Vyön paikka kehossa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ticotaco
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Aivan pakko výö ei ole jos harrastaa lahna punnerrusta.
No niin taas :jahas:. Ei se vyö ole penkissä pakollinen vaikka ihan kunnon kaarellakin nostais. Minkäslaisia rautoja sä sitten liikuttelet, kun on selkä heti särkymässä?

Vyötä nimenomaan EI saa hirttää niin tiukalle kuin mahdollista, silloin ei pysty käyttämään kropan omaa painetta vyötä vastaan. Kun käsi mahtii vyön ja kropan väliin, niin silloin kireys on sopiva. Ja vyö ehdottomasti pois sarjojen välillä. Tietysti paras olis, jos vyötä ei käyttäis ollenkaan, itse pidän raskaimmissa kyykyissä ja maastavedoissa sekä seisaaltaan tehtävissä punnerruksissa, muissa en juurikaan, näin oma keskivartalo ts. core vahvistuu.:)

Missä lukee että mulla on selkä särkymässä,
vyö on sen verran helppo asettaa päälle ja siittä saa todella hyvän tuen niin en tod lopeta sen käyttöä, vaikka joku mattih3 ei käytäkkään.....dorka

No niin taas :jahas:. Ei se vyö ole penkissä pakollinen vaikka ihan kunnon kaarellakin nostais. Minkäslaisia rautoja sä sitten liikuttelet, kun on selkä heti särkymässä?

Kyllä sitä pitäisi vähän tekniikkaa tarkastella jos saa penkattua selän paskaksi jos ei ole vyötä, oli ne raudat mitä tahansa. Ymmärrän täysin mavessa ja kyykyssä vyön, ja toki sitä saa hyvät paineet penkkiinkin.

Ite oon kokeillu vähän molempia, että pitänyt lonkkien yläpuolella ja sit just lonkkaluiden päällä. Se vaan pistää ikävästi mahaan jos on vyö tuossa lonkkien päällä esim. jos kyykkää syvälle. Mukavemmalta se tuntuu tuossa kapeimmassa kohtaa kehoa. Sitäpaitsi vyö täytyy vetää aivan liian kireelle tuohon lonkkien päälle ettei luiskahda kesken kyykkäämisen pois. Mulla ainakin käyny monesti kesken sarjan sillee. Eipä siitä oo sitte hyötyä enää ku se luiskahtaa leveämmältä kohdalta kapeampaan kohtaan.:jahas:

Missä lukee että mulla on selkä särkymässä,
vyö on sen verran helppo asettaa päälle ja siittä saa todella hyvän tuen niin en tod lopeta sen käyttöä, vaikka joku mattih3 ei käytäkkään.....dorka
No joo joo, käytä ihan vapaasti sitä vyötä. Mutta kun sä sanoit, että "Aivan pakko vyö ei ole jos harrastaa lahna punnerrusta". Eli kaikki, ketkä ei käytä penkissä vyötä, harrastaa lahnapunnerrusta (yhdyssana :D), niinkö? Se on ihan paskapuhetta. Täysin oikein voi penkata ilmankin vyötä.

ite käytän kunnon vyötä kyykyissä ja maastavedoissa.

sitten joskus saatan laittaa semmosen tukivyön päälle hauiskäännöissä, penkissä jne. jos selkä on kipuillut. on vähän noita synnynnäisiä selkävikoja niin pelaan aina varmanpäälle että mitään ei satu. jos joku pitää minua pellenä sen takia niin aika sama.

keskivartola vahvistan sitten erikseen lähinnä voimapyörällä ja staattisilla pidoilla.

Kyllä sitä pitäisi vähän tekniikkaa tarkastella jos saa penkattua selän paskaksi jos ei ole vyötä, oli ne raudat mitä tahansa. Ymmärrän täysin mavessa ja kyykyssä vyön, ja toki sitä saa hyvät paineet penkkiinkin.

Itseasiassa just sillon penkataan oikein ku suurin paine on selän päällä+ ojentajilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom