Vyön käyttö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lappari
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Mites on käyttääkö porukat vyötä kyykätessä? Jos käytätte niin minkälaisii painoi käytitte ennen vyötä?

Ite oon päättänyt, että vyötä "kehtaa" käyttää sitten kun saan vedettyy sarjaa jollain 150kg:llä. Nyt saan 10 jollain 80kg:llä. Matkaa vielä on...:D

Ja kyykyt mä vedän aina ihan pohjiin asti, niin alas kuin vaan pääsee (joskus jopa poistan paineet alhaalla, ja odotan joku pari sek.)

KYYKKÄMINEN ON KURKOA!:thumbs:

t: perkeleen hyvä jalkapäivä tänään salilla.;)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Originally posted by lappari
Mites on käyttääkö porukat vyötä kyykätessä? Jos käytätte niin minkälaisii painoi käytitte ennen vyötä?

Ite oon päättänyt, että vyötä "kehtaa" käyttää sitten kun saan vedettyy sarjaa jollain 150kg:llä. Nyt saan 10 jollain 80kg:llä. Matkaa vielä on...:D

Ja kyykyt mä vedän aina ihan pohjiin asti, niin alas kuin vaan pääsee (joskus jopa poistan paineet alhaalla, ja odotan joku pari sek.)

KYYKKÄMINEN ON KURKOA!:thumbs:

t: perkeleen hyvä jalkapäivä tänään salilla.;)

Kylä se vyön käyttö on täysin perusteltua.
Itselläni on max.1 on 260kg, alan käyttää vyötä just tuossa 140-160kg sarjojen kohdalla.

:kippis1: ja kyykkääminen on todellakin :thumbs:

Kiropraktikkoni totesi alimman välilevyni kuluneen loppuun = heiluu kun hullun . . .

Nyt on kielletty niin rullaluistelu kuin sabakin. Mitä helvettiä te luulette todistavanne, että pystytte treenaamaan ilman vyötä? Miksi helvetissä niitä vöitä sitten edes valmistetaan??

Jos tuijotatte kilomääriä älkää tuijottako muuta kuin suhteellista kilomäärää omaan painoonne nähden. Onko muka 150 kg kyykyssä referenssipaino niin 60 kiloiselle kaverille kuin 120 kiloiselle??

:david:

Voisko joku valaista aloittelijaa notta mihinkä vyön käyttö perustuu, ja mitä vammaa sillä yritetään ehkäistä?

Ilman vyötä kyykätessä treenaat paremmin koko kroppaa. Keskivartalo joutuu koville ja kehon omat tukilihakset joutuvat töihin ja vahvistuvat. Kehomiehille ketkä yrittävät kyykätessä pelkästään kärvistää reisiä, vyön käyttö on varmaan ok. Itse jätin vyön käytön treenisarjoista pois vasta vähän aikaa sitten ja painoa piti pudottaa parikymmentä kiloa. Nyt on jo samat kilot tangossa kuin ennen oli vyön kanssa ja keskivartalo huomattavasti vahvempi. Kovissa raudoissa tottakai vyö kehissä.

Mä alotin vyön käytön ku sarja paino meni yli 100 kg. pari kertaa vihlas selästä ku en käyttäny ja sit aloin käyttää eikä oo vihlonu sen jälk.

Mä ajattelen salilla omaa reenaamistani enkä sitä että mitä muut ajattelee.

Juu, no itellä on elopainoo 75-78kg. Ja sitten kun vedään 2x omaa painoa, niin vyökehiin!:evil:

Oon huomannu itekin, että keskikroppaan tulee paremmin voimaa ja heikot lihakset vahvistuva ilman vyötä. Jätkään tulee myös ryhtiä...:kippis1:

Originally posted by Hgu

Nyt on kielletty niin rullaluistelu kuin sabakin. Mitä helvettiä te luulette todistavanne, että pystytte treenaamaan ilman vyötä? Miksi helvetissä niitä vöitä sitten edes valmistetaan??

HGU ei kai kukaan salilla käy todistaakseen muille mitään? tai ainakaan toivottavasti ei.
Itselleen voi todistella sitä että keskikroppaa voi treenata kyykkäämällä ilman vyötä (toki keskivartalo treeniin on PALJON parempiakin liikkeitä).
Ilman vyötä kyykätessä ei selkä TODELLAKAAN ole vaarassa(tekniikka kunnossa tietysti), pois lukien erittäin raskaat painot, enkä jaksakkaan uskoa että olisit oman selkäsi telonut kyykätessäsi.
Ja Hgu kukaan ei tässä threadissa ole brassaillut sillä että pystyy kyykkäämään ilman vyötä. Asenteesi on vähintään yhtä per.... kuin minun. ;)

Mun mielestä vyön käyttö on perusteltua ja suositeltavaa kun lähestytyään treenaajan maksimirautoja, mutta..

Yleisin virhe lienee ihan liian TIUKALLE kiristetty vyö. Ja toinen puute on virheellinen hengitystekniikka. Vyötä ei tarvitse repiä naama punaisena niin tiukalle kuin sen saa, vaan vyö tulee olla "sopivasti kireä", eli se ei saa juurikaan puristaa ilman paineita. Sitten tanko selkään ja ns. pallea hengitys, eli vedetään se ilma sinne "vatsan seudulle". Silloin vyö kiristyy ja pallea tukee keskivartaloa sisältä päin.

Vyö tulee minulla kehiin painoissa: maksimi miinus 20kiloa.
Tukilihakset tarvitsevat minulla paaaaaljon treenausta ja siksi vain viimeisen(t) superkovan(t) otan vyön kanssa...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Painoa 95, vyö kehiin heti kun menee yli 100 kg. Maksimista ei tietoo, viimex 10 x 160 (mukana tietty povisiteet). Vyö on kyllä mulle selkee "turvavyö". Ei tarvii paljookaan hajota tekniikka kyykyssä yli 100 kg painoilla kun voi selkä nytkähtää. Ja mix ottaa mitään riskii. Ja yli 150 kg tulee myös polvisiteet kehiin. Ei six että sais enemmän toistoja, vaan ihan turvallisuussyistä. Kuitenkin takana 4 polvileikkausta ni ei viitti pelleillä enään...

mulla on sarjapainot nyt 110-115kg etureidet 90 asteen kulmas mutta en vyötä ole kokeillu. pitäsköhän se mokoma ottaa käyttöön nyt vai vasta sitten kun alkaa ongelmia ilmeneen? :confused:

Mä vedän housun nyörit sopivan tiukalle, että housut pysyy ylhäällä ilman vyötäkin..:david:

Zone-sarja -42%
Originally posted by lappari

Syväkyykky on hieno liike. Toisin kuin joissakin muissa liikkeissä, ala-asennossa ei kuitenkaan kannata pysähtyä eikä ainakaan missään tapauksessa paineettomana pariksi sekunniksi. Rasitus polville on tuolloin aivan hirvittävä.

Originally posted by Tuomo
mulla on sarjapainot nyt 110-115kg etureidet 90 asteen kulmas mutta en vyötä ole kokeillu. pitäsköhän se mokoma ottaa käyttöön nyt vai vasta sitten kun alkaa ongelmia ilmeneen? :confused:

Riippuu vähän siitä miten pitkää sarjaa teet. Itse en juurikaan käytä vyötä kuin alle 10 toiston sarjoissa. Oman lyhyen treenitaustan perusteella sanoisin, että lyhyet sarjat & raskaat painot --> vyön käyttö suositeltavaa, pitkät sarjat --> ei vyötä, voi jopa vähän haitata menoa sellaisissa 15+ toiston sarjoissa.

Olen käyttänyt vyötä ehkä liiankin ahkeraan treenivuosina. Jätin vyön sekä siteiden käytön pois noin puoli vuotta sitten ja tulokset on lähteneet mahtavaan nousuun kyykyssä että vedossa. ainoastaan maksi tuloksia yrittäessä vyö ja siteet mukaan.
Heikkoa keskivartaloa ei kannata kompensoida vyöllä.

Re: Re: Vyön käyttö kyykätessä!

Originally posted by MKM
Syväkyykky on hieno liike. Toisin kuin joissakin muissa liikkeissä, ala-asennossa ei kuitenkaan kannata pysähtyä eikä ainakaan missään tapauksessa paineettomana pariksi sekunniksi. Rasitus polville on tuolloin aivan hirvittävä.

ITse teen lähes joka reenissä joitakin pysäytys kyykkyjä ja jonkun jakson teen kokonaan pääliikkeenä pysäytys kyykkyä. Itsellä ei enää edes vaikuta pysäyttäminen tulokseen juuri mitään veikkaisin ,että alle 10kg sisään sama ykkönen pysähdyin tai en. Pysäyttäminen ei todellakaan kuluta polvia ainakaan itselläni. Sinnehän tulee mentyä niin varovasti ,että ei polvet voi vatkata suuntaan taikka toiseen mitenkään. Vaarallisempia on varmasti syvyyspommi kyykyt. Ainut polvissa ongelma on ollut ,että joskus rappusia noustessa tuntuu ,että on kyykännyt ilman siteitä ,mutta ei voi sanoa että koskis. sekin häviää seuraavaan päivään mennessä.

Originally posted by Hgu

Ei kai siinä tarvitse erikseen mitään todistaa. Jos ei tarvitse vyötä niin miksi sitten käyttää sitä? Voin kai minä periaatteessa laittaa vyön päälle vaikka pukuhuoneesta astuessa ja pitää sitä päällä koko treenin ajan jos joku vaan tulee sanomaan että häntä ahistaa kun yritän todistaa jotakin treenaamalla ilman vyötä. Toivottavasti tuppivyö kelpaa.

Itselläni vyö vain lähinnä haittasi treenaamista, oli se vyö sitten kireällä tai löysällä. Kyykky- ja vetoasentoa ei tahtonut löytyä sitten millään. Kun jätin vyön pois niin asennot löytyivät kuin itsestään. Kun keskivartalo vahvistui niin kilot palasivat ja ohittivat vyön kanssa tehdyt tulokset.

Painonnostajat osaisivat varmaan kertoa paremmin miksi he haluavat päteä kun eivät käytä vyötä. Vöitä tehdään varmaan sen takia että joku on valmis maksamaan niistä rahaa syystä tahi toisesta. Treenihanskojakaan en ole ostanut vaikka niitä valmistetaankin enkä Hotgrippereitä enkä Voimatwisteriä enkä Abtronicia jne. Vertaan siis näiden tavaroiden hyödyllisyyttä minulle enkä yleisesti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom