Vyötärön ympärysmitta

Semmoset 88-90cm tuo näyttäs olevan,olen 184cm ja ~88kg. Noh nyt onkin pikku dieetti päällä, voi katella josko sitä pääsis sinne 80cm kieppeille.
Tai sitten menee dieetti vituiks ja lähtee lihat ja voimat läskien nauraessa, vatsaa hytkytellen.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuo on kyllä surullista, usein kukaan ei vaivaudu mainitsemaan ruoan laadusta tai järkevän hiilihydraattien välttämisen tärkeydestä, vaan neuvotaan syömään mahdollisimman paljon aivan mitä tahansa paskaa. Moni ei tunnu edes erottavan, että "10kg painoa" on eri asia kuin "10kg lihasta".

Tuo nyt taas on aivan paskapuhetta, tällä forumilla kyllä toitotetaan kenties jo liikaakin sitä hiilihydrattien laatua ja proteiinipainotteista ruokavaliota. Se on sitten jokaisen yksilön oma helvetillinen häpeä jos ei osaa kattoa forumilta ku yhden ainoan postauksen jostain kenties viiden vuoden takaa ja sen perusteella tekee sitten päätöksensä, tai laskea kaloreitaan oikein ja seurata vyötärön kasvua. Maalaisjärjellä pitäis pystyä tekemään johtopäätöksiä malliin "jahas, vyötärömitta kasvanu 3kk aikana 5cm -> syön luultavasti liikaa eli tiputetaas kaloreita tai lisätään aerobista"
 
Parhaiten toiminut dieetti, jossa nimenomaan hiilihydraatteja tulee paljon, etenkin treenipäivinä. Hiilari on anabolisin aine jota naturaali voi suuhunsa laittaa vai miten se oli :) Toki ketoosissa asiat muuttuvat...

Maitotuotteet turvottaa, toki hiilaritkin jonkun verran, mutta aamulla mitattesssa ei niillä ole enää vaikutusta.
 
Mitä hittoa, 96cm. Olen 175cm ja noin 80kg. Jotenkin vain kaikki se aloittelijoiden osiossa tuputettu "syö enemmän ja useammin"-metodi on kertynyt yhteen paikkaan.

Jos syö paljon ja usein, niin täytyy myös reenata paljon ja usein.

* * * * * * * * * * * * * *

Vartalotyypeissä on eroja, mutta ok nyrkkisääntö sille mikä on hyväkuntoisen sopiva vyötärön ympärysmitta on pituus sentteinä miinus sata.
Eli esimerkiksi 180 cm henkilöllä 80 cm.

(kaikkien kohdalla ei päde, esim. minä olen jo melkein kisakireydessä kun nämä mitat kohtaa)
 
Pahoittelen, jos "aloittelija" kysyy tyhmiä, mutta pitääkö paikkansa, että vyötärön paksuus pysyy pitkälti samana, ainoastaan se rasvan määrä vaihtelee? Eihän esim ranteisiinkaan tulee paksuutta vaikka 10 vuotta vatkaisi tangolla rannekääntöä(ok, hieman huono vertaus)...

No mä oletan, että se ei ole paljon muuttunut, vaikka teen vatsoja ja mavea yms. Löysin mun viimme kevään(11kk vanhoja) tuloksia ja niissä mun paino on 75,0 Kg, vyötärö on 86,0 cm. Nyt tällä hetkellä paino 79,5 Kg ja vyötärö 86,0 cm, eli vyötärö on taas tasan sama, mutta paino ei ole. Eli voiko tästä päätellä, että olisin saanut sitä LIHASTA 4,5 kiloa vajaan vuoden aikana? :) Olkavarteen on tullut muutama sentti ja rintakehään joku 6 cm ja reiteenkin melkein saman verran. Vai tyrmääkö joku expertti mut laakista, että se on taas kaikkea muuta...

Vaikka tähän vuoteen mahtuu pitkiä taukoja, niin se mitä olen salilla tehnyt on ollut paljon järkevämpää, kuten ravintokin. Olen kuitenkin ekan kerran käynnyt salilla jo 10 vuotta sitten, mut se on ollut aina vähän semmosta sääätämistä, ikinä vajaas vuodes ei ole tapahtunut mitään kummempia muutoksia, joten tämä olisi kiva juttu. Mihinkään kehonkoostumusmittauksiin mulla ei ole ollu aikaa/rahaa mennä, mut pitää kyl käydä ihan mielenkiinnosta... Mut dieetti jatkukoon --> :)
 
Kyllä ite ainaki sanosin et jos tekee maastavetoa, kunnon kyykkyä sekä haluaa syödä normaalisti ja sikailla ees joskus ni se 90cm vyötärö on ton mittaselle aivan passeli. Ei niillä kymppirasvojen palkeilla kuitenkaan mitään tee, uskosin et aiheuttaa vaan stressiä kun pitää seurata koko ajan ettei ala rasvaa kertymään. Mutta tosiaan kuten sanottua, riippuu ihan rasvajakaumasta ja ruumiinrakenteesta millasella vyötäröllä on siunattu :)

Kympin rasvat eivät ole mitään kisakuntoa kuin bikinifinesissä, miehillä se on optimi rasvaprosentti jossa hormonitoiminta ja terveys pitäisi keskimäärin yksilöstä riippuen olla parhaimmillaan. Kilpailevan classic- tai bodypuolen kehonrakentajan pitäisi pyrkiä olemaan läpi vuoden korkeintaan 10-12% rasvoissa, se on ammattimaista ja edustavaa.

Ei siitä mitään stressiä synny, pyörivät siinä muutaman prosentin sisällä itsestään, kun opettelee syömään oikein.
 
Ei oo kyllä omasta mielestä järkeä nostaa painoa ja koittaa mittailla tuloksia niin, että mittailee jotain vyötärön ympärysmittaa. Syö semmoset kalorit päivässä, et paino nousee jonkuu 200-300 grammaa per viikko niin onnistuu iha ok. Kun tota vyötärön paisumista alkaa pelätä ja koittaa kasvattaa lihasta niin paikoilleen saa kyllä painon kanssa sitten jäädä. Sitä ihran poikasta kuitenki tulee kun paino nousee.
 
paino 75kg vyötärö n 80cm omistan äärimmäisen vittumaisen kropan mallin, 2-3v sitten kun olin todella timmissä kunnossa suonet näky vatsalihasten päällä mitta oli 77cm. nyt rasva% jossain 10-12..

Tiedä häntä kuinka paljon on vaikutusta sillä että tuli kauan aikaa sitten vedettyä ihan sairaasti sumovetoja, smjv ja lisäpaino vatsoja.. sillon oli isoimmillaan pötsin ympärys jtn 100cm pintaan.
 
Jaahas jaahas... 174cm/78kg ja vyötärön ympärys 88. Suoni erottuu hauiksesta, kaikki vatsapalikat (alimmat heikommin) - osa vinoistakin jne. eli 10-15% välillä rasvat? Vasta tammikuussa tulin intistä, jossa taisi olla tulotarkastusessa ~70kg ja 10% 84cm. Kyllä on vaan niin yksilöllistä tuo, että en osaa edes ressata. Äiti on ainakin semmonen pätikkä, etten yhtään ihmettele :D Jos tämmönen natuvässykkä lähtis vyötäröä ehon tahoin kaventamaan kohti 70cm alle 10 rasvoihin, lähtis siinä viimesetkin pihvit :D Pääasia että rinnanympärys on 25cm+ isompi kun vyötärö ;)

ps. Onko kellään kokemusta vatsatreenin vaikutuksella? Vuoden tein aina vatsatreeniä, nyt viime vuos jäänyt pois kokonaan. Maveja ja kyykkyjä tulee tehtyä.
 
Tuntuu, että näistä vatsamakkaroista ei pääse millään eroon :( 183/82 ja olen pudottanut vyötärönympäryksen 88->81cm, mutta vatsamakkarat pysyvät (pienentyneet toki). Tekisi kyllä kovasti mieli kasvattaa jo pikkuhiljaa massaa, sillä plussillakin on mahdollista pienentää rasvaprossaa/näyttää kiinteämmältä? 76-kiloisena ympärys oli noin 76cm intissä, kun päkki näkyi hyvin ja rasva oli poissa.. Olin tosin paljon lihattomampikin silloin :nolo:
 
Tuntuu, että näistä vatsamakkaroista ei pääse millään eroon :( 183/82 ja olen pudottanut vyötärönympäryksen 88->81cm, mutta vatsamakkarat pysyvät (pienentyneet toki). Tekisi kyllä kovasti mieli kasvattaa jo pikkuhiljaa massaa, sillä plussillakin on mahdollista pienentää rasvaprossaa/näyttää kiinteämmältä? 76-kiloisena ympärys oli noin 76cm intissä, kun päkki näkyi hyvin ja rasva oli poissa.. Olin tosin paljon lihattomampikin silloin :nolo:

Hyvältä edistykseltä tuo mun mielestä vaikuttaa, ehkä karistat ens keväänä loput? Päätöksiä on kyllä helpompaa tehdä, kun laatii selkeän suunnitelman toiveistaan valmiiksi ja sitten vaan seuraa sitä. Ja ne vatsamakkarat on kyllä valitettavasti eliitti-ihrajoukkojen viimeinen puolustuslinnake :).

On kyllä mielestäni ihan mahdollista että näytät ainakin plussavaiheen alkuviikkoina paremmalta kuin dieetin lopussa. Lihakset ovat todennäköisesti täydemmät, jos/kun hiilareita on runsaammin käytössä ja ihraa ei ole vielä näkyvästi ilmaantunut. Toisaalta voi olla enemmän nestepöhöäkin. Lihasmassan määrä tietysti määrittää paljon, miltä sama rasvaprosentti näyttää eri kehoissa. Röpöläinen laardi yhden lihassäikeen, sisäelimien ja luiden päällä on hiukka ällöä verrattuna siihen, jos sitä pingottaa pyöreämuotoinen lihas altapäin.

Kannattaa muuten iloita myös niiden muiden kehonosien kiristymisestä dieetin aikana, eikä vaan ajatella sitä vatsaa, joka on viimeinen boss fight.
 
Joo kyllähän tuo mieltä piristää, kun selkään ja jalkoihin on ilmestynyt uusia lihaksia ja latsitkin näyttävät suuremmilta :) Esim. käsivarsissa en ole huomannut mitään eroa, sillä suonet näkyy jopa 20%-rasvoissa genetiikan takia. Tänä aamuna oli ympärys 80cm, eli lähden tästä nostamaan kaloreita hiljakseen :thumbs: Kyllä tuolta vatsojen seudulta jotain lihasta pilkottaa, sillä dragon flag menee jo :)
 
Jaahas jaahas... 174cm/78kg ja vyötärön ympärys 88. Suoni erottuu hauiksesta, kaikki vatsapalikat (alimmat heikommin) - osa vinoistakin jne. eli 10-15% välillä rasvat? Vasta tammikuussa tulin intistä, jossa taisi olla tulotarkastusessa ~70kg ja 10% 84cm. Kyllä on vaan niin yksilöllistä tuo, että en osaa edes ressata. Äiti on ainakin semmonen pätikkä, etten yhtään ihmettele :D Jos tämmönen natuvässykkä lähtis vyötäröä ehon tahoin kaventamaan kohti 70cm alle 10 rasvoihin, lähtis siinä viimesetkin pihvit :D Pääasia että rinnanympärys on 25cm+ isompi kun vyötärö ;)

ps. Onko kellään kokemusta vatsatreenin vaikutuksella? Vuoden tein aina vatsatreeniä, nyt viime vuos jäänyt pois kokonaan. Maveja ja kyykkyjä tulee tehtyä.

Vähän vanhaa ketjua nostelen, sori siitä. Pituus on about sama, painoa 87 ja vyötärö sentti enemmän. Ehkä toivoa siis olisi saada palikoita näkyviin kun kevään tullen alkaa juoksutreenit.
 
Kympin rasvat eivät ole mitään kisakuntoa kuin bikinifinesissä, miehillä se on optimi rasvaprosentti jossa hormonitoiminta ja terveys pitäisi keskimäärin yksilöstä riippuen olla parhaimmillaan. Kilpailevan classic- tai bodypuolen kehonrakentajan pitäisi pyrkiä olemaan läpi vuoden korkeintaan 10-12% rasvoissa, se on ammattimaista ja edustavaa.

Ei siitä mitään stressiä synny, pyörivät siinä muutaman prosentin sisällä itsestään, kun opettelee syömään oikein.
Muuten, tietääkö kukaan mihin Archey katosi kun edellinen kirjautuminen joulukuussa 2014? Sorry täydellinen offtopic.
 
Mittasithan aamulla, ennen aamupalaa? Mittauksen ajankohta voi vaikuttaa lopputulokseen yllättävänkin paljon.
Pitääkin kokeilla. Oma keskellä päivää mitattu 97,5 ja ei tuota läskiä nyt kuitenkaan mahdottomia ole. Toki mulla kaikki kehon rasva taitaa kertyä pelastusrenkaan kohdalle. Heittää järveen niin kelluu kuin poiju.
173/79kg.
 
Pitääkin kokeilla. Oma keskellä päivää mitattu 97,5 ja ei tuota läskiä nyt kuitenkaan mahdottomia ole. Toki mulla kaikki kehon rasva taitaa kertyä pelastusrenkaan kohdalle. Heittää järveen niin kelluu kuin poiju.
173/79kg.
Minulla on syömiset tainneet sattua nyt viime aikoina aika hyvin kohdilleen (ja ehkä treenikin), kun viidessä kuukaudessa vyötärö 93 cm -> 90 cm, samaan aikaan paino kuitenkin 72 kg -> 76 kg. Ja tämä tällaiseen 167 cm varteen.
 
Back
Ylös Bottom