaukseen menivät renkaat ja gym-bodies kirja ja dvdt. Kesä aikaa harjoitella omin avuin. Katsotaan mitä saa aikaiseksi. Frog-ständillä aloitetaan kotona, rannekipuja kiroillen, mutta "hikkupiljaa", kuten sanonta nykyisin kuuluu.

Paikallinen voimistelukerho oli aivan upea kokemus. Pääsin mukaan syksyllä aloittaneeseen ryhmään, vaikka se oli jo täynnä. Koska joka kerralla puuttui väkeä, sekaan sopi vallan mainiosti. Paitsi että sai ohjausta asiantuntevalta ohjaajalta (reilu parikymppinen entinen sm-tason kilpavoimistelijatar :kuola:), sai liikkua aikuisten ihmisten kanssa ja löytää liikunnan ilo uudelleen.

Haasteena oli koskaan-mitään-teline-ja-tai-permanto-voimistelua-kokeilleelle-nelikymppiselle 100-kiloiselle miehelle pysyä vammattomana. Ekalla kerralla vääntyi oik. polvilumpio epämääräistä kärrynpyörää tehdessä, toisella kerralla vas. poljesta repesi "jotakin pientä" puolivolttia monttuun tehdessä, kolmannella kerralla puolivoltti-harjoitusten käsiseisonnassa käsi petti alta ja tulin päälleni alas, jossa niska sai kipeää. Silloin päätin, että jos seuraavalla kerralla vielä telon itseni, harkitsen vakavasti homman lopettamista. Jatkossa sitten laitoin jäitä hattuun, otin varovaisemmin ja iloisna yllätyksenä menivät viimeiset kaksi kertaa vammoitta. Eli oppimisprosessi oli aika rankka. Ei auta lähteä vanhan miehen kokeilemaan rajojaan liian äkkiä.

Ohjelmaa oli kerran viikossa puolitoista tuntia, johon sisältyi jokin lämmittelyleikki, esim. jokin hippa-versio (siis ihan oikeasti:hyper: Hauskaa ja tehokasta sykkeen nostoa), telineharjoittelua (permanto, trampoliini, nojapuut, rekki, renkaat, hevonen), lopun voimaosio ja loppuvenyttelyt. Ihan super-settiä!!!

Homma oli hauskaa jo siksi, että aikuisena osaa jo heittää ekoilun hittoon, eli eri välitä että muut ovat parempia, taitavampia, "kaikkeampia". Karua oli huomata kuinka helppoa kaikki lajiin liittyvä on, kun on voimaa, notkeutta ja rohkeutta. Minulla ei ole niistä (vieläkään) mitään. Kuitenkin jo kolmannella kerralla huomasi selvää kehitysta. Pohjalta on helppoa ponnistaa :)

Suosittelen kaikille lämpimästi, että otatte yhteyttä paikallisen voimisteluseuraan. Saattatte jäädä lajiin koukkuun. Laji on aivan loistava lisä punttijumpan kaveriksi, löytää lihaksia joita ei ole olemassakaan...

Tsemppiä kesään! :thumbs:

Ranteisiin sattuu vaan pirusti. Kasvaako niiden kipukynnys vai oletteko siirtyneet käyttämään käsiä "toisinpäin"?

rannehuoltoa on "pakko" tehdä ainakin itsellä nykyään ennen ja jälkeen treenin, muuten menee ranteet kipeiksi. Ennen tein pelkkiä rannepunnerruksia, mutta nykyään teen GB forumilta poimittua rannesarjaa johon kuuluu 4 eri punnerrusta jotka ovat ranteiden huoltoon/kunnossapitoon suunnattuja. Dorsal/wrist/first knuckle/finger pushups. kaksi kertaa tämä läpi, jokaista tulee siis 2x10.

http://www.gymnasticbodies.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=61 tuola asian tiimoilta juttua.

Varsinkin käsinseisonta ja planche treenit saavat ranteet kyllä kipeiksi jossei niitä huolla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom