Vyön käyttö?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KKHS
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
42
ehkäistäänkö vyöllä vammoja.

Se on se vyön käytön perus syy. Mitään kunnollista näyttöä, saati todisteita vyön vaikutuksista tosin ei ole. Henk. koht. suosittelen välttämään vyön käyttöä. Tosin jos, kovasti kokeilee esimerkiksi kyykky-ykkösiä niin se voi hyvä vara olla.

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kertokaapa vyön käytöstä.
Itse en huomaa minkäälaista eroa vyöllä tai ilman.

Vai ehkäistäänkö vyöllä vammoja.

(typerä kysymys, mutta mietityttänyt jo pitkään)

ite huomasin kun viime kesänä hajos selkä (kaks välilevyn pullistumaa) ja lopetin vyön käytön niin nyt tulee sarjat isommilla painoilla kun silloin kyllä se pitemmän päälle varmasti antaa voimaa paremmin.

mut kyllä jotkin liikkeet on parempi tehdä vyön kaa varsinkin kun on lähellä max painoja.

vyötä ei kannata käyttää sarjapainoilla. jos ei paikat kestä, lisää keskikropalle treeniä. sit tiukkoja ykkösiä yms vastaavia kokeillessa vyö käyttöön.

vyö pitää laittaa sopivan kireälle (=yhden käden sormet mahtuu vyön ja kropan väliin) ja sit liikettä tehdessä keuhkot täyteen ilmaa ja mahaa pullistetaan ulospäin -> vyö tukee parhaiten keskikroppaa

vyö pitää laittaa sopivan kireälle (=yhden käden sormet mahtuu vyön ja kropan väliin) ja sit liikettä tehdessä keuhkot täyteen ilmaa ja mahaa pullistetaan ulospäin -> vyö tukee parhaiten keskikroppaa

Tätä selitystä odottelinkin. Yleensä JOS olen koittanut vyöllä ykköstä, niin vyö vaan "liukuu" selkää pitkin. Tuo mahan pullistus on jäänyt tekemättä.

Kiitos vinkistä.

No tyhmänä meikä on joskus vetäny vyön niin kireelle ku vaan olla ja voi. En tiedä jos toi on sitte kipeyttäny mun selkää entistä enemmän?! Ku selkä vittuilee aika reippaasti välillä...

Nyt annan hyvän vinkin voimanostajille ja kaikille muille vöiden liika käyttäjille. Kun pidetään esim. vyötä kovissa kyykyissä niin vyöhän peittää tuon lanneranka alueen missä on siis 5 nikamaa, niin vyö silloin stabiloi eli tukee L1-L4 alueen, niin silloin rasittuu kaikkein eniten L4-L5 väli.Tästä aiheutuu juuri nikamien madaltumaa ja pullistuksia pitkällä aika välillä.

Tämänkin kun olisi tiennyt 15 vuotta sitten Ottakaa siis vinkistä opiksi!

Varusteitta paras ;) Suosittelen, tulee voimaa ja pitoja ihan eri tavalla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo mahollisimman paljo ilman vyötä.. Ite käytän vyötä vasta lähellä maksimirautoja ja joskus kovissa maksimisarjoissa.

Joo kannattaa nostella ja monipuolisesti treenata ilman vyötä sarjapainoilla joissa ei mennä maksimialueelle, ja keskivartaloa kannattaa kiusata muutenkin kuin kyykyllä ja vedolla..

Gym lifts by RAW:
SQ: 230kg, BP: 172,5kg, DL: 270kg

IPF competition lifts by RAW:
SQ: 220kg, BP: 160kg, DL: 265kg

...ja unohtaa myös tälläinen super-raskailla raakanostoilla matchoilu :)

-H0

Joo kannattaa nostella ja monipuolisesti treenata ilman vyötä sarjapainoilla joissa ei mennä maksimialueelle, ja keskivartaloa kannattaa kiusata muutenkin kuin kyykyllä ja vedolla..

...ja unohtaa myös tälläinen super-raskailla raakanostoilla matchoilu :)

-H0

Joo, mä arvasin, että joku tohon puuttuu noihin tuloksiin tossa sigussa. Ei ne ole siellä pullistelun takia. Täällä vaan kaiken näköiset pulliaiset jakelee neuvoja ilman, että heidän harjoittelu taustastaan tietää mitään. Voin kyllä ottaa poiskin, jos harmittaa ;)

Sali nostoissa en käytä maksimeissakaan vyötä. Kisoissa olen vyötä pitänyt.

Tämä thread alkaa hieman kummallisesti, onko KHSS ja j33s samahenkilö?? :rolleyes:

Miten KHSS on ottanut j33s:in tekstistä quoten vaikka
KHSS on aloittanut threadin ja kirjoittanut tekstinsä 40min aikaisemmin??
Oliskohan tämän pitänyt mennä niin että j33s olis aloittanut threadin ja KHSS sitten nohevana olis vastannut..:D

mmmm..

haistan palaneenkäryä komisario palmu..:rolleyes:

Ei siinä mitään, ihmisillä on joskus vaan tylsää ja huvit kullakin :D

Ja tuosta vyön käytöstä ei varmaan enää tarvitse keskustella..
eiköhän se jo tiedetä milloin sitä kannattaa käyttää ja miksi sitä käytetään.
IMO

Ei kai näitä ole pakko lukea, jos asia on selvä? :D En minäkään kommentoi, joka treadiin, että tää on selvää eiköhän riitä. Sehän on vain hyvä, jos on kysyttävää ja löytyy, joku joka jaksaa vielä vastata. Saleilla, kun katsoo niin monesti sitä vyötä nyitään päälle jo siinä vaiheessa, kun haetaan niitä painoja siihen tankoon. Joten ei se niin selvää ole tai sitten heillä on vaan huono selkä? :D Tierä sitte mikä tässä enään auttaa...;)

Tämä thread alkaa hieman kummallisesti, onko KHSS ja j33s samahenkilö?? :rolleyes:

Miten KHSS on ottanut j33s:in tekstistä quoten vaikka
KHSS on aloittanut threadin ja kirjoittanut tekstinsä 40min aikaisemmin??

En aloittanut ketjua, mutta ihmettelin itsekin miten ihmeessä viestini meni ensimmäiseksi. Jotain jossain bugittaa, mutten minä vaan tiedä mikä :-) Eli, tuo ensimmäinen viesti on vastaus aloitukseen, joka täysin vastoin kaikkea järkeä on toisena. j33s kuitenkin näkyy ketjun aloittajana, kuten pitää.

Joo kyllä mä tän ketjun alotin ja ihmettelin myös samaa. Tekniikka on ihmeellistä.

No kuitenki oikeen hyvää tietoa tullut. Ite en myöskään vyötä oo käyttäny edes max. toistoissa, en ole kyllä tekniikkaa osannutkaan:thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom