Wanhojen tanssit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J0kke
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tohon smokkiasiaan vielä: Pikaisen googletuksen tuloksena selvisi, että pukeutumisetiketin mukaan miehet voivat pukeutua vanhojen tansseihin tummaan pukuun. Eli jos nyt joku haluaa sinne smokissa mennä niin ei ongelmaa. Varmaan aika koulu/paikkakuntakohtaisia juttuja. Ja toisaalta ymmärrän myös jos joku haluaa olla käytännöllinen ja ostaa hyvän puvun, jolla on tulevaisuudessa enemmän käyttöä.

Oman henkilökohtaisen näkemykseni mukaan nää karkelot on kuitenkin lähivuosina alkanu mennä aina vaan juhlallisempaan suuntaan, joten yleisesti aletaan kääntyä sinne frakin puolelle. Jos olisin mies, pukeutuisin ehdottomasti frakkiin.

Tohon smokkiasiaan vielä: Pikaisen googletuksen tuloksena selvisi, että pukeutumisetiketin mukaan miehet voivat pukeutua vanhojen tansseihin tummaan pukuun. Eli jos nyt joku haluaa sinne smokissa mennä niin ei ongelmaa. Varmaan aika koulu/paikkakuntakohtaisia juttuja. Ja toisaalta ymmärrän myös jos joku haluaa olla käytännöllinen ja ostaa hyvän puvun, jolla on tulevaisuudessa enemmän käyttöä.

Oman henkilökohtaisen näkemykseni mukaan nää karkelot on kuitenkin lähivuosina alkanu mennä aina vaan juhlallisempaan suuntaan, joten yleisesti aletaan kääntyä sinne frakin puolelle. Jos olisin mies, pukeutuisin ehdottomasti frakkiin.
Joo meidänkin ryhmänohjaaja kertoi, että etiketti on aika pitkälti muodollinen ja koulukohtainen, ja kuulemma sen kummitytön koulussa on tapana kaikkien olla mustassa puvussa eikä tarkoituksena ole kenenkään vuokrata mitään kamoja. Meidän koulussa kaikki hankki frakin, saketin tai smokin, mutta toisissa kuoluissa meno on arkisempaa. Järjetöntä rahan haaskaustahan toi on, mutta minkäs teet.

Meillä sai olla mikä tahansa musta puku. Itsellä oli Tavallinen puku eikä se tippaakaan jälkeenpäin haitannut. Aluksi vähän häiritsi kun muilla oli frakit ja smokit mutta oli niitä pukumiehiäkin. Myöhemmin kyllä ihan tyytyväinen että säästi rahaa ja ei sillä mitään merkitystä ollut. Pienenä vinkkinä, jos olet kova jännittämään niin kannattaa ottaa rohkasevaa vähän alle, niin tanssikin sujuu paremmin. Itse tanssin viinipullon jälkeen 100x paremmin kuin ilman :) ei toimi varmasti kaikilla.

Pienenä vinkkinä, jos olet kova jännittämään niin kannattaa ottaa rohkasevaa vähän alle, niin tanssikin sujuu paremmin. Itse tanssin viinipullon jälkeen 100x paremmin kuin ilman :) ei toimi varmasti kaikilla.
Kannattaa olla varovainen ton kans, koska ei oo kovin kiva yllätys parille, jos toisen tanssi alkaa olemaan hoipertelua.;)

Edelleen on puku vuokraamatta, tarkoitus olis joululoman aikana sellainen hankkia (jos vain vielä mahdollista..). Tällasta tää on ku ei mitään saa aikaseks vaik hyvin tiedostaa sen, että niitä pukuja on siellä vuokraamossa rajallinen määrä.
Ja tämän viikon jälkeen alkaakin joululoma, luulenpa että kun koulu taas tammikuussa jatkuu ni on hieman muistelemista että mites ne tanssit taas menivätkään..
Jokos muilla on tanssit hyvin hallussa? ;)

Tänään just kertailtiin ja nyt kyllä muistan kaiken mut en sitten tiiä jos huomenna pitäs näyttää joku ni ei varmaa menis :D

ai perkele se pukuki... :F

Me ollaan harjoteltu vasta viittä eri tanssia nyt ennen joululomaa. Hienosäätö ja loput tanssit sitten ensi vuoden puolella.

Täytyy kyllä sanoa että itse tykkään kovastikin noista tanssitunneista. Voi tosin johtua siitä että on jo ennestään tuttu pari, niin ei oo niin jäykkää se touhu.

Pukua en ole vielä hankkinut, koska ostan sen ihan omakseni niin en ole vuokraamojen varassa. Täälläpäin kun kaikilla on tumma puku, niin se on aivan sama ostaa omaksi.

Itsellä on tuo ns. "avaustanssin" oppiminen jäänyt väliin, flunssaa seuranneiden poissaolojen johdosta. Täytynee se jossain välissä sitten vaikka kavereiden kautta oppia. Aika pahalta kyllä näytti.
Onneksi tosin (edes) kehruuvalssi on hanskassa, oon muutamalta taholta kuullut, että juuri se olis pahin. Tiedä sitte. :)

Huomenna viimeiset tanssiharjoitukset ennen lomaa, vasta kolme tanssia harjoiteltu (yhden niistä osaan tanssia), eli jännittää vähän mitenkä kerkeää kaiken oppimaan. Onneksi pari on kuitenkin entuudestaan tuttu niin ei sen parin takia mene jännittämiseksi. Puvuksi ajattelin todella tumman sinistä pukua ( kaukaa näyttää lähes mustalta), mutta näitä juttuja lukiessa alkoi jo oma pukuvalintakin epäilyttämään, pitää siis jostain ehkä vuokrata frakki.

Ja en kyllä tasan uskalla tanssia selvinpäin. Mäyräkoira vaan kurkusta alas ja sitten tanssitaankin munat solmussa kun kusettaa niin perkeleesti:D. No joo, kyllä se viina on ehkä parempi ratkaisu, pitää vaan annostella tarkkaan että osaisi vielä jotenkin tanssiakin.

Joo, kyllä taitaa olla toi taikajuoman nauttiminen pojilla aika välttämätön temppu, saavatpahan vähän luovuutta kuvioihin. Ite täytyy vielä vähän harkita, kun on niin huono viinapää. Ois kuitenkin kiva jotain muistaa siitä päivästä :rolleyes: Ja illallahan kuitenkin lähtee ainakin kaksin käsin :D

käytän vissiin ukon sellasta jytä sotilasjuhlapukua.

:kuola: Jos tollasia meiän tansseihin ilmestyy niin mä en kyllä pysty mihinkään valssiaskeliin keskittymään :D

Eipä olisi uskonut, että alan kaipaamaan tanssitunteja vaikka en ole edes mikään luontevin kaveri näihin hommiin. Ensi viikolla pääsee taas tanssaamaan. :hyvä:

moro.

Itelläkin nuo ois kohta. Mulla ois viimevuotinen kuvä tumma puku kotona, niin en mitään rumia frakkeja tmsp ala vuokraamaan.

Mutta kysymys kuuluukin: Onko ihan älytön turnoff jos meen sinne silleen että on tummapuku+tumma kauluspaita+tumma kravaatti? :)

Perkele pitää varmaa tyytyä meneen puku päällä ku ei löydy mistään mitään enää :D.

Vituttaa kyllä itteäki et tuli lähettyä toho touhuu mukaa... mut mennää ny kunnialla loppuu saakka

Ja en kyllä tasan uskalla tanssia selvinpäin. Mäyräkoira vaan kurkusta alas ja sitten tanssitaankin munat solmussa kun kusettaa niin perkeleesti:D. No joo, kyllä se viina on ehkä parempi ratkaisu, pitää vaan annostella tarkkaan että osaisi vielä jotenkin tanssiakin.

Kannattaa jättää väliin. Sujuu huomattavasti paremmin selvinpäin, jännityskin hävii ensimmäisen tanssin aikana, kun pitää keskittyä siihen tanssimiseen eikä siihen mitä yleisö tekee. Ne taas, jotka otti pohjia siinä määrin, että siitä on mitään hyötyä niin sen näkee sitten punotuksena ja/tai koordinaation huonomisena.

moro.

Itelläkin nuo ois kohta. Mulla ois viimevuotinen kuvä tumma puku kotona, niin en mitään rumia frakkeja tmsp ala vuokraamaan.

Mutta kysymys kuuluukin: Onko ihan älytön turnoff jos meen sinne silleen että on tummapuku+tumma kauluspaita+tumma kravaatti? :)

Meillä muutama, joka normi pukua käytti, käytti rusettia solmion sijasta. Yksi taas käytti tumman punaista paitaa ja tummaa solmiota puvun kanssa ja se ei tosiaan erottunu edukseen. Kannattaa vähän kysellä pariltas, että minkälaisia pukuja muut on pistämässä.

Mulla nämä huvit on jo muutaman vuoden takana, mutta pisti silmään tää alkoholi-aihe, joten pakko kommentoida. :D Mun tanssipari oli tanssiaisaamun ratoksi vetässyt huiviin pullon leijonaa, ja voitte uskoa, et se kyllä näky meidän tanssista aika pitkälle..! Siinä ei kyllä mies vieny vaan mä raahasin sitä perässä ku jotain tuhatkilosta perunasäkkiä. Lisäks se tallo mun pukua koko saamarin esityksen ajan ja posket oli punaset ku paviaanin perse :jahas: En tosiaan suosittele terästään tanssia millään alkoholilla, kyllä sitä sit iltabileissä ehtii senkin edestä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom