Weber -käyttäjien oma ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mä oon melko tarkkaan sitä mieltä että ihmiset jotka hiili/brikettigrillaavat muulla kuin weberillä ja sanovat että "ihan hyvin pärjää tavallisella pallogrillillä" sanovat niin koska eivät ole koskaan grillanneet weberillä.

En ole vielä juurikaan grillannut millään, joten rehti kysymys: Mikä tästä Webastosta tekee pallukkaa paremman? Onko muona oikeasti parempaa tai helpompi valmistaa? Kertokaa kaikki.

Saan kiksit pelkästään siitä äänestä mikä tulee kun sulkee paksun emalisen kuvun. Ääni vastaa S-sarjan mersun oven sulkemista vs. tavallisen pallogrillin kuvusta lähtee palttiarallaa vuoden 1993 nissan micran oven ääni.

Jos autoa suhailen, niin mulle oven sulkeutumisääntä tärkeämpää on esim. kotteron suorituskyky tai alustan ja jousituksen toiminta (ääriolosuhteissa). Toki mahdollinen lonksuminen snadisti kyrsii :)

Mutta siis vilpittömiä kysäreitä liittyen mökkielämään joutuvan stadilaisen kesätoiminnan tueksi!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ostaa vaan suosiolla Weberin. Ei sen jälkeen voi enää kelpuuttaa muita. Eikä kyllä todennäköisesti tarvitsekaan.

Mä oon melko tarkkaan sitä mieltä että ihmiset jotka hiili/brikettigrillaavat muulla kuin weberillä ja sanovat että "ihan hyvin pärjää tavallisella pallogrillillä" sanovat niin koska eivät ole koskaan grillanneet weberillä.

Meillä on tavallinen 57-senttinen joka aikoinaan lähti syksymyynnistä puoleen hintaan. Saan kiksit pelkästään siitä äänestä mikä tulee kun sulkee paksun emalisen kuvun. Ääni vastaa S-sarjan mersun oven sulkemista vs. tavallisen pallogrillin kuvusta lähtee palttiarallaa vuoden 1993 nissan micran oven ääni.

57 senttinen on juurikin hyvä, kun mahdollistaa helpon epäsuoran grillauksen. Ainoa tuning mitä tuohon on tehty niin siihen on ostettu arina joka on yhdeltä sivulta välisaranoitu. Tuo mahdollistaa toki myös hiilien lisäämisen arinaa poistamatta, mutta mun kokkauksessa sen suurin lisäarvo on että nakkaan siitä leppälastut hiilien päälle safkan jälkeen ja heti kupu kiinni niin ei tarvitse yhtään sählätä. Harrastan tommosta "semisavustamista" jossa ruoka ottaa kymmenisen minsaa savusta aromia, mutta kypsyy pääasiassa kannen alla hiilien lämmössä. Olen aina ihmetellyt sitä että suurin osa suomalaisista suhtautuu grillikupuun ikäänkuin sen funktio olisi olla vain sadesuoja silloin kun grilliä ei käytetä, kun itse kokkaan yleensä juurikin kupu kiinni.

Kupu auki grillaaminen johtuu ihan vaan siittä että ollaan ostettu niitä 5euron pallogrillejä missä hiilet/briketit jää 5mm päähän paistoritilästä. Eihän tuollasella pystykkään muuta tekeen kuin äkkiä polttaa makkarat karrelle ja ääntä kohti. Viisseiskassa onnistuu jo savustuskin kunhan hommaa ne korit reunoille, molempia ei tietysti tarvitse sytyttää, mutta nehän myydään siis parittain. Weberin kansi soi samalla tavalla mitä vanhanajan kirkonkellot.

En ole vielä juurikaan grillannut millään, joten rehti kysymys: Mikä tästä Webastosta tekee pallukkaa paremman? Onko muona oikeasti parempaa tai helpompi valmistaa? ...Mutta siis vilpittömiä kysäreitä liittyen mökkielämään joutuvan stadilaisen kesätoiminnan tueksi!

1. Mistä sä siinä viisseiskassa weberissä maksat on että se on valmistettu huippulaadukkaista aineista ja suurin osa hinnasta tulee siitä että koko grilli on paksusti emaloitu. Emalointi on hirveän kallista, mutta tekee grillistä hygieenisemmään, hyvin helposti putsattavan ja ikuisen. Ja tämä ei ole vitsi, meidän Weber on nyt viisi vuotta vanha ja näyttää edelleen täysin uudelta, vaikka on kesäisi todella hevissä käytössä ja seisoo ulkona keväästä syksyyn. Perus viiden euron pallon menee puhki nopeasti, Weberillä grillaat vielä kun opetat omia lapsenlapsiasi grillaamaan. 2. Kun grilli on laadukkaasta emaloidusta metalista se jakaa lämmön tasaisesti ja hiilien ja arinan väliin jää hyvin tilaa, Weberillä on hyvin vaikeaa kärtsätä ruokaa jos on yhtään grillaamisen tajua. Jos et ole grillanut juurikaan kuten tossa mainitsit on varmasti helpompaa opetella grillaamista isolla pallogrillillä. 3. Grilli on oleellisesti raskaampi kuin ne viiden euron pallot. Se ihan oikeasti painaa, mikä tekee ruoanlaitosta helpompaa, kun grilli ei joka tönäisystä heilu minne sattuu. 4. Viitaten tohon autokommenttiisi. Kun sä ensimmäistä kertaa kuulet sen enkelten kosmisilla taajuuksilla värähtelevän soinnin kun kannen sulkee ymmärrät mistä on kyse :) 5.Weberiin voi ostaa ne sivugrillauskorit jolloin saa lisää vapausasteita ruoanlaittoon 6. Mökkivieraat haluavat hipelöidä sitä sun pallogrillien mersua ja ovat kateellisia. 7. On ylipäätään miehekästä maksaa plusmiinus 200 euroa tavallisesta pallogrillistä :)

Mun on vaikea ottaa kantaa kannattaako ostaako perus viisseiska vai one touch. Toi tuhkankeräys vaikuttaa hyvin näppärältä toiminnolta. One touchin hyvät puolet on tietty tuhkankeräysmekaniikan kautta se että ilman kulku on aina täysin optimi, ja verrattuna peruspalloon siinä on se kuvun sivullelasku toiminto. Jos katsoo pärjäävänsä ilman noita niin säästäähän siinä monta kymppiä jos ostaa perusmallin.

Tämmönen kaasu-uutuus on tullut, vaikuttaisi pätevältä ottaa mukaan esim. rannalle. Toi BabyQ on vähän hankala kantaa.

katso liitettä 114050

Weber Go-Anywhere kaasu, musta | Go-Anywhere | Kaasugrillit | Verkkokauppa.com
Tilasin tollasen, tulee veneilykäyttöön. Aiemmin käytössä ollut Primuksen vastaava keksintö, joka on ollut aikasen paska, rantsussa kun rillailee, niin saa olla aikasen tyyntä notta pysyy liekki päällä. Nyt uskon ja toivon, että säästyy kesällä muutamakin laatusana, kunhan saan Weberin tulille.

Mulla on tällänen Weber:

648744410_tp.webp

Hyvin toimii vaikka ikää onkin jo 26 vuotta (-88). Kerran olen huoltanut ja pelittää silti kuin uusi. Kyllä Weber on Weber!

Perusmalli ei ole vaihtoehto kyllä se kannattaa ehdottomasti ottaa kerralla onetouch.

K-raudassa on muuten juuri nyt tarjouksessa sekä perusmalli että onetouch. Perusmalli muistaakseni 130e ja onetouch 250e. Jos leikitään että potentiaalisesta tulevasta weberiläisestä tuo hintaero on melko suuri, ja rahaa on niukemman puoleisesti, niin kyllä musta perusmalli on vaihtoehto sille viiden euron pallolle. Toki olen ehkä vähän bias kun itse olen tyytyväinen perusmalligrillaaja.

Kävin ostamassa Weber kookosbrikettejä ja sytytyspaloja sekä kirsikkapuuta. Lisäksi Baby Back Ribsei. Jos savustelis viikonloppuna.

10003479_10152329837338164_3365696739528603379_n.webp

Mähän en mitään Rainbow-brikettei käytä. Ne on täyttä horroria!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ensinnäkin suuret kiitokset ajastasi!

1. Mistä sä siinä viisseiskassa weberissä maksat on että se on valmistettu huippulaadukkaista aineista ja suurin osa hinnasta tulee siitä että koko grilli on paksusti emaloitu. Emalointi on hirveän kallista, mutta tekee grillistä hygieenisemmään, hyvin helposti putsattavan ja ikuisen. Ja tämä ei ole vitsi, meidän Weber on nyt viisi vuotta vanha ja näyttää edelleen täysin uudelta, vaikka on kesäisi todella hevissä käytössä ja seisoo ulkona keväästä syksyyn.

Laatu on hyvä peruste.

Perus viiden euron pallon menee puhki nopeasti, Weberillä grillaat vielä kun opetat omia lapsenlapsiasi grillaamaan.

Tässä tullaan pieniin dilemmoihin. Saatan grillata todella vähän - mene ja tiedä - koska en varsinaisesti ole ruuanlaittoimmeisiä. Toisaalta ei ole jälkeläisiäkään, joten heidän suoritteisiinsa vetoaminen ei välttämättä auta oikeaan valintaan :)

2. Kun grilli on laadukkaasta emaloidusta metalista se jakaa lämmön tasaisesti ja hiilien ja arinan väliin jää hyvin tilaa, Weberillä on hyvin vaikeaa kärtsätä ruokaa jos on yhtään grillaamisen tajua. Jos et ole grillanut juurikaan kuten tossa mainitsit on varmasti helpompaa opetella grillaamista isolla pallogrillillä.

Alkutaipaleella ollaan, ehkä vähän ennen alkutaipaletta.

4. Viitaten tohon autokommenttiisi. Kun sä ensimmäistä kertaa kuulet sen enkelten kosmisilla taajuuksilla värähtelevän soinnin kun kannen sulkee ymmärrät mistä on kyse :)

Tää ei futaa, koska en ole romantikko :)

6. Mökkivieraat haluavat hipelöidä sitä sun pallogrillien mersua ja ovat kateellisia.

Mä en diggaa, että mun vehkeitä hipelöidään ja kateelliset ovat yleensä vittumaista kansanosaa.

7. On ylipäätään miehekästä maksaa plusmiinus 200 euroa tavallisesta pallogrillistä :)

Nyt on kyllä kiistämätön peruste :)

Mun on vaikea ottaa kantaa kannattaako ostaako perus viisseiska vai one touch. Toi tuhkankeräys vaikuttaa hyvin näppärältä toiminnolta. One touchin hyvät puolet on tietty tuhkankeräysmekaniikan kautta se että ilman kulku on aina täysin optimi, ja verrattuna peruspalloon siinä on se kuvun sivullelasku toiminto. Jos katsoo pärjäävänsä ilman noita niin säästäähän siinä monta kymppiä jos ostaa perusmallin.

Kympeistä ei budjetti ole kiinni. Mutta mitä ihmettä tällainen One-Touch tarkoittaa? Ja sitten oli jotain noita premium-versioita. Mikäs niissä mahtaa olla jutun juoni?

Mulla on weberin one touch original. Harmillisen vähän tuota tulee käytettyä, ideana grillaaminen on aina ihan kiva mutta sitten kun pitäisi jotain asian eteen tehdä lopahtaa aina mielenkiinto. Kaasugrilliä olenkin harkinnut tuohon rinnalle niin tulisi vähän useammin grillailtua.

Zone-sarja -42%
Mutta mitä ihmettä tällainen One-Touch tarkoittaa?

Siinä on semmonen veivi joka yhdellä vedolla (ts. "one touch") pudottaa tuhkat siihen grillin alla olevaan pönttöön.

Prisma-grilli paloi / ruostui paskaksi parissa vuodessa. Nyt kiikarissa kaasu-Weber ja vähän pitempi käyttöikä. Yleensä grillataan omalle perheelle, mutta kesäviikonloppuisin monesti vieraita, ja syöjiä 8-10 kpl.

Muutama kysymys alan miehille:

1. Millainen? Pihinä tuollainen 400 euron pikkuspirit kahdella polttimolla houkuttaisi, mutta nyt mietityttää että pitäiskö kuitenkin satsata "vähän" enemmän ja ostaa tonnin genesis? Kalliimpi tottakai isompi/tehokkaampi, mutta onko muuten olennaisesti parempi?

2. Mistä? Verkkokauppa.com paras vaihtoehto?

3. Muuta huomioitavaa?

Kiitos jo etukäteen!

-Andy

Jos aiot kymmenen henkeä ruokkia, niin tuskin kannattaa hankkia kaksipolttimoista. Spirit E-310 voisi olla hyvä kompromissi hinnan ja koon suhteen.

Näin puhuu miehet jotka eivät ole vielä päässeet grillaamaan Kamado Joella. Keraamiset grillit | Keraaminen Grilli Kamado Joe

Sitten kun kyllästyt korjailemaan halkeilevaa Kamadoa niin voit tehdä siitä puutarhaan kukkaruukun ja ostaa Weberin tilalle. Kamadot ja Vihreät munat vastaan Weber on hieman kuin Bmw vs Skoda. Keraaminen grilli on mukava omistaa, mutta todellisuus iskee vasten kasvoja samalla tavalla kuin Hupella kävi Bemarin kanssa.

DSC_0174.jpg

Eiks se ole vähän niin ettei Ferrarin rattiin suoraan mopoautosta nousta, väärissä käsissä Aventadoristakin tulee maailman kallein ruohonleikkuri...toki Pakkiksen Virallinen Grillikunkku-status irtoaa vain Gatorpitin smokerilla tai vastaavalla. Jotu noita möi mutta toimitusajat on kuulemma suolaset.

57 Original One-Touch tilattu. Reklamaatiot tulee sitten tänne, jos (kun) en onnistu. :)

Mitäs tuohon tarvitsee kylkiäisiksi ostaa, piippusytytintä tms.?

Latest posts

Back
Ylös Bottom