volyymitreeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bablo
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Niin, sellasta kyselisin kun, että aina jauhetaan esim. kumpi ohjelma rinta,hauis vai rinta olkapää, mutta onko kukaan koskaan kokeillu jotain kokonaan uusia treenimenetelmiä?? esim. volyymitreeniä. eli tehdään pienemmillä painoilla n.60-70% maksimista lyhyillä n.30sec-1min palautuksilla aina samoja kymmenen toiston sarjoja. Sarjoja tulisi luonnollisesti enemmän ja se kuormittaisi lihasta aivan eri tavalla, ehkä jopa enemmän kehonrakennustyyppisesti. Normaalissa treenissä kaikki sarjathan viedään suoraan lähes loppuun, mutta tässä loppuun asti viedään periaatteessa vain viimeinen sarja, ensimmäiset sarjat eivät kuitenkaan ole mitään lämmitely sarjoja. Painoja lisätään vasta kun kaikkilla saman liikkeen sarjoilla saadaan täysi kymppi. Jotkut edesmenneet kehonrakentajatkin treenasivat kuulemma tämäntyyppisesti.

esim: päivä1 rinta, olkapäät kierto 6 päivää
penkki6*10
pystypunnerrus5*10
ristitalja6*10
dipit(rintapainotteinen) 4*10
viparit sivulle4*10
eteen4*10
pystysoutu4*10

Yrittäkää saada jotain selvää ja kommentoikaa ihmeessä, etenkin jos olette jostain tämäntyyppisestä treenityylistä kuullut tai kokeillut!!

Kerron sulle yllätyksen; ei tuo ole Pakkotoistolla uusi juttu.

Searchia vaan, hakusanoiksi GVT, German Volume jne....................

Kyseessähän näyttäs oleva gvt josta on keskusteltu täällä. Itse olen mieltä että vaihtelu virkistää ja tuota kannattaa ehdottomasti kokeilla jokaisen jossain välissä.
:thumbs:

bablo sanoi:
Sarjoja tulisi luonnollisesti enemmän ja se kuormittaisi lihasta aivan eri tavalla, ehkä jopa enemmän kehonrakennustyyppisesti. Normaalissa treenissä kaikki sarjathan viedään suoraan lähes loppuun, mutta tässä loppuun asti viedään periaatteessa vain viimeinen sarja, ensimmäiset sarjat eivät kuitenkaan ole mitään lämmitely sarjoja.

Miten niin enemmän kehonrakennustyyppisesti? Mitä treeniä se sitten on kun tehdään vähän sarjoja, kaikki loppuun ja vielä pakkotoistoja ja osatoistoja päälle? Ei voimatreeniä ainakaan.

Okei, tässä nyt on oikeastaan kaksi koulukuntaa. Kummatkin ovat ehdottomasti kehonrakennustyyppisiä. Kenelle toimii mikäkin..

Kokeilin joskus tämmöstä:

kahteen jaettu ohjelma.

yläkroppa:

penkkipunnerrus 5*10
Kulmasoutu 5*10
Bradford punnerrus(siirrellään hitaasti levytankoa pään eteen ja taakse, yhteen suuntaan yksi toisto) 5*10
hauiskääntö 5*10

Jalat:

etukyykky 5*10
jalkahauis istuen 5*10
pohkeita 5*10

kuusi treenikertaa viikossa, eli koko kroppa kolmesti viikkoon läpi.
ekan kahden päivän aikana sarjatauot 45 sec ja liiketauot 2 min.
toiset 2 päivää sarjatauot 30 sec, ja viimeisillä kahella päivällä 15 sec.

koko ajan samat painot siis ekalla viikolla. Eli painoa ei muuteta vaan lyhennetään sarjaväliä.

Toisella viikolla vähän lisää romua ja sama homma uusiks samoilla liikkeillä.

Sopiva aloituspaino n. 50% normaalin kymppisarjan painosta.

En ainakaan itse suosittele kahtaviikkoa pitempää jaksoa tätä.

Olin ainakin itse tyytyväinen.

Suositut

Back
Ylös Bottom