vyön käyttö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja riqu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sarjoissa en suosittele käyttämään. Maksimia haettaessa käyttäisin... tai sitten kun sarjapainot alkavat olla yli 200kg :)

Salilla kun katsoo näitä vyön käyttäjiä, niin suurin osa ei sitä tarvitsisi vaan sen sijaan rehellistä tukivartalon treeniä. Kyllä usealla treenajalla on pureutunut päähän asenne, että kun tehdään raskaita liikkeitä niin vyö pitää olla suojaamassa selkää, joka on saattanut näissä liikkeissä aikasemmin vioittua. Vyön käytön myötä ne kivut ja vaivat eivät ole varmasti poistuneet. Miksi totuttaa kroppaa turhaan tukeen, jota se ei pysty peruslähtökohtaisesti tarjoamaan. Mielestäni on ihan sama onko ne kyykky painot 50 kiloa tai 150 kiloa. Pitää ajatella yksilön henkilökohtaista maksimiaan. Jos siihen verrattuna raudat eivät ole edes ihmeelliset niin mihin sitä vyötä tarvitaan. Luulisi sen tukilihaksiston kestävän. Okei, monet selittää että se vyö on varmuuden vuoksi jonkin virheen varalta. Olen hieman skeptinen uskomaan, että vyö pelastaisi yhtään mitään tilannetta sen paremmin kun huippukuntoinen tukilihaksisto.

Disclaimer: uskon edelleen, että kokenemmat treenajat ja varsinkin voimanostajat tietävät mitä vyöllä tehdään.

Toolate veti taas kerran pinnat kotiin, excellent :thumbs: :5:

Itse ostin ensimmäisen vyöni reilu vuosi sitten, treenattuani sitä ennen yli 15 vuotta, ja noihin treenivuosiin mahtuu myös runsaasti raskaita perusliikkeitä, kyykkyä, maastavetoa jne. Ja kertaakaan en selkääni satuttanut, ei ollut edes lähellä. Tokikaan minulla ei ole selässäni mitään rakenteellisia vikoja/heikkouksia tms., mutta ymmärrykseni mukaan moni synnynnäisesti huonoselkäinenkin hyötyisi paljon enemmän keskivartalon korsetin monipuolisesta vahvistamisesta kuin vyön jatkuvasta käytöstä.

Itse tulee käytettyä kyykyssä, mavessa, kulmasoudussa ja tämän tyylisissä liikkeissä. Onkohan tuosta jotain haittaa kun toiset tuntuvat suosivan vain sitä että vyötä käytettäisiin vain maksimeissa? mutta toisaalta ajattelen että eihän siitä vyöstä voi olla haittaa sehän vain vähentää riskiä loukkaantua ja liike tulee silti tehtyä kunnolla.. eikös? ainakin meidän salin hirmulisko käyttää vyötä joka ikisessä liikkeessä vaikka treenaisi vain käsiä, en sitten tiedä.. hmm..

Ainoa varsinainen hyöty mikä itsellä tulee mieleen on josasin määrin pakotettu asento. En tosin tiedä missä määrin vyö siinäkään auttaa

Itselläni oli viime vuonna selkä todella huonossa kunnossa. Puolen vuoden pilates ohjelmalla jossa kehitettiin juuri tukilihaksistoa sain selän kuntoon. Nyt olen tehnyt tukilihaksistoa ylläpitävää harjoittelua ja käyttänyt vyötä mavessa ja kyykyssä. Hyvältä tuntuu ja en aio muuttaa tapaa, jos ongelmia ei ilmene.

toolatelle kuvitteellinen hatunnosto tämän ketjun postien johdosta!! Hienosti ilmaistua tiukkaa asiata joka tulisi jokaisen aloittavan punttien kolistelijan lukea (ja pitempääkin nostaneiden!).

Nostatellaas vanhaa postia:

Lähinnä kyselisin kokemuksia leveämmistä, pehmeämmistä neopreeni?vöistä?

Naisen vartalo, pitkällä selällä...ei helppo yhtälö.

Jos koitan tavallisen levyistä nahkasta vyötä tai vaikka leveämpääkin...en saa sillä tuke alaselkään, jossa mulla kivut mm.kyykessä vaivaa.
Nahkavyö menee mulla lantionluiden (suoliluunharjan) ka kylkiluidenväliin, eli vyötärön kohdalle jossa tukea ei tarvita.Jos lasken vyön alemmas niin sitten sattuu vaan se että vyö painaa lantion luita. Mulle vyön paras paikka olis hyvin lähellä pakaran yläosaa.

Jos siis joku vois suositella hiukan noita vöitä, ennen kun lähen kaupoille metsästään... Onko ollut hyviä, tukeeko riitävästi, jne? Kiitos.

Nostatellaas vanhaa postia:

Lähinnä kyselisin kokemuksia leveämmistä, pehmeämmistä neopreeni?vöistä?

Naisen vartalo, pitkällä selällä...ei helppo yhtälö.

Jos koitan tavallisen levyistä nahkasta vyötä tai vaikka leveämpääkin...en saa sillä tuke alaselkään, jossa mulla kivut mm.kyykessä vaivaa.
Nahkavyö menee mulla lantionluiden (suoliluunharjan) ka kylkiluidenväliin, eli vyötärön kohdalle jossa tukea ei tarvita.Jos lasken vyön alemmas niin sitten sattuu vaan se että vyö painaa lantion luita. Mulle vyön paras paikka olis hyvin lähellä pakaran yläosaa.

Jos siis joku vois suositella hiukan noita vöitä, ennen kun lähen kaupoille metsästään... Onko ollut hyviä, tukeeko riitävästi, jne? Kiitos.

vähän ohi aiheen, mutta riittääkö sulla venyvyys kyykyssä?
kuullostaa nimittäin ongelma tutulta. kyykyn loppuvaiheessa venyvyys yleensä loppuu ja selkä pyöristyy läheltä lantiota. se pyöristyy huomioideni perusteella niin sm-tason nostajilla kuin ihan normi treenareillakin, myös itselläni. tähänhän ei vyöt auta, vaan venyttely ja liikkuvuuden parantaminen(valitettavasti).

e: ja materiaalista riippumatta se about sama paine tulee kyllä jokaisella materiaalilla lantion luihin, toiset vyöt vaan jakavat sen paineen vähän tasaisemmin ympäristöön (löysät vyöt..)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
vähän ohi aiheen, mutta riittääkö sulla venyvyys kyykyssä?
kuullostaa nimittäin ongelma tutulta. kyykyn loppuvaiheessa venyvyys yleensä loppuu ja selkä pyöristyy läheltä lantiota. se pyöristyy huomioideni perusteella niin sm-tason nostajilla kuin ihan normi treenareillakin, myös itselläni. tähänhän ei vyöt auta, vaan venyttely ja liikkuvuuden parantaminen(valitettavasti).

e: ja materiaalista riippumatta se about sama paine tulee kyllä jokaisella materiaalilla lantion luihin, toiset vyöt vaan jakavat sen paineen vähän tasaisemmin ympäristöön (löysät vyöt..)

Mulla on yliliikkuva ranka (ja myös muut nivelet) luonnostaan, joten luulen että mulla ei se venyvyys oo ongelmana vähyyteensä vaankin just liiallisuuden vuoksi yleensä. Suurin ongelma kai on mun kropan malli (selkä on pitkä kun nälkävuosi) ja hanuri taasen melko alhaalla...

Syvien lihasten harjoittelua (vatsa-selkä) tulee tehtyä ja niilä oonkin saanut selkää vahvemmaksi, mutta nyt kun prässissä, ja SJMVssa painot alkaa nousemaan, niin selässä huomaa pientä juilimistä...siitä huolimatta että keskityn kuitenkin pitämään asennot kunnossa. Kyykkyä en oo oikeestaan ikinä pystynyt tekee kunnon painoilla, koska selkä kiukuttelee asennoista ja variaatioista huolimatta.

Vyön käyttöhän perustuu siihen että sitä ei käytetä kuin korsettia, vaan hieman löysällä, siten että saat jännitettyä tukilihaksiston sitä vasten. Ja tästä seuraa se että tukilihaksisto kehittyy perusliikkeissä mutta sen lisäksi voimanostjat treenaa vatsaa ja ala selkää 3-4 kertaa viikossa ettei sitten satu mitään ikävää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom