Wanhojen tanssit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J0kke
  • Aloitettu Aloitettu
Itse tuli silloin aikoinaan tanssittua kahtena vuonna peräkkäin, kun oli partnereista pulaa. Harjoitukset olivat pääosin ihan mukavia vaikka ne alkoivat toisella kierroksella jo tympimäänkin.

Tuli sitten kahdesti juhlittua ne jatkotkin. Ja hauskaa oli molemmilla kerroilla. Aivan huippureissuja :rock:

.. ai niin ja meillä harjoitukset alkoivat jo heti elokuussa kun koulu alkoi. Ei tullut turhan kiire ainakaan :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jee, Wanhat! meilläkin alkaa vasta joulun jälkeen harjottelu, mutta puku, kampaaja ja kaikki muu on jo valmiina.

Mä ootan innolla, että pääsee laittautumaan hienoksi: mekkona (tosin vielä vähän vaiheessa ompelijalla) tulee olemaan kunnon prinsessa-unelma ja paljon timangeja ja nätisti hiukset ja ja ja :D Jatkotkin on hyvä tekosyy ostaa joku cool bile-hile pikkumekko ja uuet kengät :lol2:

Ainoo mutta tässä on mun pari. En tuntenut tätä ennestään ja kun vaikutti ihan normaalilta niin en viittiny kieltäytyäkään. Herra kuitenkin ilmeisesti pelkää mua kuollakseen, koska ei uskalla jutella mun kanssa ja aina tuijottelee vaan lattiaa kun yritän veistää juttua siinä yksinäni :rolleyes: Voi tulla aika hiljasta tanssitunneilla. :lol2: No eiköhän tästä selvitä.

Löytyyhän täältä muitakin tämän vuoden wanhoja :) Itsellä siis myös wanhat edessä helmikuussa. Parikin on ollut jo alkusyksystä saakka tiedossa ja treenit alkavat ens maanantaina. Vähän kauhistutti ajatus et pitäis oppia yks tanssi per kerta, mutta eiköhän sekin siinä suju. Illallinen sitten päivän vikojen tanssien jälkeen, sitten jatkoille (onneksi tulee myös tuo 18v. täyteen ennen wanhoja...)

Täälläkin päässä odotellaan myös ihan innolla tuota hienoksi laittautumista, pääseepähän kerrankin leikkimään päiväksi prinsessaa :D mekko vuokrattuna, kampaaja varattuna ja pikkuhiljaa alkaa muutkin pikkuasiat olla kondiksessa. Innolla odotellaan jo maanantaina alkavia harkkoja :)

Oli kyllä hauska reissu, aamulla tuli aloiteltua fisulla siinä kahdeksan aikaan himassa ja homma jatkui läpi päivän, illan ja yön.. Tanssipari oli absolutisti mutta oli vaan ylpeä kun pysyin pystyssä :D Tanssit sujui nätisti ja oli tosi hauskaa. Jatkoilta en sitten mitään muuta muistakaan kuin lämpimän ja turvallisen järkkärin huoman kun hän talutti minut rivakasti ulos :haart:
Lähtisin tänä vuonna uudestaan jos ei abiristeily painaisi samaan aikaan päälle :(

Olihan noi wanhat ihan hauska kokemus vaikka se harjoittelu olikin aika ärsyttävää. Kaikkia tansseja en oppinut edes kunnolla, vaan jouduin katselemaan muiden jalkoja ja sellasta, mutta ei se kovin vakavaa ollut. Kaikista parasta oli jatkot ja joidenkin jätkien meno siellä. Ihan käy sääliks niitä portsareita näin jälkeenpäin ajatellen. :D

Meidän lukiossa porukka alotti tällä viikolla tanssejen reenaamisen.

meikä alotti kans harjottelun torstaina. yllättävän nopeasti ne kaks ekaa tanssia ainaki oppi:D. mites noi puvut nyt oikeen, ku oon kuullu joiltai et lokakuun jälkee on vaikee kuulemma varata enää ja toiset taas sanoo että sen voi viikkoa ennen tyyliin käydä tsiigaa jostain... ni miten on, pitäskö meikän varailla sitä jo :D

Ite varasin viime vuonna syyslomal nii sai hyvin. Kaveri koitti pari viikkoo sen syysloman jälkee varata, mut kaikki frakit sen kokosille (n. 173cm) oli ainaki menny sillon jo.

meikä alotti kans harjottelun torstaina. yllättävän nopeasti ne kaks ekaa tanssia ainaki oppi:D. mites noi puvut nyt oikeen, ku oon kuullu joiltai et lokakuun jälkee on vaikee kuulemma varata enää ja toiset taas sanoo että sen voi viikkoa ennen tyyliin käydä tsiigaa jostain... ni miten on, pitäskö meikän varailla sitä jo :D
Varaamisen pitkittämisestä et kuitenkaan mitään lisäarvoa saa, joten miksipä et varaisi heti. Mr. Average-koot menee tosi nopeasti. (joku 170cm ja laiha runko)

Keskiviikkona ois ensimmäiset reenit :D vois kyl hankkia jo tanssikengät ku se sano et sinne ei oo tulemista ilman niitä :D

Mites miehet, onks teillä frakki vai smokki?

Tanssin helmikuussa wanhat, frakki piti hommata mutta liikkeistä loppunut kaikki ni piti tyytyä smokkiin.. Onko sillä niinkään väliä?

Saketti. Ei niin yleinen kuin frakki, mutta on aivan tasavertainen vaihtoehto. Sopii hyvin daamin pukuun kun liivissä saa olla jopa väriäkin... ainut mikä on osoittautunut hankalaks niin harmaiden hanskojen löytäminen, valkoista kun ei sakettiin saa yhdistää muussa kuin aluspaidassa.

Tällä ei suurimmalla osalla porukkaa käy mikään etiketti mielessäkään ja tosi kirjavaa asua on nähty rippipuvusta keskiaikasiin pitsikauluksiin ja silinterihattuihin.

Tuskin siis sillä on niin väliä tai mitenkään erotut smokissa alipukeutuneena, mutta mielestäni kuitenkin olisi ihan kohteliasta ainakin pariasi kohtaan hankkia jostain se frakki. Mimmit kuitenkin satsaa välillä ihan järjettömästi vaivaa ja rahaa tähän hommaan, niin ei oo sitten hauskaa jos partneri ei sovi kuvaan.

Kumma sanoi:
mutta mielestäni kuitenkin olisi ihan kohteliasta ainakin pariasi kohtaan hankkia jostain se frakki. Mimmit kuitenkin satsaa välillä ihan järjettömästi vaivaa ja rahaa tähän hommaan, niin ei oo sitten hauskaa jos partneri ei sovi kuvaan..
Itse en juuri pysty ymmärtämään jengiä jotka laittaa rahansa taivaan tuuliin. Itse kävin ostamassa puvun Helsingin Halosesta ja sain jopa puoleen hintaan. Suhteelisen fiksu päätös näin jälkeenpäin. Tuli halvemaksi kuin vuokrata frakki ja puvulle on ollut suhteelisen paljon käyttöä tanssien jälkeenkin. Sai vielä kelpo puvun halvalla. Mun puolesta törsätkää frakkeihin ym. itse ajattelen lähes kaiken pitkällä tähtäimellä. Niin ja voi sitten lopuilla rahoilla ostaa käytännöllisempiä juttuja esim. heraa. :piis::D:piis:

Itse en juuri pysty ymmärtämään jengiä jotka laittaa rahansa taivaan tuuliin. Itse kävin ostamassa puvun Helsingin Halosesta ja sain jopa puoleen hintaan. Suhteelisen fiksu päätös näin jälkeenpäin. Tuli halvemaksi kuin vuokrata frakki ja puvulle on ollut suhteelisen paljon käyttöä tanssien jälkeenkin. Sai vielä kelpo puvun halvalla. Mun puolesta törsätkää frakkeihin ym. itse ajattelen lähes kaiken pitkällä tähtäimellä. Niin ja voi sitten lopuilla rahoilla ostaa käytännöllisempiä juttuja esim. heraa. :piis::D:piis:
Jaa itsekö puvun ostit?

Jännä kyllä lukea täältä kuinka niin monet on hommannu/hommamas frakkia, smokkia tai sakettia, kun meillä taisi kahdella pojalla reilusta 30:stä joku noista... Ei siinä olisin itsekin halunnut smokin, mutta kun vuokraaminen ei tullut kysymykseen niin voivoi:rolleyes:

Ja mitä pirua vielä joidenkin kommentteja, että smokki olisi alipukeutumista:wtf: En keksi millä asteikolla sitten se olisi sitä ja ennen kaikkea ainakin tyylikkyydessä se hakkaa frakin ja saketin 100-0. Opetelkaa nyt vähän tyylikkyyttä... James Bondkaan ei laittaisi frakkia;)

Jännä kyllä lukea täältä kuinka niin monet on hommannu/hommamas frakkia, smokkia tai sakettia, kun meillä taisi kahdella pojalla reilusta 30:stä joku noista... Ei siinä olisin itsekin halunnut smokin, mutta kun vuokraaminen ei tullut kysymykseen niin voivoi:rolleyes:

Ja mitä pirua vielä joidenkin kommentteja, että smokki olisi alipukeutumista:wtf: En keksi millä asteikolla sitten se olisi sitä ja ennen kaikkea ainakin tyylikkyydessä se hakkaa frakin ja saketin 100-0. Opetelkaa nyt vähän tyylikkyyttä... James Bondkaan ei laittaisi frakkia;)

meillä lähes jokaisella oli frakki, eli noin viidelläkymmenellä. Frakki on oikeastaan se "ainoa" oikea puku miehelle wanhoissa.

Tämä vissii sitten vaihtelee vähä paikan mukaan. Oon kuitenkin 6-7 wanhat nähnyt omalla kotipaikalla ja parit samassa maakunnassa ja kyllä aika vähäistä on ollut minkään muun kuin puvun käyttö... No hyvä niin, kun meikäpoikahan ei aio frakkiin taittua:D En edes sitten, kun aikanaan pääsen itsenäisyyspäivän vastaanotolle...

Näyttää aika reippaasti vaihtelevan paikkakunnan mukaan. Mä oon nähnyt nyt 3 Wanhat ja kun illan päätteeksi on koko paikkakunnan Wanhat kerääntyneet yhteiselle areenalle tanssimaan, niin niiden ehkä about 200 parin joukossa on näkynyt yleensä muutamia uskaliaita frakkien kanssa, saketteja vielä harvemmin.

Ilmeisesti tämä smokkiin pukeutuminen on joku maalaisten juttu.

Meiän koulussa lähes kaikilla jätkillä oli frakit, ja niin se kuuluukin olla. Smokki on ihan liian arkipäivänen tohon juhlallisuuteen, sori nyt vaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom