Wanhojen tanssit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J0kke
  • Aloitettu Aloitettu
No löytyihän täältä tällainenkin topicki.
Sellaista tuli mieleen, kun tanssit alkavat uhkaavasti lähestyä, että milloin kannattaisi pukua alkaa katselemaan? Ja millaista, smokki, frakki, saketti..? Kavereilla ollut jo aikoja sitten varattuna puvut, taidan olla ainut joka ei ole jaksanut vaivautua...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sellaista tuli mieleen, kun tanssit alkavat uhkaavasti lähestyä, että milloin kannattaisi pukua alkaa katselemaan? Ja millaista, smokki, frakki, saketti..?

Otat sellaisen mistä pidät eniten. Ei sillä oo väliä mikä noist on päällä.
Tosin frakin kanssa kannattaa ruveta toimiin, aikoinaan mulle tarjottiin joulukuun lopulla eioota.

Itellä nyt sama juttu meneillään. Pukua tarttis lähteä katselemaan..
Paljonko smokin/frakin/saketin pukuvuokra on? (n. suurinpiirtein)

Okei, kiitos tiedosta. Vois ens viikolla käydä kattelemassa ja ehkä jopa varaamassa.

Kyllä sitä pukua jo näihin aikoihin viimeistään kannattaa varailla. Itse vuosi sitten varasin frakin joulukuun alussa, ja silloin jo olivat melkein kaikki puvut ja frakit menneet kyseisestä liikkeestä. Meikäläisen kokoa oleva frakki sattui vielä onneksi löytymään.

Ensimmäisessä liikkeessä, jossa kävin, olivat kaikki jo varattuja.

Oli muuten Wanhojen tanssit ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun frakkia käytin. Ihan näin ohimennen mainitakseni.:jahas:

Jaa no eihän mulla sitten mikään kiire ole :D. Sama se mikä mulla on päällä, kunhan jotain... No ei vaan, viimeistään parin viikon päästä pitäisi käydä sovittelemassa jossain. Täytyy vaan löytää paikka Tampereelta missä noita vuokrataan.

Itellä nyt sama juttu meneillään. Pukua tarttis lähteä katselemaan..
Paljonko smokin/frakin/saketin pukuvuokra on? (n. suurinpiirtein)
Kyllä ne siinä satasen pinnassa on. Omani maksoi Jyväskylän Juhla-asussa 120e sisältäen kengät ja kaikki mahdolliset kalvosinnapit yms. Frakin otin itse ja suurimmalla osalla se olikin, mutta muutamalla oli myös saketti. Itse varasin puvun joskus joululomalla, jolloin kaikki sellaiset 170-senttisten puvut oli jo ajat sitten varattu, mutta mulle löyty ~190-senttisenä helposti puku.

Ite taisin varata 5 päivää ennen. Eli ei mikään kiire, jos on sellasta sorttia että alkaa tulla ressiä varaamisesta. Tosin luultavasti pienemmillä paikkakunnilla on heikompaa tarjontaa kuin pks.

Ps. vittumainen kokemus ylipäätänsä, olisi pitänyt jättää menemättä.

Mitenkäs smokki toimii vanhojen tasseissa? frakki ja saketti näyttää omaan silmään vaan aika vammaselta, varsinkiin kun on kattonu edellisinä vuosina finninaamasten rillinörttien noloa kompurointia ei-niin-hyvin-istuvissa frakeissa. Tietysti mikä tahansa puku varmasti näyttää hyvältä jos sitä osaa päällään kantaa, mutta tuollainen mielikuva on vaan päähän syöpynyt.

Ite taisin varata 5 päivää ennen. Eli ei mikään kiire, jos on sellasta sorttia että alkaa tulla ressiä varaamisesta. Tosin luultavasti pienemmillä paikkakunnilla on heikompaa tarjontaa kuin pks.

Ps. vittumainen kokemus ylipäätänsä, olisi pitänyt jättää menemättä.
Helsingissä ainakin oli frakit loppunu jo ennen joulukuuta tossa pari vuotta sitten. Itseltä tosin löyty kotoa frakki niin ei ollut siitä huolta. Viisi päivää ennen kun menee kyselemään niin on erittäin todennnäköstä, että ei löydy mitään kokoa ja parhaimmassa tapauksessa mitään pukuja edes.

Mitenkäs smokki toimii vanhojen tasseissa? frakki ja saketti näyttää omaan silmään vaan aika vammaselta, varsinkiin kun on kattonu edellisinä vuosina finninaamasten rillinörttien noloa kompurointia ei-niin-hyvin-istuvissa frakeissa. Tietysti mikä tahansa puku varmasti näyttää hyvältä jos sitä osaa päällään kantaa, mutta tuollainen mielikuva on vaan päähän syöpynyt.

No kyllähän smokki omasta mielestäni nyt yleensäkin on siisteimmän näköinen miehen juhlavaate että kyllä sillä kelpaa. Olisin itekin mielellään käyttänyt smokkia, mutta kun ei oikein mun ajatusmaailman käynyt vuokraaminen niin totesin, että ostan kunnon puvun. Kuitenkin paljon käytännöllisempi kuin smokki. Saketti ei taas mun mielestä jotenkin sovi tällaiseen tilaisuuteen ja frakeista en oo vain kovin innostunut.

Ja omat wanhojen tanssit oli tosi mahtava kokemus. Jo harjoituksetkin alkoi olla parin kerran jälkeen tosi mukavia. Voisi ihan oikeasti joskus vielä mennä opettelemaan näitä kunnon tansseja jollekin kurssille:)

En kyllä ymmärrä miten vanhojen tanssit voi olla vittumainen kokemus jollekkin. Itselle jäi ainakin oikein hyvät muistot koko tansseista ja harjoituksista. Itse pyörähtelin frakki päällä. Meillä oli kavereiden kanssa limusiinikin vuokrattuna tanssien jälkeen, jolla sitten pyörittiin tunti (ilolientä tuli tietysti siinä vähän otettua) ja mentiin "tyylikkäästi" jatkoille. Oli kyllä ikimuistoinen kokemus!

Täällä meillä on kaikilla ollut aina normipuku (onko sillä joku nimikin?) wanhojen tansseissa, koska osa omistaa sen ennestään ja sen voi ostaa huoletta koska sille kyllä löytyy käyttöä tulevaisuudessa.

Reilun kahden viikon päästä alkaa harjoittelu. Milloin muilla?

Täällä meillä on kaikilla ollut aina normipuku (onko sillä joku nimikin?) wanhojen tansseissa, koska osa omistaa sen ennestään ja sen voi ostaa huoletta koska sille kyllä löytyy käyttöä tulevaisuudessa.

Reilun kahden viikon päästä alkaa harjoittelu. Milloin muilla?

Alko jo 5-6 viikkoa sitten.

Miksikäs siellä noin myöhään aloitellaan? Täällä alkoi tänään uusi jakso ja mulla on huomenna ekan kerran tansseja.

Multa jäi vanhojentanssit väliin. Odotin niitä aivan hirmuisesti ensin, pukukin oli jo puoliksi valmiina. Sitten en kuitenkaan tahtonut löytää paria, kukaan ei huolinu :itku:. Ajattelin sitten mennä tyttöparin kanssa kun ylimääräisiä tyttöjä oli kurssilla jonkun verran. Lopulta kuitenkin kaikki meni päin mäntyä kun netistä tilaamaani korsettia ei tullut ajoissa ym... En päässyt sitten sinnekään.

Penkkaripäivä oli toinen naula arkkuun. Sitäkin odotin aivan hirmuisesti ja sitten, kuin salama kirkkaalta taivaalta: aamulla epilepsiakohtaus ja 3 päivää sairaalaa.

Vanhojentanssit ja sen jälkeiset parin päivän pippalot oli mun elämäni hauskimpia päiviä. Upeeta, vapaata ja stressitöntä aikaa, jolloin kaikki on ihan vitun mahdollista.

Pitäkää hauskaa!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom